Kalle Sahlstedt – Lukon oma poika urheilujohtajaksi

  • 483 062
  • 3 601

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Liitteet

  • IMG_20220215_191557.png
    IMG_20220215_191557.png
    346,6 KB · kertaa luettu: 96

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Tuon jutun perusteella Lukko siis ETSI kolmea pelaajaa, joista yksi ei todennäköisesti Raumalle tule.

Enää ei siis etsitä?

Tuon epäselvemmin ei toimittaja voi asiaa esittää.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Ja tuo oli ilmeisesti tämän päivän lehdestä. Vaikea uskoa, että Kalle moista sanoisi ellei jotain olisi haavissa. Ei kuulu miehen tapoihin.
Mäkeläinen twitterissä vahvisti kyseessä oleen pelaajan, joka ei todennäköisesti ole Raumalle saapumassa.
 

John J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei etsitä, kun siellä odotellaan että pelaaja itse ottaisi yhteyttä. Onneksi Almari oli aktiivinen, sillä nyt ei olisi sitä pakkiakaan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mun mielestä tämä on ennenkaikkea viestinnällinen asia. Seuraviestinnän kannalta Sahlstedtin rehellisyys ja avoimuus paikallismediaa kohtaan voi olla kaksiteräinen miekka.

Kalle vastaa kun soitetaan ja kertoo rehellisesti näkemyksensä. Se taas voi tarkoittaa, että jokin uutinen tai isokin asia on ensin paikallismediassa kun seuran pitäisi aina viestiä ensin itse.

Näin voisi myös paremmin pohtia niiden henkilöiden puolesta jotka viestinnästä vastaavat, että mitä laitetaan ulos, milloin ja miten.

Muussa tapauksessa seuran viestintä voi näyttää hieman oudolta jos media kertoo ensin ja huonossa tapauksessa myös sekavalta.

Voisihan siirtorajan kynnyksellä viestiä asioista seuran puolesta lähes päivätasolla itse missä mennään ja pohtia millon laittaa ulos mitäkin.

Kaikkea hyväähän tässä tietenkin Kalle ja seurakin haluaa.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Mun mielestä tässä on myös eräänlainen viestintä asia. Seuraviestinnän kannalta Sahlstedtin rehellisyys ja avoimuus paikallismediaa kohtaan voi olla kaksiteräinen miekka.

Kalle vastaa kun soitetaan ja kertoo rehellisesti näkemyksensä. Se taas voi tarkoittaa, että jokin uutinen tai isokin asia on ensin paikallismediassa kun seuran pitäisi aina viestiä ensin itse.

Näin voisi myös paremmin pohtia niiden henkilöiden puolesta jotka viestinnästä vastaavat, että mitä laitetaan ulos, milloin ja miten.

Muussa tapauksessa seuran viestintä voi näyttää hieman oudolta jos media kertoo ensin ja huonossa tapauksessa myös sekavalta.

Voisihan siirtorajan kynnyksellä viestiä asioista seuran puolesta lähes päivötasolla itse missä mennään ja pohtia millon laittaa ulos mitäkin.

Kaikkea hyväähän tässä tietenkin Kalle ja seurakin haluaa.
Juuri näin.

Itse en ainakaan kritisoi Sahlstedtin ammattitaitoa työssään vaan ainostaan tätä lausuntojen sekamelskaa.

Varmasti on isosti kyse mainitsemastasi asiasta.
 

korvanappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kieltämättä vähän kyllä hiertää, että alkuun ilmoitetaan tyyliin ”hankintojen suhteen rima on todella korkealla”. Tämän kommentin jälkeen käsittääkseni on saapunut peruspakiksi luonnehdittu Almari, sekä potentiaalia omaava Svanenbergs. Noh, ihmeissäni olen jos ei sieltä vielä sitä tulenkeksijää saavu. Ja älkää ymmärtäkö väärin, mielestäni on todellakin hyviä hankintoja olleet nämä kaksi, kunhan myös hommataan se ”rima on korkealla” kaveri.
 

2021

Jäsen
Kieltämättä vähän kyllä hiertää, että alkuun ilmoitetaan tyyliin ”hankintojen suhteen rima on todella korkealla”.

Tämä on se viesti mitä Lukko on tarjonnut meille kannattajille syyskuusta lähtien. En tiedä milloin strategiaa on vaihdettu mutta nyt kelpaa jo hieman huonompikin pelaaja. Kumpikin uusista hankinnoista tuli 3-4 kenttään vaikka tähän päivään asti on sanottu, että tuonne ei hankita ketään. Jokainen saa olla tästä viestinnästä mitä mieltä tahansa mutta ei tuo nyt hyvältä voi kenenkään silmiin näyttää.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hetkinen, multa mennyt ohi sellainen että onko Lukosta tosiaan sanottu että nää uudet kaverit hankittiin ns alempien ketjujen pelaajiksi?
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Hetkinen, multa mennyt ohi sellainen että onko Lukosta tosiaan sanottu että nää uudet kaverit hankittiin ns alempien ketjujen pelaajiksi?
Ei, mutta luojan kiitos ei myöskään ole kerrottu olevan niitä kärkiäijiä joita on syyskuusta asti naarattu.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaiken tämän manian keskellä, mikä rakkaan seuramme palstalla tällä hetkellä on, olisi hyvä muistaa muutama seikka;

-Lukolla on ensimmäistä kertaa uskottava strategia ja enemmän kuin uskottava UTJ. Ensimmäinen projekti vietiin Pekan kanssa maaliin ja nyt on alkanut seuraava. Kaikki, ihan kaikki pelaajahankinnat ovat
olleet suunnitelman mukaisia ja mä henkilökohtaisesti ostan sen. Moni täällä kritisoi viime keväänä Piipposen Hankintaa, mutta tuskin kukaan tekee sitä enää? Almari oli tähän kohtaa enemmän mitä lääkäri määräsi ja nyt puolustuksen rakenne on erittäin hyvä.

-Ottamatta sen enempää kantaa kohelon karkkikauppaan, tai jonkun kommentteihin Kallen "paskan jauhannasta", niin herätkää nyt jo. Miten ikimaailmassa nykyliiga voi kilpailla Euroopan isojen liigojen kanssa? Ei vittu millään! Mä en keksi yhtään syytä miksi esim. Audette palaisi pieneen kalastajakylään kun on jo tasonsa osoittanut ja kiinnostusta on paksujen setelinippujen kanssa kilpaileville metroseksikkäille sveduille. Audette tuli, näki ja voitti.

-Ainoaksi Kallen isoksi flopiksi näen edelleen Hagan. Potenttia oli, mutta ei kongretisoidu. Jänis on lähtökohtaisesti hyvä haku ja yllättää vielä monet. Jos yksi kala on tulossa, niin uskon sen olevan oikeasti ihan helvetin iso...ei ehkä mikään valtamerikokoinen, mutta sellainen tenojoelta heinäkuussa tunnin väsytyksen jälkeen veneen nostettava jalokala, joka tietenkin päästetään kuvaamisen jälkeen jatkamaan sukuaan.
 

2021

Jäsen
Almari oli tähän kohtaa enemmän mitä lääkäri määräsi ja nyt puolustuksen rakenne on erittäin hyvä.

-Ainoaksi Kallen isoksi flopiksi näen edelleen Hagan. Potenttia oli, mutta ei kongretisoidu.

On helppo olla samaa mieltä Almarista ja Hagasta. Almari tulee kolmospariin Slovacekin rinnalle ja parhaassa tapauksessa on joukkueen top-3 pakki Saarijärven ja Gregoiren jälkeen. Almaria pidän hyvänä hankintana nykyiseen joukkueeseen.

Haga on selkeä floppi. Hänestä odotettiin Audeten / Koivistoisen korvaajaa mutta aika vähän on herralta saatu. Pelaa ansaitusti nyt nelosen laidassa.
 

Just Us

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikon seurat
Kaiken tämän manian keskellä, mikä rakkaan seuramme palstalla tällä hetkellä on, olisi hyvä muistaa muutama seikka;

-Lukolla on ensimmäistä kertaa uskottava strategia ja enemmän kuin uskottava UTJ. Ensimmäinen projekti vietiin Pekan kanssa maaliin ja nyt on alkanut seuraava. Kaikki, ihan kaikki pelaajahankinnat ovat
olleet suunnitelman mukaisia ja mä henkilökohtaisesti ostan sen. Moni täällä kritisoi viime keväänä Piipposen Hankintaa, mutta tuskin kukaan tekee sitä enää? Almari oli tähän kohtaa enemmän mitä lääkäri määräsi ja nyt puolustuksen rakenne on erittäin hyvä.

-Ottamatta sen enempää kantaa kohelon karkkikauppaan, tai jonkun kommentteihin Kallen "paskan jauhannasta", niin herätkää nyt jo. Miten ikimaailmassa nykyliiga voi kilpailla Euroopan isojen liigojen kanssa? Ei vittu millään! Mä en keksi yhtään syytä miksi esim. Audette palaisi pieneen kalastajakylään kun on jo tasonsa osoittanut ja kiinnostusta on paksujen setelinippujen kanssa kilpaileville metroseksikkäille sveduille. Audette tuli, näki ja voitti.

-Ainoaksi Kallen isoksi flopiksi näen edelleen Hagan. Potenttia oli, mutta ei kongretisoidu. Jänis on lähtökohtaisesti hyvä haku ja yllättää vielä monet. Jos yksi kala on tulossa, niin uskon sen olevan oikeasti ihan helvetin iso...ei ehkä mikään valtamerikokoinen, mutta sellainen tenojoelta heinäkuussa tunnin väsytyksen jälkeen veneen nostettava jalokala, joka tietenkin päästetään kuvaamisen jälkeen jatkamaan sukuaan.
Itse allekirjoitan tämän. Pitää myös muistaa pelaajan motivaatio. Yhtä kevättä ajatellen, pitää olla tosi tarkkana, mistä syystä pelaaja tulee Raumalle. Kuinka tähtistatuksen omaava pelaaja Uralin tuolta puolen sitoutuu yhteiseen juttuun ja arvoihin. Onko kyseessä vain oman pelituntuman ylläpito vai raha vai molemmat?Kuinka varmistutaan, että pelaaja on nälkäinen kuitenkin isot vaatimukset asettavalle Liigan pudotuspelille. Näissä on niin monta muutakin juttua kuin pelaajan statsit. Varsinkin tähtikategorian pelaajien kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse allekirjoitan tämän. Pitää myös muistaa pelaajan motivaatio. Yhtä kevättä ajatellen, pitää olla tosi tarkkana, mistä syystä pelaaja tulee Raumalle. Kuinka tähtistatuksen omaava pelaaja Uralin tuolta puolen sitoutuu yhteiseen juttuun ja arvoihin. Onko kyseessä vain oman pelituntuman ylläpito vai raha vai molemmat?Kuinka varmistutaan, että pelaaja on nälkäinen kuitenkin isot vaatimukset asettavalle Liigan pudotuspelille. Näissä on niin monta muutakin juttua kuin pelaajan statsit. Varsinkin tähtikategorian pelaajien kanssa.


Tätä juuri hain.
 

TMFS

Jäsen
Mun mielestä tämä on ennenkaikkea viestinnällinen asia. Seuraviestinnän kannalta Sahlstedtin rehellisyys ja avoimuus paikallismediaa kohtaan voi olla kaksiteräinen miekka.

Kalle vastaa kun soitetaan ja kertoo rehellisesti näkemyksensä. Se taas voi tarkoittaa, että jokin uutinen tai isokin asia on ensin paikallismediassa kun seuran pitäisi aina viestiä ensin itse.

Näin voisi myös paremmin pohtia niiden henkilöiden puolesta jotka viestinnästä vastaavat, että mitä laitetaan ulos, milloin ja miten.

Muussa tapauksessa seuran viestintä voi näyttää hieman oudolta jos media kertoo ensin ja huonossa tapauksessa myös sekavalta.

Voisihan siirtorajan kynnyksellä viestiä asioista seuran puolesta lähes päivätasolla itse missä mennään ja pohtia millon laittaa ulos mitäkin.

Kaikkea hyväähän tässä tietenkin Kalle ja seurakin haluaa.
Juuri näin.

Itse en ainakaan kritisoi Sahlstedtin ammattitaitoa työssään vaan ainostaan tätä lausuntojen sekamelskaa.

Varmasti on isosti kyse mainitsemastasi asiasta.

Näin viestinnän tekijänä mua toki saa ja pitääkin kritisoida kuten ketä tahansa Lukon toimijaa, mutta tähän Janiksen tapaukseen liittyen valotan hieman taustaa:

Länsi-Suomihan ei ollut ensimmäinen taho, joka siirrosta uutisoi jo eilen maanantaina. LS:llä oli jo juttu tehtynä paljastuksen tehneen latvialaistoimittajan twiitin perusteella, mutta jättivät lopulta julkaisematta osittain allekirjoittaneen pyynnöstä. Kulisseissa käytiin paljon keskustelua Kallen, Jukan ja LS:n toimituksen kanssa, miten asia voidaan tuoda julki järkevästi. Lukkohan ei halunnut julkistaa siirtoa ennen kuin siirto oli varmuudella mennyt läpi (viitaten loppumetreillä vituiks menneeseen KHL-hankintaan)

Koska tieto oli jo Twitterissä "julki" ilman virallista viimeistä vahvistusta, sitä olis mikä tahansa media voinut siteerata "varmana" lähteenä. Kalle sanoi suoraan mulle sekä Länsi-Suomelle, että tätä ei voida vielä kirkossa kuuluttaa ja siksi pelaajajulkaisu tehtiin vasta tänään, kun kansainvälinen siirto varmistui täysin. Itse julkaisu-uutinenhan tehtiin jo hyvissä ajoin maanantaina valmiiksi odottamaan viimeistä varmistusta.

Tää nyt vaan yhtenä tosielämän esimerkkinä, mitä kaikkea viestinnän kulisseissa tapahtuu: puheluita ristiin rastiin, toimittajien pitäminen ajan tasalla ja yhteisten sävelien sopiminen eri toimijoiden kanssa. Ja yleisesti ottaen itsehän en missään vaiheessa varsinaisena somettajana Lukkoon tullut, enkä itseäni sellaisena ensisijassa pidäkkään, vaan oma roolini on viestinnässä kaikkiaan. Somehan ei ole synonyymi viestinnälle, vaikka nykymaailmassa se usein niin mielletään.

Siitä ei epäilystä, etteikö @1936 tehnyt ihan pirun hyvää viestintää, iso hatunnosto siitä. Itselläni on kyllä paljonkin kehitettävää varsinkin somen osalta, mutta senkin tekemiseen vaikuttavat monet asiat. Peksin viimeisellä kaudella tehtiin selväksi, että joukkueen pääfokus pidetään pelissä ja se asenne heijastelee vielä tänäkin päivänä. Korona nyt on tuonut omat riskitekijänsä ja toimintamallinsa, mutta siksi panostus onkin kova ennakoissa ja raporteissa, kun silloin muutoinkin ollaan joukkueen "iholla".

Monienkaan viestinnän ulostulojen tai linjausten taustasyitä ei voi läheskään aina paljastaa, mutta ehkä tämä hieman valottaa tilannetta. Mitään ei kuitenkaan hätiköiden tehdä, se on selvää.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Näin viestinnän tekijänä mua toki saa ja pitääkin kritisoida kuten ketä tahansa Lukon toimijaa, mutta tähän Janiksen tapaukseen liittyen valotan hieman taustaa:

Länsi-Suomihan ei ollut ensimmäinen taho, joka siirrosta uutisoi jo eilen maanantaina. LS:llä oli jo juttu tehtynä paljastuksen tehneen latvialaistoimittajan twiitin perusteella, mutta jättivät lopulta julkaisematta osittain allekirjoittaneen pyynnöstä. Kulisseissa käytiin paljon keskustelua Kallen, Jukan ja LS:n toimituksen kanssa, miten asia voidaan tuoda julki järkevästi. Lukkohan ei halunnut julkistaa siirtoa ennen kuin siirto oli varmuudella mennyt läpi (viitaten loppumetreillä vituiks menneeseen KHL-hankintaan)

Koska tieto oli jo Twitterissä "julki" ilman virallista viimeistä vahvistusta, sitä olis mikä tahansa media voinut siteerata "varmana" lähteenä. Kalle sanoi suoraan mulle sekä Länsi-Suomelle, että tätä ei voida vielä kirkossa kuuluttaa ja siksi pelaajajulkaisu tehtiin vasta tänään, kun kansainvälinen siirto varmistui täysin. Itse julkaisu-uutinenhan tehtiin jo hyvissä ajoin maanantaina valmiiksi odottamaan viimeistä varmistusta.

Tää nyt vaan yhtenä tosielämän esimerkkinä, mitä kaikkea viestinnän kulisseissa tapahtuu: puheluita ristiin rastiin, toimittajien pitäminen ajan tasalla ja yhteisten sävelien sopiminen eri toimijoiden kanssa. Ja yleisesti ottaen itsehän en missään vaiheessa varsinaisena somettajana Lukkoon tullut, enkä itseäni sellaisena ensisijassa pidäkkään, vaan oma roolini on viestinnässä kaikkiaan. Somehan ei ole synonyymi viestinnälle, vaikka nykymaailmassa se usein niin mielletään.

Siitä ei epäilystä, etteikö @1936 tehnyt ihan pirun hyvää viestintää, iso hatunnosto siitä. Itselläni on kyllä paljonkin kehitettävää varsinkin somen osalta, mutta senkin tekemiseen vaikuttavat monet asiat. Peksin viimeisellä kaudella tehtiin selväksi, että joukkueen pääfokus pidetään pelissä ja se asenne heijastelee vielä tänäkin päivänä. Korona nyt on tuonut omat riskitekijänsä ja toimintamallinsa, mutta siksi panostus onkin kova ennakoissa ja raporteissa, kun silloin muutoinkin ollaan joukkueen "iholla".

Monienkaan viestinnän ulostulojen tai linjausten taustasyitä ei voi läheskään aina paljastaa, mutta ehkä tämä hieman valottaa tilannetta. Mitään ei kuitenkaan hätiköiden tehdä, se on selvää.
Kiitos! :)
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Tähän kevennyksenä laittaisin, että SK tuli tänään keskiviikkona ulos (siis ihan paperina).. ehkä parit eurot saa kun lehden pistää talteen ;)
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Näin viestinnän tekijänä mua toki saa ja pitääkin kritisoida kuten ketä tahansa Lukon toimijaa, mutta tähän Janiksen tapaukseen liittyen valotan hieman taustaa:

Länsi-Suomihan ei ollut ensimmäinen taho, joka siirrosta uutisoi jo eilen maanantaina. LS:llä oli jo juttu tehtynä paljastuksen tehneen latvialaistoimittajan twiitin perusteella, mutta jättivät lopulta julkaisematta osittain allekirjoittaneen pyynnöstä. Kulisseissa käytiin paljon keskustelua Kallen, Jukan ja LS:n toimituksen kanssa, miten asia voidaan tuoda julki järkevästi. Lukkohan ei halunnut julkistaa siirtoa ennen kuin siirto oli varmuudella mennyt läpi (viitaten loppumetreillä vituiks menneeseen KHL-hankintaan)

Koska tieto oli jo Twitterissä "julki" ilman virallista viimeistä vahvistusta, sitä olis mikä tahansa media voinut siteerata "varmana" lähteenä. Kalle sanoi suoraan mulle sekä Länsi-Suomelle, että tätä ei voida vielä kirkossa kuuluttaa ja siksi pelaajajulkaisu tehtiin vasta tänään, kun kansainvälinen siirto varmistui täysin. Itse julkaisu-uutinenhan tehtiin jo hyvissä ajoin maanantaina valmiiksi odottamaan viimeistä varmistusta.

Tää nyt vaan yhtenä tosielämän esimerkkinä, mitä kaikkea viestinnän kulisseissa tapahtuu: puheluita ristiin rastiin, toimittajien pitäminen ajan tasalla ja yhteisten sävelien sopiminen eri toimijoiden kanssa. Ja yleisesti ottaen itsehän en missään vaiheessa varsinaisena somettajana Lukkoon tullut, enkä itseäni sellaisena ensisijassa pidäkkään, vaan oma roolini on viestinnässä kaikkiaan. Somehan ei ole synonyymi viestinnälle, vaikka nykymaailmassa se usein niin mielletään.

Siitä ei epäilystä, etteikö @1936 tehnyt ihan pirun hyvää viestintää, iso hatunnosto siitä. Itselläni on kyllä paljonkin kehitettävää varsinkin somen osalta, mutta senkin tekemiseen vaikuttavat monet asiat. Peksin viimeisellä kaudella tehtiin selväksi, että joukkueen pääfokus pidetään pelissä ja se asenne heijastelee vielä tänäkin päivänä. Korona nyt on tuonut omat riskitekijänsä ja toimintamallinsa, mutta siksi panostus onkin kova ennakoissa ja raporteissa, kun silloin muutoinkin ollaan joukkueen "iholla".

Monienkaan viestinnän ulostulojen tai linjausten taustasyitä ei voi läheskään aina paljastaa, mutta ehkä tämä hieman valottaa tilannetta. Mitään ei kuitenkaan hätiköiden tehdä, se on selvää.

Tämä ei suinkaan ollut tässä casessa kritiikkiä viestintää kohtaan ainakaan mun suunnalta. Paikallisen median kanssa pidetään avoimet välit mikä on varmasti järkevä valinta. Muistan ainakin omilta ajoiltani ja myös muissa seuroissa samaa tehneenä, että välillä jäi fiilis josko jonkin asian olisi seurakin voinut kertoa ensin.

Eli viestintä ei välttämättä edes tiennyt jostain kun se oli lehdessä.

Lehden tehtävä on tehdä journalismia, kaivaa niitä uutisia. Sekin on selvää.

Jotkut seurajohtajat eivät kommentoi, jotkut kuten Kalle haluavat viestiä avoimesti mikä on arvostettavaa.

Täydellinen viestinnän koordinointi taas vaatisi jatkuvaa läsnäoloa mitä nyt ei ainakaan oto-roolissa ole mahdollista, joskaan edes työnkuvassakaan.

Myönnettävä sekin, että ehkä itsellä liiankin vahvana tuo ajatus, että seura viestii aina ensin omissa kanavissaan. Ainakin se on vaivannut viestinnän tekijänä jos jokin viestimisen arvoinen asia on ensin lehdessä ja sitten vasta kannattajille tarjottuna seuran kanavilta. Jää tunne laiskasta tekemisestä, vaikka asia saattaa olla paljonkin työstetty taustalla kuten kuvailit.

Mutta onhan sekin hyväksyttävä asia ettei jokainen seuratoimija vaan voi varmistella asioita, vaan vastuussa olevat tekijät niihin yhteydenottoihin vastaavat.

Ihmiset ovat ymmärtäneet eri tavoin tämän casen tiimoilta kuten täälläkin huomaa, jolloin se on viestinnällinen haaste. Muttei se tarkoita seuraviestinnän tekijöiden osalta sitä.

Ja kiitos palautteesta. :) Yksin toki en sitä tehnyt, pitkäaikaisen kaverin kanssa sitä oli turvallista tehdä kun ylhäältä tuli myös tuki. Siitä kiitos Lukolle silloin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös