Kallista... elämä on!

  • 625 177
  • 2 482

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voisi mennä myös Mille naurat nyt- ketjuun, mutta mielestäni seuraavan pitopalvelun kakut ovat melko kalliita laatuun nähden. Eikö pitopalvelusta tilaamisen peruste ole yleensä se, ettei itse osaa tehdä yhtä hyviä?

Lapsille

Yrityksen muuhun tarjontaan ja etusivulle pääsee kun poistaa tuon "lapsille" osoiteriviltä.

Pitäiskö sittenkin tilata kakut muksun ristiäisiin tuolta? On kyllä järkyttävän hintaiset vs laatu ja ulkonäkö. Jos vertaa esim. tähän kaverin firmaan Royal Bakery, josta tilaamme omat kakkumme ja halvemmalla kuin yllä mainitusta firmasta saisi.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Täällä olikin näköjään jo juttua K-ketjun hinnoittelusta. Jumaleisson mikä noita vaivaa?

Tälläinen pieni ostos, mutta iski pahasti silmään.

Moilas Cocktailpiirakka 30kpl laatikko. Paikallinen K-supermarket 7,95€, Lidl 3,39€ ja Prisma 3,80€.

Samoin oli ihan hauska hetki myös K-supermarketin lihatiskin tyttösen kanssa. Mainostivat että heiltä voi tilata kinkkuja. Kysyin hintaa, johon totesi että pakastettu perinteinen joulukinkku haarukassa 4,50-4,99€/kg. Kuulostaapa korkealta pakastekinkun hinnaksi, totesin. Kysyin että kenen valmistajan kinkkuja kyseessä? Hk ja Pirkka. Ne on sama asia, vain tarra vaihtuu, sain vastaukseksi. Naurahdin. Totesin että kusetatko? Teillä on sama kinkku tuossa vieressä pakastealtaassa hinnalla 3,99€/kg. Puna poskilla oli kieltämättä ihan sööttiä hymyn kera. Jäi tosin kinkku kaupat tekemättä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Täällä olikin näköjään jo juttua K-ketjun hinnoittelusta. Jumaleisson mikä noita vaivaa?

Tälläinen pieni ostos, mutta iski pahasti silmään.

Moilas Cocktailpiirakka 30kpl laatikko. Paikallinen K-supermarket 7,95€, Lidl 3,39€ ja Prisma 3,80€.

Eikö se Väinö Kooka-Upa aka Kookaupan Väiski tai joku muu vastaava suurvisiiri sanonut taannoin, että hinnat ovat korkealla, koska kilpailu on niin kovaa. Tämä logiikka ei täysin auennut mulle.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Eikö se Väinö Kooka-Upa aka Kookaupan Väiski tai joku muu vastaava suurvisiiri sanonut taannoin, että hinnat ovat korkealla, koska kilpailu on niin kovaa. Tämä logiikka ei täysin auennut mulle.

Jostain syystä tuttavapiirissäni sattuu löytymään monta Keskolla (Rauta & Ruoka) työskenteleviä henkilöitä. Näistä kahdeksasta yksi kertoo tekevänsä ruokaostoksensa K-kaupoissa, loput kilpailijalla. Ilmeisesti liian pienet liksat..?
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
K-kauppojen hinnoittelu on tosiaan "aavistuksen" hakusessa. Siellä ilmeisesti noudatetaan samaa logiikkaa kuin verotuksessa. Kun rahaa ei tule jostain segmentistä tarpeeksi, kiitos korkeiden hintojen, nostetaan hintoja entisestään ja ongelma on korjattu! Not.

Kesko tekee hidasta itsemurhaa ja sen seurauksena S-ryhmä takoo tarpeettomankin suurta voittoa. Voitot ei tietenkään päädy kuluttajahintoihin alennuksina, vaan miljoonat syydetään Venäjälle, Baltiaan ja kotimaahan rakennus- ja ylläpitokustannuksiltaan kohtuuttomiin rakennus-, laajennus- ja muutosprojekteihin. Tai siltä se ainakin näyttää.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Lasten syntymäpäiväjuhlat ja ristiäiset. Muistan hyvin omasta lapsuudesta, kun joillakin kavereilla tai sukulaisilla oli lasten synttärit. Kaava oli yleensä tämä. Äiti teki kakun. Muu tarjoilu oli karkkia, keksiä ja limsaa. Ja se oli siinä. Budjetti oli 50 markka ja äidin ostokset mahtuivat yhteen muovikassiin. Tai jos oli jonkun lapsen ristiäiset, tarjolla oli voileipiä, kahvia ja jotain itsetehtyjä leivonnaisia. Tämä setti kelpasi kaikille. Lähes aina juhlapaikka oli jonkun koti. Ja jos koti oli jostain syystä liian ahdas, paikkana oli esim. isovanhempien talo etc.

Olen ollut lasten syntymäpäiväjuhlissa, jonka pelkkä tilavuokra on 200 euroa. Siihen päälle tarjoilu, joka voi hyvinkin maksaa 100-150 euroa. Ja kirsikkana kakun päälle kaikki muu, eli juhlavaatteet jne. Keväällä vaimon serkku järjesti ristiäiset, jossa oli vieraita n. 100 henkeä. Siis kyseessä oli ristiäiset eikä häät. Tarjoilu oli tilattu pitopalvelusta.

Päiväkodista tulee melkein joka toinen viikkoa kutsu lasten syntymäpäiväjuhlille. Hienoa kun lapsella on kavereita, mutta onko järkeä kutsua koko päiväkotia? En minä ainakaan tunne huonoa omatuntoa, jos en järjestä seuraavia ristiäisiä 50 ihmiselle tai lastenkutsuja 30 tenavalle hop-lopissa. Mieluummin ostan omalle lapselle siitä säästyneellä rahalla jotain hyödyllistä.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Lasten syntymäpäivissä oli jo meidän omilla muksuilla sääntö hyvin selkeä. Kavereita saa kutsua yhtä monta kun täyttää vuosia. Eli viisivuotissynttärit ja viisi kaveria jne.

No sukulaisia tuli sitten omille kahveilleen ne pakolliset isovanhemmat ja kummit. Eipä kukaan noista meidän lapsista ole siitä kuulemma kärsinyt.

Samaa linjaa jatkaa vanhn tytär omien lastensa kanssa. Ja leipoo tarjottavat kaakut jne itse. Budjetti on luokaa muutama kymmenen euroa.

En ole koskaan ymmärtänyt vanhempia, jotka järjestävät jossain pitopalvelun jne avustuksella syntymäpäiviä lapsilleen. Uusavuttomuutta, omaa mukavuudenhalua vai mitä, en tiedä.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
En ole koskaan ymmärtänyt vanhempia, jotka järjestävät jossain pitopalvelun jne avustuksella syntymäpäiviä lapsilleen. Uusavuttomuutta, omaa mukavuudenhalua vai mitä, en tiedä.

Mä ymmärrän. Toisilla on vaikkapa sellainen duuni ettei juurikaan kykene hoitamaan mitään ekstraa perusarkihommien lisäksi. Silloin on varsin kätevää ulkoistaa synttärijärjestelyt jollekin muulle. Lisää kummasti elämänlaatua se, varsinkin kun se lastenkemujen järkkääminen on varsin hanurista.
 

Tuamas

Jäsen
En ole koskaan ymmärtänyt vanhempia, jotka järjestävät jossain pitopalvelun jne avustuksella syntymäpäiviä lapsilleen. Uusavuttomuutta, omaa mukavuudenhalua vai mitä, en tiedä.

Jos on resurssit kunnossa, niin miksi tällaista pitäisi hoitaa itse?

Jos oma spesiaaliosaaminen on jossain ihan muualla ja se rajallisin resurssi on oma aika, niin mitä järkeä on itse tuhrata asioiden kanssa jotka voi ulkoistaa.

Peukku lastenjuhlien ulkoistajille, palvelutyöllistäminen on aina jees.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin, siis annat Tuamas peukun uusavuttomuudelle. Ainakin omasta mielestäni, mutta olenkin vanha ja välillä väsynyt pieru.

Toki kannatan palvelutyöllistämistä. Käytänhän takseja, asun hotelleissa, syön ravintoloissa, työmatkat lentämällä. Tätä kaksi-kolme viikkoa / kuukausi.

Mutta silti itse järjestetyt lastenjuhlat on jotain, mitä et voi mielestäni korvata millään mäkkärin lastenkutsuilla tms. Mutta tämä onkin palsta, jossa voi jakaa omia mielipiteitä ja hyvä niin.

Ja eikös omaa aikaa kulu siihen kun menee sinne juhlapaikkaan, viettää ne juhlat ja tulee pois sieltä?
 

Tuamas

Jäsen
Niin, siis annat Tuamas peukun uusavuttomuudelle. Ainakin omasta mielestäni, mutta olenkin vanha ja välillä väsynyt pieru.

Toki kannatan palvelutyöllistämistä. Käytänhän takseja, asun hotelleissa, syön ravintoloissa, työmatkat lentämällä. Tätä kaksi-kolme viikkoa / kuukausi.

Mutta silti itse järjestetyt lastenjuhlat on jotain, mitä et voi mielestäni korvata millään mäkkärin lastenkutsuilla tms. Mutta tämä onkin palsta, jossa voi jakaa omia mielipiteitä ja hyvä niin.

Ja eikös omaa aikaa kulu siihen kun menee sinne juhlapaikkaan, viettää ne juhlat ja tulee pois sieltä?

Annan peukun sille, että se joka osaa ja ehtii, se tekee ja laskuttaa.
Se joka ei osaa tai ehdi, tilaa ja maksaa.

Rajanveto tässä nyt on lähinnä hiustenhalkomista, jonkun mielestä uusavuttomuutta on se jos kotona käy siivooja, toinen on sitä mieltä että uusavuttomuutta on syödä ravintolassa ja kolmannella se raja menee lastenkutsuissa.

Toki itse olen arvottanut aikani ja osaamiseni niin, että meillä lastenkutsut hoidetaan ainakin näillä näkymin nyt ja tulevaisuudessa itse.

Lähinnä hain sitä, että ymmärrän kyllä heitäkin jotka ulkoistavat ko. palvelun, jos heillä on siihen varaa ja oma osaamistaso ei riitä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta silti itse järjestetyt lastenjuhlat on jotain, mitä et voi mielestäni korvata millään mäkkärin lastenkutsuilla tms.

Ymmärrän ajattelumalliasi ja olen osittain samaa mieltä. Uskallan kuitenkin väittää, että lapsi ei ajattele noin. Tai sitten teillä osataan järjestää maailman parhaat synttärit. Uskallan väittää, että lapselle jotkin Hoplopissa järjestetyt synttärit ovat aika ainutlaatuinen kokemus, kun taas se kotona tehty kakku ja itse puristettu mehu on aika "tavallista". Tavalliseksihan ne Hoplop -synttäritkin toki muuttuvat, jos kaava on joka vuosi sama. Mun mielestä on silti aikamoista mutkien oikomista väittää, että lapsilleen tuollaisen kokemuksen tarjoava on jotenkin uusavuton. Voihan se osittain olla näinkin, mutta yleistäminen on silti hanurista.

*edit* Enkä nyt tarkoita, että lapsi ajattelisi kotisynttäreistä, että "voi voi, taas tätä tavallista paskaa", ei varmasti ajattele. Kuitenkin jokin ulkoistettu juhla voi olla lapselle ja kavereille ainutlaatuinen kokemus, vaikka tuo Hoplop nyt ei niin ainutlaatuinen kai nykylapsille olekaan. En nyt parempaakaan esimerkkiä keksinyt. Mielestäni lapselle lähtökohtaisesti kivojen kokemusten tämän syntymäpäivänä tarjoaminen ei ole suoralta kädeltä uusavuttomuutta.

Lähinnä hain sitä, että ymmärrän kyllä heitäkin jotka ulkoistavat ko. palvelun, jos heillä on siihen varaa ja oma osaamistaso ei riitä.

Tai jos vaan tahtoo tarjota lapselle kokemuksen, jollaista ei kotisynttäreillä ole mahdollista saada.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tai jos vaan tahtoo tarjota lapselle kokemuksen, jollaista ei kotisynttäreillä ole mahdollista saada.

Kyllähän kotisynttäritkin voi ulkoistaa. Tyttäreni kävi juuri parhaan kaverinsa synttäreillä, jossa oli järkätty paikalle kondiittori(perheen tuttu) ja juhlaväki valmisti erilaisia leivonnaisia yms. Muffinsseja, rocky roadia ja jotain muuta mitä en muista.

Kuulemma oli parhaat synttärit ikinä. Tyhjäkäynti nollassa ja kaikki saivat elämyksiä itsetehdyistä mätöistä. Tyttö toi maistiaisia himaankin ja olihan se hyvää.

Noissa hoplopeissa, keilaradoilla tms. tuo tarjoilupuoli on yleensä todella kehnoa, mutta ohjelmapuoli on kunnossa. Valintojen maailma...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Annan peukun sille, että se joka osaa ja ehtii, se tekee ja laskuttaa.
Se joka ei osaa tai ehdi, tilaa ja maksaa...

Synttäreiden kilpavarustelu on välillä aika huimaa. Muutama vuosi sitten erään poikani kaverin synttäreillä ajeltiin ympäri kaupunkia pitkällä limusiinilla. Seuraavana vuonna saman pojan synttäreille oli vuokrattu lentokone, joka lennätti vieraita Porin yllä...
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Meillä on kanssa saanut vieraita kutsua sen mukaan mitä täyttää vuosia. Kerran on Hoplopissa järjestetty synttärit, hintaa tuli joku 100e ja eikä parituntia riittänyt siellä alkuunkaan. Yökyläily/pyjamapartyt kerran (never again!) ja nyt syksyllä oli 7v synttärit kotona ja erikoisten tarjoilujen laittaminen on ihan turhaa, kakrut käy nirhasemassa yhtä keksiä ja ralli jatkuu. Äidin takapuoli vaan levistyy kun joutuu niitä siinä illan nassuttamaan. Ens vuonna ajattelin jos Tallinnan päiväristeilyllä kävisi vaikka kahden kaverin kanssa.

Mutta sille tielle en lähde, että alkaisin kilpailemaan näiden supersynttärimutsien kanssa, menee vaan rahat ja hermot.. Pari kertaa tyttö tuonut "vieraslahjan", monin kerroin kalliimman kuin sankarille viety :D
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ison Omenan Intersportissa pipo 65€. Aika kallista.

Selailin anopin MeNaiset-lehteä joitain viikkoja sitten, siinä on niitä naisten muotitärppejä tai jotain vastaavaa ja pisti silmään 155 euron pipo.

Aika normaalin näköinen naisten neulepipo, mutta tupsu päälaella oli turkista ja vaikutti kohtalaisen turhalta tavalta tuhlata se ylimääräinen n. 120 euroa pelkästään sen turkistupsun takia.
 

Jindebyne

Jäsen
Ei euromääräisesti suuri sijoitus, mutta paketin avattuani tuntui hieman erikoiselta maksaa kahdesta keksistä/kahvileivästä 1,99 euroa.

Onhan nuo Amerikasta ja välikäsiä varmasti matkanvarrella, mutta kyllä tuossa joku nauraa matkalla pankkiin kun kaltaiseni idiootti maksaa euron per 21 gramman maitosuklaapala, jossa maapähkinävoita sisällä. Kilohinnaksi tulee vaatimattomat n. 48 euroa.

Kyseessä siis Reese's peanut butter cups: http://img.ksl.com/slc/2511/251182/25118213.jpg
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Ei euromääräisesti suuri sijoitus, mutta paketin avattuani tuntui hieman erikoiselta maksaa kahdesta keksistä/kahvileivästä 1,99 euroa.

Onhan nuo Amerikasta ja välikäsiä varmasti matkanvarrella, mutta kyllä tuossa joku nauraa matkalla pankkiin kun kaltaiseni idiootti maksaa euron per 21 gramman maitosuklaapala, jossa maapähkinävoita sisällä. Kilohinnaksi tulee vaatimattomat n. 48 euroa.

Kyseessä siis Reese's peanut butter cups: http://img.ksl.com/slc/2511/251182/25118213.jpg

Ameriikan herkuista joutuu tosiaan maksaamaan aika suolaisia hintoja. Hyvinvarustetuista kaupoista löytyy mm. sieltä peräisin olevaa ketsuppia noin 6 euron hinnalla tuollainen pötikkä jonka suomalaisvastineen saa jotain 2,50e hinnalla. Myös limutölkkejä moneen makuun on saatavilla lähes 2e /0,33 litran tölkki josta ei edes panttia saa takaisin. Kyllähän noista tuotteista löytyy monia helmiä, jotka erottuvat muuhun tarjontaan verrattuna edukseen. Toki nämä ovat makuasioita, mutta joistain noista on ihan perusteltavissa maksaa kovakin hinta.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Karkki, varsinkin irtokarkki on kyllä luvattoman kallista. Kaiken maailman veroilla sitä on nostettu, muka terveyshyötyjä ajatellen, mutta kumman luulette lapsen/teinin valitsevan: rasvainen, suolainen ja kaikin tavoin epäterveellinen hampurilainen, hinta 1€ VAI keskiverto karkkipussi, hinta 3,50€? Niinpä. Raha on lapsena ja nuorena se, joka ratkaisee. Harva ajattelee ruoan X tai karkin Y terveellisyyttä tai eettisyyttä. Hintalappu on se ainoa asia, jolla on väliä.

Niin, siihen irtokarkkiin. Kun minä olin nuorempi, oli keskimääräinen kilohinta irtokarkille noin 6 euroa. Nykyään en ole löytänyt mistään alle 9 eurolla kiloa. Tai no, Malmin prismassa oli kerran joku vähän päälle 8€, mutta tajusitte pointin. Ei nämä sokeri- sun muut veron vaikuta millään tavalla positiivisesti, päinvastoin.
 

Outsider

Jäsen
Karkki, varsinkin irtokarkki on kyllä luvattoman kallista. Kaiken maailman veroilla sitä on nostettu, muka terveyshyötyjä ajatellen, mutta kumman luulette lapsen/teinin valitsevan: rasvainen, suolainen ja kaikin tavoin epäterveellinen hampurilainen, hinta 1€ VAI keskiverto karkkipussi, hinta 3,50€? Niinpä. Raha on lapsena ja nuorena se, joka ratkaisee. Harva ajattelee ruoan X tai karkin Y terveellisyyttä tai eettisyyttä. Hintalappu on se ainoa asia, jolla on väliä.

Hampurilainen on ruokaa ja karkki on... no karkki on karkkia. Mitä tekemistä niillä oikeastaan on toistensa kanssa vai syötkö karkkia nälkään?


Mitä ketjun otsikkoon tulee, niin ruoka on sen verran kallista, että saavat minun puolestani vaikka kymmenkertaistaa kaikenmaailman makeisverot, kunhan ruoan hinta ei nousisi jatkuvasti.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Hampurilainen on ruokaa ja karkki on... no karkki on karkkia. Mitä tekemistä niillä oikeastaan on toistensa kanssa vai syötkö karkkia nälkään?

Hampurilaisessa on noin 250-300 kcal 100 grammassa, samassa määrässä karkkia 350-450 kcal. Kertasuoritteena ero ei tietenkään merkitse, mutta vuositasolla sillä todella on merkitystä, syökö viitenä tai edes kahtena päivänä viikossa 200 gramman hampurilaisen vai 200 gramman karkkipussin.

Hampurilaisen kutsuminen ruoaksi on mielestäni liioittelua, mutta oikein hyvällä tuurilla kaiken sen rasvan ja höttöhiilarien joukkoon saattaa eksyä myös hieman proteiinia, ehkä jopa parinkymmenen gramman tomaattisiivu. Karkki sen sijaan on pelkkiä hiilareita, toffeen tai suklaan tapauksessa myös rasvaa.

Mitä ketjun otsikkoon tulee, niin ruoka on sen verran kallista, että saavat minun puolestani vaikka kymmenkertaistaa kaikenmaailman makeisverot, kunhan ruoan hinta ei nousisi jatkuvasti.

Tasan samaa mieltä. Etenkin kasvikset ovat tuhottoman kalliita. Nyt sentään saa klementiinisäkkejä parilla eurolla, mutta muuten käy kyllä kalliiksi syödä puolesta kilosta kiloon kasviksia päivässä, jos ei halua pelkästään sipulia syödä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Hampurilainen on ruokaa ja karkki on... no karkki on karkkia. Mitä tekemistä niillä oikeastaan on toistensa kanssa vai syötkö karkkia nälkään?
Et siis ilmeisesti ymmärrä. Porukkahan menee Mäkkäriin sen euron juuston perässä, vaikkei tarkoitus ole syödä esim. päivällistä tms. Eikä siitä pienestä juustohampurilaisesta lähde edes nälkä, päinvastoin, se vaan herättää ruokahalun, varsinkin minulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös