Tuohon alempaan lainaukseen. Tervettä itseluottamusta on hyvä olla, mutta jos jotain on oppinut niin kalastuksessa ja metsästyksessä ei kannata saaliilla etukäteen hehkuttaa, tai myydä sitä eteenpäin, vaikka lähes ammattilainen taidatkin olla :)
Tottahan tuo on, mutta eihän se vaan ole mahdollista että yhtään kalaa ei saisi. Jos ei saa vetämällä niin saa heittämällä, jos ei saa heitämällä niin saa ongella, jos ei saa ongella niin saa pohjaongella. Kalatta jääminen tutussa vedessä on silkka mahdottomuus, ellei saaliskalana ole tavoitteena vaikka taimen tai järvilohi.
Mutta jos ja kun tavoite on vaan saada kala, eli tässä tapauksessa kuha, hauki tai ahven niin ei voi jäädä ilman kalaa.
Tuosta muuten pitää poimia myymistä koskeva kohta niin en ole koskaan myynyt yhtään kalaa. Tulen siitä iloiseksi kun saan viedä kaloja ihmisille jotka eivät niitä itse saa tai eivät esimerkiksi kykene vesille.
Vaikka en myy niitä niitä niin olen tainnut saada vastineeksi, kylmäsavustettuna kaloja takaisin, suklaata, kahvia, juustomaitoa, hirven lihoja, kukkakaalia, konjakkia, viiniä yms. En koskaan ota vastaan mitään kun vien kaloja mutta aina nuo muistavat iskeä takaisin paikan tullen ja jos joku kotivovelle tuo kahvipaketin niin en minä siitä ilkeä kieltäytyä, vaikka todellakin ilon saan siitä että saan kalastaa ja se ihminen ilahtuu kenelle kalaa milloinkin vien.