Suurin ongelma mun mielestä tuossa Kaskisen tekemisessä on se, että 1) ei saa joukkuetta hereille joukkueena - yksilöt hoitavat jotkut pelit, mutta ei tuo joukkueelta vaikuta, 2) pelitaktiikka on sitä että pyöritään kulmissa - suoraviivaisuus puuttuu, 3) puolustaminen viisikkona on olematonta - aivan liian monta ylivoimahyökkäystä vastustajilta, 4) jos vastustaja pelaa tuon pelitaktiikan pois, Kaskiselta ei löydy variaatioita, vaan sama pään seinään hakaaminen jatuu.
Itseni mielestä juurikin noita samoista asiosta joukkue kärsii liian usein. Itse olen yleistänyt sanana joukkueen peli - ilme.
Lisäkommentteina kuitenkin 2) pitkää päätyyn toimii usein, jos keskialuetta ei pystytä kiekollisesti pelaamaan syystä tai toisesta, mutta vaatii sen oikean ajoituksen, taisteluilmeen sekä taidon/tahdon nousta sieltä kulmista kohti maalia. Monestiko joku Monni on sieltä raajannut itsensä väkisin maalia kohti. Vittu ei kertaakaan.
3)tepsillä on edelleen kolmanneksi vähiten päästettyjä maaleja n2.4 maalia per peli. Tehtyjä n2. 7 per peli joten marginaali on kamala. 4) tuo tosiaan tuntuu todelta esim kovemmassa paikassa kevät 18 saipa- sarja jossa pelattiin jo lopussa melkein elämästä ja kuolemasta selkeästi matskulta huonompaa vastaan.
Tuohon peli-ilmeeseen ja joukkueen yhdessä pelaamisesta on puhuttu joukkueessa sisälläkin ja tästä puhui Monni kapuhaastattelussa ennen Jyp-ottelua. Myös kapu Filppula puhui tästä haastattelussa taannoin. S
. Bergenheim viittasi tähän haastattelun muutama viikko sitten puhuessaan Tepsistä ja sen
mahdollisuuksista.@Mr.Fox tämän haastattelun ajankohtaa kyselikin aiemmin tepsin-palstalla mutten vielä ole saanut siihen tarkempaa vastausta. Bergenheim arveli sen olleen marrasjoulukuussa ja lupasi kysellä sitä Suvi Puukankaalta.
Esimerkiksi mahdollinen Korpikosken paluu ei ole sateentekijä. Voi jopa toimia päinvastoin jos kauan odotettu paluu kentille menee mollivoittoisesti.
Tirronen on kuitenkin osoittanut antavansa Tepsille melkeinpä joka pelissä mahdollisuuden voittaa ja täytyy muistaa, että monesti nämä nousut ovat olleet 'henkimaailman' juttuja, ja niitä sitten eri asiantuntijat kommentoivat twitterissä piikitellen toisiaan erinäisistä mm. muinaisista kommenteistaan.