Kadonneet

  • 279 127
  • 640

Fordél

Jäsen
Ihan mutulla heittäisin, että aika harvoinhan näihin katoamisiin liittyy rikosta. Ja silloinkin kun katoamiseen liittyy rikos, ovat kadonneet jollain tapaa olleet tekemisissä alamaailman kanssa.

Mun veikkaus on, että tyttö on kaatunut skootterilla, yrittänyt päästä kävellen kotiin, mutta tippunut tuolta katoamispaikan lähellä olevalta kielekkeeltä ja menehtynyt. Ruumista ei vaan ole vielä löydetty. Aika surullinen tapaushan tämä on. Voi vaan kuvitella miltä vanhemmista tuntuu tämä epätietoisuus.

Mun oma mutu sanoo ihan toista. Jos tähän ei liity rikosta, hänet olisi varmasti jo löydetty (poislukien mahdolliset alueella olevat vesistöt). Haiskahtaa siis rikokselta, jossa joku on taas käyttänyt humaltunutta nuorta hyväksi. Vaikea uskoa, että häntä tuolta alueelta löydetään vaan kenties joku on napannut mukaansa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mun oma mutu sanoo ihan toista. Jos tähän ei liity rikosta, hänet olisi varmasti jo löydetty (poislukien mahdolliset alueella olevat vesistöt). Haiskahtaa siis rikokselta, jossa joku on taas käyttänyt humaltunutta nuorta hyväksi. Vaikea uskoa, että häntä tuolta alueelta löydetään vaan kenties joku on napannut mukaansa.

Aamulehti uutisoi, että nyt ruumiskoirat on tuotu mukaan etsintöihin, ja nimenomaan noita kahta alueen lampea etsitään. Lisäksi maastoa haravoidaan yhä. Se on niin vaikeakulkuista, että etsintä sieltä on vaikeaa. Linkki uutiseen: Aamulehti

Karoliinan puhelinhan on paikannettu kertaalleen jonnekin Nokian Tottijärven seudulle (mikä voi toki johtua esim. siitä, että katoamispaikan alueen tukiasema on ruuhkautunut). Olisiko sittenkin käynyt niin, että skootterinsa romuttanut tyttö olisi lähtenyt kävellen kotiin, ja liftannut väärään autoon? Tuosta lisää niin ikään Aamulehdessä: Aamulehti
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Minä en haluaisi edes ajatella tuota mahdollisuutta, että Karoliina Kesti olisi joutunut seksuaalirikoksen uhriksi ja sen jälkeen olisi otettu henki pois, aivan liian julmaa. Olen seurannut tätä tapausta ja kyllä minä ihan täydestä sydämestäni toivon, että Karoliina löydettäisiin. En voi edes puoliksi kuvitella hänen vanhempiensa ja tuttavien tuskaa. Onhan se aika epätodennäköistä kuitenkin, että hänet löydettäisiin enää elossa. :( Tärkeintä lienee, että kuitenkin löydetään.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luulen että Raisa Räisäsen katoaminen muuttui isoksi jutuksi kun aikaa kului eikä hänestä löytynyt jälkeäkään, 16-vuotiaan tytön katoaminen Tampereen keskustasta lokakuisena yönä on kuitenkin aika karmiva tapaus kun aletaan miettiä mitä on voinut tapahtua.
Täysin järjenvastaista melkeinpä, että Tampereen keskustasta voi viikonloppuna kadota jälkiä jättämättä. Poliisi on kyllä kussut tämän keissin totaalisesti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olisiko sittenkin käynyt niin, että skootterinsa romuttanut tyttö olisi lähtenyt kävellen kotiin, ja liftannut väärään autoon? Tuosta lisää niin ikään Aamulehdessä: Aamulehti

Aamulehden jutun kommenteissa (no joo) puhutaan aika vastaanpanemattomasti sen puolesta, että kännykkä on Tottijärven suunnalla. Tämä tarkoittaisi rikosta lähes varmuudella. Toki tässäkin teoriassa on kysymysmerkkejä, esim miksi kännykkä ei ole kytkeytynyt reitillä olleisiin tukiasemiin?
Jotenkin kuitenkin tuntuu, että poliisi vetää puolivaloilla tätä juttua, joka saattaa tarkoittaa sitä, että tietävät jotain mitä eivät tuo julki.
Ikävä tapaus jokatapauksessa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mun oma mutu sanoo ihan toista. Jos tähän ei liity rikosta, hänet olisi varmasti jo löydetty (poislukien mahdolliset alueella olevat vesistöt). Haiskahtaa siis rikokselta, jossa joku on taas käyttänyt humaltunutta nuorta hyväksi. Vaikea uskoa, että häntä tuolta alueelta löydetään vaan kenties joku on napannut mukaansa.

Itsekin seurannut mediasta tätä tapausta. Vahvasti haiskahtaa juuri tältä mitä Fordelkin tuossa aiemmin arveli.

Kaikennäköisiä piripäitä tuolla on liikkeellä öisin ja itse olen varma että suomessakin on tälläisiä jotka vaan ajelevat öisin ja yrittävät löytää syrjäisiltä poluilta uhreja. Ei kyse ole suoranaisista sarjamurhaajista, vaan henkisesti vajaista raiskaajista jotka liikkuvat autolla. Kun uhrin vapaus riistetään niin äkkiä ollaan tilanteessa mistä ei ole enään paluuta ja silloin tapahtuu juuri se pahin. Olen aika varma että tässäkin tapauksessa joko tyttö on noussut tälläisen "apua tarjoavan" kyytiin tai sitten otettu tahtomatta kyytiin.

Maastosta en usko että tyttöä löytyy ja vaikka olisi kuinka humalassa niin 99% kävelemään kykenevistä lähtee kävelemään tietä pitkin jompaan kumpaan suuntaan, ei maastoon.

Tämä on mun veikkaus tuntematta seutua.



_
 

king k

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Veikkaampa että tyttö löytyy tuosta Mustalammesta.. kännissä ollut ja eksynyt tuonne alueelle eikä tiedä eikä tunne paikkoja. Lähteny käveleen vaan johonkin suuntaan sen jälkeen kun kaatui skootterilla, koska ei oo varmaan halunnu jäädä verekseltään kiinni kenellekään ajeltuaan kännissä.

Tuo lampi ei kaukana oo skootterin löytypaikalta, joten hyvinkin voisi sieltä löytyä.. toinen vaihtoehto on että löytyy jostain läheisestä metsiköstä. On niitä ennenkin etsitty kadonneita ihmisiä viikon verran tai jopa kauemmin metsästä ja pusikoista ja sitten kun ne löytyy kuolleena niin ilmoitetaan että oli n. 300 metrin päässä katoamispaikasta! Esimerkiksi tuossa talvella tai olikohan se jo kevättä, niin oli jossain päin Suomea vanhempi nainen kadoksissa rollaattorin kanssa ja ei löytynyt kun muistaakseni vasta viikkojen päästä.. löytöpaikka taisi olla ihan muutaman sadan metrin päässä siitä missä viimeksi nähtiin ja etsinnät silloinkin oli muistaakseni suht mittavat.
 

Jeffrey

Jäsen
Maastosta en usko että tyttöä löytyy ja vaikka olisi kuinka humalassa niin 99% kävelemään kykenevistä lähtee kävelemään tietä pitkin jompaan kumpaan suuntaan, ei maastoon.

Itse eksyin kerran kännissä kotini lähistöllä olevaan maksimissan muutaman tuhannen neliön kokoiseen pusikkoon. Keissi oli se, että viimeinen yö dösä jolla pääsin lähelle kotiani jäi n. 1.5 kilometrin päähän kodistani. Välissä ón käytännössä vain pätkä Helsingin keskuspuistoa, joka jakaa kaksi asuinaluetta toisistaan. Noh lähin siitä sitten käppäilemään ihan teitä pitkin kotia päin. Tuossa väsyneessä ja aika humalaisessa nuoressa päässä sitten ajattelin oikaista metsän läpi. Metsätie olisi kiertänyt metsän ja sille olisi matkaa tullut n. 1 km. Kun taas tuon pusikon läpi minun olisi pitänyt kävellä vaan n. 100 metriä ja ihan vielä polkua pitkin. Sinneppä mä sitten onnistuin eksymään. Tai siis lähinnä kävelin ympäriinsä metsässä muutaman tunnin. Kunnes sitten aamun tuoman valon myötä ja toki myös pikkasen selvinneenä selvisin kotia.

Olin itse tuolloin täysi-ikäisyyden kynnyksellä. Varmaan jotain 17 vuotta. Ja vuodenaika oli kevät. Eli lämmintä oli, yö ei ollut valoisa, mutta ei pimeäkään. Ja valoisa tuli suht aikaisin. Lisäksi vielä mulla oli repussa eväitä mukana. Joten toi reissu meni tavallaan ihan "läpällä". Voin kuitenkin hyvin uskoa sen, että jos tuon ikäinen tyttö hirveässä tuuterissa ja tuohon aikaan on joutunut metsässä ongelmiin niin saattaa aikamoiseen paniikkiin siinä joutua.

Okei, en maastoa tunne. Mutta kyllä ihminen onnistuu maastoon itsensä hukuttamaan, varsinkin tilassa jossa hän toimii epärationaalisesti. Eli ei kulje siihen suuntaan mihin kaikki uskovat hänen kulkevan.

Tuossa ajassa minkä hän on ollut kateissa on hän saattanut kävellä niin pitkän matkan. Niin väärään suuntaan, ettei häntä sieltä kukaan osaa etsiä.

Onneksi itselläni oli sellainen tilanne nuorena, että vaikka olisin ottanut salaa kännit, harrastanut ehkä salaa jotain siveetöntäkin. Vielä päätteeksi lähtenyt kännissä ajamaan skootterilla ja romuttanut sen. Niin olisin voinut soittaa vanhempani minut hakemaan pois pulasta. Tai vaihtoehtoisesti sammunut paikkaan jossa juhlimassa olisin ollut. Ja kestänyt omien hölmöilyjeni seuraukset myöhemmin. Taustalla tässä on kuitenkin tämä valitettavan harmiton tapahtuma ketju, jota tyttö yritti salata ja nyt asiasta kärsivät kaikki.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Erikoinen tapaus ja vielä erikoisemmaksi menee:

IS: Lavastiko joku kadonneen Karoliinan skootterin löytöpaikalle?

Jotenkin tuntuu, että näillä nuorilla on jotain muutakin mitä halutaan pitää piilossa kuin oma tai kadonneen humalatila. Luulisi, että näin vakavassa tapauksessakin tuollaiset seikat ovat aika merkityksettömiä lopulta. Ensin puhuttiin saattajasta, jota ei sitten ollutkaan ja nyt ei ehkä ole lähtenyt skootterilla paikalta ollenkaan, vaikka menopeli aivan muualta löytyikin.

Itse tiedän valitettavasti muutaman (itse asiassa juuri Tampereen seudulta) tapauksen, joissa tällaiset 15-17-vuotiaat (aivan normaaleista perheistä) olevat skootteritytöt "seurustelevat" päälle kolmekymppisten miesten kanssa. Eli käytännössä ukko hakee tytölle ja muulle nuorisojoukolle alkoholia, eikä varmasti täysin hyvää hyvyyttään. Jotenkin tulee mieleen, että tällaisilla aikuisilla voi olla melko suurikin vaikutusvalta nuorten keskuudessa ja varmasti mahdollisuus manipuloida noita aika helpostikin. Noh, tiedä näistä, mutta tällainenkin vaihtoehto tuli mieleen.
 

J.Petke

Jäsen
En usko, että tuollaisella määrällä nuoria kestaisi pokka jos bileissä olisi oikeasti tapahtunut jotain kauheaa.

Yksi potentiaalinen vaihtoehto on se, että KK on kaatunut skootterillaan jonka jälkeen hän on päättänyt jatkaa matkaansa kävellen joko kotiin tai takaisin bilepaikalle ja sitten matkalla on sattunut esim. kaatuminen tai vaikka alkoholimyrkytys liian kovasta humalasta johtuen. Tai vaikka bileissä olisi kokeiltu esim. pilveä/tabuja/essoja niin mahdollinen sammuminen metsään ei olisi mikäänän yllätys.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
En usko, että tuollaisella määrällä nuoria kestaisi pokka jos bileissä olisi oikeasti tapahtunut jotain kauheaa.

En hakenutkaan sitä, että bileissä itsessään olisi tapahtunut mitään, vaan että jos tyttö olisi esimerkiksi hypännyt tällaisen "daddyn" autoon ja häipynyt paikalta. Sittemmin muille selviää, että ei löydy mistään ja aletaan keksimään näitä satuja polisiille. Nuorten/lasten logiikka on joskus aivan uskomatonta (vrt. esim. vielä vanhempien jannujen suorittamat Heinojen murhat, jotka tehtiin muutaman tonnin takia ja osa näistä pojista oli mukana lähinnä sen takia, että oli ehtinyt jo tuhlata muutaman satasen "etumaksun".) tällaisissa tilanteissa ja en edes ihmettelisi, vaikka joku viinanhakeminen menisi jonkun ei niin hyvän kaverin katoamisen edelle. Toki tällaisessa tapauksessa todennäköistä lienee se, että tyttö olisi elossa ja ihan oma-aloitteisesti on kadoksissa. Näitä teinityttöjen katoamisia, jotka paljastuvat 9/10 karkaamisiksi on noissa iltalehdissa lähes viikoittain.

Jotenkin tuntuu, että mitä motiivia näillä nuorilla on valehdella tuosta a) tytön humalatilasta, b) saattajasta ja c) nyt ilmeisesti koko skootterilla paikalta poistumisesta? Tämähän vetäisi myös oikeastaan koko pohjan pois näiltä eksymis/harhailuteorioilta.
 

Ihmeilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Venäjä, Atlant, Ak Bars
Kommentit ja mielipiteet neljästä katoamisesta:

Case Ojala: Ojalan katoamisen taustalla oleva syy näyttäisi mielestäni olevan päivänselvä ja katoaminen liittyy, mitä selvimmin rahaan ja avovaimo on kaiken aikaa tiennyt katoamisen syyn ja luultavasti myös syyllisen. Kaikesta päätellen kyseessä on ollut hyvin suuniteltu murha, liittyen raha-asioihin, joihin myös riita avovaimon kanssa liittyi.
Tätä teoriaa vastaan sotii ainoastaan työpaikalle soitettu puhelu, jonka uskon olevan Ojalan itse soittama, mutta että hän on valehdellut ryyppyputkesta ja lähtenyt jollekin vielä ryyppyputkeakin arveluttavammalle reissulle.

Case Raisa Räisänen: Onko poliisi oikeasti näin tyhmä? Raisan liikkeet ovat avainasemassa liittyen hänen katoamiseensa. Raisa erosi ystävättärestään noin klo.23 Tampereen Sokoksen edessä ja ylitti tämän jälkeen Hämeenkadun ja lähti kävelemään Hämeenkatua idän suuntaan ja oli silminäkijähavaintojen mukaan tulossa Hämeenkatua takaisinpäin noin 50min myöhemmin samoilla kohdilla, missä hän erosi ystävättärestään, oli kääntynyt kuninkaankadun kävelykadulle ja sitten nähty etsimässä ystävätärtään kävelysuunnassaan sijainneella Seurahuoneella, ilmeisesti luultuaan ystävättärensä olevan mennyt Tampereen Seurahuoneelle, vaikka todellisuudessa hän olikin mennyt Huittisten Seurahuoneelle. Mielestäni on täysin selvää, että Raisa tapasi joko Hämeenkadun itäpäässä, tai ravintola Old Bricksissä Sokosta vastapäätä jonkun tuttunsa 23 ja 24 välillä ja tämä henkilö on vastuussa Raisan katoamisesta. Tämä siksi, että tuo henkilö ei ilmoittanut poliisille tavanneensa Raisan tuona tiettynä ajankohtana ja siksi, että on hyvin todennäköistä, että Raisa olisi palannut Seurahuonereissun jälkeen tämän henkilön luo ja tuohon toiseen tapaamiseen olisi sitten liittynyt jostain syystä henkirikos, jonka jäljet oltaisiin osattu erittäin hyvin peittää. Kun ottaa huomioon Raisan tavan tanssittaa useita miehiä illan aikana, vaikka hän seurusteli... pitäisin mahdollisena, että Raisa tapasi 23 ja 24 välillä mieshenkilön, joka sittemmin yöllä surmasi tytön mustasukkaisuussyistä johtuen.

Ongelma nro.1: On täysin selvää, että Raisa Räisänen lähti klo.23 kävelemään Hämeenkatua reittivalinnoista päätellen joko ravintola Old Bricksiin, tai Hämeensillan itäpuolelle ja tapasi Hämeenkadun pohjoispuolella olevassa kuppilassa, tai kerrostaloasunnossa jonkun täysi-ikäisen ajokortillisen tuttavansa, jolta odotti saavansa kyydin poikaystävänsä luokse Pirkkalassa olleisiin bileisiin. Raisa ei kuitenkaan tältä henkilöltä kyytiä jostain syystä saanut, olisiko henkilö ollut liian humalassa ajamaan autoa, vai olisiko ollut vain muuten vain haluton lähtemään ajelemaan Pirkkalaan ja Raisa ei tämän henkilön seurassa syystä, tai toisesta voinut, tai halunnut iltaa viettää ja lähti Tampereen Seurahuoneelle, jossa luuli ystävättärensä olevan. Ongelma on, että Raisasta ei tämän 50min paikasta a paikkaan a, Sokokselta Sokokselle kestäneellä reissullaan ole lainkaan havaintoja sieltä, missä hän oli käynyt(kaikkialta muualta Suomesta havaintoja oltiin kyllä tehty, mikä haittasi luultavasti tutkintaa aika reippaasti).

Ongelma nro.2: Poliisin ja Raisan seurassa olleen ystävättären välillä on ollut jokin kommunikaation puutos, kuten myös muiden Raisan kavereiden ja poliisin välillä. Kaikkea Raisan liikkeisiin liittyvää tietoa ei ole saatu kulkemaan, eikä jäsenneltyä siten, kuin pitäisi. Onko ystävätär jättänyt jotain asioita kertomatta, ja miten voi olla, ettei kukaan tiennyt, kenet Raisa tapasi 23-24 välisenä aikana...

MERKITTÄVÄ KORJAUS. Eli ratkaisin tapauksen, tutkittuani matskuja vähän paremmin. Ei ole muita vaihtoehtoja, kuin, että Raisa Räisänen olisi viettänyt iltaa ravintola Old Bricksissä Hämeenkadulla, Sokosta vastapäätä tuona mystisenä 50min ajanjaksona. Raisa Räisänen meni ravintola Old Bricksiin sisään, erottuaan ystävättärestään toisella puolen tietä, poistui ravintola Old Bricksistä noin kello 23.50, jättäen bleiserinsä ks. ravintolan narikkaan ja lähti käymään ravintola Seurahuoneella ilman bleiseriään. Viimeinen havainto Raisasta on Seurahuoneelta. Yllä oleva juttu ei nyt muutu mitenkään muuten, kuin, että ratkaisin paikan, missä Raisa Räisänen vietti iltaa, ja missä hän tapasi hänet tuona iltana tappaneen mieshenkilön. Luulen, että ravintola Old Bricksissä hänet oli nähnyt useampikin henkilö, mukaanlukien henkilökunta, mutta havaintoja ei tarkoituksellisesti ilmoitettu poliisille.

SALALIITTOTEORIA. Raisa Räisänen näkyy ravintola Old Bricksin valvontakamerakuvassa tappajansa seurassa, mutta poliisi on haluton selvittämään tämän henkilön henkilöllisyyttä. Poliisi on jopa haluton miettimään sitä reittivalintojen perusteella ainoata mahdollista ravintolaa Raisa Räisäsen illanviettopaikaksi ja näkee kaikenlaisia UFO:ja, kuten jenkkiauton, jota ei ollut edes olemassa. Todellisuudessa poliisi tietää, kuka tappoi Raisa Räisäsen, muttei halua totuutta julki, sama koskee ravintola Old Bricksin silloista henkilökuntaa.

MUSTAN VANHAN "LIMUSIININ" METSÄSTYS. Silminnäkijän mukaan vuoden 57 Cadillac Limousineä muistuttava auto vei Raisa Räisäsen Hämeenkadun varresta ja Raisa Räisänen ilmeisesti pakotettiin autoon sisään. Olen aika monta kertaa viettänyt iltaa Tampereen keskustassa lauantai-iltana, enkä ymmärrä, miten se voisi olla mahdollista, että Hämeenkadun varresta kaapattaisiin tyttö, tai ylipäätään kukaan ilman, että vähintäänkin avuliaat mieshenkilöt repisivät autossa sisällä olevat kadulle ja hakkaisivat porukan siihen. Toisekseen Tampere on vilkkaimmillaan lauantai-iltaisin, joten yksikään kaappaaja ei kaappaisi ketään Hämeenkadun varrelta lauantai-iltana. Poliisi näki auton valvontakamerakuvissa ja tuon auton omistaja ilmoittautui poliisille, mutta, koska auto olikin 60 luvun mallia, kuten valvontakamerakuvistakin jokainen aivot omaava voi päätellä, poliisi etsi edelleen 57 Cadillacia, jollaista ei kuitenkaan valvontakamerakuvien mukaan hämeenkadulla sinä iltana ajanut. Poliisi kuitenkin vetoaa 57 Cadillacin vieneen Raisan, koska autossa olleet henkilöt eivät ole ilmoittautuneet poliisille tänäkään päivänä. Mielipiteeni on, ettei vuoden 57 Cadillacia koskaan ollutkaan, eikä liioin silminnäkijää, vaan, että poliisi keksi silminnäkijän itse tukeakseen mahdollisuutta, että ajallisesti sopivasti valvontakamerassa näkynyt auto olisi Raisan kaapannut.
 
Viimeksi muokattu:

tutzba

Jäsen
Karoliinan katoaminen: Poliisi etsii tummatakkisia miehiä - Ilta-Sanomat

Toivottavasti ei nyt vaan ole käynyt niin, että kaksi miestä on päättänyt pitää hauskaa ja sitten hävittäneet todisteet. Voisin veikata, että vanhemmille helpompaa olisi kestää vaikka se, että Karoliina on kokenut ns. luonnollisen kuoleman. Tai siis eihän lapsen kuolema varmastikaan koskaan helppoa ole, mutta jos vaihtoehtona on raiskaus+murha, taitaa kaikki muu olla parempaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tarkempia tietoja rikosnimikkeestä, epäillyistä ja autosta.
Rikosnimikkeenä on nyt tappo.
Ajankohtaista

Linkki :Poliisin tiedotteeseen.

Olisin mielelläni ollut väärässä mutta vähän tälläistä juttua povailin kun kirjoittelin ketjuun jokunen aika sitten. Maailma on täynnä sairaita ihmisiä, toivotaan että löytävät vastuussa olevat tekijät.



_
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Eiköhän se ole niin, että poliisi saa tiettyjä valtuuksia rikosnimekkeen perusteella. Tappo kai mahdollistaa laajat keinot.

Tappohan on vain valistunut arvaus. Edes ruumista ei ole.
Kyllä niitä keinoja on muutenkin käytettävissä käsitykseni mukaan lähes yhtä lailla.

Eiköhän tässä ole aika päivänselvää, että jonkinlainen läpimurto on tutkinnassa tapahtunut, mutta julkisuuteen pihtaillaan tiedonantoa. En usko millään, että yht'äkkiä aletaan tutkimaan tappona ihan vaan huvin vuoksi.

Luulen myös, että yksi collegepaitaisista jannuista on säilössä. Veikkaan myös, että ruumis löytyy tässä lähiaikoina.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
En usko millään, että yht'äkkiä aletaan tutkimaan tappona ihan vaan huvin vuoksi.

Voi olla noinkin, mutta vieläkin Kalkussa poliisi ja vapaaehtoinen pelastuspalvelu etsivät tyttöä tai jotain tytöstä jälkeen jäänyttä. Ruumista tuskin siis on löydetty. Ja kun ruumista ei ole löydetty, saattaa olla, ettei mahdollinen epäiltykään ole tunnustanut.

Jos ruumista ei löydy eikä tunnustusta ei tule, niin saattaa tästä tapauksesta jäädä tuomiot jakamatta.

Vaan enhän minä tiedä. En ole niin näitä juttuja seurannut.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Köysi kiristyy, ja jos tekijöitä on (kuten lehtijutuissa epäiltyjä eritellään) useampia, oletettavasti jollakulla pettää kohta hermo.

En usko kenenkään olevan vielä kopissa, kun maastoetsinnät ovat summittaisia.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ihmettelen ettei ole otettu varteenottevana vaihtoehtona sekä Raisa Räsäsen että Karoliina Kestin tapauksissa kidnappausta ja ulkomaille siirtoa. Niin on varmuudella tehty itäblokin maissakin. Naiset ovat jotenkin houkuteltu tiettyyn paikkaan, jossa sitten heidät on väkisin otettu kiinni ja salakuljetettu ulkomaille rikkaiden miesten viihdykkeeksi. Ei ole mielestäni kaukaa haettua että molemmat näistä suomalaisista tapauksista olisi kokenut samanlaisen kohtalon.

Korostan nyt, kuten Paavo M. Petäjä aikanaan, että kyseessä on vasta epäily (ja teoria) perustuen siihen että kummatkin ovat katoamisen yhteydessä olleet nuoria ja kauniita naisia eikä kumpaakaan (edes jäännöksiä) ole löytynyt sekä tapauksiin liittyy vahvasti auto jolla siis on voitu viedä uhri nopeasti pois jonnekin muualle.

Jotenkin kummallista ettei tälläistä vaihtoehtoa ole edes mietitty, ainakaan mitenkään julkisuudessa olleiden tietojen perusteella.
 

Fordél

Jäsen
Jotenkin kummallista ettei tälläistä vaihtoehtoa ole edes mietitty, ainakaan mitenkään julkisuudessa olleiden tietojen perusteella.

Jos tätä asiaa mietitään amatöörien kesken keskustelupalstalla niin varmasti sitä on mietitty myös ammattilaisten keskuudessa, jotka painivat tämän asian kanssa työkseen.

Se miksi asiaa ei ole julkisuudessa käsitelty onkin sitten toinen juttu. Ehkä nyt on saatu vahvimmat todisteet sen puolesta, että Kestiä kohdalla rikos olisi tapahtunut Suomessa ja hän/hänen ruumiinsa on edelleen täällä. Jos julkisuuteen olisi heitetty ajatus ulkomaille salakuljetuksesta, olisi se varmasti saanut aikaan melkoiset otsikot ja sekoittanut entisestään pakkaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Skootterityttöjä ahdistellaan Mansesterissa.

Joku ahdistelee skootterityttöjä | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Linkki Iltalehteen

Ettei vaan liity tapaukseen, ei kaukaalta haettu että perverssit sekopäät seurailevat nuoria tyttöjä syrjäkujille ja iskevät kiinni kun tilanne niin tarjoaa. Monestihan tälläiset mielenvikaiset ovat vielä taitavia manipuloijia ja ryypännyt teinityttö kohtalaisen helppo saalis.


_
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No empä tässä vaiheessa antaisi mitään painoarvoa tällaiselle "uutiselle". Mikä ihme se nyt on jos ajaa jonkun perässä pyynikistä epilään? Ei ole kauhean pitkä matka. Eiköhän nämä ole tätä samaa paskaa mitä iltalehdet aina harrastavat. Lapsi lähtee karkuteille päiväkodista ja juttu saa suuret mittapuitteet, niin eiköhän kohta ole jo "hengenvaara lähellä" jossain toisaalla päiväkodissa. Koira raatelee lenkkeilijän --> ensi viikolla tapahtuu kooysien joukkohyökkäys viattomien kimppuun ympäri suomea, yms, yms. Arvostan näitä paskalehtiä yhtä paljon kuin hirvikärpäsiä.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
No empä tässä vaiheessa antaisi mitään painoarvoa tällaiselle "uutiselle". Mikä ihme se nyt on jos ajaa jonkun perässä pyynikistä epilään? Ei ole kauhean pitkä matka. Eiköhän nämä ole tätä samaa paskaa mitä iltalehdet aina harrastavat. Lapsi lähtee karkuteille päiväkodista ja juttu saa suuret mittapuitteet, niin eiköhän kohta ole jo "hengenvaara lähellä" jossain toisaalla päiväkodissa. Koira raatelee lenkkeilijän --> ensi viikolla tapahtuu kooysien joukkohyökkäys viattomien kimppuun ympäri suomea, yms, yms. Arvostan näitä paskalehtiä yhtä paljon kuin hirvikärpäsiä.
Jos auto ajaa keskellä yötä skootterin perässä asuialueelle tietyn asunnon pihaan ja jää siihen kyttäämään, niin tämä ei ole mikään ihme? Muistaakseni tyttö juoksi rappuun karkuun ja jossain vaiheessa sitten tämä seurailija lähti menemään. En nyt enää muista tarkasti, miten tapahtumaketju meni painetun lehden mukaan.

Vertailukohtasi ovat huonoja tähän tilanteeseen. Lisäksi on erittäin lapsellista olettaa, että Suomessa ei olisi jotain setiä, jotka seurailisivat öisin teinityttöjä pahat mielessään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös