Käytätkö kypärää?

  • 8 337
  • 60

Käytätkö kypärää?

  • Käytän aina kypärää

    Ääniä: 21 11,5%
  • Käytän kypärää pyöräillessä

    Ääniä: 40 21,9%
  • Käytän kypärää rullaluistelussa/skeittauksessa/luistelussa/laskettelussa ym

    Ääniä: 20 10,9%
  • En koskaan käytä kypärää

    Ääniä: 102 55,7%

  • Äänestäjiä
    183

Deke

Jäsen
Suosikkijoukkue
perq
Herätys tuli reilu pari vuotta takaperin välttäessäni täpärästi kolarin auton kanssa: tajusin, että vaikka kuinka noudattaisi liikennesääntöjä niin aina löytyy näitä persesilmällään autoilevia idiootteja.

Muista pitää kypärää myös kävellessä sillä näitä persesilmällään autoilevia idiootteja aina löytyy. Sillä esim. ruumisarkku tai loppuelemän kestävä letkuruokinta ei ole kovinkaan mukava asia.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kyllä mä skydden aina puen kun lähden fillarilla liikkeelle. Muuta toimintaa en harrastakkaan milloin kypärästä olisi apua.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Muista pitää kypärää myös kävellessä sillä näitä persesilmällään autoilevia idiootteja aina löytyy. Sillä esim. ruumisarkku tai loppuelemän kestävä letkuruokinta ei ole kovinkaan mukava asia.

Pyöräillessä riski törmätä törttöilevän auton kanssa lienee kuitenkin monta kertaa suurempi kuin kävellessä. Tämä siis sillä oletuksella, että omat silmät pysyvät auki, eikä ylimääräisiä typeryyksiä tehdä itse.

Noista kypäristä vielä sen verran, että yksi mainitsemisen arvoinen merkki on myös Giro. Kyseinen merkki on suuressa suosiossa ammattilaispyöräilijöiden keskuudessa ja sitä pitäessä ei luulisi tulevan uskottavuusongelmia. Kannattaa pitää mielessä, että Lance Armstrong käyttää myös kypärää ja on taatusti parempi pyöräilijä kuin yksikään tänne kirjoittelevista. ;)
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Jos uskottavuus on pyöräilykypärästä kiinni, ei voi olla kovin uskottava ihminen. Itse ainakin pidän uskottavampana henkilöä, joka tajuaa pitää kypärää päässään.

Kävely/pyöräily, hoh.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No vittu en käytä, vaikka todellakin pitäisi. Fillarilla tulee ajettua paljon, mutta en omista pyöräilykypärää. Joo. näyttää se vähän hölmöltä, mutta vielä hölmömpää on olla käyttämättä sellaista.

Kesäisin on se ongelma, että en haluaisi mitään ylimääräistä päähäni. En lätsää enkä kypärää, koska ainakin lätsä hiostaa niin perkuleesti. Hiostaako kypärä? Talveksi sellaisen voisi hommata, tämä nyt on kolmas syksy kun asiaa mietin.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
En käytä, ja syykin on tasan tarkkaan se mikä kaikilla muillakin käyttämättömillä, vaikka toisin moni väittääkin. Näyttää typerältä...
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Hiostaako kypärä?

Eipä tuollainen juurikaan hiosta, sillä niissä on yleensä todella paljon ilma-aukkoja.

En käytä, ja syykin on tasan tarkkaan se mikä kaikilla muillakin käyttämättömillä, vaikka toisin moni väittääkin. Näyttää typerältä...

Eikä pelkästään näytä, vaan myös on. Nimittäin ilman kypärää pyöräily. ;)

Kummasti tänne palstalle on noita kovanaamoja kertynyt, kun omaan silmään suurin osa pyöräilijöistä käyttää nykyään kypärää. Itse asiassa ilman kypärää ajavat ovat nykyään jo aika harvinainen ilmestys. Kenties nämä "en koskaan käytä kypärää" -miehet ja naiset eivät pyöräile juuri ollenkaan.
 

Ketunkolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
En käytä. Olen oppinut elämään ilman sitä, niin vaikea sitä enää olisi ottaa messiin. Lisäksi kaadun todella harvoin pyörän kanssa, joten en koe kypärää tarpeelliseksi. Ja ulkonäkökysymyskin se on, tietysti.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...

Kesäisin on se ongelma, että en haluaisi mitään ylimääräistä päähäni. En lätsää enkä kypärää, koska ainakin lätsä hiostaa niin perkuleesti. Hiostaako kypärä? ...

Eipä tuollainen juurikaan hiosta, sillä niissä on yleensä todella paljon ilma-aukkoja.

...

Niin - itse asiassa kunnollinen pyöräilykypärä on suunniteltu niin, että se ajaessa viilentää päätä - joskus jopa liikaakin. Sen voi kokea viileällä ilmalla, kun ajaa ensin ilman kypärää ja sitten kypärän kanssa => kypärän kanssa meinaa pää "jäätyä" aika nopeasti. Tähän vaivaan pitää sitten käyttää kypäränalusmyssyä tai vanhanaikaista kypäränpäällysmyssyä, joista jälkimmäinen on kyllä luvalla sanoen aika typerännäköinen - siispä coretex-myssy alle.

Toivottavasti en lisännyt kenenkään kypäräkielteisyyttä, sillä myssyineenkin se on tosi edullinen henkivakuutus verrattuna vaikkapa perikunnan polttoainekuluihin, kun tulevat katsomaan - edes muutaman kerran - kuolaavaa "vihannesta" paikallisen terveyskeskuksen vuodeosastolle.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Niin - itse asiassa kunnollinen pyöräilykypärä on suunniteltu niin, että se ajaessa viilentää päätä - joskus jopa liikaakin.

Tämä on muuten aika jännä ilmiö. Minäkin ajelin tuossa n. 20 asteen lämmössä kypärä päässä ja hämmästyin, kun tuntui aivan kuin kypärän rei´istä olisi tullut viileämpää ilmaa, kuin mitä ilma sillä hetkellä oli. Vähän kovemmalla lenkillä tietysti vähän hikoilee niiden pehmusteiden kohdalta, mutta oikeastaan mistään muualta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kyllä, käytän aktiviteetissani kypärää, sillä olen salibandymaalivahti. Sen sijaan en pyöräile juuri koskaan, saati sitten laskettele tai skeittaa. Niitä en tee ikinä, mutta sen sijaan rullaluistelen taas monen vuoden tauon jälkeen ja kyllä, käytän kypärää ihan sen takia, etten osaa käyttää jarruttomia luistimia sataprosenttisesti vielä jarruttamiseen. En vielä ole kaatunut, mutta aina se on mahdollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös