KalPa-JYP to 11.9.2008

  • 24 976
  • 105

Brian Glough

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Valioliiga, KuPS, Mike Patton
Voitolla on hyvä aloittaa. Hienoa myös että Koskinen onnistui maalinteossa. Iltalehden mukaan Pekka Virta totesi, että vähän turhan suuri show joillekin pelaajille. Mitäs turhan suurta showta siellä Niiralan montussa tänään nähtiin ??

Selvähän se, että kun on nuori joukkue ja Samilta on se nimmari saamatta, niin katsotaan, jos se tuo Sami hoitaisi kaiken itse. Ja hypeä on ollut KalPasta muutenkin enemmän kuin koskaan. Kaukalossa nähtiin siis kuriton ja sekava Kalevan Pallo. JYP voitti ansaitusti, ei kahta sanaa.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Sinkun tanssiaskeleet ja hyväilyt ottelun päätyttyä maalinsa suulla: - Priceless.

Pelasihan kaveri tänään veräjällä varsin hienon ottelun, toki propsit täytyy antaa myös puolustukselle. Mikähän muuten mahtoi olla syynä, kun Mika Oksaa ei nähdäkseni alkuverryttelyn jälkeen nähty jäällä enää sen koommin? Tai sitten olin vain puusilmä, kun en nähnyt ihan sinne vaihtoaitioon saakka.

Vedetäänpä sitten itsekin viivoja avuksi käyttäen muutama lisähuomio ottelusta:

- Mediakuutio. Pirun toimiva ja komea ratkaisu, hattua nostan.
- JYPin alivoima oli tänään kerrassaan loistavaa.
- Maalivahtipelin ohella myös puolustuspeli vaikutti siis sekin toimivan.
- Immosen ja Pihlmanin yhteistyö näkyi toimivan odotetunlaisesti.
- Lippojoki yllätti positiivisesti. Vänttinen raatoi alivoimalla tuttuun tapaan ja Hakkaraisen nelosketju oli mielestäni varsin toimiva koostumus.
- Pekka Tuokkolan "taputukset" JYP-kannattajille poistuttuaan lyhyeltä pestiltään tolppien välistä toisen erän lopussa olivat myös hieno juttu.
- JYPin kannattajat viidakkorumpuineen. Olihan siellä nyt mukava seistä "omien" joukossa ja taputtaa pelaajien otteille. Pirun hieno tunnelma.
- Sami Kapanen. Olihan se hieno hetki, kun mies kuulutettiin ennen ottelua jäälle. Väläytteli kyllä kentällä, mutta meinasi siellä muutamaan otteeseen pinnakin vähän kiristyä. Eiköhän se tuosta ala kulkemaan, kunhan saa vaan enemmän liigapelejä alle.
- Kristiina Brask. On se vaan niiiiin pirun nätti likka. Mutta se taas ei liity tähän mitenkään..

Kiitos JYP!! Pää on nyt avattu, eikun eteenpäin!
 
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
Kyllähän KalPalle voittoa tarjottiin, mutta ylivoima oli luokattoman huonoa.
Varmasti yksi osatekijä on se, että ei olla päästy treenaamaan kun Kapanen,Strömberg ja Sahlsted ovat jokainen olleet loukkaantuneina.

Positiivista oli kolmanessa erässä löytynyt taisteluilme ja nuorten pelaajien esitykset. Malinen ja Hartikainen ainakin minun silmissäni saavat puhtaat paperit.
Kapasella tuntui ensimmäisessä erässä jännittävän tai jalat oli jumissa, mutta kolmanessa erässä alkoi näyttää jo itseltään. Laukaus lähtee todella terävästi ja luistelun on todella liukasta ja kaunista katsottavaa.

Negatiivistä. Vinsi Bellissiiimon en usko näkevän yli 15 ottelua KalPassa. Liike oli ihan hyvän kun sai vauhtia, mutta aika hupaisan näköistä touhua oli välillä kun Vinsi huseerasi kiekon kanssa. Mielipiteeni olisi sama, vaikka olisi kahdella hyvällä laukauksella maalit iskenytkin. 5v5 pelissä varsinkin turha kaveri.
Häppölän liike piti olla parantunut? Onko jotain vaivoja vieläkin, mutta aika verkkaisen ja laiskan näköistä pelaamista.
Timonen oli myös epävarma kiekon kanssa, mutta uskon ja toivon, että parantaa jatkossa.

Jyp oli taas niin hyvä kuin osasin odottaa. Kolmanessa erässä Jyp ei juurikaan edes hyökännyt vaan puolusti. Wallinheimo oli mielestäni jäätävän hyvä.

Lauantaina jatketaan..
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
JYP hallitsi ottelun virtaa alusta loppuun. Kuten odotettua, KalPa tuli alkuun vahvasti mutta maalipaikkoja he eivät saaneet lainkaan ensimmäisen 10 minuutin aikana. Tämä puuduttikin kotijoukkueen ja JYPin ensimmäisen maalin jälkeen ottelu oli aika selvää pässinlihaa. Lopussa Kuopiolaiset innostuivat taklaamaan ja kotiyleisö palkitsi nämä suosionosoituksilla, mutta siihen ne ilonaiheet varmasti jäivätkin Killerin maalin ohella. JYPillä ei ollut mitään hätää koko ottelun aikana. Vaikka KalPa hyökkäsi kovalla innolla, hyökkäykset ajautuivat kulmiin eikä vaarallisia tilanteita juurikaan syntynyt.

Kyllä teki hyvää katsoa JYPin alivoima- ja puolustuspelaamista. Oli jäällä kuka tahansa puolustajista, aina uskalsi luottaa että homma hoidetaan. Myös Lippojoki pelasi Kaijomaan parina hienon ottelun.

-Kapanen oli todella vaisu
-Sinkku oli kohtuullisessa vireessä: kiekko pomppi mutta sisään ei mennyt kuin Sahlstedtin tarkka veto
-Immonen-Pihlman -kaksikko oli näkymätön mutta tehokas
-JYPin joukkuepeli toimi puolustuksessa loistavasti
-Niiralanmonttu oli vitsi: 1) Ennen ottelun alkua ei päässyt tupakille (1b järjestysmiehet juoksuttivat ovelta toiselle "sieltä ja sieltä pääsee") 2) Ensimmäisellä erätauolla vessaan jonottaminen kesti noin 8 minuuttia, sen jälkeen oluen jonottaminen 7 minuuttia. Sitten jonotettiinkin tupakalle ja sen jälkeen pois tupakalta.

Ainiin-edit: Extra-plussa Niiralanmontun mediakuution ja selostajan yhteistyöstä jolla vesitettiin Sami The Suuri Kapasen paluu Kuopioon. Ottelun alku oli surkuhupaisa tapahtuma. Kapanen säästettiin luonnollisesti viimeiseksi jäälle tulevista pelaajista. Mediakuutio kuvaa Sami Kapasen keskittynyttä ilmettä kun mies ampaisee jäälle - samalla kun kuuluttaja lukee papereista joidenkin jämäukkojen nimiä ja pelinumeroita :D Standing Ovationit jäivät näkemättä, jopa aplodit olivat vaisut ennakkokohuun verrattuna.
 

Brian Glough

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Valioliiga, KuPS, Mike Patton
JYP hallitsi ottelun virtaa alusta loppuun.

Ei minun mielestä.

Kapanen oli todella vaisu

Eikä ollut.

Niiralanmonttu oli vitsi: 1) Ennen ottelun alkua ei päässyt tupakille (1b järjestysmiehet juoksuttivat ovelta toiselle "sieltä ja sieltä pääsee") 2) Ensimmäisellä erätauolla vessaan jonottaminen kesti noin 8 minuuttia, sen jälkeen oluen jonottaminen 7 minuuttia. Sitten jonotettiinkin tupakalle ja sen jälkeen pois tupakalta.

Lopeta kuseminen, tupakointi ja oluen juonti. Pane enemmän.

Muuten ihan samaan mieltä sun kanssa. Parempi voitti ja Hippoksella onneksi kaikki toimii.

Ai niin edit:
Sami The Suuri Kapasen paluu Kuopioon.
Mä tiedän että sua vituttaa toi meidän Sami, mutta hei onhan teillä Jarkko Immonen ja Jiri Bicek.
 
Viimeksi muokattu:

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Niin, jos jonkun mielestä Sami Kapasen tulo jäälle oli hienosti hoidettu niin olisi mukava kuulla se tässä ketjussa. Mun mielestä se homma kustiin aikalailla täydellisesti, ilman mitään angsteja samikapasta kohtaan. Ei minua vituta Sami Kapanen. Naurattaa vaan se jäälletulo kaiken kohkaamisen vuoksi. Sen vain olisi voinut hoitaa niin paljon paremmin.

"Ei minun mielestä " ja "eikä ollut" ovat argumentteja mihin lienee on turha vastata mitään. Yhdestä asiasta olemme samaa mieltä: parempi todellakin voitti.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Niin, jos jonkun mielestä Sami Kapasen tulo jäälle oli hienosti hoidettu niin olisi mukava kuulla se tässä ketjussa. Mun mielestä se homma kustiin aikalailla täydellisesti, ilman mitään angsteja samikapasta kohtaan. Ei minua vituta Sami Kapanen. Naurattaa vaan se jäälletulo kaiken kohkaamisen vuoksi. Sen vain olisi voinut hoitaa niin paljon paremmin.

"Ei minun mielestä " ja "eikä ollut" ovat argumentteja mihin lienee on turha vastata mitään. Yhdestä asiasta olemme samaa mieltä: parempi todellakin voitti.

Aivan vitun sama miten kuulutus meni. Itse en ainakaan mitään pahempaa huomannut, joten aika pilkkua nussimalla olet seurannut. Sun aikasempia kirjoituksia seuratessa tuntuu, että sulla on hieman KalPaa kohtaan. Ei siinä mitään, saa mun puolesta olla.

Kapanen ei ollut todellakaan vaisu vaikkei parasta näyttänytkään, kuin ajottain. Järjesti itsensä muutaman kerran puhtaalla taidolla maalinteko paikkaan, harmi vaan, ettei viimeistely ollut samaa luokkaa.

Antakaapa nyt muut sille Vincelle aikaa. Mun mielestä ihan ok peli ja Häppöläkin pelasi mielestäni mainiosti. Muutaman kerran antoi oivan syötönkin.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Aivan vitun sama miten kuulutus meni. Itse en ainakaan mitään pahempaa huomannut, joten aika pilkkua nussimalla olet seurannut. Sun aikasempia kirjoituksia seuratessa tuntuu, että sulla on hieman KalPaa kohtaan. Ei siinä mitään, saa mun puolesta olla.

Aijaa. Mukava kun löydät viesteistäni todellisen tarkoituksen lisäksi myös metatietoa mistä en itsekään ole tietoinen.

Missä muuten oli se Standing Ovation mistä monet puhuivat?

Kapanen ei ollut todellakaan vaisu vaikkei parasta näyttänytkään, kuin ajottain. Järjesti itsensä muutaman kerran puhtaalla taidolla maalinteko paikkaan, harmi vaan, ettei viimeistely ollut samaa luokkaa.

Kyllähän Kapanen oli nimenomaan vaisu. Jos ei ensimmäisen erän maalipaikkaa lasketa, ei mies esittänyt mitään ihmeellistä kentällä. Kiekon saatuaan ei hätäillyt vaan antoi helpon peliä edistävän syötön, mutta mistään virtuositeetistä on turha puhua tässä vaiheessa. Selvästi pelituntuma oli kateissa, eikä erottunut Kalpan paidasta muihin verrattuna lainkaan. Liikehän Samilla oli hyvää luokka. Näköjään Kapasen nokka murtui vielä kaupan päälle, joten ei ollut ihan "nappiavaus" tällä kertaa..
 
Viimeksi muokattu:

Koivistoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
K.Lehtonen, Ovetshkin, KalPa
Jep jep tällästä tällä kertaa. Heti ottelun alusta oli tunne et Jyp tämän vie kun toi puolustus tahto olla ku rautamuuri ja Wallinheimo siihen päälle viellä (kehtas viel lopussa tanssia siel. murr :) ).
Grooven viestiin jotain nii kyl se Kapanen teidän poikia välillä vei kun pässia narussa mutta eipä sillä ole mitään väliä, kun viimeistely ei suju ja takkiin tuli 1-3. Taisi olla välillä myös hieman pinna kireällä.
Matsi ei nyt ollut kovin kummonen varsinkaan ekassa erässä joka saattoi olla jo melko odoteltavissa kun kummallekin kuitenkin eka matsi koko kaudelta. Järvinenkin jännitti vissiin pari ekaa erää. Pomputteli mielestäni todella paljon kiekkoja samalla kun Wallinheimo oli muurina toisessa päässä. Puolustuksestakii sen verran kalpan osalta, että välillä tuntui kun JYP pääsi hyökkäykseen siitä tuli aina vaarallinen 2vs1 tilanne tai vastaava. Kalpan tilanteet taas oli vähän niin ja näin. Välillä tosin mm. Kapasella oli ratkaisun paikka.
Viimeisessä erässä tuli jo vähän tunnelmaa kun Kalpa sai maalin aikaiseksi. Ei taho toi yleisö oikein helposti lähteä leikkiin mukaan. Pakko maalata eka et joku innostus.
Jossain jo sanottiinkin matsista, että ensimmäisen maalin tekijä voittaa ja niin kävi. Ylihypetettyä touhua. Voi olla että olen liian pessimisten tai liian keskittynyt Kalpan pelaajiin. (esim Immosta en montakaan kertaa kentällä nähnyt kun kiinnosti omat enemmä.)
Tästä se lähtee rullaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei terve mitä ******!!!! Minkähän joukkueen harjoitusotteluita sitä tuli käytyä katsomassa, eilisen JYP-pelin perusteella ei ainakaan KalPan!

Hyökkäyspäässä ongelmat olivat samanlaisia kuin KAKSI VUOTTA SITTEN. Eli ei minkäänlaista maskia maalilla!!! Puolustuspääkin vuotaa nostalgisesti.

Saata**! Toivon todella, että tämän iltaisessa oli kyse vain alkujännityksestä. koska muutoin ei kunniankukko laula, eikä kirstu kilise!

Itse jos olisin sellainen perus C-katsomon turisti, niin tuskin seuraavaan (Kärpät) otteluun lippua ostaisin. Vaan kun olen masokisti, niin varmaankin paikalle taas raahaudun.

Ja onneksi möivät noita lauantain pilettejä jo siinä määrin etukäteen, ettei noiden myyntipisteiden (tarkoittaen mm. kahvia, makkaraa & olutta) tarvitse lauantainakaan han täysillä toimia...

Välillä ihan itkettää miten lapsenkengissä tämä bisnes täällä toimiikaan, vaikka aika keltanokkiahan tässä vielä ollaan....

Ja ennenkaikkea siellä kopissa voisi painottaa, että muidenkin kuin vain SamiK:n on pelattava! Vaikka Kapasen touhuilu aika maagíselta aika ajoin näyttikin.
 
Viimeksi muokattu:

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Missä muuten oli se Standing Ovation mistä monet puhuivat?

Kyllähän Kapanen oli nimenomaan vaisu. Jos ei ensimmäisen erän maalipaikkaa lasketa, ei mies esittänyt mitään ihmeellistä kentällä.
SO:hon on hankala vaikuttaa muutakuin oman perseen kohdalla, itse ainakin nousin seisomaan. Se nyt meni miten, jos suuri yleisö ei tajua Kapasen merkitystä savolaiselle kiekolle niin istukoot turpa kiinni lehtereillä. EDIT 2:Kuten nelosen otteluvideosta näkee, peräti yksi keltamusta kaulaliina eturivistä nousi seisomaan kun Sami luisteli kaukaloon. Suunnilleen sama oli aktiivisuustaso kaukalon toisella laidallakin. Varmaan uutta ja ihmeellistä SO suurelle yleisölle.

Mitähän odotit Kapaselta, eiköhän se kauden avaus mene omien otteita seuratessa. Yhteistyö Killerin ja muuttuvan toisen laiturin kanssa ei ollut vielä valmista, lähellekkään. 0-0 tilanteessa aivan vapaana maalinedustalla yritti viedä maalivahtia sivulle ja veikin mutta kiekko jäi suojiin. Siitä maali niin peli olisi ollut erinäköinen. Tiivis paketti JYP:llä ja lopussa osasivat pelata johtoasemassa.

EDIT: Tuosta joukkueen hermostuneisuudesta, näkyi kyllä kentällä. Pakit sotkeutuivat omiin luistimiin, miestä meni nurin ihmeellisissä tilanteissa omin avuin. Vastuuta pakoiltiin ja laukauksia säästeltiin, etenkin ylivoimalla. Varmasti osansa yv:stä söi JYPin vahva alivoima.
 
Viimeksi muokattu:

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Matsihan meni juuri ennakkokaavailuiden mukaan. KalPalla meni lataus yli, mikä näkyi hermostumisena. Mutta kuten kippari Hytönen sanoi Radio Jyväskylälle ottelun jälkeen, Niiralan montussa kaatuu vielä moni joukkue tällä kaudella. Kunhan nyt saavat tuon pahimman kohkauksen pois ja voivat keskittyä itse pelaamiseen.

Minulle on kyllä aivan sama, miten vierasorganisaatio hoitaa joukkueen tähden kentälle tulon. Sehän on heidän asiansa aivan täysin. Jos omat kannattajat tykkäävät, se lienee pääasia. Aivan yksi hailee, mitä joku vierasjoukkueen kannattaja ajattelee. Kapasen tulo on laajemminkin erittäin hieno asia koko liigalle. Itse ainakin toivon hänelle ja KalPalle menestystä, mutta ei JYPin kustannuksella luonnollisestikaan.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Niin, jos jonkun mielestä Sami Kapasen tulo jäälle oli hienosti hoidettu niin olisi mukava kuulla se tässä ketjussa. Mun mielestä se homma kustiin aikalailla täydellisesti, ilman mitään angsteja samikapasta kohtaan. Ei minua vituta Sami Kapanen. Naurattaa vaan se jäälletulo kaiken kohkaamisen vuoksi. Sen vain olisi voinut hoitaa niin paljon paremmin.

"Ei minun mielestä " ja "eikä ollut" ovat argumentteja mihin lienee on turha vastata mitään. Yhdestä asiasta olemme samaa mieltä: parempi todellakin voitti.

Nimenomaan kusi tuo Kapasen jäälletulo. Sitä ootteli huikeeta synkkaa kuuluttajan ja jäälle luistelun välillä, mutta Kapanen taisi kyllästyä oottelemaan ja viiletti jäälle kun "jotain-vitun-riekkisiä" kuuluteltiin. Sitten viimeisenä kuulutettiin numeroooooo 24 Saaaaaamiiiiii Kapaneeeen, niin mies oli jo tovin kiertänyt kaukaloa. Ei ihan nappiin siis mennyt.

Pelin alku oli selkeästi KalPan. Eipä tainnut Järviselle torjuntoja tulla ensimmäiseen 10 minuuttiin. Luokatonta oli viimeistely, tai oikeastaan kunnon maalipaikkoihin ei kyllä edes päästy. Sen jälkeen puntit tasoittuivat, ja kieltämättä Jyp vakuutti. Jyväskyläläisillä oli vähän sellainen isoveli-meininki kauttaaltaan ja tämän Sinuhen kusipäisen varma toruntatyyli suorastaan vituttaa, ja aina sille sattuu joku varusteidenkorjailuepisodi. Ärsyttävä jätkä kaikkiaan, ja surkee laulaja! Jypiltä erottui ykköskenttä edukseen ja joku yksittäinen Malmivaaran hujoppi, oliko siellä muuten Bicek mukana ollenkaan?

KalPalta tuli nyt luonnollisesti 24:ää seurattua, ja kyllähän mies ajoittain dominoi lähes Salmisen lailla. Muita onnistujia (tai ainakin erottujia) mielestäni olivat Junnila, Ströba, Kiiskinen ja Vinsii Bellissimokin väläytteli. Järvinen ei kyllä loistanut, ei suoranaisia hörppyjäkään, mutta ainakin ekan olisi voinut ottaa. Kolmannessa erässä hanska heilahti kerran näyttävästi. Oksa oli muuten venäyttänyt kylkensä tms. lämmittelyssä, venytteli ja piteli kylkeään koko matsin ajan pukukoppikäytävällä. Näkyi suoraan meidän katsomoon.

Luottavainen mieli tässä kuitenkin on. Ensimmäinen peli meni hermoilun piikkiin, mutta eiköhän se vielä siitä. Jypille on lupa odottaa kyllä hyvää menestystä tällä kaudella.

Matsin ulkopuolelta: Jypin kannattajat ihan jees, hyvin pysyi kompit kasassa ja peittosivat kyllä Mustan Verkoston vastaavan. Hirvittävä ruuhka käytävillä joka paikkaan ja autopaikan saaminen melkoista lottoa, mutta näillä se on vaan toistaiseksi mentävä. Tupakkamiehet saa minun puolesta jonottaakin. Jumalauta jos se on niin tärkeetä ettei kahta tuntia pysty olemaan ilman, niin jonottakaa saatanat. Ilman teidän massavyöryä ulos homma toimisi ja jonotus sujuisi.

Onneksi Jyväskylässä hommat toimii ja kusellakin saa rauhassa käydä.

Nyt katkesi ajatus.. Ei jaksa enempää.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
tämän Sinuhen kusipäisen varma toruntatyyli suorastaan vituttaa, ja aina sille sattuu joku varusteidenkorjailuepisodi. Ärsyttävä jätkä kaikkiaan, ja surkee laulaja!

Ilmeisesti kirjoitat tuota itsekin vähän humoristisesti, mutta kuitenkin aina kun tuollaisia tekstejä lukee, rupeaa väkisin hymyilyttämään. Sinkku on taas tehnyt tehtävänsä. :) Tiedän. Omat rakastavat, vastustajat vihaavat.
 

tuomari-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Sallittakoon ihmisten erilaiset näkemykset asioihin. Itse pelin nähneenä jäi mieleen seuraavaa:

-Sami Kapanen
Valitettavasti tiedän melkein samanikäisenä ihmisen vanhenemisesta aiheutuvan vaikutuksen pelikentällä. Ns. pelinopeushan siinä ensimmäisenä kärsii. Näin myös Samilla näkyi olevan, sillä aivan liian monta kertaa joku vaan tuli ja nappasi kiekon pois. Sami Kapasesta tulee kuitenkin olemaan varmasti iloa vielä kentälläkin, sillä pelisilmällä paikkaa tiettyjä iän tuomia puutteita, ja nytkin hänellä oli kolme hyvää paikkaa mistä parempana päivänä tai paremmalla tuurilla hän olisi ollut illan sankari. Sami on myös erittäin miellyttävä ja aina herrasmies joten siitä propsit hänelle.


-Tuomarit
Kaksikko Boman-Levonen ovat liigatuomareiden ehdotonta eliittiä. Heistä huokuu varma olemus ja pelaajat myös kunnioittavat tällaisia tuomareita. He hoitavat hommansa, mutta eivät yritä ottaa liian isoa roolia ja homma toimii. Muutama jäähy meni mielestäni väärin, mutta erittäin marginaalisia "virheitä" ne oli.


-Niiralan Hype
Hetken jo kuvittelin, että nyt taitaa Kuopiolainen urheiluyleisö ruveta seuraamaan pelejä riehakkaasti kansainväliseen tyyliin, mutta äkkiä totuus asiasta vaikeni. Kaksi ensimmäistä erää hallissa raikui Jypin kannattajien ääni, ja savolaiset istuivat hiiren hiljaa. Edes hieno "valotaulutaputushässäkkä" ei saanut ihmisiä innostumaan kun aina hetkeksi. Toivottavasti Kärpiltä ei tule rumia lukemia, sillä savolainenkaan urheiluyleisö ei ole kovin lojaalia, ja jättää muutaman tappion jälkeen pelit väliin. Se Samin kentälle tulemisen järjestäminen olisi kyllä pitänyt hoitaa paremmin niin kuin aikaisemmin todettiin.


-Bellissimo
Antakee armoo!! Ostakaa joku tämä pois Kuopiosta. Kaupungista kuulevien huhujen mukaan kaveria kiinnostaa joskus muutkin asiat kun treenaminen tai terveelliset elämän tavat.... Ja se kyllä näkyyy kentällä. Myönnän, ettei meikäläisellä ole yhden pelin nähneenä kovin suurta otantaa hänen esityksistään, mutta mikäli ei esitykset parane huomattavasti, tämä kaveri ei tule näkemään Kuopion torin komeaa Joulukuusta tänä talvena. Vince osaa kyllä luistella joten kuten ja varmaan laukaistakin, mutta pelikäsitys ei riitä lähellekään liiga-tasolle. Kiekon hän menetti melkein poikkeuksetta vastustajalle joka kerta, ja ennen pitkään ketkukaverit kyllästyvät tähän ja muutoksia tulee aivan varmasti.


-Kalpan ylivoima
Kalpa sai pelata melkein yhden erän ylivoimalla. Seassa oli mm. 5-3yv joka sössittiin täysin. En ole aivan varma oliko kyseessä Kalpan huonous vai Jypin hyvyys, mutta maalitekoyritykset jäivät aivan liian vähiin käytettävissä olevaan ylivoima-aikaan nähden.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Kapasen esittely meni vituiksi ja sillä siisti. En ymmärrä miksi yleensä pitää joka helvetin ukon nimeä mainita. Ensin muu joukkue jäälle ja sen jälkeen aloittavat kokoonpanot esittelyyn. Kokojoukkueen voi esitellä vaikka scriinillä tai kuuluttaa etu- tai jälkikäteen.

Kuten useat jo totesivat niin eilen Kapanen tuli siihen ovensuuhun seisoskelemaan kuuluttajan luetellessa nimilistaa, turhautui odotteluun ja meni jäälle (nämä molemmat näkyivät screeniltä), jonka jälkeen kuuluttaja "yllätyksellisesti" pamautti sokerin pohjalle huutamalla Kapasen nimen. Yleisö ei seisonut, koska se ei yksinkertaisesti tiennyt että missä kohtaa pitäisi seisoa ja taputtaa. Surullista, mutta totta. Toki muutenkin kuopiolaisella kiekkoyleisöllä on opittavaa kannustamisesta.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Sellane räpellys se. No pisteet tuli, mutta muutamia jänniä juttuja huomasin:

-Videokuutio ihan perseestä. Ei näkynyt maalintekijöitä, ei syöttäjiä... Ainakin vielä oli aika kämänen vekotin. Tai onha se kivan näkönen mutta...

-Jypin kaksinkamppailujen häviäminen; halutonta halutonta.

-Jyp ei karvannut syvältä niinkuin viime kaudella teki. Nyt koko kenttä odotteli aina siinä keskialueen tuntumassa.

-Viimeisen erän (oli muissakin erissä) hyökkäyksiinlähtö oli hidasta ja kankeaa.

-Sinkku oli jäätävän hyvä ja Lippojoki oli myös mies paikallaan. Virpiökin painoi hyvin menemään omalla laidallaan!

E: Niin ja tosiaan. Kuopion äänentoistojärjestelmä on huono.
E2: Kalpalla on todela hyvä joukkue. Tuolla tiimillä menneen kympin sakkiin että heilahtaa.
 
Viimeksi muokattu:

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
-Kaksi erää jännitettiin ja se näkyi otteissa, mutta kolmannessa alkoi sujua, joten varmasti äijille jää nälkää voittaa se Kärpät vihdoin lauantaina.

-Virtala nyt pois sieltä ykkösestä lopullisesti, mutta onpahan duo tuo Sahlstedt-Kapanen, tulee varmasti aiheuttamaan vaikeuksia ja jos Kisu tuohon jää kolmanneksi pysyvästi, niin on tässä hyvä ykkösnyrkki kasassa.

-En kyllä ymmärrä mitä Bellissimoa dissataan? Kurkahan oli myös aikoinaan 5-7 peliä ihan yössä, kunnes alkoi tahti joka jatkui loppukauteen hyvänä. Ei tehdä Lundbohmeja ja arvioida sekä hätäillä liian nopeasti,jooko?

-Itse näkisin että ensimmäisen ja kolmannen maalin olisi voinut ottaa, toinen maali oli 2vs1 tilanne jota edelsi puolustajan virhe, mutta hyvä ettei koko peli mennyt pipariksi.

-Puolustajista esiin nostaisin THE Ströbän ja Timosen, puheet Ströbän jäähdyttelykaudesta voidaan unohtaa, mies taklasi, raastoi, taisteli ja antoi vielä syöttöpinnankin, tuttua Ströbää viime kaudelta, ja tästä saadaan nauttia vielä koko kausi!

Mutta summa summarumina: kautta on vielä jäljellä, ja jos ollaan maltillisia ja pysytään omassa strategiassa, niin niitä voittojakin tulee.

Joidenkin kuopiolaisfanien käytös kyllä ärsyttää, kun pitää ärräpäätä joka tilanteeseen heittää ja myös Jyp faneille kettuilla, vaikka he eivät tehneet mitään muuta kun kävelleet hallilta pois ja juhlineet voittoa. Taisteluhenkeä saa ja pitää olla, mutta kirosanat voitaisiin jättää pois. Hallissa oli kyllä liian hiljaista vaikka täysi tupa olikin. Onko niin että istumapaikoilla ei saa kannustaa ja taputtaa?

EDIT:Ja tuosta mediakuutiosta, vähän liian pienellä näky mm. rangaistuksien ajat, niin sai tihrustaa että paljonko jäähyä vielä jäljellä, ja itse odotin myös sinne taululle tulevan maalintekijän ja syöttäjien nimet. Mutta väliaikashow't oli hyviä, tollaset mitkä vie erä tauosta 5-10 min on hyvä juttu lyhentämään erätauko odottelua jos ei liiku paikaltaan minnekkään.
 

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kauden avaus.

Kokonaisuutena aika huonotasoinen peli, huomioitavaa kuitenkin että kauden avaus ja kuviot ei ole vielä ihan kunnossa. Toisaalta Kyllä VIP on pelannut jo kauan yhdessä, paremmin pitäisi löytää äijät toisensa. Puolin ja toisin hyökkäyksiin lähdöt oli suht heikkoja tai sitten hyökkääjiä pidettiin niin tarkasti.

Positiivisimpana jäi todellakin mieleen tuo Jypin puolustus ja alivoima pelaaminen. Koskisen Kalle oli positiivinen yllätys. Hyviä avauksia ja ei yrittänyt mitään ylimääräistä. Joku paha hasardi sillä oli kuulemma oli alussa. Lippojokikin hoiteli hyvin oman ruutunsa.

Alivoima oli todella hyvää, jonkun alivoiman aikana Kalpa ei saanut yhtään laukausta aikaiseksi ja Kahden alivoiman aikana joutuivat ottaa jäähyn eli heidän ylivoima kuivui ihan kasaan. Toisessa Vänttinen blokkasi ja meinasi päästä karkuun, toisessa Louhivaara kuskaili pitkään kiekkoa...

Malmivaara ei mielestäni erottunut kuin kokonsa puolesta. Otti pari jäähyäkin suht kevyesti. Muutenkin Jypin äijät otti ihan liikaa jäähyjä.

Ottelun komeimman taklauksen esitti Strömberg Pihlmaniin.

Minun kohtaamat kuopiolaisfanit käyttäytyivät ihan asiallisesti, ihan asiallisesti keskusteltiin ja kyseltiin tilanteista ja pelaajista. Näyttivät pelaajatkin keskustelevan hyvin toverillisesti pelin jälkeen loppuveryttelyjen aikana. Bisekki heitti kovasti tarinaa Kalpalaisten kanssa jo ennen peliä alkulämmöissä.

Hyvä reissu, ensi kerralla uudelleen. Ja Tervetuloa Kuopiolaiset Jyväskylään...
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No joo, olihan se semmonen peli. Eipä tosta kauheesti kerrottavaa jäänyt, peli meni just niinku "pitikin" eli KalPa painosti alussa, ja sen jälkeen rupes pikku hiljaa kääntymään JYPille, paitsi että kolmas erä oli kyllä täysin KalPan. Kapanen oli kaks ekaa erää aika pimennossa, ja kävi melko kuumanakin, mutta kolmannessa erässä oli kyllä selvästi kentän paras.

Sitten vähän tuosta hallista noottia, mikäköhän järki siinä on että hallista ei ainakaan ekalla erätauolla päässyt porukka kuin yhdestä(?) ovesta pihalle, ja sen kyllä huomasi käytävillä. Ja kyllähän siellä taas se perinteinen kävi, että lihikset loppu toisen erätauon alussa. Tuli Tynille siinä pihassa sanottuakin, että tuolla annettiin oppitunti, että miten sitä "mediakuutioo" ei pidä käyttää, ei näytetty esim jäähytilanteita uusintoina, muiden pelien väliaika tietoja ei näytetty, saati sitten "oman" pelin maalintekijöitä ja syöttäjiä tai jäähynsaajia. Ei näin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kalpa sai pelata melkein yhden erän ylivoimalla. Seassa oli mm. 5-3yv joka sössittiin täysin. En ole aivan varma oliko kyseessä Kalpan huonous vai Jypin hyvyys, mutta maalitekoyritykset jäivät aivan liian vähiin käytettävissä olevaan ylivoima-aikaan nähden.
Varmasti JYP:n AV on hyvää, mutta Kalpan YV:n ongelmat ovat äärimmäisen helppo nähdä. Tärkeimmät miehet eli Kapanen, Killeri, Ströbä eivät kovin montaa harjoituspeliä pelanneet - Sami ei esim yhtään -, joten kuviot eivät ole vielä hitsautuneet ollenkaan.

Kalpahan hallitsi ensimmäistä erää ihan samassa määrin kuin Jyppi-hallitsi toista erää ja hallinnut joukkue sai luonnollisesti enemmän YV:tä, mutta siinä missä JYP teki maalit, niin Kalpa ei (toki viimeinen kosmeettinen maali oli yv).
 
Viimeksi muokattu:

VP78

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sitten vähän tuosta hallista noottia, mikäköhän järki siinä on että hallista ei ainakaan ekalla erätauolla päässyt porukka kuin yhdestä(?) ovesta pihalle, ja sen kyllä huomasi käytävillä. Ja kyllähän siellä taas se perinteinen kävi, että lihikset loppu toisen erätauon alussa. Tuli Tynille siinä pihassa sanottuakin, että tuolla annettiin oppitunti, että miten sitä "mediakuutioo" ei pidä käyttää, ei näytetty esim jäähytilanteita uusintoina, muiden pelien väliaika tietoja ei näytetty, saati sitten "oman" pelin maalintekijöitä ja syöttäjiä tai jäähynsaajia. Ei näin.

No olihan siellä toki muitakin ovia auki kuin se B-ovi, mutta aika surkeasti oli hoidettu tuo tupakalla käynti. Ovella oli savolainen karuselli kun jengi jonotti tupakalle ja takas sisälle. Oli muuten ihan hyvä matsi paitsi että kuokkaan tuli. Oli ilo katsella JYP:n puolustuspelaamista ja maalivahdin jäätäviä otteita. Pari paikkaa ja pari maalia. JYP hyödynsi paikkansa varsin hyvin. Parempi voitti. Sitä ei voi kiistää. Onnea Ryynikylään, hieno voitto ja kolme pistettä. Kausi jatkuu...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tuli Tynille siinä pihassa sanottuakin, että tuolla annettiin oppitunti, että miten sitä "mediakuutioo" ei pidä käyttää, ei näytetty esim jäähytilanteita uusintoina
Jossain liigassa oli ainakin jossain vaiheessa kiellettyä näyttää hidastuksina jäähytilanteita, koska sillä haluttiin tuomareihin kohdistuneet turhan mielenilmaukset minimoida. En tiedä olisiko noin SM-liigassakin.

Kyseinen mediakuution käyttö tulee varmasti tai ainakin toivottavasti vielä kehittymään. Kyseisen kuutio tuli kattoon vasta viikko tai kaksi sitten ja vielä eilisaamulla kun montun jäällä pelailin niin taululla pyöri testiclipit ja windows-dialogit.
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Alku-intro

Ei helvetti, ei vieläkään Kuopiossa osata luoda matsiin minkäänlaista latausta alku-introlla ennen ottelua! Nightwishin tunnelmallinen biisi pätkäistiin amatöörimäisesti kesken, ei mitään feidausta ja sitten se paska KalPan sisääntulo kappale tilalle. Ei se oikeasti ole kovin vaikeaa tehdä vaikka jollain ilmaisella musiikinteko-ohjelmalla asialliset tahditukset ja feidaukset biisien väliin! Ja oikeasti, vaihtakaa nyt se sisääntulobiisi. Järkyttävää.

Kuuluttaja on kyllä niin uskomattoman tumpelon oloinen kaveri, että ei voisi enempää vituttaa. Luki niitä nimiä niin flegmaattisesti ja tosiaan, minkä helvetin takia sitä pitää koko lista käydä läpi? Kapanen ei halunnut selvästikään itsestään numeroa tehdä, mutta kyllähän tuohon nyt olisi voinut vähän enemmän show:ta rakentaa. Halli pimeäksi, paremmat musat, pientä stroboa ja edes hiukan innostuneempaa ja ajantasalla olevaa kuulutusta?

Tunnelma

On viimeinen kerta kun ostan istumapaikkalipun, vaan seuraavan kerran päätykatsomoon jossa edes kourallinen yleisöstä uskaltaa kannustaa omiaan. Savolaisyleisö on niin jäykkää paskaa ja flegmaattista porukkaa, että vakavilla ilmeillä siellä vaan muniin puhallellaan ja ei kyllä uskalleta edes käsiä lyödä yhteen. Se on jääkiekko ottelu, eikä mikään kirjastotyöntekijöiden vuosijuhla, helevetti!

Ottelu

JYP oli parempi, ei siinä paljoa seliteltävää jäänyt. Materiaali on kova ja valmennus samoin. KalPa:lla ehkä pientä jännitystä housuissa ja vasta kolmannessa erässä aleltiin pelata, mutta Wallinheimon taakse on hankala heittää kolmea kiekkoa 20 minuutissa. Kaikki kunnia JYP:ille.

JYP:in parhaat: Immonen, Pihlman, Wallinheimo
KalPa:n parhaat: Kapanen, Hartikainen, Sahlsted
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös