Mulla on vähän eriävää mielipidettä näistä. Ensinnäkin Huttua en missään nimessä halua nähdä pakkina. Jos kaveri ei uskalla edes ottaa vastustajan taklauksia vastaan, niin miksi häntä pitäisi peluuttaa pakkina? Mieluummin sitten vaikka hyökkääjänä. Lisäksi ongelmana tuossa ykkösketjussa olisi myös se, että kuka hoitaa puolustuspään velvoitteet jos Huttu avittaisi hyökkääjiä taustanousuillaan?
Pari viikkoa sitten Mattila löysi vihdoinkin Karppisen Veikon ympärille hyvän ketjun, jossa kemiat loksahtivat kohdilleen. Eli Karppisen ketju muotoon Rajala-Karppinen-Huovinen. Mielestäni tuossa ketjussa jokin natsasi heti kohdilleen ja tuota en siis lähtisi missään nimessä rikkomaan. Toinen valmis ketjumuodostelma rakentuu Sillanpään ja Häkkisen ympärille, jossa kolmantena lenkkinä vuorottelevat Koivisto ja Fofanov. Pälve ja Pyykkönen paikkailevat tarvittaessa.
Virtala on ketjukoostumusten kannalta siinä mielessä ongelmallinen pelaaja, että hänen vierellään ei voi peluuttaa
aivan ketä tahansa. Virtalan ego on niin iso, että hänen pitää saada vierelleen sellaiset kaverit, joita hän itse arvostaa, eli jossain määrin hän saa itse päättää ketjukaverinsa. Olen huomannut monessa pelissä turhautuvan todella helposti, jos joku ei lainaa kiekkoa hänelle silloin kuin pitäisi tai jokin tilanne ei mene hänen mielensä mukaisesti. Yleensä se
joku on Korvakangas, mutta eivätpä hänen ketjukaverinsakaan ole siltä säästynyt. Esimerkiksi Alannetta ja Virtalaa en enää laittaisi samaan ketjuun. Enivei, Manninen osoitti muutama peli sitten kykenevänsä pelaamaan Virtalan rinnalla ja itse pistäisin saman duon kasaan myös jatkossa. Toivon otteet ovat olleet viime aikoina vaisuja, mutta hänen pelitapansa ja osittain myös kätisyyden vuoksi istuttaisin hänet ykkösketjuun. Uskon hänen vielä piristyvän kun mennään kohti kevättä.
Sitten jääkin jäljellä enää Eskelisen ketju. Toiseen laitaan tulee ehdottomasti Alanne ja siitä toisesta paikasta käydäänkin sitten kovaa kamppailua Humalojan, Fominin ja Hutun välillä. Huttu tempaisi LeKiä vastaan kaksi kaappia, joten seuraavissa peleissä hän voi olla Mattilan papereissa vahvoilla. Fomin tosin on vielä ainakin toistaiseksi sivussa rannevamman vuoksi.
Eli nykyisellä rosterilla saadaan parhaimmillaan kasaan tälläiset ketjut:
Manninen - Virtala - Toivo
Alanne - Eskelinen - Humaloja/Huttu/Fomin
Rajala - Karppinen - Huovinen
Koivisto - Sillanpää - Häkkinen
+ Fofanov, Pälve, Pyykkönen
Ja lisäksi vielä pakisto nopeasti hahmoteltuna:
Santanen - Makkonen/VV Leinonen
VA Leinonen - Makkonen/VV Leinonen
Heikkinen - Karjalainen
+ Korvakangas, Lukkari, (Huttu)
Vaikka nyt runkosarjan lopussa löytyisikin hyvät ketjukoostumukset, niin näillä ei ole sitten paskankaan merkitystä jos playoffeissa peli ei kuljekaan oletetulla tasolla. Silloin on pakko tehdä radikaalejakin muutoksia lyhyellä varoitusajalla.