Käytätkö kypärää?

  • 8 320
  • 60

Käytätkö kypärää?

  • Käytän aina kypärää

    Ääniä: 21 11,5%
  • Käytän kypärää pyöräillessä

    Ääniä: 40 21,9%
  • Käytän kypärää rullaluistelussa/skeittauksessa/luistelussa/laskettelussa ym

    Ääniä: 20 10,9%
  • En koskaan käytä kypärää

    Ääniä: 102 55,7%

  • Äänestäjiä
    183

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka moni jatkislaisista käyttää aktiviteeteissaan kypärää? Kenen pää on suojelemisen arvoinen? Kuka leikkii kovaa jätkää?

Unohdetaan laskuista lisensoidut harrastukset ynnä muut viralliset urheilutapahtumat mihin ei edes pääse ilman kypärää sekä moottorikulkupeleillä päristely
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Loistava ketju!!
Itse en ole koskaan käyttänyt pyöräillessä kypärää, mutta viime viikolla kaaduttuani pyörällä loman lopettajaisissa alkoholin vaikutuksen alaisena tein kaksi päätöstä.
1. Ostan pyöräilykypärän ensi tilassa (ja tulen käyttämään sitä)
2. En koskaan aja jurrissa pyörällä (ainakaan kovassa)

Vammoja tuli ihan mukavasti, onneksi suht lieviä. Silmäkulma, leuka, peukalo, polvi, ranne. Onneksi ei käynyt pahemmin, vaikka oli ainekset pahempaan. Oma vika täysin, mitäs lähdin. No, sairaslomaa en edes ajatellut hakevani.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Meillä oli ala-asteella ( 1991-> ) kypäräpakko. Tai no ekan luokan kävin tuolla nykäskylän lähistöllä, ja siellä eka-ja tokaluokkalaisilta oli kielletty mankelointi kouluun. Taisin vielä kolmannen ja osan neljättäkin luokkaa pyöräillä koulumatkat kypärä päässä, vapaa-ajalla ei tietenkään. Nykyisin olen jo niin taantunut, etten uskaltaudu minkäänlaisen kaksipyöräisen tankoon saati kyytiin.

Töissä on pidettävä kypärää aika ajoin, mutta sitä ei kai lasketa.
 
Todella harvoin käytän kypärää. Viimeksi käytin luistelussa kypärää koulun ylä-asteella. Oli pakko, muuten ei päässyt luistelemaan. Pyöräilyssä en käytä koskaan kypärää, se on aika tyhmän näköistä. Vaikka tokihan se tyhmän päähän sopisi. Mutta siis kuitenkin en käytä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Häpeäkseni on todettava, etten lapsuuden jälkeen ole käyttänyt kypärää pyöräilyssä, jääkiekossa/luistelussa (ulkojäillä) enkä lasketellessa. Monesti olen kyllä miettinyt että pitäisi aloittaa kypärän käyttö, mutta jostain syystä se on aina jäänyt.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kypärää käytetään aina kun se vaan on mahdollista. Viime päivien kokemusten perusteella varsinkin käytän myös jatkossa.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Käytän kypärää ainoastaan lasketellessa. Vielä en ole löytäny parempaa päähinettä siihen harrastukseen. Ei mene tuuli läpi kuin pipoista ja noh, onhan se myös turvallinen. Ja nykyään myös käsittääkseni melko muodinmukainen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pari kertaa kokeilin lahjaksi saatua pyöräilykypärää mutta koin tuon jotenkin vittumaisena ja hiostavana kapistuksena joten en sen koommin enää ole käyttänyt. Ei välttämättä ihan viisasta koska aika usein tulee mentyä melko kovaakin pyörällä, ja maastossakin tulee joskus ajeltua. Mutta vanhoja tottumuksia on niin vaikeaa joskus muuttaa. Kai minä sitten otan sen kypärän käyttöön kunhan ensin halkaisen pääni...

Muuta kypärää vaativaa aktiviteettia ei tällä hetkellä tule harrastettua.
 

Rocco

Jäsen
Ikinä en ole käyttänyt, enkä käytä.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En käytä. Jotenkin tälläinen isopäinen kaveri tuntee itsensä aivan saatanan tyhmän näköiseksi kypärä päässä. Ei oo miun juttu.

Ja laskettelussa kyllä käyttäisin, jos tekisin niitä muka-hienoja temppuja. Tavallisessa metsäreittien tutkiskelussa ja rennossa laskemisessa en koe tarvitsevani.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käytän aina kypärää.

Erityisesti uidessa se on osoittautunut hyödylliseksi monta kertaa, samoin silloin kun puhallan saippuakuplia tai ongin.

Hienot vastausvaihtoehdot kyllä.
 
Pakko myöntää, että enpä ole aikoihin käyttänyt kypärää. Pyörää olen nuoresta asti käyttänyt aktiivisesti, mutta nuoruuteen jäi se kypärä. Pariin kertaa tosin olen tässä kypärättömien vuosien aikana kaatunutkin liukkaalla kelillä, mutta pään sijaan olisivat polvet enemmän suojien tarpeessa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Pyöräilyssä en käytä koskaan kypärää, se on aika tyhmän näköistä.

Kuka leikkii kovaa jätkää?

Enemmänkin mielestäni on tyhmän näköistä, jos polkee ilman kypärää. Pyöräilykypärä kuuluu osaksi kokonaisuutta ja pyöräilijät näyttävät jotenkin alastomilta ilman kypärää.

Itse kysymykseen: Käytän pyöräilykypärää, tosin vasta ihan vähän aikaa sitten ostin kyseisen potan. En osaa sanoa, miksi en ole aikaisemmin käyttänyt.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Pyöräilyssä en käytä koskaan kypärää, se on aika tyhmän näköistä.

Itse asiassa nykyään tuo ilman kypärää pyöräileminen on huomattavasti tyhmemmän näköistä. Nykyään nuo kypärät ovat vieläpä varsin tyylikkäitä kapistuksia ja suhteellisen mukaviakin pienen totuttelun jälkeen.

Edit. Kannattaa noin yleisestikin pitää mielessä, että pää on korvaamaton ja loppupeleissä erittäin haavoittuvainen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En käytä. Jos käyttäisin niin ei mahtuisi kuullokkeet korville.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Sillon kun lähen lenkille ja laitan pyöräilypaidan ja housut päälle niin kypärä on päässä. Näyttää enemmän harrastajaltakin kypärä päässä ja kehtaa lähtä peesaan nuita kehä ykkösen pyöräteitä kiitäviä Biancheja. Sitten tämmösessä commuter ajossa töihin, keskustaan pyörimään, kauppaan, kaverille jne. en laita kypärää vaan annan pitkän lettini hulmuta tuulessa.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Luistellessa (rullaillessa tai jäällä) käytän kypärää, riittävän monta kertaa olen käynyt katollaan. Pyöräillessä en ole käyttänyt.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Itse ostin kypärän tuossa parivuotta sitten ja käytinkin ahkerasti sitä, rullaluistellessa ja pyöräillessä. Sitten se jäi vähäksi aikaa, kunnes tyttäreni kysyi: Miksi hän joutuu käyttämääm pyöräilykypärää, vaikka iskä ei käytä?

Nyt taas ollut kypärä aina päässä pyöräillessä, enkä koe siitä mitään haittaa. Ja katu-uskottavuutta ei ole muutenkaan, joten ei siitäkään ei ole huolta.
Vielä kun löytäisi talveksi jonkun hyvän pipon jonka laittaisi kypärän alle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aina käydessäni Ruotsissa käytän jalankulkukypärää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En harrasta muita kypärää vaativia aktiviteetteja kuin pyöräilyä ja siinä olen käyttänyt kypärää viimeiset pari vuotta eli niin kauan kuin minulla on ollut kypärä. Sitä ennen pidin kypärää jotenkin dorkan näköisenä mutta nyt en ihan helpolla lähtisi liikenteeseen ilman kypärää, en edes lyhyelle matkalle. Mielummin näytän joidenkin mielestä uunolta (kenties olenkin sitä) mutta haluan kuitenkin säilyttää kalloni jotakuinkin ehyenä, joten kypärä on in!

vlad.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En käytä kypärää fillaroidessa. Muita kevyitä aktiviteetteja ei olekaan mutta prätkällä ajaessa potta tietenkin on päässä. Mopolla kun aloittelin kruisailun niin pipo päässä vedettiin. Kypäräpakko tuli sitten hyvin nopeasti ja Kiwi tungettiin taateliin.
 

BigD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
En käytä kypärää, mutta kyllähän se viisasta olisi. Jotenkin tuntuu vaan typerältä laittaa potta päähän kun lähtee esimerkiksi pyörällä kaupunkiin tai jonnekkin muualle ihmisten ilmoille. Rullaluistelua ja pyöräilyä on tullut harrastettua tänäkin kesänä melko paljon, ja sellainen ajatuskin on kyllä hiipinyt päähän, että rullaluistellessa voisi kyllä kokeilla sitä kypärän käyttöä. Kattellaa ny..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös