Analyysi
Tiedän muuten ihmistyypin, joka pyöristää 27 euroa pokkana 25 euroon. Hienoja ihmisiä. Nämä ovat usein niitä ihmisiä, joiden kuukausitulot on ihan helvetilliset. En mielelläni ole heidän kanssaan tekemisissä, enkä päästä heitä kotiini, koska heillä on myös tapanaan "lainata" asioita. Noloa on sitten mennä tuollaisen elintasopummin luo ja nähdä oma todella tärkeä kirja tuommoisen vitun hintin hyllyssä. Mutta annas olla, kun näiltä lainaa jotain niin ovat nopeasti muistuttelemassa takaisinannosta. Ihan kuin se olisi unohtunut. Varkaat.
Niin: missä on esim. taiteilija X:n päiväkirjat, jotka sain vaivalla hankituksi tai harvinainen uusintapainos vanhasta kulttuurijulkaisusta? Olen nähnyt tuon jälkimmäisen pummin hyllyssä ja edellisen "lainaaja" kävi luotani hakemassa ne DVD:t, jotka olisin kyllä palauttanut. Taiteilija Y:n muistelmien kanssa luovutin ja sanoin lahjoittavani ne "lainaajalle" ja hankin itselleni toisen kappaleen. Sitten se, kun sanoo, että tämän voin myydä, niin pokkana otetaan teos vastaan ja häivytään maksamatta. Sitä kymmentä euroa (hyvin pieni summa kaikille, alisumma) olisin tarvinnut.
Se nyt vielä puuttuisi että lähtisin näiden kusipäiden kanssa raflaan. Varmaan lopuksi myisivät orjaksi kun olisivat ensin tyhjentäneet lompakon. Totta kai olen heidän mielestään "rahanahne" kun joskus olen hieman asiasta huomauttanut. Minulle on kunnia-asia, että lainat hoidetaan ja palautetaan ja esineestä maksetaan, eli ilmeisesti olen kapitalisti. Niin, ei näitä ongelmia ole ollut kuin vasemmistolaisten kanssa, siis "vasemmistolaisten", näiden kirottujen paskojen, jotka eivät duunarista välitä yhtään.
Lopputulema
Ravintolassa en tarjoa mitään, edes nyrkkiä, sillä kontekstini ihmisiltä ei saa milloinkaan mitään takaisin. Ja tällä dokauskokemuksella rahaa viinaan menee jo ilman pummejakin riittävästi. Useita satoja euroja on mennyt useasti, kun laskee mukaan oheishuvit ja -kulut.