Kaapo Kakko – Release the Kaapo!

• 763 840
  • 2 540

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Tuossa tilastoja selatessa sattui silmään, että Cuylle - Chytil - Kakko pelasi tällä kaudella yhdessä 185 minuuttia ja tuona aikana voitti pelinsä maalein 13 - 2. Odottamassa 62 pinnaa. Aivan ylivoimaisesti paras yli 100 minuuttia yhdessä pelannut ketju, mitä Rangersilla on tällä kaudella jäällä ollut. Vastuussa ja jääajassa ei onnistunut suorittaminen näkynyt: ka. 8min 45 s per ottelu.

Schwartz - Beniers - Kakko, 148 minuuttia, maalit 10 - 5, odottama 60 pinnaa, 12 min 20 s per ottelu. Bjorkstrand - Wright - Tolvanen odottamassa samoissa, mutta heikommalla viimeistelyllä..
Toisaalta Rangersissa Kakko (ja Chytil) aloittivat todella paljon muualta kuin puolustuspäästä. Kakko 4,67 def zone starts / 60 ja Chytil 4,9. Nämä Rangersin toiseksi ja kolmanneksi pienimmät luvut Lafrenieren jälkeen. Liigan mittakaavassa 29 ja 34 pienimmät lukemat yli 200 5v5 peliminuuttia pelanneiden joukossa.

Rangersissa siis peluutus saattoi vaikuttaa hyviin numeroihin. Muutoin en eri mieltä ole tai Kakkoa kritisoi.

Mutta mikä vielä nostaa Seattlen (toistaiseksi otoskooltaan vähäisten) lukujen arvoa on se, että Kakkoa on peluutettu ”vähemmän suojellusti”. Aloittanut neljänneksi eniten puolustuspäästä, 10,29 DZS/60. Lukemat ovat siis parantuneet vaikeammalla peluutuksella. Hyvältä näyttää!

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Carolina
Pieni muutos ympäristössä voi aiheuttaa ison tuloksen.
Itse tarvoin joskus suossa, tein parhaani, kollegat tsemppasi mutta ei vain kulkenut.

Pieni muutos olosuhteissa, tein Itse pari pientä parannusta ja putki aukesi, apina tipahti ja ketsuppi aukesi.

Tsemppiä Kaapo!!

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Kakon pisteputki napsahti yöllä poikki. Pisteiden sijasta tilastoja rumentti, kun oli kahden vastaiskun aikana itse jäällä.

Pelaaminen oli kuitenkin edelleen hyvän näköistä ja pisteputken jatkuminen oli lähellä, kun Kakko itse kilautti kahdesti tolppaan ja myös rakenteli hyviä maalintekopaikkoja.

Viimeksi muokattu:

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Kirjeenvaihtaja Suvinen tehnyt Kaaposta jutun. Aikalailla samoja juttuja mitä aiemminkin mediassa pyöritelty. Luistelun osalta Kaapo on tehnyt itse saman havainnon mitä monet muutkin.

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Kakko on nopeasti Seattleen siirryttyään huomannut muutoksen myös kropassaan.

– Olen pelannut täällä jopa tuplasti isompia minuutteja, mutta jalat ovat silti tuntuneet raikkaammilta, hän hämmästelee.

– Nykissä pelatessani jalkani olivat välillä todella hapoilla, kun istuin pitkiä pätkiä penkillä. Ihmettelin monta kertaa, että olenko huonossa kunnossa vai mikä tässä mättää, kun pelasin vain 10-11 minuuttia ja en saanut itseäni liikkeelle lainkaan. Vaikka kesät olin treenannut kovaa.

Vaikutusta jaksamiseen toki on sillä, että Kakon, Matthew Beniersin ja Jaden Schwartzin ketjun peli toimii tällä hetkellä kuin unelma. Alkuhuuma tuskin kestää ikuisesti.

– Eihän tämä tällaista varmasti ihan koko ajan ole. Mutta täytyy nyt nauttia. Sellainen tunne minulla nyt on, että homma on itsestä kiinni. En vieläkään halua liikaa kiukutella New Yorkin ajoista, mutta onhan luotto minua kohtaan nyt aivan eri tasolla. On helpompi olla, Kakko sanoo.
Noniin, nyt olisi teillä kaikilla leuanlonksuttajilla hyvä tilaisuus tulla pyytämään anteeksi kaikkia niitä kommentteja, missä teilattiin Rautalan perikunnan kesäisiä harjoittelumetodeja ja niiden "vanhanaikaisuutta".

Ei sillä, onhan tämän nuoren varsan renessanssi tullut vähän yllätyksenä itse kullekin. Väkisinkin alkoi Kaapon uran suunta olemaan kohti syyvyyksiä, mutta niin vain se Kraken sieltä nosti lonkeroineen Kaapon uudelleen pintaan. Toivottavasti meno jatkuu yhtä railakaana.

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Hyvä juttu oli ja hyvä huomata, että kotikatsomoista tehdyt havainnot pitivät hyvin paikkansa. Kun Kakkoa pidettiin Rangersissä lyhyessä hihnassa, ei hän uskaltanut yrittää sen kummempaa. Nyt hän saa enemmän anteeksi Krakenissa ja peli näyttää vapautuneemmalta.

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Hyvä juttu oli ja hyvä huomata, että kotikatsomoista tehdyt havainnot pitivät hyvin paikkansa. Kun Kakkoa pidettiin Rangersissä lyhyessä hihnassa, ei hän uskaltanut yrittää sen kummempaa. Nyt hän saa enemmän anteeksi Krakenissa ja peli näyttää vapautuneemmalta.
Joo tästä oli jossain muuallakin joku juttu. Että kun teit aina virheen niin jouduit penkin päähän tai peliaika putosi. Niin sen takia Kakko on joutunut pelaamaan ns. varmaa virheetöntä peliä, että pääsi edes Rangersissa pelaamaan. Kyllähän se väkisinkin syö tekemistä ja pelaamista. Tyyliin kiekko päätyy ja perään. Ettet vain vahingossakaan sitä kiekkoa menetä ja vastustaja käännä peliä. Kyllä tuossa syö parhaimmankin terän keneltä vain.

Nyt saa Kragenissa saa pelata taas "luomulätkää". Missä virheitä saa tulla (ei toki häviön kustannuksella) mutta meinaan, että voit välillä heittää kiekkoa myös poikittaissyötöllä. Tai hakea sitä yhtä kahta ylimääräistä veiviä. Ja tämä jos mikä on saanut Kakon taas puhkeamaan kukkaan. Sieltä alkaa kuoriutua taas se 2019 vuoden Kakko. Laidoillahan tuo on jo melko härkä. Maalille ajaminen, röyhkeys, laukaus ja luistelu kuntoon niin hyvä tästä vielä tulee!

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Noniin, nyt olisi teillä kaikilla leuanlonksuttajilla hyvä tilaisuus tulla pyytämään anteeksi kaikkia niitä kommentteja, missä teilattiin Rautalan perikunnan kesäisiä harjoittelumetodeja ja niiden "vanhanaikaisuutta".

Ei sillä, onhan tämän nuoren varsan renessanssi tullut vähän yllätyksenä itse kullekin. Väkisinkin alkoi Kaapon uran suunta olemaan kohti syyvyyksiä, mutta niin vain se Kraken sieltä nosti lonkeroineen Kaapon uudelleen pintaan. Toivottavasti meno jatkuu yhtä railakaana.
Ei kai se treeni ole täysin onnistunutta jos luistelu on takkuisaa jos peliaika jää pieneksi?

Alejandro

Jäsen
Olisi ihan mielenkiintoista nähdä vaihtoehtoinen todellisuus, jossa Kakko ja Hughes olisivat menneet toisinpäin varaustilaisuudessa. Veikkaan, että Hughesin tilanne näyttäisi erilaiselta, vaikka tietysti paljon parempi pelaaja onkin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Ei kai se treeni ole täysin onnistunutta jos luistelu on takkuisaa jos peliaika jää pieneksi?
En tiedä haetko jotain miinaa tässä, mutta kysehän ei ollut tuosta. Vaan siitä, että Kakon liikkeen kankeus ja hitaus johtui enemmänkin valmennuksen aiheuttamasta henkisestä lukosta kuin fyysisistä seikoista ja treenaamisesta.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
En tiedä haetko jotain miinaa tässä, mutta kysehän ei ollut tuosta. Vaan siitä, että Kakon liikkeen kankeus ja hitaus johtui enemmänkin valmennuksen aiheuttamasta henkisestä lukosta kuin fyysisistä seikoista ja treenaamisesta.

En tiedä, onko tämä nyt joku kaksinkertainen vedätys? Fyysistähän tuo oli, jos pitkä penkillä istuminen sai jalat hapottamaan, kuten Kakko kertoi.

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
En tiedä, onko tämä nyt joku kaksinkertainen vedätys? Fyysistähän tuo oli, jos pitkä penkillä istuminen sai jalat hapottamaan, kuten Kakko kertoi.
Sain tuosta itse sen käsityksen, kun koko jutun luki, että se oli enemmänkin henkinen juttu. Mutta tokihan tupin pureksiminen boksissakin varmasti pistää jalat jumiin ihan fyysisestikin. Noh, varmaan näiden yhdistelmä on syynä, miksi Kaapolla luistin lentää nyt paremmin Krakenissa.

Tai ehkä sitten vaan Rautalan treeni sopii vain 25 minuuttia matseissa pelaaville hyökkääjille. Vinkki Coloradoon, että laittakaa se Pärssisen poika 25 minuutiksi kentälle niin johan alkaa tapahtua.

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Olisi ihan mielenkiintoista nähdä vaihtoehtoinen todellisuus, jossa Kakko ja Hughes olisivat menneet toisinpäin varaustilaisuudessa. Veikkaan, että Hughesin tilanne näyttäisi erilaiselta, vaikka tietysti paljon parempi pelaaja onkin.

Uskon, että uran alut olisivat menneet eri tavalla. Rangersissa ei ollut jaossa vastuuta samalla tavalla kuin Devilsissä Kakon ja Hughesin astuessa sarjaan. Fyysisesti raakileempi Hughes ei varmasti olisi pärjännyt kovin hyvin nelosketjussa, jossa Kakkoa peluutettiin. Toisaalta miten Kakko olisi luistelunsa kanssa pärjännyt Devilsin kärkiketjuissa vai olisiko homma alkanut rullaamaan kuten nyt Krakenissa isompien minuuttien myötä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy