Olenko ainoa mielipiteeni kanssa, mutta jokseenkin olisin mieluummin Ahosen päästänyt pois, kuin Järvisen?
Itse olen ollut todella tyytyväinen Ahosen otteisiin. Keväällä jäi ehkä ne viimeiset haamukopit ottamatta, mutta ongelmat olivat ihan toisaalla kuin maalivahtipelissä. Prosenteissahan Järvinen otti Ahosesta edgen, mutta jotenkin itsellä oli aina luottavaisempi olo kun Ahonen oli koppeja ottamassa tolppien välissä. Järvinen on huikea persoona ja lupaava kassari, jonka kehitykselle tekee varmasti hyvää lähtökohtainen ykkösvahdin tontti, jossakin toisessa liigajoukkueessa. Helsingissä odotukset voivat olla liian suuret, mutta Hämeenlinna voisi olla optimaalinen paikka Järälle. Monesti tietyn pelaajan symppaaminen lopahtaa, kun joukkue vaihtuu, mutta Järvisen kohdalla tästä pelkoa ei ole. Toki sillä varauksella, että ei hirveämmin tehoile maaleilla KalPaa vastaan. ;)
Todella mielenkiintoisia sopimuksia on esiin putkahdelllut. Suurta hämmästystä aiheuttaa, että ennestään vahvinta osa-aluetta ollaan vahvistamassa näillä näkymin eniten. Tuohon mukaan vielä Laakkonen? ja Kapanen?, niin voidaan varmaan puhua liigan kovimmasta laitahyökkääjä arsenaalista. Månssonin hankinta lienee varmisti viimeistään ainakin sen, että Hartikainen ei ensi kaudella KalPassa pelaa. Järki sanoo, että Kapanen ripustaisi hokkarit naulaan, mutta tunnepuoli hankaa kovasti vastaan. Toivottavasti sama vika Samilla.
Hankinnat alkavat olla hintaluokaltaan jo semmoisia, että ehkä se on alettava uskomaan, että Laaksolle ollaan antamassa sitä todellista näytönpaikkaa myös hyökkäyspäässä. Malista varmaan ollaan nostamassa mukaan pelaavaan kokoonpanoon 4. sentteriksi. Itse näkisin myös mielellään jossain määrin, että olisiko Jokisessa mahdollisesti sentterin vikaa. Alkukausi varmaan ainakin mennään näillä senttereillä. Ehkäpä sitten myöheemmin vielä artistisopimusta sille yhdelle sentterille, koska loukkaantumisia tuo osasto ei kestä ollenkaan. Varsinkaan, jos kyseessä on kärkisentteri. Jos Turussa kustaan hunajaa tällä hetkellä, niin minä paskannan kalakukkoja, tuon mahdollisen? artistisopimuksen rustaavan sentterin ollessa Sonnenberg.
Edellisten kausien heikoin osa-alue puolustus, on vieläkin sitä. Sinne ehdottomasti tarvittaisiin Syväsalmen? tullessa vielä yksi sanalla sanoen ykköskorin pakki. Helppoahan tuo olisi nimetä "Jokelaksi", mutta tämä lienee hinnan seuraamuksena utopiaa. Huhujen mukaan Jokereista ulostuksen kohteeksi olisi joutumassa Kauppinen ja/tai Mälkiä. Molemmat kelpaisi allekirjoittaneelle, mutta Kauppinen olisi kyllä lähempänä määritelmää ykköskorin vahvistuksesta.
Tuokkolan siirtyessä A-junnujen päävalmentajaksi, tuli välittömästi mieleen, että näinköhän kakkosvalmentajan paikka pedattiin Samille. Toivottavasti vasta vuoden päästä, isä-Hannun? tuuratessa tulevan kauden. Siirrolla varmaan haetaan (niin kuin joku jo mainitsikin) Tuokkolalle kokemusta päävalmentajuudesta tulevaisuutta ajatellen.