Vetäjien laatu on surkea. Tänäänkin pari suoraan syötöstä paikkaa (Larinmaa?) oli mutta ei. Ei me niillä vedoilla mitään tehdä jos ei osata vetää. Larinmaan, Toivainen, Tolppola, Kallionkieli etc. Yv on aavistuksen helpompi pelata pois jos ei tarvi pelätä suoraa vetoa.
Tästähän mä vaahtosin tänne ainakin pariin otteeseen runkosarjan loppupuolella ja olin valitettavan oikeassa (vaikka itse sanon). Eli: kun ei ole viivalla vetäjiä eikä yksikään joka alakolmion sivulta osaa vetää onetimereita, niin yv kutistuu väistämättä epärytmiseksi neppailuksi ja vastustajalle sellaisen poispuolustaminen on varsin helppoa.
Nyt on käynyt juuri näin. Viivalta tai takakolmiosta ei saada vetoja (Larinmaan yritykset surkuhupaisia) ja ainoaksi vaihtoehdoksi jää, että yritetään pujotella kiekkoa maalin eteen. No, tänään se jopa onnistui kerran.
Valitettavasti mitään kovin kummoista parannuskeinoa ei ole olemassa. Meidän viivapakit ovat keskinkertaisia, vetäjät heikot ja nyt pelintekijätkin (Heikkinen&Tuomaala) ovat enemmän tai vähemmän rikki. Materiaalipuute on niin paha, ettei sitä vaan paikata piirtämällä kuvioita fläppitaululla.
Mutta siinä olen samaa mieltä kuin monet muut palstatoverit, että jos hyökkäyksessä on yksi ainoa kuuma lapa, niin onhan se älytön ammattivirhe valmennukselta ettei se pelaaja pelaa ylivoimaa. Seuraavassa pelissä esim Tolppola voi seurata penkiltä kun muut pelaavat ylivoimaa, pohtien, että kannattaako paikoista laukoa vai ei. Minua ei lätkässä vituta mikään niin paljon kuin vastuunsiirtely ja meidän hyökkäyksessä sitä on ollut liikaa tämän kevään aikana. Vastuunsiirtelijät nyt penkille, Kivelä kehiin!