Kaikkien aikojen typerimmät Jatkoaika-väittelyt

  • 16 076
  • 68
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tiina Jylhän klinikalle mars mars hakemaan uutta nenää niin haistat sarkasmin vinhan tuoksun. Miuta vaan huvitti toi, kun Tapparan kahvaamisesta on jauhettu jo reilu kymmenen vuotta. Ja todennäköisesti jauhetaan seuraavat kymmenen lisää.

Tämä sopii erinomaisesti tähän ketjuun vastattuasi semi-ironiseen viestiini, jossa oli vivahde aiemman viestin sarkasmin haistamista aistittavissa, perin totisella peli-ilmeellä. Kenties ajan tuplamiinaan, mutta viestissäni kursivoitu osa ilmentää mainitunkaltaisen keskustelun torjuvan osapuolen tavanomaista vastaperustelua. Viestin alkuosa varoittaa tulevista, loppulauseeni kaltaisista viesteistä. Tottahan minä nyt ymmärsin, että tarkoitusperäsi olivat puhtaan neutraalit ja kummastelusi vilpittömät.
 

Bacon

Jäsen
Tämä sopii erinomaisesti tähän ketjuun vastattuasi semi-ironiseen viestiini, jossa oli vivahde aiemman viestin sarkasmin haistamista aistittavissa, perin totisella peli-ilmeellä. Kenties ajan tuplamiinaan, mutta viestissäni kursivoitu osa ilmentää mainitunkaltaisen keskustelun torjuvan osapuolen tavanomaista vastaperustelua. Viestin alkuosa varoittaa tulevista, loppulauseeni kaltaisista viesteistä. Tottahan minä nyt ymmärsin, että tarkoitusperäsi olivat puhtaan neutraalit ja kummastelusi vilpittömät.

Tää sarkasmisota päättyi teikäläisen voittoon. Nyt tuli rysäytettyä oikein kunnolla miinan päälle. Ai mitä tästä sodasta jäi käteen? Jalat.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Eiköhän tänne kuulu tuo "keskustelu" aiheesta Pohjois-Korea ja sen kaupungit. En ole varsin lyhyen palstaurani aikana koskaan ennen törmännyt yhtä huonoon keskusteluun.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niinhän ne sanoo, että mielipideasioista ei sovi kiistella, mutta kyllä tälläinen faktoista kiistely on huikea nautinto.

En tiennytkään tälläisestä yli kymmenen vuotta vanhasta ketjusta, mutta näköjään jo avausviestissä on sanottu kaikki tarpeellinen.
 

Baldrick

Jäsen
Mitä nyt minun kuusivuotisesta Jatkoaika-historiasta mieleen tulee, niin kyllähän ehdottoman palkinnon ansaitsee WTC-salaliitto väittely, jonka asetelmat olivat (ovat) lähinnä psychodad vs. muut kirjoittajat. Vuodesta toiseen samat asiat kiertävät tiettyä kehää ja kaikilla vetää tunteisiin ja milloin kelpaa todisteet ja milloin ei ja... Samojen asioiden jopa kunnioitettavaa jankkaamista, mitä oli tietysti hauska lukea ja muutaman kommenttini taisin itsekin ko. aiheeseen antaa.

Bubbling undereina nyt tulee mieleen tasa-arvoisen avioliittolain yhteydessä jumpattu keskustelu, jonka aktiivisin kirjoittaja taisi olla Kisapuisto. Myöhemmin samaa asiaa on myös ansiokkaasti jumpattu Klose16:n kanssa. Kisapuistoa ehkä pidän argumentoinnin tasoltaan hieman taidokkaampana, joten ehkä siksi ensimmäinen on jäänyt paremmin mieleen.

Tottakai kaikessa surkuhupaisuudessaan Zalmonellan tähdittämä Pohjois-Korea-keskustelukin on saanut melko absurdin olemuksen ja siksi ansaitsee mainintansa tässä ketjussa.

Tietenkään ei pidä unohtaa TOJ:n ansiokasta sitoutumista Venäjän puolusteluun, vaikka keskustelu ei ollutkaan kovin ketjusidonnaista ja aihekin oli laaja eli kaikki etäisestikin Venäjää (tai USA:ta, josta päästiin Venäjään) koskeva keskustelu. Kunniamaininta siitä, että vaikka TOJ ei muistaakseni kertaakaan vastannut, kun häneltä kysyttiin, että onko hän edes käynyt Venäjällä eli oletettavasti ainakaan silloin, kun hän vapaalle kirjoitti, niin hän luotti vain mielikuvaansa. Tämä ei kuitenkaan estänyt tarmokasta faktoina esittämistä esimerkiksi Moskovan lähiympäristön miljööstä tai venäläisien kaupunkien infrasta.

Varmasti olisi muitakin hienoja keskusteluja, mutta nämä muistan parhaiten, sillä kaikkiin olen tainnut oman kontribuutionikin antaa. Ihan kunnon jankkaamiseen osallistuin Kisapuiston kanssa itsekin tuon tasa-arvoisen avioliittolain kanssa, joten taidan itsekin sortua välillä typeryyteen, mutta synnitön sen ensimmäisen kiven heittäköön.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Valehtelijoiden Mestari ketjussa jouduin väittelyyn aikanaan, olinko pannut Madonnaa vai en, näin muistaisin, myöskin väittely siitä, voiko itselleen myöntää arvonimeä, oli hauska;) Kyllähän näitä vanhoja juttuja on tullut hymyiltyä. "Portsari aikamme kerjäläinen", ketjun väittelyn tiimoilta minut kutsuttiin Ouluun hakattavaksi, vastaisin että tulen syksymmällä, nyt on kiirettä;).

ps.
Kyllä mä sitä panin;)
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...Kunniamaininta siitä, että vaikka TOJ ei muistaakseni kertaakaan vastannut, kun häneltä kysyttiin, että onko hän edes käynyt Venäjällä eli oletettavasti ainakaan silloin, kun hän vapaalle kirjoitti, niin hän luotti vain mielikuvaansa.

Lähestyitkö asiaa sittenkin väärästä suunnasta? Olisiko pitänyt kysyä, että oletko koskaan käynyt Suomessa?

Hänestä tulee mieleen ne jälkeenpäin hieman koomilliset Moskovan olympialaiset, joissa uljaan Neuvostoliiton ahkerat ja pyyteettömät urheilijat sekä ennen kaikkea vähemmän pyyteettömät kisatoimitsijat kahmivat itselleen suunilleen puolet tyrkyllä olleista kultamitaleista.

Oli ne hienoja aikoja - vai oliko, edes propagandamielessä?!
 

Baldrick

Jäsen
Lähestyitkö asiaa sittenkin väärästä suunnasta? Olisiko pitänyt kysyä, että oletko koskaan käynyt Suomessa?

Itseäni ainakin jaksaa naurattaa kummasti enemmän, kun kaveri pauhaa Venäjän hienoudesta ihan katutasolla asti, eikä ole koskaan edes vaivautunut käymään siellä. Silti jaksaa tuota "elämäntyötään" vuosi toisensa jälkeen. Ihmeellisiä nuo itänaapurin trollerot.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itseäni ainakin jaksaa naurattaa kummasti enemmän, kun kaveri pauhaa Venäjän hienoudesta ihan katutasolla asti, eikä ole koskaan edes vaivautunut käymään siellä. Silti jaksaa tuota "elämäntyötään" vuosi toisensa jälkeen. Ihmeellisiä nuo itänaapurin trollerot.

TOJ: n kohdalla parhaiten on jäänyt omaan mieleeni se, kun vuosikausien propagandan jälkeen palstalla selvisi, ettei hän edes puhu venäjää. Venäläisten yleisen kielitaidon tuntien (tjeu Helsingin keskustan venäläiset turistit) hänellä voisi olla aika isoja vaikeuksia jopa kommunikoida itänaapurin edustajien kanssa..
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Herra ketun meuhkaaminen ketjuista väärissä osioissa ilmeisesti vähän kaikkia vastaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Herra ketun meuhkaaminen ketjuista väärissä osioissa ilmeisesti vähän kaikkia vastaan.
Vahva sama. Vaikka kettuherraa arvostankin siitä että viitsii noin perkeleesti tilastoihin perehtyä, niin tuo on sitten taas melko turhaa valittamista.

+- - arvo taitaa oikeastaan olla nolla. Jotkut "rinkirunkkarit" ei jaksa lukea vapaata keskustelua ja sitten taas nämä ehkä hivenen viisaammat / älyä paremmin jaossa saaneet toteaa että "kierrätyskeskus = paskaa jankkausta ja mukahassuttelua, rinkirunkkaajat kokoontuu". Saattaa nuo aiheet ehkä pari lukukertaa enemmän saada mutta.. onko sillä nyt niin suuri merkitys keskustellaanko tv:n voittopelien kusetuksesta vapaassa vai kierrätyskeskuksessa. Jos aihe kiinnostaa niin luen sen, aivansama oli se sitten kummalla puolella tahansa.
 

Baldrick

Jäsen
Elkeitä löytyy jo @Rushlow :n suurimmilta osin itse pyöristeltyjen tilastojen käyttämisestä perusteluina ja samalla mollaten vastapuolta, kun ei jaksa vääntää. Hupaisa tapaus, vaikka lähempänä taidan ajatusmaailmaltani ko. kirjoittajaa olla kuin vastapuolta.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Aikanaan oli aikamoisia väittelyitä Scarfacen ( siis sen vanhan, joka potkittiin pihalle) ja käytännössä koko foorumin jäsenistön välillä siitä tulisiko jääkiekkomaajoukkue esim. olympialaisissa olla kerättynä sm-liigasta. Scarface ryyditti trollausta jäätävän ylimielisellä asenteella ja lällättelyllä. "Minä olen Jatkoaika" / Scarface. Aika nopeasti kuitenkin tuli myös mode-tiimin mitta täyteen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Aikanaan oli aikamoisia väittelyitä Scarfacen ( siis sen vanhan, joka potkittiin pihalle) ja käytännössä koko foorumin jäsenistön välillä siitä tulisiko jääkiekkomaajoukkue esim. olympialaisissa olla kerättynä sm-liigasta. Scarface ryyditti trollausta jäätävän ylimielisellä asenteella ja lällättelyllä. "Minä olen Jatkoaika" / Scarface. Aika nopeasti kuitenkin tuli myös mode-tiimin mitta täyteen.
Tästä tuli mieleen... Jotain vanhoja postauksia oon lueskellut, tästä tuli mieleen että mikäs tää pohjoisen heppu olikaan?.. Kyseessä oli joku Avs-fani joka vissiin joka voiton jälkeen hörppi Mountaindewiä / Pepsiä jne...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tästä tuli mieleen... Jotain vanhoja postauksia oon lueskellut, tästä tuli mieleen että mikäs tää pohjoisen heppu olikaan?.. Kyseessä oli joku Avs-fani joka vissiin joka voiton jälkeen hörppi Mountaindewiä / Pepsiä jne...
Jaimie_Flurrie. Svatos ja Liles olivat kovassa huudossa silloin ja paikallisradionkin sai kuulumaan ja sieltä pelit seurattua, kun vaan tarpeeksi viritteli.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Eikös se ollut Jaymond Flurrie ja Pepsimaxia meni 1,5l ennen matsia. Ei saisi antaa aspartaamia ala-asteikäisille tuollaisia määriä kerralla.

Scarfacen jäähyväisviestissä on mainitsi minut yhtenä fiksuista ja asiallisista JA-kirjoittajista. Pohjimmiltaan siis ihan fiksu ja skarppi kaveri, vähän vaan meni yli välistä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
onko sillä nyt niin suuri merkitys keskustellaanko tv:n voittopelien kusetuksesta vapaassa vai kierrätyskeskuksessa. Jos aihe kiinnostaa niin luen sen, aivansama oli se sitten kummalla puolella tahansa.

Olin itsekin mukana tässä ja onneksi ketju siirrettiin. Kuten jo sanottiin niin ei se ihan sama ole. Kukaan tuskin lukee pelkkää kierrätystä ja ei vapaata ollenkaan. Silti kuvittelisin monien tekevän toisin päin ja siksi hyvien ketjujen pitää olla siellä minne ne kuuluu.

Muutenkin Kierrätyskeskus on mennyt hyvin paljon FF2:n suuntaan mikä ei toki ole ollenkaan huono asia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös