K-Espoon pleijarit 2024 – lähtö tyylillä?

  • 62 893
  • 1 052

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sen verran voi jo ennakoida, että Willberg ja Utriainen pelaavat junnujen kanssa tänään, Kettunen ei. Eli pakiston tilanne ei näköjään ole ainakaan heikentynyt, kun yhdestä junnusta oli varaa luopua.
Kettunen pelasi alkujännityksen jälkeen ihan ok pelin myös eilen. Kyllähän mieluummin vielä siinä Pylkkäsen tai Keskitalon näkisi, mutta olin ihan positiivisesti yllättynyt.

Tuto vieköön videoitansa minne vievät, kiviäkin kiinnostaa. Hetken mietin turkuun lähtemistä, mutta sitten kelasin että näiden pelien takiahan koko kausi siellä hallilla oikeastaan käydään, joten olisi aika itsensä ampumista jättää nyt sitten välistä.
 

Myrsky74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Real Madrid, Nottingham Forest
Ja Laakso myös kehiin. Rimpinen ja Jämsen eilen aloittaneista sivuun eli Lampinen maalilla

Edit. Tutolta maalivahdin vaihto eli pari peliä loistanut Vuorio luukkuvahdiksi ja Huhtamaa luukulle.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jospa Lampinen nyt repisi itsestään vielä sen veskarin joka viime kaudella pelasi u20 MM-kisoissa ykkösveskana. Ja muu kentällinen blokkaa ne kiekot niin, ettei Lampisen tarvitse torjua oikeastaan mitään. Tietty maalintekoa saisi parantaa paljonkin. Siinä kolme teesiä, joilla sarja katkaistaan.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Jospa Lampinen nyt repisi itsestään vielä sen veskarin joka viime kaudella pelasi u20 MM-kisoissa ykkösveskana. Ja muu kentällinen blokkaa ne kiekot niin, ettei Lampisen tarvitse torjua oikeastaan mitään. Tietty maalintekoa saisi parantaa paljonkin. Siinä kolme teesiä, joilla sarja katkaistaan.
Joo ja voisimme tehdä sen 4-5 maalia paikoista
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Sarjan momentum on lyhyen palautumisajan ja kotiottelun myötä TuTolla.

Meidän puolelta suurin riski on Lampinen. Tänään pitää onnistua. Jos Lampinen hoitaa tonttinsa, on ihan mahdollista pistää sarja poikki tänään. Keskittyminen, pienet asiat huolellisesti ja vaihto kerrallaan.

Westerlundista voi olla montaa mieltä, mutta minusta on hienoa, ettei Tomas lähde syyttelemään tai valittamaan tuomareista. Mediapelit yms joo, mutta tossa linjassa on munaa ja siinä viestitään joukkueelle, että fokus pidetään omassa tekemisessä. Ne huutaa, jotka pelkää.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Westerlundista voi olla montaa mieltä, mutta minusta on hienoa, ettei Tomas lähde syyttelemään tai valittamaan tuomareista. Mediapelit yms joo, mutta tossa linjassa on munaa ja siinä viestitään joukkueelle, että fokus pidetään omassa tekemisessä. Ne huutaa, jotka pelkää.

Nojaa, osittain näin kyllä. Mutta on ilmiselvää, että Virtanen omalla aktiivisuudellaan on saanut tuon linjan heille suotuisammaksi. Siinä missä Westerlund on tyytynyt kohtaloon, ja pelaajillakin alkaa kehonkielestä päätellen jo pinna olla asian suhteen aika kireällä (esim eilen Piipponen ja Kivelä).

Tuo peli pitää tällä tasolla osata pelata oikein.
 

boerje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Tampereen Ilves
Meidän puolelta suurin riski on Lampinen. Tänään pitää onnistua. Jos Lampinen hoitaa tonttinsa, on ihan mahdollista pistää sarja poikki tänään.
Jos Rimpinen antaa joukkueelle mahdollisuuden voittaa, Lampinen antaa sen valitettavasti vastustajalle. Koko kauden torjuntanäyttöjen pohjalta tämä ilta pelottaa.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Nojaa, osittain näin kyllä. Mutta on ilmiselvää, että Virtanen omalla aktiivisuudellaan on saanut tuon linjan heille suotuisammaksi. Siinä missä Westerlund on tyytynyt kohtaloon, ja pelaajillakin alkaa kehonkielestä päätellen jo pinna olla asian suhteen aika kireällä (esim eilen Piipponen ja Kivelä).
Juuri näin. Toiset kääntävät kaikki kivet voiton eteen, toiset ei. En nyt liikoja fiilistelisi sitä, että meidän valmentaja on se, joka fair play-hengessä antaa vastustajalle edun, vaikka olen sinänsä itsekin sitä mieltä, että se jatkuva tuomareille mussuttaminen on mautonta.
Mutta jos itse ei halua lähteä sille tielle, niin pitäisi kuitenkin pyrkiä ainakin siihen, että vastustaja ei pääse tekemään sitä jatkuvasti. Viime vuoden finaalisarjassahan Ketterän Ropo kävi sitä loputonta dialogiaan tuomarien kanssa, kunnes lopulta meidän valmennus heräsi siihen ja alkoi vaatimaan tuomareilta loppua sille. Muistan yhden ihan konkreettisen esimerkin kun tuomari oli taas kerran luistelemassa Ropon luokse kuuntelemaan hänen murheitaan, kun Westerlund ja McLean huusivat tuomarin pois sieltä.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Toisaalta eilen Espoo vei peliä pelillisesti koko ekan erän. Sinänsä siis riittäisi pitää pelin paino tutopäädyssä, tehdä paikoista maalit, ja luottaa Tuton vähistä paikoista syntyy lopulta vähemmän maaleja kuin espoolaissarakkeessa
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Siis kyllähän tuolla hyökkäyksellä nyt yksi TuTo pitäisi kaataa riippumatta siitä, kuka on maalissa.
Juuri näin. Jos ajatellaan että veskari ei pelaa huippupeliä niin omiin menee kolme. Itse pitäisi tehdä se 4-5 maalia ”helposti” kunhan vaan viimeistely onnistuu kuten sarjan alussa
 

J44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuten eilenkin kirjoitin niin odotan vihdoin Tuomaalan ja Hämäläisen esiin nousua. Nämä miehet pelaavat ensi kaudella liigaa mutta olleet tässä sarjassa heikkoja tasoonsa nähden. Saa nähdä tuoko Tolppola tuohon mitään vai ei.

Kallionkielestä olen pitkään miettinyt että mitä mieltä oikein olen. Nyt kun pelejä nähnyt riittävästi ja tarkemmin katsonut miestä niin eihän mies todellisuudessa ole edes fyysinen. Isokokoinen kaveri mikä hämää paljon, sillä ei taklaa ja on oikeasti aika kevyt mies kun aletaan oikeasti vääntämään. Tuto sarja paljastanut tämän aika karusti jopa. Myöskin tuhlannut todella monta varmaa maalipaikkaa.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Kallionkielestä olen pitkään miettinyt että mitä mieltä oikein olen. Nyt kun pelejä nähnyt riittävästi ja tarkemmin katsonut miestä niin eihän mies todellisuudessa ole edes fyysinen. Isokokoinen kaveri mikä hämää paljon, sillä ei taklaa ja on oikeasti aika kevyt mies kun aletaan oikeasti vääntämään
Jep, luonteeltaan herrasmies-peluri eikä äijälätkä maistu sitten ollenkaan. Taitoa on, mutta..
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
En tiedä onko osa meidän pelitapaa, mutta mielestäni meidän kookkaista pelaajista (Laakso, Jürgens, Kallionkieli) kukaan ei pelaa hirveän fyysisesti. Okei, Jürgens pelasi alkukaudesta ja pelikieltoja tuli liiaksi ja sen jälkeen on siistinyt peliään, mutta mennyt ehkä liian varovaiseksi?
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Tehotonta pyöritystä edelleenkin. Turhauttaa. Maalinteko vaikeaa
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Ihan hyvä erä tässä vaiheessa. Varovaista ja tunnustelevaa on kummallakin joukkueella. Nyt kun ei päästetä yhtää, niin tämä sarja ois täs!
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Jos tuo oli päähän tuton mielestä mä olen jeesus. Kertoo kaiken tutosta tuo tulkinta niin puhdas kun olla voi ja itketään perään hienoa monni.

"Kertoo kaiken TUTO:sta". Hiukan hämmentää kun tämän kaltaisia alatyylisiä kommentteja näkyy täällä aika usein.

Mutta oikeastaan sitä piti kysyä, että onko se vain TUTO:a vastaan, vai onko tuo piskuinen pakki usein muutenkin teidän näkyvin hyökkääjä?
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
OK. Joo mä olen tosiaan ihmetellyt, kun tuntuu että se on aina kaikkein vaarallisin.

Jos muuten jossain tulee olemaan jonkin sortin klippi nähtävissä tuosta taklauksesta, niin olisi kiva nähdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös