Kaapelimodeemi

  • 2 253
  • 13

Allu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko kokemuksia kyseisestä aparaatista? Itse asun rivitalossa, josta kaapeli löytyy ja nyt olisi kiva tietää miten saan koneeni nettiin käyttäen kaapelimodeemia. Mitä maksaa ja mitä minun pitää hankkia? Kenen kanssa pitää tehdä nettisopimus tms.?
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Allu
Onko kokemuksia kyseisestä aparaatista? Itse asun rivitalossa, josta kaapeli löytyy ja nyt olisi kiva tietää miten saan koneeni nettiin käyttäen kaapelimodeemia. Mitä maksaa ja mitä minun pitää hankkia? Kenen kanssa pitää tehdä nettisopimus tms.?

Käyt hakee Soonilta boxin. Siinä on kaikki tarpeellinen.
Aloitus 50e ja maksut 41e ja risat/kk.
Kaapelimodeemi kytketään tv-pistorasiaan ja tietokoneesi verkkokorttiin.
Tsekkaa eka onko sun kämppä kaapelimodeemin toimivuusalueella. Kartta löytyy Soonin sivuilta.
 

Allu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitos! Osaatko sanoa mitä käytännön eroja on ADSL:ään verrattuna? Hinta näyttäisi olevan kutakuinkin sama. Yhteysnopeus? Saako noita muilta ku Soonilta?
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Allu
Kiitos! Osaatko sanoa mitä käytännön eroja on ADSL:ään verrattuna? Hinta näyttäisi olevan kutakuinkin sama. Yhteysnopeus? Saako noita muilta ku Soonilta?

Ei liene suurempia eroja, ei kai saa muualta kuin soonilta ja ota nyt kaapelimodeemi jos semmoinen sun talossa futaa, se on helppo asentaa itse, eikä tarvi jonotella vuoroa.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Viestin lähetti Allu
Kiitos! Osaatko sanoa mitä käytännön eroja on ADSL:ään verrattuna? Hinta näyttäisi olevan kutakuinkin sama. Yhteysnopeus? Saako noita muilta ku Soonilta?
Kaapeliyhteys katkeilee välillä aika pahasti, näin ei ole ADSL:ssä. Kaapeli on nopeimmillaan nopeampi kuin 512/512 ADSL. ADSL on paljon kalliimpi kuin kaapeli, joten jos rahaa ei ole loputtomiin, kannattaa ottaa ehdottomasti Kaapelin. Kaapelin yhteysnopeuden vaihtelu haittaa jonkun verran pelaamista verkossa(ei kokemusta). Soneran liittymän mukana tulee modeemi(vuokra sisältyy kk-maksuun), joten ei tarvitse maksaa hirveitä summia modeemista.

Kaapelinetin saa lisäksi HTV:ltä(pääkaupunkiseutu) ja Soneralta (49€/kk)
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Viestin lähetti Satellite
Kaapeliyhteys katkeilee välillä aika pahasti, näin ei ole ADSL:ssä.
??
Ei ole samaa havaintoa (HTV:llä), vaan kaapeliyhteys pelaa tasaisen varmasti. Kun en nettipelejä pelaa, en enää vuoden kokemuksen jälkeen vaihtaisi kalliimpaan ADSL:ään kuin pakon edessä.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tampereen seudulla ei taida olla muita kaapelimodeemimahdollisuuksia kuin Soon. Hintaan kuuluu kaapelimodeemin vuokra sekä SoonInternet -liittymä (sähköposti+kotisivutila). Sonera ei ole vielä tänne levittäytynyt.

Itselläni on tuo Soonin mötikkä käytössä ja olen ollut ihan tyytyväinen. Yhteys on ollut varsin luotettava (verrattuna esim. Saunalahden kiinteään taloliittymään) eikä ole loppukesän jälkeen (jolloin mötikän hommasin) katkennut kuin kerran muutamaksi tunniksi. Bitin nopeus kyllä vaihtelee jonkin verran kuormituksesta riippuen. Jonkin verran olen pelaillut nettipelejäkin eikä ongelmia ole pahemmin ollut.

Huomioonotettavaa on todellakin tuo aika rajoitettu saatavuusalue, josta bisnesman jo mainitsikin eli pelkkä kaapelin olemassaolo ei takaa että talossa olisi kaapelimodeemivalmius.
 

Allu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pahus. Asustelen Ylöjärvellä ja ilmeisesti tuota kaapelimodeemiyhteyttä ei tänne saa vielä. Tosin Soonilta tuli muutama viikko sitten taloyhtiölle kirje, jossa pyysivät saada laittaa ADSL-valmius taloon. En lukenut kokonaan sitä kirjettä, mutta auttaisiko tämä myös kaapelimodeemijuttuun? Pitänee varmaan ottaa asiasta selvää.
 

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kaapelimodeemin toimintaan vaaditaan tosiaankin aika tuoretta kaapeli-tv tekniikkaa. Kaapeliverkon pitää olla kaksisuuntainen koko matkan käyttöpaikasta yhteyden tarjoajalle saakka.

Yhteyttä kauppaava taho osaa kertoa kuuluuko kiinteistö kaksisuuntaiseen verkkoon vaiko nouko ja koska mahdollisesti moinen uudistus on tapahtumassa.

Itse olen sen verran onnellisessa asemassa, että majailen paikassa jossa kaksisuuntainen kaapeliverkko on olemassa ja puolisen vuotta olen nyt käytellyt kaapelimodeemia varsin aktiiviseen surffailuun. Tänä aikana on esiintynyt yksi katkos, josta en saanut ennakkovaroitusta. Jonkin aikaa yhteyden katkettua sain tekstiviestin, jossa pahoiteltiin häirötä ja esitettiin arvio korjauksen kestosta. Bittivirran vuolaudessa en myöskään ole havainnut suuremmin vaihtelua.

Näin siis Lahdessa (Päijät-Visio / PHP)
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Viestin lähetti Kiekoton
??
Ei ole samaa havaintoa (HTV:llä), vaan kaapeliyhteys pelaa tasaisen varmasti. Kun en nettipelejä pelaa, en enää vuoden kokemuksen jälkeen vaihtaisi kalliimpaan ADSL:ään kuin pakon edessä.
Näin on käynyt mulla vain yhden kerran. neljän päivän ajan yhteys katkeili mystisesti, enkä voinut surffata netissä normaalisti. Soitto Soneran ilmaiseen tekniseen tukeen ja sen jälkeen on pelittänyt moitteettomasti. Vaihtaisin ehkä 1024/512 ADSL:ään, mutta en hitaampaan.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Allu
Pahus. Asustelen Ylöjärvellä ja ilmeisesti tuota kaapelimodeemiyhteyttä ei tänne saa vielä. Tosin Soonilta tuli muutama viikko sitten taloyhtiölle kirje, jossa pyysivät saada laittaa ADSL-valmius taloon. En lukenut kokonaan sitä kirjettä, mutta auttaisiko tämä myös kaapelimodeemijuttuun? Pitänee varmaan ottaa asiasta selvää.

Ei auta, ovat kaksi eri asiaa. Mutta TTV:ltä kerrottiin viikko sitten, että ovat kaapeliverkon kaksisuuntaistamisessaan edellä aikataulussa, joten koko Tampere kuuluisi kaapelimodeemi alueeseen ennen tämän vuoden loppua ja sen jälkeen siirrytään työstämään naapurikuntien keskuksia (-> 2003 loppuun mennessä) ja koko seutukunta pitäisi olla kaksisuuntaistettu v. 2004 loppuun mennessä. Jollei siis ole palava kiire panostaa johonkin nyt heti, voi odottaminen kannattaa Ylöjärvelläkin. ADSL:n huonona puolenahan on paitsi selkeästi korkeampi kuukausimaksu (+25%) myös korkeat aloituskustannukset (modeemi,kortti,avausmaksu). Väliaikaisratkaisuna taloyhtiössänne (?) voisi kokeilla Soonin kiinteistöliittymää.
 

Allu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eipä tässä mikään kiire oo. Voipi olla, että asustelen ensi syksynä jo muualla. Soonin kiinteistöratkaisu olisi ihan kiva vaihtoehto, sen takia ne sen ADSL-valmiuden tänne laittavatkin. Pitänee mennä naapureita suostuttelemaan.. ;)
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Menee vähän eri liittymään mutta joku tossa ylempänä jo vihjaskin Jippiin katkeilusta. Mulla on Jippiin VVO-Verkko liittymä ja se on suoraan sanottuna p---a! Se on päällä parhaimmillaan 5 tuntia ja yleensä illalla se katkeilee vähän väliä ja menee vähintään neljä minuuttia aikaa että saa yhteyden takaisin. nettipelaamista ei kannata edes harkita ku vituttaa jo se kun on maksamassa laskuja ja yhteys katkeaa. Onko kellään muulla vastaavaa liittymää/ongelmia.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
KIME 44: Toi Jippii, josta mainitsin oli nimenomaan VVO:n kiinteistöliittymä. Se ei tervettä viikoa nähnyt vaikka joskus toimikin jopa kaksi päivää putkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös