Kalle Sahlstedt – Lukon oma poika urheilujohtajaksi

  • 484 012
  • 3 601

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Täällähän on hysteerinen meno. Ahdistaa...
Jos niin ahdistaa niin eikö kannattais pysyä pois niin helpottaa...

Huvittavia nämä kommentit, keskustelu palsta jossa on mielipiteitä laidasta laitaan mikä on normaalia. Jos se tosiaankin v***taa niin mikä pakko täällä on olla sitä hokemassa?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä se olisi ollut valehtelua, sillä Lukko pystyi ottelun pelamaan. Liigan linjaus on että ottelut pelataan, jos on sopiva määrä asettaa pelaajia kokoonpanoon, eikä joukkueen toiminta ole keskeytetty tartuntatautilääkärin toimesta. Siitä voidaan sitten olla eri mieltä kuinka järkevää ja oikeudenmukaista se on, mutta niillä säännöillä mennään, jotka on annettu
Ihan varmasti olisi JYPin tyyliin muutkin joukkueet saanut kokoonpanon kasaan, Ilveksellä oli A-junnuilla samaan aikaan peli, mutta sen ei pitäisi estää mitään tuossa kohtaa.

Ja se ongelma on siinä kun ne säännöt eivät ole samat kaikille, JYP ja Hiltusen Sport ehkä paras esimerkki, kuinka nätisti toiselle järjestetään ottelusiirrot ja toiselle ei. Ja ihan Saipan (sekä Peksin) suojelun kannaltakin. Ja vastustin pelaamista jo ennen peliä, eli en pelkästään tappion jälkeen. Helvetin naiivia puhua että ”me ei valehdella ja pelataan jos pikku matamista saadaan luistelutaitoisia riittävästi”, ei siitä yhtään kirkkaampaa kruunua saa kauden päätteeksi, varsinkin kun kerran jo annettiin tasoitusta tuossa. Ja JYP-peli olisi pitänyt myös jäädä pelaamatta.

Ja varsinkin pelikuntoisuuden kanssa valehtelu ei ole mikään binäärikysymys, eli joko on tai ei ole pelikunnossa. Jos hengestä on kysymys, niin jokainen on pelikunnossa, jos tavallisesta Saipa-pelistä, niin ei välttämättä olekaan. Jos kokoonpanoon on joku väkisin parsittu kasaan, niin ei se ole valehtelua sanoa että hän ei olekkaan pelikuntoinen. Tai toki jos Kallen puheet aiemmin oli valehtelua, niin ymmärrän kantasi kyllä paljon paremmin.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Kyllä itse ainakin arvostan sitä, että toimitaan rehellisesti ja pidetään omista arvoista kiinni.
Toimi muut sitten miten tahansa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä itse ainakin arvostan sitä, että toimitaan rehellisesti ja pidetään omista arvoista kiinni.
Toimi muut sitten miten tahansa.
Jos nyt vaikka Hagalla on jotain isompaa loukkia taustalla ja ilmoittaa alkulämmössä että parempi jättää peli välistä, niin ollaan säälittäviä valehtelijoita. Jos hammasta purren mnenee väkisin kentälle, niin kyseessä on arvostettavaa toimintaa?

Varsinkin kun joillain pelanneillakin oli ilmeisesti nyt tartunta, niin siitä vaikka Saarijärvelle sydänlihastulehdus (vai sydänpussitulehdus), ura pakettiin, niin oli todella ylevää ja arvostettavaa että pelattiin merkitöksetön peli.

edit. Kyseessä on kuitenkin helvetisti isompi asia kuin keskiviikko-illan läpsyttely kaukalossa. Toki ei lähdetty kikkailemaan, mutta Liigaa tästä kaikesta eniten syytän. Niin saatanan naurettavaa toimintaa ja kaksinaismoralismia että monen muun organisaation kohdalla yllättäisi.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Pulinat pois, näillä mennään.

Arvostellaan joukkueen ja siitä vastuussa olevan henkilön suoritus sitten, kun kausi on paketissa.

Itse olisin toivonut toisenlaista ratkaisua ja valintaa hankintojen suhteen, mutta arvostan myös sitä, että Sahlstedt toimii näin.
Ei siellä helppoa ole, jos käykin niin, että pudotaan vahvistuneiden kyydistä ja kausi jää lyhyeksi.
 

Kölssi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No, eipä taas ole Lukkofanin parasta aikaa.

Rahaa on, mutta ei käytetä.

Kun Josef B jäi pois, loppui myös pelaajien tulo?

Oliko Kalle kuitenkaan se midas vai Josef?

Ihan vaan omasta mielestä ja myös osittain tukijana, aika paska linja.

Ja huomenna varmaan tärähtää, mutta sanoin kuitenkin.
 

Kölssi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tähän vielä,

En halua pelaajaa joka tienaa 100 k€ loppukaudesta

Se pelaaja voi viedä Lukon mestaruuteen

Joukkueessa ja yrityksissä on aina ihmisiä, jotka tienaa enemmän kuin muut

Lukolla on resursseja, nyt niitä ei käytetty.

Sanon toisen kerran, paska linja
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Voi olla, että HIFK, Tappara ja Kärpät ovat tällä kaudella liian kovia materiaaliltaan.

Voi olla, että Lukko pärjää silti.

Kuka tietää, katsotaan.

Silti mä olen ylpeä ja tyytyväinen, että meillä on joku linja ja siitä pidetään kiinni. Vaikka karkkikauppa nyt poikkeustilanteessa aukesi.

Tämä linja on tuottanut nyt yhden mestaruuden, yhden runkosarjan kakkossijan.

Urheilujohtaja itse on joukkueelle perustellut miksei maksa mottipäisiä summia usealle KHL-pelaajalle. On varmaan mukavaa olla nyt Lukon kopissa tekemässä töitä.

Tulos voi silti olla hyvä, huono tai jotain väliltä.

"Me olemme reagoineet samalla tavalla kuin koko ajan, mitä mä olen tässä ollut töissä. Pikavoittoja ei haeta, vaan arki ja kehityskaari tuovat sen tuloksen, minkä me ansaitsemme, Sahlstedt painottaa."

Tässä se yksinkertaisuudessaan. Enkä kritisoi tai väheksy vaikka joku on eri mieltä. Mulle riittää tämä linja ja uskon, että se tuo vielä menestystä uudelleenkin.
 

Shubert

Jäsen
Suosikkijoukkue
RL1936
Tähän vielä,

En halua pelaajaa joka tienaa 100 k€ loppukaudesta

Se pelaaja voi viedä Lukon mestaruuteen

Joukkueessa ja yrityksissä on aina ihmisiä, jotka tienaa enemmän kuin muut

Lukolla on resursseja, nyt niitä ei käytetty.

Sanon toisen kerran, paska linja
Itsellä tällä hetkellä vähän samoja ajatuksia... odotukset oli korkeammalla ja kyllähän se turhauttaa kun hetki sitten sai leikitellä ajatuksella Audetten paluusta, mutta lopputulos on tämä. No, näillä mennään, pettynyt olo jäi.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Voi olla, että HIFK, Tappara ja Kärpät ovat tällä kaudella liian kovia materiaaliltaan.

Voi olla, että Lukko pärjää silti.

Kuka tietää, katsotaan.

Silti mä olen ylpeä ja tyytyväinen, että meillä on joku linja ja siitä pidetään kiinni. Vaikka karkkikauppa nyt poikkeustilanteessa aukesi.

Tämä linja on tuottanut nyt yhden mestaruuden, yhden runkosarjan kakkossijan.

Urheilujohtaja itse on joukkueelle perustellut miksei maksa mottipäisiä summia usealle KHL-pelaajalle. On varmaan mukavaa olla nyt Lukon kopissa tekemässä töitä.

Tulos voi silti olla hyvä, huono tai jotain väliltä.

"Me olemme reagoineet samalla tavalla kuin koko ajan, mitä mä olen tässä ollut töissä. Pikavoittoja ei haeta, vaan arki ja kehityskaari tuovat sen tuloksen, minkä me ansaitsemme, Sahlstedt painottaa."

Tässä se yksinkertaisuudessaan. Enkä kritisoi tai väheksy vaikka joku on eri mieltä. Mulle riittää tämä linja ja uskon, että se tuo vielä menestystä uudelleenkin.
Olen samaa mieltä.
Arvostan noita perusteluja ja sitä, että sanoo sen rehellisesti.

Vastuu tuloksesta on kuitenkin hänellä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka karkkikauppa nyt poikkeustilanteessa aukesi.

Kyllä viime kaudella poikkeustilanteessa Saarela kelpasi bonuksena ja sen jälkeen nelosketjussa oli Tammelaa ja Liedestä. Koiviston Tonto ei mahtunut pelaamaan, eikä Klok ylivoimaan. Lukon rosteri oli viime kaudella selvästi Liigan kovin, myös paperilla.

Aiemmin Killeri kertoi, että KHL:sta olisi ollut tulossa joku nuori kovan luokan venäläinen. Se meni vissiin ohi, miksi tästä Jokerien karkkikaupasta napattu pelaaja olisi ollut erilainen tapaus?

Ainakin itseä harmittaa isosti. Moneen vuoteen kovimmat rosterit Liigassa ja pleijareissa täydet katsomot. Olympiavoittajia jäällä. Lukko lähtee joukkuehengellä haastamaan. Olisin toivonut kilpavarustelua ja että Killeri olisi näyttänyt hauista markkinoilla.
 

Kölssi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Loppukausi näyttää onnistumisen, mutta en mitenkään jaksa uskoa tähän politiikkaan.

Sen mukaisesti yksikään yritys ei voisi palkata ketään kehittämään mitään, hänhän voisi saada siitä rahaa ja toisille tulisi paha mieli. Vittu Kalle, mieti vähän

Hyvät pelaajat maksaa, Kalle ei halua maksaa, faneja harmittaa mutta Lukkoa ei haittaa

Jos halutaan menestyä vuodesta toiseen, pitää välillä käyttää euroa.

Jos halutaan olla kiva seura pelaajille ja kasvattaa niitä, pärjää vähemmällä.

Pahoittelee, mutta menee tunteisiin. Kuten Lukon touhu aina
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Se ei muuta isoa kuvaa olisiko Ikosen tilalla ollut Tyanulin.

On Lukolla nytkin nelosessa Hagaa, Petmania ja läpimurtoa pelaavaa Sunia (toki Hagan ei siellä pitäisi olla). Laajuutta löytyy, mutta ei toki yhtä laadukasta.

Ymmärrän harmituksen, näen vaan asian niin, että kaikkien sekoiluvuosien jälkeen joku johdonmukaisuus tuntuu hyvältä ja turvalliselta.

Ja tässä nyt puhuttiin tilanteesta kun verrokkina HIFK ja 4 kpl ykköskentän jamppaa sisään loppukauden soppareilla.

Voihan se olla, että palkintona on mestaruus. Siltikin näen Lukon vastaisuudessakin menestyvän todennäköisemmin Kallen linjalla.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kallen toiminta tässä tilanteessa osoittaa sen, että meidän urheilutoimenjohtaja ei poukkoile päätöksissään, mikä on mielestäni hyvä asia. Vaikka näin poikkeuksellisessa hetkessä moni toivoi vahvistusta väkisinkin, niin tulevaisuutta ajatellen voi olla yhä luottavaisempi siihen, että Lukossa toteutetaan määrättyjä juttuja olosuhteista riippumatta. Joitakin se ei välttämättä täällä miellytä tai lämmitä yhtään, mutta mulle se sopii täysin, kun peilaa historiaa taaksepäin.

Terveisin
Kalle on jumala, eikä tee virheitä
 

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niiin ja on siinä sekin että tuollisilla hankinnoilla HIFK laittaa itselleen ihan törkeät paineet loppukaudeksi.

Ei siellä edelleenkään ole mv-peli kunnossa tai puolustus mitenkään erikoinen.

Hyökkäys nyt on todella kova, mutta helposti myös tulee tyytymättömyyttä ja turhautumista jos hommat eivät sujukkaan ongelmitta. Yhteisiä kokemuksia ei meinaan ole niin hirveästi mihin nojata.


Olisin halunnut jonkun pelaajan Lukkoon, mutta tykkään myös tästäkin Kallen tyylistä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niiin ja on siinä sekin että tuollisilla hankinnoilla HIFK laittaa itselleen ihan törkeät paineet loppukaudeksi.

Ei siellä edelleenkään ole mv-peli kunnossa tai puolustus mitenkään erikoinen.

Hyökkäys nyt on todella kova, mutta helposti myös tulee tyytymättömyyttä ja turhautumista jos hommat eivät sujukkaan ongelmitta. Yhteisiä kokemuksia ei meinaan ole niin hirveästi mihin nojata.


Olisin halunnut jonkun pelaajan Lukkoon, mutta tykkään myös tästäkin Kallen tyylistä.
Jos HIFK saa vielä maalivahdin ja pakin hankittua, niin sitten se joukkue on paperilla sellainen että vain mestaruus kelpaa. Sama tilanne toki Tapparallakin ja sanoisin että Ilveksellekään ei enää puolivälierät riitä. Yksi paikka välieriin menee sitten rosterin perusteella HPK:lle, Lukolle, Kärpille, Jukureille tai TPS:lle. PPG-taulukon mukaan pudotuspeli parit menisi tällä erää näin:

Säälit:
TPS-Pelicans
Kärpät-KooKoo

Puolivälierät:
Ilves-Kärpät/Pelicans/KooKoo
Tappara-TPS/Kärpät/KooKoo
Jukurit-HIFK
HPK-Lukko

Tietysti jos/kun 60-peliä edelleen meinataan pelata, tuo kaavio tulee olemaan todella erinäköinen ja KalPa syönee jonkun paikan tuolta ja se on viikonlopun perusteella valitettavasti KooKoo.

Itse ketjun aiheeseen sanoisin, että suoraselkäistä toimintaa Kallelta. Seuraava 1-2kk näyttää sitten että riittääkö tälle kaudelle ja sitä seuraavat 2kk näyttää sen, että halutaanko edelleen jättää rosteri kauteen lähdettäessä reilusti vajaaksi ja odotetaan kasvua sisältä, vai tehdäänkö se valmiiksi ja jätetään mahdollisuus täsmähankinnoille ja liikkeille, kuten kahdella edellisellä kaudella.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tappara on kuitenkin ostojoukkueella tänään CHL:n finaalissa. Tuolta voittaja saa 495 000 euroa ja hävinnyt 325 000 euroa. Lukolle noilla rahoilla ei olisi suurempaa merkitystä, mutta esim Tapparalle mahdollistavat pari hankintaa.

Itse aikaisin näkisin, että CHL:n huomioiden Lukon rosteri oli liian vajaa. Tuosta annan ainakin itse kritiikin Killerille, vaikka päätavoite onkin menestyä Liigassa.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Kyllä viime kaudella poikkeustilanteessa Saarela kelpasi bonuksena ja sen jälkeen nelosketjussa oli Tammelaa ja Liedestä. Koiviston Tonto ei mahtunut pelaamaan, eikä Klok ylivoimaan. Lukon rosteri oli viime kaudella selvästi Liigan kovin, myös paperilla.

Aiemmin Killeri kertoi, että KHL:sta olisi ollut tulossa joku nuori kovan luokan venäläinen. Se meni vissiin ohi, miksi tästä Jokerien karkkikaupasta napattu pelaaja olisi ollut erilainen tapaus?

Ainakin itseä harmittaa isosti. Moneen vuoteen kovimmat rosterit Liigassa ja pleijareissa täydet katsomot. Olympiavoittajia jäällä. Lukko lähtee joukkuehengellä haastamaan. Olisin toivonut kilpavarustelua ja että Killeri olisi näyttänyt hauista markkinoilla.
Ketä sieltä Jokereista olisi ollut irroitettavissa, jotka nyt toisiin Liigaseuroihin menivät? Siis ihan aikuisten oikeasti ajateltuna?
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Ketä sieltä Jokereista olisi ollut irroitettavissa, jotka nyt toisiin Liigaseuroihin menivät? Siis ihan aikuisten oikeasti ajateltuna?
En usko, että ilman selvästi isompaa setelitukkoa heiluttamalla liigaan jääneistä olisi kukaan muu siirtynyt Raumalle.
Kellään ei ole Lukko-taustaa esim.

Itse näkisin mieluummin asian niin, että 1-2 jo näyttöjä antanutta pelaajaa olisi pitänyt löytää aiemmin.

Mutta mielestäni näillä nyt enää turha spekuloida.
Tilanne on nyt sikäli hyvä, että Lukolla on nimettynä mies, joka urheilupuolesta vastaa.
Onnistumisista ja epäonnistumisista.

Arvioidaan kauden jälkeen.


Muistaen se, että urheilussa olet juuri niin hyvä, kuin viimeisin tulos kertoo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös