Kalle Sahlstedt – Lukon oma poika urheilujohtajaksi

  • 479 758
  • 3 601

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Älä nyt aikuinen (oletan) ihminen viitsi. Kaikki me tehdään virheitä ja vääriä päätöksiä työelämässä ja joskus myös henkilökohtaisessa elämässä. Jos kaikki virheitä ja virheellisiä päätöksiä tehneet potkittaisiin pois samantien, olisi pitkäjänteisyys ja strategia kohtuullisen turhia sanoja. Virheitä tehdään ja niistä opitaan.

Terveisin lapsenuskoinen fanipoika

Niin no, Sahlstedt ei ole oppinut, vaan jatkanut samojen virheiden toistamista.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Tänks! Tämä oli mennyt ihan ohi. Muutamaan kertaan nyt luettuani, tulkitsen Eerolan sanomisia hieman eri lailla mutta saman suuntaisesti kuin sinä. Muutama mitali vuosikymmeneen on ihan haarukassa oleva tavoite. Ollaan vasta missattu 3/10….
Mutta nämä on näitä mielipide-eroja.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Itse kyllä näen että aikaisempia virheitä on pyritty korjaamaan mutta siinä ei ole onnistuttu. Tämä toki vain minun mielipiteeni.
Voisi Kalle joskus katsoa, mitä muut touhuaa. Miten ja minkälaisilla joukkueilla ollaan oltu kärjessä vaikka viimeiset viisi kautta? Siihen aikajanaan kuuluu vielä Lukkokin, mutta ei enää kauan.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse kyllä näen että aikaisempia virheitä on pyritty korjaamaan mutta siinä ei ole onnistuttu. Tämä toki vain minun mielipiteeni.
Sitä emme tosiaan tiedä, miten kovasti on yrittänyt, vai onko tosiaan menty "kaikilla on kivaa eikä kukaan istu poppareilla" -strategialla. Itse oletan näin, koska muuta ei ole Keisarilta kuultu. Myös hyökkäyksen täyttäminen keijukaisilla on nyt nähty, joukkueen rakennetta on pakko muuttaa jos mielii menestyä. Taklausvoimaa ja maalin eteen joku jota ei sieltä ajeta pois edes jääkoneella.
 
Viimeksi muokattu:

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Voisi Kalle joskus katsoa, mitä muut touhuaa. Miten ja minkälaisilla joukkueilla ollaan oltu kärjessä vaikka viimeiset viisi kautta? Siihen aikajanaan kuuluu vielä Lukkokin, mutta ei enää kauan.
Olen tästä hieman eri mieltä (yllätys?), koska silloin ollaan perässäjuoksijoita. Suurella todennäköisyydellä joka kausi löytyy joukkueita jotka ovat joko isompia tai kalliimpia tai taitavampia. Minusta meidän tai lähinnä Kallen pitää löytää joku tapa koota joukkue joka on parempi jollain muista poikkeavalla tavalla. Vertaisin johonkin tyyliin Virran kiekkokontrollipelitapa, tai joku vastaava ero. Mikä se voisi olla, en suorilta osaa sanoa mutta jotenkin minusta tuntuu että Kallella on tästä käsityksensä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Olen tästä hieman eri mieltä (yllätys?), koska silloin ollaan perässäjuoksijoita. Suurella todennäköisyydellä joka kausi löytyy joukkueita jotka ovat joko isompia tai kalliimpia tai taitavampia. Minusta meidän tai lähinnä Kallen pitää löytää joku tapa koota joukkue joka on parempi jollain muista poikkeavalla tavalla. Vertaisin johonkin tyyliin Virran kiekkokontrollipelitapa, tai joku vastaava ero. Mikä se voisi olla, en suorilta osaa sanoa mutta jotenkin minusta tuntuu että Kallella on tästä käsityksensä.
Kallella on selkeä käsitys joukkueen kokoamisesta. Se ei vaan ole toiminut viimeisen kolmen kauden aikana. Sen vuoksi kannattaisi hieman ainakin yrittää oppia, millä tavalla päästäisiin taas kovimpaan kärkeen. Havainnointi ja mahdollinen reagointi ei mielestäni ole perässä juoksemista. Tai vähintään miettiä, että mikä meni pieleen.

Silti voi toteuttaa omaa linjaansa, vaikka ottaisi tipsejä muiden tekemisistä. Parasta tietysti olisi Virran aikainen dominointi, joka oli sillä hetkellä aikaansa edellä. Niissä joukkueissa oli kyllä fyysisyyttäkin. Skalicky, Pospisil, Repo, Klok, Petman, Piipponen, Danforth, Heikkinen...
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Voisi Kalle joskus katsoa, mitä muut touhuaa. Miten ja minkälaisilla joukkueilla ollaan oltu kärjessä vaikka viimeiset viisi kautta? Siihen aikajanaan kuuluu vielä Lukkokin, mutta ei enää kauan.
Tässä on myös yksi iso pointti, johon myös Kalle itse otti kantaa SK:ssa.

”Oliko meillä pelaajat, jotka ovat joukkueena sijoille 1-4?” ”Ei.”

Kovempaa ukkoa pitää tuoda sisään.
Pelitavallisia etuuksia on todella vaikea löytää, koska sarja on täynnä hyviä valmentajia.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
mahdollinen Kallen lähtö olisi ”dylkki ja totinem baikk”. En tiedä menikö tuo loppu oikein…
Kiivaan joskin varsin mielenkiintoisen keskustelusäikeen lomassa täytyy todeta tähän, että loppu meni oikein mutta alku ei, koska d:tä edeltävä sana ei päättynyt n-kirjaimeen, kuten siinä paremmassa "maakuntalaulussa". Lisätietoja Nortamo-seoralta. Jatkakaa!
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Kallella on selkeä käsitys joukkueen kokoamisesta. Se ei vaan ole toiminut viimeisen kolmen kauden aikana. Sen vuoksi kannattaisi hieman ainakin yrittää oppia, millä tavalla päästäisiin taas kovimpaan kärkeen. Havainnointi ja mahdollinen reagointi ei mielestäni ole perässä juoksemista. Tai vähintään miettiä, että mikä meni pieleen.

Silti voi toteuttaa omaa linjaansa, vaikka ottaisi tipsejä muiden tekemisistä. Parasta tietysti olisi Virran aikainen dominointi, joka oli sillä hetkellä aikaansa edellä. Niissä joukkueissa oli kyllä fyysisyyttäkin. Skalicky, Pospisil, Repo, Klok, Petman, Piipponen, Danforth, Heikkinen...
Totta pitkälti tämä. Siksi itse olen sitä mieltä että kärsivällisyys kannattaa. Havainnointi ja reagointi sinällään ei tietenkään ole perässä juoksemista mutta suora kopiointi on. Pitäisi löytää joku Lukko-tyyli samaan tapaan kuin on ollut Tappara-tyyli, ja varmaan jotain sellaista nyt haetaan.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jatkan vielä erilliseen viestiin.

Minua suorastaan kylmää ajatus siitä, että Sahlstedt nostaa tämän kauden jälkimainingeissa kytkintä, joko oma-aloitteisesti tai Lukon hallituksen avittamana. Mokka junior kun alkaa seuraavaa urheilujohtajaa jostain Vierumäen saunasta palkkaamaan, niin viimeinen voi sammuttaa valot.
Ei Mokka siihen ketään palkkaa. Jatkaa isukin jäljillä ja alkaa itse tehdä sopimuksia servetteihin Huittisten Shellillä.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Tosiaan kun tavoite on siellä sijoilla 1-4 ja kymmenen vuoden sisällä on uusittava mestaruus, niin pelaajahankintojen on sitten tuettava tätä tavoitetta. Tarvitaan laatua ja sitä ehdotonta huippuosaamista tärkeimmille pelipaikoille. Ykkössentteri, muutama muu hyökkääjä, maalivahti ja pari puolustajaa on oltava ihan ehdotonta Liigan huippua. Jos siis tosissaan halutaan kilpailla mestaruudesta joka vuosi. Urheilujohtajankin tulee tämä ymmärtää, eikä hankkia joukkuetta täyteen toiveita ja kasvutarinoita.

Kuten kausiketjuun kirjoitin, odotan, että ensi kaudella Lukosta löytyy hankintoja, jotka ovat tasoa Miro Aaltonen, Ahti Oksanen, Anrei Hakulinen, Rasmus Rissanen, Tony Sund. Muuten jää taas puheiden tasolle nämä höpinät suurseurasta. Tätä tasoa se JVDT myös oli.
 
Viimeksi muokattu:

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos nyt itse avaa sen mihin olen erityisesti pettynyt (ellei aikaista kauden päättymistä lasketa) on yllättäen viestintä. Lukon sivuilla on pikainen tiedote kauden päättymisestä, @Via Dolorosa sai ilmeisesti hyvän vastauksen suoraan Kallelta ja sitten patakunnan kansa-länsi suomi -lehdessä ilmeisesti ollut juttua?

On hienoa että Kalle vastaa suoraan yhdelle ihmiselle, mutta eipä se kauheasti itseäni lohduta ja veikkaan että aika harvaa muutakaan. Eikä se sivuilta löytyvä pikainen katsaus kauhean hyvä ole. Kauden aikana oma mielenkiinto laski merkittävästi CHL:sta tippumisen myötä ja ei missään kohtaa lähtenyt enää nousuun, vaan pitkälti "hällä väliä"-asenteella loppukausi, vähän harmitti että tiputtiin, mutta ei sitä kauheasti edes miettinyt.

Jos Raumalle halutaan taas sitä buumia, niin ykköshommahan on joukkueen esitykset kentällä, mutta mielestäni tätä muuta ei voi aliarvioida. Kunnas höpisee olohuoneesta, Kalle vastailee sähköposteihin ja Mokka JR puhelee suurseurasta, mutta itse tekoja on ollut aika vähän. Eikä ole suoraan Kallen asia ruveta kirjoittelemaan katsauksia, vaan lähtee enemmän organisaatiosta että tuollaista lähdetään ajamaan ja jelppaamaan Kallea siinä.

Enemmän katse kääntyy Kunnaksen ja tietyllä tavalla Mokan/Eerolan suuntaan, miksei tätä puolta nyt voida hoitaa kunnolla? Jos miettii että kauden päätös tulisi julki suhteellisen pian, sitähän voi osittain aloittaa jo ennen kauden päättymistä ja sitten tulisi tasaisin väliajoin "osareita" tilanteesta pitkin kesää.

Tällä hetkellä Lukko on monella tapaa HMV ja edes Lukon puolelta ei tunnu olevan mitään yritystä nostaa näkyvyyttä. Näin vähää Lukko ei ole kiinnostanut sen jälkeen kun aloin aktiivisemmin jäkistä seuraamaan, toki itse olin myöhäisherännäinen, muksuna tuli käytyä peleissä, mutta ei niistä mitään ymmärtänyt, vasta siinä mopoiässä alkoi lätkän seuraaminen kiinnostamaan.

Eli fiilis on että Lukkoa ei kiinnosta, itseäni ei kiinnosta ja ketään ei tunnu kiinnostavan (edes tuttavapiirissä tai kahvipöytäkeskusteluissa töissä ei Lukosta kauheasti ole ollut tämän vuoden puolella puhetta). Kyllä ne jääräpäiset wanhat kausarilaiset kuitenkin tulevat, olohuone on kunnossa ja kaikki on mahtavaa, turha tehdä yhtään mitään.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
SK:ssa Kalle spekuloi sillä, ”Oliko meidän joukkue TOP4-tasoa? Mielestäni ei.”

Onkohan Kallen mielestä KalPan rosteri TOP4-tasoa?
Vai voisiko myös valmennuksen luomalla pelitavalla olla jotain arvoa?
Ei se sitä olekaan, mutta vastustaja saa sen siltä näyttämään. Palloilu olisi tylsää, jos kauden päättyessä Top 4:ssä olisi kaudesta toiseen joukkueet, joilla on top4 rosteri. Siksipä en ammattifutista juuri seuraakaan.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Ei se sitä olekaan, mutta vastustaja saa sen siltä näyttämään. Palloilu olisi tylsää, jos kauden päättyessä Top 4:ssä olisi kaudesta toiseen joukkueet, joilla on top4 rosteri. Siksipä en ammattifutista juuri seuraakaan.
Sitten voisi kysyä, onko Lukolla mahdollista ”koskaan” saada TOP4-rosteria ja mitä se vaatisi?
Joka tapauksessa valmentajarekry on Lukolle elintärkeä, koska a) Rauma ja b) ei se budjetti ole ylivertainen.

Ts. Miten meinasitte vuodesta toiseen olla siellä sijoilla TOP4?
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Kallelle kysymyksiä...

- Miksi Raumalla katsottiin kolmas kausi putkeen huonoa ylivoimaa? Ensimmäisen vielä jotenkin ymmärrän, mutta miksi toinen ja kolmas vielä perään? Ylivoimalla ratkaistaan kuitenkin maalinpelit lähes aina.
- Mitä tehdään, että ei tule neljättä laihaa yv- kautta putkeen?
- Voiko tai pitääkö kaikkia pelaajia pitää oikeasti tyytyväisenä? Kalle kertoi taannoin, että miten hän pitää katsomossa istuvat pelaajat tyytyväisenä, jos eivät pääse pelaamaan?
- Eikö tämä ole kuitenkin kilpaurheilua? Pitäisikö se asia tunnustaa, että parhaat pelaa ja takana tulevat taistelevat pelipaikasta tosissaan? Eikö tällöin pelipaikka olisi palkinto kovasta treenistä ja yrittämisestä? Tällöin tuskin kovin helposti haluaa pelipaikastaan luopua.
- Tuliko kauden 2021 jälkeen ulospuhallus tai maha täyteen? Miksei silloin lyöty kaasua entistä enemmän pohjaan? Jos korona oli syynä, niin enää se ei ole haitannut.
- Pelasiko Lukko tällä kaudella hankitulla pelaajistollaan niin, kuin UTJ itse halusi? Jos ei, niin olisiko siihen voinut vaikuttaa kesken kauden? Nythän peli ei kehittynyt yhtään.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Kysymys laajemmin Kallelle. Onko kiekollinen liikkuva peli ja fyysisyys toisensa poissulkevia asioita? Miksi Lukossa ei näy fyysistä aspektia, jota kaikista muista top 6 joukkueista löytyy? Jääkiekko on tunne laji, jossa psyykataan ja otetaan luulot pois. Miksei Lukossa ole sytyttäjiä, jotka uivat kaverin ihon alle?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Sitten voisi kysyä, onko Lukolla mahdollista ”koskaan” saada TOP4-rosteria ja mitä se vaatisi?
Joka tapauksessa valmentajarekry on Lukolle elintärkeä, koska a) Rauma ja b) ei se budjetti ole ylivertainen.

Ts. Miten meinasitte vuodesta toiseen olla siellä sijoilla TOP4?
Jos ulkoa heittää ne joukkueet joilla on isompi budjetti, niin Tappara, Ilves, Hifk ja Kärpät.

Niin ei se nyt valtavaa onnistumista vaadi että top4 päästään, yksi JD, Klok, Gregoire, Saarijärvi tai Press muuttaisi tilannetta heti niin että voitaisiin olla jo top4
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Kallelle kysymyksiä...

- Miksi Raumalla katsottiin kolmas kausi putkeen huonoa ylivoimaa? Ensimmäisen vielä jotenkin ymmärrän, mutta miksi toinen ja kolmas vielä perään? Ylivoimalla ratkaistaan kuitenkin maalinpelit lähes aina.
- Mitä tehdään, että ei tule neljättä laihaa yv- kautta putkeen?
- Voiko tai pitääkö kaikkia pelaajia pitää oikeasti tyytyväisenä? Kalle kertoi taannoin, että miten hän pitää katsomossa istuvat pelaajat tyytyväisenä, jos eivät pääse pelaamaan?
- Eikö tämä ole kuitenkin kilpaurheilua? Pitäisikö se asia tunnustaa, että parhaat pelaa ja takana tulevat taistelevat pelipaikasta tosissaan? Eikö tällöin pelipaikka olisi palkinto kovasta treenistä ja yrittämisestä? Tällöin tuskin kovin helposti haluaa pelipaikastaan luopua.
- Tuliko kauden 2021 jälkeen ulospuhallus tai maha täyteen? Miksei silloin lyöty kaasua entistä enemmän pohjaan? Jos korona oli syynä, niin enää se ei ole haitannut.
- Pelasiko Lukko tällä kaudella hankitulla pelaajistollaan niin, kuin UTJ itse halusi? Jos ei, niin olisiko siihen voinut vaikuttaa kesken kauden? Nythän peli ei kehittynyt yhtään.
Mielenkiintoista seurata, että miten Kallen onnistuu vastaamaan asetettuihin kysymyksiin luontevasti kritisoimatta liikaa työnantajaansa, valmentajia, pelaajia tai Lukon johtoa ja samalla säilyttämällä oman kasvonsa.

Melkein itse voisin ajatella Kallelle kysymystä edellisten jatkoksi, että mikä tai mitkä hetket viime kaudesta jäivät hienolla tavalla erityisesti mieleen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
Missä on se iso, vahva, vihainen, aggressiivinen pelaaja, joka parkkeeraa itsensä aina yv:llä vastustajan maalin eteen ja rouhii ne 15-20 maalia tasan tästä yhdestä kohtaa?

Sellainen Vesa Viitakoski vol 2.0.
 
Viimeksi muokattu:

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF
Missä on se iso, vahva, vihainen, aggressiivinen pelaaja, joka parkkeeraa itsensä aina yv:llä vastustajan maalin eteen ja rouhii ne 15-20 maalia tasan tästä yhdestä kohtaa?

Sellainen Vesa Viitakoski vol 2.0.
Sieltähän se julkaistiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös