Käyn Ahon laitaa... Jyrki Aho Ässien päävalmentajana

  • 195 943
  • 1 110

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Ajattelin, että antamani vihjeen perusteella olisit pystynyt päättelemään, että tarkoitin näköaistia.

Olet siis ns. seeing is believing - miehiä.
Kerros nyt sitä ensikäden tietoa tästä mystisestä loukkaantumistilanteesta. Lisäksi kuulisin niin kovin mielelläni ihan omin silmin nähtyjä faktoja Jyrki Ahon kovista tuloksista ja meriiteistä Porin ajalta.

Niitä sinulta varmasti löytyy läjäpäin. Tämän päätelmän tein tästä kaikesta ylistyksestä ja omistautumisesta sekä kaiken muin keinoin hankitun tiedon kyseenalaistamisesta.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Kuulemiini asioihin", siinähän sitä onkin faktapohjaa. Täällä on moni muukin kuullut kaikenlaista, osa vastaan ja osa puolesta, ota näistä sitten selvää. No nyt jatkoviestisssä toisella "asiantuntija"nimimerkillä näitä rasitusvammoista kärsiviä on jo puolenkymmentä. Edellämainitun kaltaiset viestit kertovat näiden kuultujen totuuksien tasosta. Joskus kannattaa miettiä toisenkin kerran, onko kaikki totta mitä kuulee.
Eiköhän näitä poikkeuksellisen runsaita rasitusvammoja voi ihan todellisina pitää. Niistä on seura kuitenkin ihan virallisessa tiedotustilaisuudessa itse informoinut.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis, jos nyt hieman mietit, mitä tänne raapustelet. Minähänhän se sinulta kysyin näistä varmoista rasitusvammoista, 2 kpl, ja vielä sanoit tietäväsi tarkoin niiden luonteen, eli millaisia nämä vammat ovat. Odotan sinun luotettavilta tahoilta kuulemiasi juor... siis kuultuja faktoja. Eli kerrohan nyt, mitä aikaisemmin sinulta tiedusteli.

Ahon meriiteistä Porissa pystyy ihan omin silmin, siis näköhavainnoin, tekemään, esimerkiksi Korpisalon aikaisemmin antamista haastiksista, missä kertoo Ahon tuomasta ammattimaisuudesta Ässät organiasaatiossa. Lopun annan sinun kuulla muilta, sinullahan on vaikka kuinka kuiskuttelijoita, jotka haluavat täysin rinnoin päästä kertomaan Ässien meningistä sinulle.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiköhän näitä poikkeuksellisen runsaita rasitusvammoja voi ihan todellisina pitää. Niistä on seura kuitenkin ihan virallisessa tiedotustilaisuudessa itse informoinut.
Kyllä, enhän minä sellaista ole väittänytkään. Kyse oli siitä, että tämä yksi sankari kertoi tietävänsä 2 pelaajaa ja heidän diagnoosinsa.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Ahon meriiteistä Porissa pystyy ihan omin silmin, siis näköhavainnoin, tekemään, esimerkiksi Korpisalon aikaisemmin antamista haastiksista, missä kertoo Ahon tuomasta ammattimaisuudesta Ässät organiasaatiossa. Lopun annan sinun kuulla muilta, sinullahan on vaikka kuinka kuiskuttelijoita, jotka haluavat täysin rinnoin päästä kertomaan Ässien meningistä sinulle.

Huutonaurua sinulle. Perustat siia mielipiteesi ja tietosi johonkin ympäripyörisiin hockey jargon-haastatteluihin, joissa ladellaan vuodesta toiseen samat latteudet.

Minun kertomani jutut eivät ole kelvanneet, mutta jos siis olisivat oman mielipteesi mukaisia voisit ne uskoa.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Itselläni ei ole sisäpiirilähdettä joten en voi retostella tietäväni faktoja joukkueen sisältä ja joudun tekemään omia päätelmiäni ihan vaan median varassa. En epäile, etteikö Ässissä olisi rasitusvammoja ja niillä on epäilemättä yhteys harjoitteluun, mutta ei täällä kovin vakuuttavia perusteluita ole esitetty sen puolesta, että vammat johtuisivat Ahon ammattitaidottomuudesta. Joku sisäpiirilähteillä, faktoilla ja varmalla tiedolla retosteleva voisi vähän valottaa tätä asiaa, kun kerran sitä tietoa on.

Jos nuo rasitusvammat johtuvat Ahon harjoittelusta niin mitä tällä kaudella on tehty eri tavalla tai väärin aikaisempaan nähden? Onko Aho muuttanut treenejä niin radikaalisti edeltävästä kaudesta, että porukka ei kestä? Juostaanko tai luistellaanko liikaa ja jos, niin kuinka paljon enemmän kuin ennen? Onko harjoitteet, määrät, intensiteetti muuttuneet? Onko kovat harjoitukset lisääntyneet ja valmistavat, tukevat ja palauttavat harjoitteet vähenyneet?

Olisi paljon mielekkäämpi keskustella harjoittelusta ja Ahon roolista, jos joku kertoisi jotain konkreettista ja kuvailisi miten on toimittu väärin. Miten kaikki faktat tietävät tietävät henkilöt eivät pysty kertomaan mitään esimerkkejä siitä, mitä Aho on tehnyt väärin.

Itse ilman mitään faktatietoja ja sisäpiirilähteitä veikkaisin suurimman muutoksen aikaisempaan tapahtuneen Heron lähdön myötä huoltavan harjoittelun puolella. Tämä ihan siltä pohjalta, että kovaa harjoiteltaessa huoltavalla harjoittelulla on iso merkitys vammojen ennaltaehkäisyssä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Nää on vaan niin heikkotekoisia kiekkoilijoita eivätkä osaa treenata niinkuin ajatusten Tonava ja visioitten Amur on heidän halunnut treenaavan. Jyrkiä ei saa täällä arvostella sillä hänen ohjauksessaan Ässät olisi voittanut vähintäänkin Kuun mestaruuden. Nyt Kiinan joukkue lähtee suoraan Aurinkoon voittamaan.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Itselläni ei ole sisäpiirilähdettä joten en voi retostella tietäväni faktoja joukkueen sisältä ja joudun tekemään omia päätelmiäni ihan vaan median varassa. En epäile, etteikö Ässissä olisi rasitusvammoja ja niillä on epäilemättä yhteys harjoitteluun, mutta ei täällä kovin vakuuttavia perusteluita ole esitetty sen puolesta, että vammat johtuisivat Ahon ammattitaidottomuudesta. Joku sisäpiirilähteillä, faktoilla ja varmalla tiedolla retosteleva voisi vähän valottaa tätä asiaa, kun kerran sitä tietoa on.

Jos nuo rasitusvammat johtuvat Ahon harjoittelusta niin mitä tällä kaudella on tehty eri tavalla tai väärin aikaisempaan nähden? Onko Aho muuttanut treenejä niin radikaalisti edeltävästä kaudesta, että porukka ei kestä? Juostaanko tai luistellaanko liikaa ja jos, niin kuinka paljon enemmän kuin ennen? Onko harjoitteet, määrät, intensiteetti muuttuneet? Onko kovat harjoitukset lisääntyneet ja valmistavat, tukevat ja palauttavat harjoitteet vähenyneet?

Olisi paljon mielekkäämpi keskustella harjoittelusta ja Ahon roolista, jos joku kertoisi jotain konkreettista ja kuvailisi miten on toimittu väärin. Miten kaikki faktat tietävät tietävät henkilöt eivät pysty kertomaan mitään esimerkkejä siitä, mitä Aho on tehnyt väärin.

Itse ilman mitään faktatietoja ja sisäpiirilähteitä veikkaisin suurimman muutoksen aikaisempaan tapahtuneen Heron lähdön myötä huoltavan harjoittelun puolella. Tämä ihan siltä pohjalta, että kovaa harjoiteltaessa huoltavalla harjoittelulla on iso merkitys vammojen ennaltaehkäisyssä.

Eli on retostelua kertoa tiedon olevan luotettavasta lähteestä / useista lähteistä, pointtina se että jutulla olisi juurikin jotain painoarvoa?

Kuten kirjoitin kyseessä on lähinnä kestävyysjuoksijoilla tavattava rasitusmurtuma. Tästä voi jo vetää jotain johtopäätöksiä ja tähän kun lisää aiemmat puheet yksipuolisesta ja ajoittain liiallisesta harjoittelusta ollaan jo aika pitkällä.

Joku mainosti viime keväänä isomäen huippuolosuhteita harjoitteluun ja ilmeisesti siis ainakin lenkkipolut on käytetty hyödyksi.

Lisäksi kysyisin kuka on kaikki faktat tietävä henkilö? Minä en ainakaan enkä ole missään nimessä sellaiseksi tekeytynyt. Itse olen kertonut tietoni ja lähinnä naureskellut tyypeille, jotka tyrmäävät kaiken omasta mielipiteestä poikkeava täysin ilman mitään perusteluja tai tietoa.
 
Viimeksi muokattu:

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huutonaurua sinulle. Perustat siia mielipiteesi ja tietosi johonkin ympäripyörisiin hockey jargon-haastatteluihin, joissa ladellaan vuodesta toiseen samat latteudet.

Minun kertomani jutut eivät ole kelvanneet, mutta jos siis olisivat oman mielipteesi mukaisia voisit ne uskoa.
Se oli esimerkki. veikkaan ettei näillä saiteilla ole montaa, joka ei olisi myös, HUOM kuullut!, ammattimaisuudesta, jota Aho toi mukanaan.
Siitä sisäpiiriläisiltä kuulemisiin, oletkos koskaan ajatellut, että tätä nega puolta tuo juoruilla tietoon yleisemmin ne, jotka ovat menettäneet jotakin. Eli näiden selkäänpuukottajien yleisin motivaatio on oma etu. On kyse lätkä joukkueesta tai mistä tahansa yhteisöstä, aina löytyy niitä, joita omasta mielestä sorsitaan. Nämä negapetterit ovat sitten niitä, jotka laittavat liikkeelle näitä negatiivisia juoruja. Ja niinkuin voidaan nähdä, aina löytyy myös niitä, jotka uskovat nämä juorut, kun ne sopivat niin hyvin omaan agendaan. Tässä sinun tapauksessa selvästi on pointtina Kärki, ja sinun mielestä Kärjen huono kohtelu.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nää on vaan niin heikkotekoisia kiekkoilijoita eivätkä osaa treenata niinkuin ajatusten Tonava ja visioitten Amur on heidän halunnut treenaavan. Jyrkiä ei saa täällä arvostella sillä hänen ohjauksessaan Ässät olisi voittanut vähintäänkin Kuun mestaruuden. Nyt Kiinan joukkue lähtee suoraan Aurinkoon voittamaan.
Hienoa, täällähän on jo jengi kasassa! Ketäs vielä puuttuu?
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Se oli esimerkki. veikkaan ettei näillä saiteilla ole montaa, joka ei olisi myös, HUOM kuullut!, ammattimaisuudesta, jota Aho toi mukanaan.
Siitä sisäpiiriläisiltä kuulemisiin, oletkos koskaan ajatellut, että tätä nega puolta tuo juoruilla tietoon yleisemmin ne, jotka ovat menettäneet jotakin. Eli näiden selkäänpuukottajien yleisin motivaatio on oma etu. On kyse lätkä joukkueesta tai mistä tahansa yhteisöstä, aina löytyy niitä, joita omasta mielestä sorsitaan. Nämä negapetterit ovat sitten niitä, jotka laittavat liikkeelle näitä negatiivisia juoruja. Ja niinkuin voidaan nähdä, aina löytyy myös niitä, jotka uskovat nämä juorut, kun ne sopivat niin hyvin omaan agendaan. Tässä sinun tapauksessa selvästi on pointtina Kärki, ja sinun mielestä Kärjen huono kohtelu.

Kuten sanoin, osaan suodattaa kuulemani ja ymmärrän kuulemani/lukemani toisin kuin jotkut, joille saa saman asian toistaa monta kertaa.

Kärki ei käsittääkseni ole ollut loukkaantunut tai edes mukana kesäharjoittelussa kumpanakaan kesänä, joten en näe miten liittyy tähän. Siitä purnasin kun Aho arvotti Makkosen ja McRaen Kärjen edelle, mutta suuri osa oli asiasta eri mieltä ja totesi että sille on perusteet. Itse olin eri mieltä ja se on ainoa asia, jossa olen puhunut Kärjestä ja Ahosta samassa asiayhteydessä.

Sinulla on muuten koko ajan todella epäolennaisia ja ontuvia pointteja. Lisäksi et tunnu lukevan yhtään mitä kirjoitan kun toistelet samoja juttuja koko ajan, joihin olen kaiken lisäksi vastannut. Lisäksi koko tekstisi oli jälleen pelkkää mutuilua ja läpikäytyjen tyhjänpäiväisyyksien pyörittelyä.

Jos sulla ei oo mitään annettavaa niin tee Ahot ja lähde meneen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällä on näköjään menossa todellisten tietäjien kokous, tosin tietoa on vähän. Fraasi "kuulemani mukaan" on hyvä keino luoda vaikutelma tiedosta, vaikka todellisuudessa kyse on puheista ja huhuista, ei faktasta.

Kuulemani mukaan Aho on keventänyt fysiikkaharjoittelua tälle kaudelle, viime kaudella harjoiteltiin määrällisesti liikaa ja varmisteltiin vielä ylimääräisellä harjoittelulla. Tämä näkyi joidenkin pelaajien ylirasitustilana ja siitä seuranneina vammoina. Tälle kaudelle harjoittelua on kevennetty jonkin verran, mutta kovaa on menty edelleen. Se, johtuuko Salmion, Lähteenmäen ja Vuorisalon vammat kovasta harjoittelusta vai esim. heikentyneestä lihashuollosta, vanhoista vammoista, huolimattomasta venyttelusta jne., on vaikea sanoa. Yksi osatekijä se on varmasti ollut, kun harjoitellaan kovaa, kroppa on äärimmilleen viritetty ja rasitusvammat ovat erittäin mahdollisia.

Syksyllä joku nosti esiin Hero Malin vaihtumisen kokemattomampaan kaveriin. Taisin olla silloin sitä mieltä, että kyllä Hero pystytään korvaamaan. Olen muuttanut mielipiteeni tämän suhteen, Heroa ei ole Ässien organisaatiossa korvattu, lihashuollon taso on pudonnut viime kaudesta. Tarkoitukseni ei ole moittia Vallia, mutta kokemus tulee vuosien ja kokemusten kautta, Valli on tiensä alussa.

Minusta on ikävää, että osalla porukasta on kova tarve asettaa vastakkain Aho ja Kotkaniemi, juoksuhaudat ovat syviä. Aho on hyvä valmentaja, tuskin ne huonoa KHL:ään isolla tilillä palkkaisivat. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö hänkin olisi tehnyt virheitä ja tulisi tekemään niitä lisää.

Tämä siis kuulemani mukaan.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Täällä on näköjään menossa todellisten tietäjien kokous, tosin tietoa on vähän. Fraasi "kuulemani mukaan" on hyvä keino luoda vaikutelma tiedosta, vaikka todellisuudessa kyse on puheista ja huhuista, ei faktasta.

Miten sinä saat "tietosi" Ässistä? luetko ne suoraan epikriiseistä, valmentajien muistiinpanoista ja pelaajien puhelimista? Vai kuuletko joltain organisaatiosta?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten sinä saat "tietosi" Ässistä? luetko ne suoraan epikriiseistä, valmentajien muistiinpanoista ja pelaajien puhelimista? Vai kuuletko joltain organisaatiosta?

Nyt täytyy hieman kyseenalaistaan sinun lukutaitoa tai keskittymiskykyä. Käsittääkseni päätin viestini fraasiin "kuulemani mukaan". Eli saan tietoja ihan samalla tavalla kuin sinäkin, joku puhuu jollekin, tämä taas jollekin ja minäkin olen siellä jossain välissä.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Nyt täytyy hieman kyseenalaistaan sinun lukutaitoa tai keskittymiskykyä. Käsittääkseni päätin viestini fraasiin "kuulemani mukaan". Eli saan tietoja ihan samalla tavalla kuin sinäkin, joku puhuu jollekin, tämä taas jollekin ja minäkin olen siellä jossain välissä.

Tulkitsin tuon loppukaneetin puhtaasti piikittelyksi. Sinun "tietosi" on kuitenkin automaationa validimpaa kuin muiden, koska noin edellisessä viestissäsi vähättelet?

En myöskään ole havainnut tässä keskustelussa mitään Aho vs Kotkaniemi asettelua.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tulkitsin tuon loppukaneetin puhtaasti piikittelyksi. Sinun "tietosi" on kuitenkin automaationa validimpaa kuin muiden, koska noin edellisessä viestissäsi vähättelet?

En myöskään ole havainnut tässä keskustelussa mitään Aho vs Kotkaniemi asettelua.

Mitä jos tarkoitinkin juuri sitä mitä kirjotin?

Tällä palstalla esiintyy tietäjiä (minä mukaanlukien), joilla on jotain tietoa, mutta harvoin se puhdasta faktaa on. Tarinoita kulkee, ne muuttuvat, niiden vuotamisella voi olla tarkoituksena, harvoin ne ovat täysin luotettavia. Hyvä esimerkki on Korpisalon lausunto samanlaisista vammoista, yhdistävistä tekijöistä. Heitetään ilmaan tieto, joka oikeasti ei ole tieto vaan osa tietoa ja luodaan näin mielikuvia. Nyt tätä tietoa käytetään esim. tässä ketjussa faktana.

Miksi Korpisalo kertoi vammoista julkisuuteen? Yleensä pelaajien vammoista ei puhuta julkisuuteen, ensinnäkään niistä ei saa puhua ja toisekseen vastustajalle ei haluta antaa tietoa loukkaantumisista. Miksi nyt?
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Mitä jos tarkoitinkin juuri sitä mitä kirjotin?

Tällä palstalla esiintyy tietäjiä (minä mukaanlukien), joilla on jotain tietoa, mutta harvoin se puhdasta faktaa on. Tarinoita kulkee, ne muuttuvat, niiden vuotamisella voi olla tarkoituksena, harvoin ne ovat täysin luotettavia. Hyvä esimerkki on Korpisalon lausunto samanlaisista vammoista, yhdistävistä tekijöistä. Heitetään ilmaan tieto, joka oikeasti ei ole tieto vaan osa tietoa ja luodaan näin mielikuvia. Nyt tätä tietoa käytetään esim. tässä ketjussa faktana.

Miksi Korpisalo kertoi vammoista julkisuuteen? Yleensä pelaajien vammoista ei puhuta julkisuuteen, ensinnäkään niistä ei saa puhua ja toisekseen vastustajalle ei haluta antaa tietoa loukkaantumisista. Miksi nyt?

Korpisalolla saattoi olla taka-ajatuksena luoda julkisesti oikeutusta päätökselleen irtisanoa Aho. Päätös, jota olen itsekin kritisoinut ja kummastellut vaikkakin olen iloinen suunnasta johon peliä on lähdetty viemään.

En ole anti-aho, pro-rocky tai pro-kotkaniemi. Olen anti-sokea kritiikittömyys valmennusta kohtaan sekä aiheetonta jalustalle nostamista vastaan.

Väitätkö siis, että kyseiset rasitusvammat ovat humpuukia?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Minusta on ikävää, että osalla porukasta on kova tarve asettaa vastakkain Aho ja Kotkaniemi, juoksuhaudat ovat syviä. Aho on hyvä valmentaja, tuskin ne huonoa KHL:ään isolla tilillä palkkaisivat. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö hänkin olisi tehnyt virheitä ja tulisi tekemään niitä lisää.

Ei kai KHL ole mikään mittari, onhan Rockykin siellä valmentanut. Eikös hänet ole täällä tuomittu paskaksi valmentajaksi ja kaikin puolin huonoksi ihmiseksi? Vieläkin klaaneineen Ässien kimpussa, trollitehtaiden tavoin...
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Eli on retostelua kertoa tiedon olevan luotettavasta lähteestä / useista lähteistä, pointtina se että jutulla olisi juurikin jotain painoarvoa?

Kuten kirjoitin kyseessä on lähinnä kestävyysjuoksijoilla tavattava rasitusmurtuma. Tästä voi jo vetää jotain johtopäätöksiä ja tähän kun lisää aiemmat puheet yksipuolisesta ja ajoittain liiallisesta harjoittelusta ollaan jo aika pitkällä.

Joku mainosti viime keväänä isomäen huippuolosuhteita harjoitteluun ja ilmeisesti siis ainakin lenkkipolut on käytetty hyödyksi.

Lisäksi kysyisin kuka on kaikki faktat tietävä henkilö? Minä en ainakaan enkä ole missään nimessä sellaiseksi tekeytynyt. Itse olen kertonut tietoni ja lähinnä naureskellut tyypeille, jotka tyrmäävät kaiken omasta mielipiteestä poikkeava täysin ilman mitään perusteluja tai tietoa.

Retostelu oli ehkä huono sanavalinta, mutta viittasin sillä siihen, miten jotkut antavat kuulopuheisiin pohjautuen ymmärtää tietävänsä miten asiat joukkueessa ovat kun taas joku toinen ihan yhtä luotettavien kuulopuheiden pohjalta sanoo kuulleensa pelkkiä huhuja eikä tiedä niiden todenperäisyydestä tai on kokonaan mainitsematta kuulemastaan, koska ymmärtää sen olevan pelkkää huhua. Puheilla on taipumusta muuttua ja värittyä matkalla ja siksi olisi hyvä antaa edes jotain vinkkiä kuinka monennen käden tietoa on kuullut. Jos tieto on peräisin suoraan joukkueen toiminnassa mukana olevalta tai sellaisen perheen jäseneltä, on sen todenperäisyyteen helpompi uskoa kuin luotettavasta lähteestä kuultuun juttuun. Mistäs sen tietää vaikka joku pitäisi Halli-Harria luotettavana lähteenä.

Onhan se vähän erikoista, että kiekkoilijoilla on kestävyysjuoksulle tyypillisiä rasitusvammoja. Sen verran siitä voi kyllä vetää johtopäätöksiä, että ilmeisesti jotain on tehty väärin, mutta mitä? Onko juostu liikaa ja harjoiteltu kuin kestävyysjuoksijat vai onko juostu ihan kiekkoilijoille normaaliin tapaan, mutta huoltavassa harjoittelu on tehty huonosti? Aho tietysti päävalmentajana kantaa viime kädessä vastuun kaikesta, mutta mielestäni pitäisi ensin selvittää mitä ja miten on tehty väärin ennen kuin aletaan osoittamaan sormella syyllistä.

Täällä on näköjään menossa todellisten tietäjien kokous, tosin tietoa on vähän. Fraasi "kuulemani mukaan" on hyvä keino luoda vaikutelma tiedosta, vaikka todellisuudessa kyse on puheista ja huhuista, ei faktasta.

Kuulemani mukaan Aho on keventänyt fysiikkaharjoittelua tälle kaudelle, viime kaudella harjoiteltiin määrällisesti liikaa ja varmisteltiin vielä ylimääräisellä harjoittelulla. Tämä näkyi joidenkin pelaajien ylirasitustilana ja siitä seuranneina vammoina. Tälle kaudelle harjoittelua on kevennetty jonkin verran, mutta kovaa on menty edelleen. Se, johtuuko Salmion, Lähteenmäen ja Vuorisalon vammat kovasta harjoittelusta vai esim. heikentyneestä lihashuollosta, vanhoista vammoista, huolimattomasta venyttelusta jne., on vaikea sanoa. Yksi osatekijä se on varmasti ollut, kun harjoitellaan kovaa, kroppa on äärimmilleen viritetty ja rasitusvammat ovat erittäin mahdollisia.

Syksyllä joku nosti esiin Hero Malin vaihtumisen kokemattomampaan kaveriin. Taisin olla silloin sitä mieltä, että kyllä Hero pystytään korvaamaan. Olen muuttanut mielipiteeni tämän suhteen, Heroa ei ole Ässien organisaatiossa korvattu, lihashuollon taso on pudonnut viime kaudesta. Tarkoitukseni ei ole moittia Vallia, mutta kokemus tulee vuosien ja kokemusten kautta, Valli on tiensä alussa.

Minusta on ikävää, että osalla porukasta on kova tarve asettaa vastakkain Aho ja Kotkaniemi, juoksuhaudat ovat syviä. Aho on hyvä valmentaja, tuskin ne huonoa KHL:ään isolla tilillä palkkaisivat. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö hänkin olisi tehnyt virheitä ja tulisi tekemään niitä lisää.

Tämä siis kuulemani mukaan.

Hienoa, kun joku oikeasti kertoo jotain harjoittelusta ja tehdyistä asioista ja vielä ilman syyllistämistä mihinkään suuntaan. Tämän tyylisiä asioita olisi mielenkiintoista lukea enemmänkin ja olisi hienoa, jos jollain muullakin olisi vastaavaa annettavaa. Pitää nuo kuulopuheet sitten paikkansa tai eivät niin antavat ne ainakin lukijalle paljon enemmän kuin pelkkä mollaaminen ilman mitään selityksiä mollaamisen tueksi.

Oma näkemykseni on, että mitä korkeammalla tasolla ollaan ja mitä enemmän ja kovempaa harjoitellaan, sitä isompi merkitys on huoltavalla harjoittelulla. Mitä laadukkaampaa huoltavaa harjoittelua sitä paremmin kroppa kestää kovan harjoittelun. Huoltavan harjoittelun heikentyessä tai vähentyessä kroppa ei enää kestä ilman vammoja samaa harjoitusmäärää kuin ennen. Minun on helpompi uskoa huoltavan harjoittelun laadun tai määrän laskuun kuin merkittävään harjoitusmäärien lisääntymiseen.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Retostelu oli ehkä huono sanavalinta, mutta viittasin sillä siihen, miten jotkut antavat kuulopuheisiin pohjautuen ymmärtää tietävänsä miten asiat joukkueessa ovat kun taas joku toinen ihan yhtä luotettavien kuulopuheiden pohjalta sanoo kuulleensa pelkkiä huhuja eikä tiedä niiden todenperäisyydestä tai on kokonaan mainitsematta kuulemastaan, koska ymmärtää sen olevan pelkkää huhua.

Kuten tässä samassa keskustelussa olenkin todennut toimin kaikkia ylläolevia tapoja noudattaen lähteen ja jutun laadusta riippuen. Meni varmaan ohi kun sieltä poterosta on vähän heikko näkyvyys.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-
Itse en ole nähnyt vielä yhtäkään perusteltua tietoa tai vakuuttavasta lähteestä olevaa huhua Aholaisten puolelta. Sen sijaan moni nimimerkki on kuullut samoja negatiivisia asioita Ahoon liittyen suoraan joukkueen sisältä ja läheltä sitä. Nämä on poikkeuksetta tuomittu hölynpölyksi, koska Rocky oli vielä paskempi ja Porin sisäsiittoisuus.

Itse en ole missään vaiheessa toivonut Ahon potkuja tai koe, että se oli outo ratkaisu ja ajankohta sille.

Fakta on kuitenkin se, että Aho ei ole saanut mitään näkyvää tulosta aikaan Ässissä ollessaan millään osa-alueella ja siitä huolimatta on nostettu palstalla messiaan asemaan.
-

Kerros niitä negatiivisia asioita Ahoon liittyen? Voin antaa vastineeni ja perustella mistä minulla on tietoni. Moni täällä tällä kaudella esitetyistä negatiivisista asioista on ollut mainitsemaasi hölynpölyä.

En toivonut potkuja, ymmärrän seurajohdon paniikin mutta en ymmärrä ratkaisua. Kotkaniemi heitettiin bussin alle ja nyt tällä hetkellä näyttää valmennusuran startti todella heikolta.

FAKTA?! Ässät päätyi sijalle 12. vikalla kaudella ennen Ahoa, tämä kausi oli TJ:n ja valmentajan osalta farssi. Ahon tultua Ässät taisteli top6 sijasta aivan viime metreille ja joukkue oli taas uskottava vrt. edelliseen kauteen. Sääleissä kuuma Ilves vastassa ja siinä pieni kyykkäys ja 2-1 tappioilla lauluun.
Tällä kaudella taisteltiin top6 sijoituksesta ennen tuota järkyttävää loukkaantumissumaa. Koskaan ei saada tietää miten olisi Ahon kanssa käynyt. Tehtiin paniikkiratkaisu juhlakauden takia ja tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä että tuo ratkaisu meni vituiksi. Seurajohto ja Korpisalo kantakoot vastuunsa!

Jos kirjoittaa että fakta on kuitenkin se, niin kannattaa pitää mielessä että sitten kertoo faktoja.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Kerros niitä negatiivisia asioita Ahoon liittyen? Voin antaa vastineeni ja perustella mistä minulla on tietoni. Moni täällä tällä kaudella esitetyistä negatiivisista asioista on ollut mainitsemaasi hölynpölyä.

En toivonut potkuja, ymmärrän seurajohdon paniikin mutta en ymmärrä ratkaisua. Kotkaniemi heitettiin bussin alle ja nyt tällä hetkellä näyttää valmennusuran startti todella heikolta.

FAKTA?! Ässät päätyi sijalle 12. vikalla kaudella ennen Ahoa, tämä kausi oli TJ:n ja valmentajan osalta farssi. Ahon tultua Ässät taisteli top6 sijasta aivan viime metreille ja joukkue oli taas uskottava vrt. edelliseen kauteen. Sääleissä kuuma Ilves vastassa ja siinä pieni kyykkäys ja 2-1 tappioilla lauluun.
Tällä kaudella taisteltiin top6 sijoituksesta ennen tuota järkyttävää loukkaantumissumaa. Koskaan ei saada tietää miten olisi Ahon kanssa käynyt. Tehtiin paniikkiratkaisu juhlakauden takia ja tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä että tuo ratkaisu meni vituiksi. Seurajohto ja Korpisalo kantakoot vastuunsa!

Jos kirjoittaa että fakta on kuitenkin se, niin kannattaa pitää mielessä että sitten kertoo faktoja.

Ai se, että on jossain vaiheesssa kautta taisteltu jostain sijoituksesta on näkyvää tulosta. Ilmeisesti taas Aholasit päässä, koska mielestäni tuo ei ole tuloksellisesti edes välttävää menestystä. Tämän kauden kyykky alkoi jo ennen loukkaantumissumaa ja viimekautinen ennen pudotuspelejä. Valmentajalla tässä tapauksessa ei luonnollisesti ole tässä mitään vastuuta. Pelaajien kehityksessä ei ainakaan eteenpäin olla menty, vailka Aho onkin maan paras/parhaita valmentajia.

Negatiivisia asioita:
Ahon harjoittelu on yksipuolista ja kaukana nykyisestä yksilölähtöisyydestä.
Ahon harjoitusmetodit ovat edesauttaneet loukkaantumisia
Ahon tahdosta silloiselle fysiikkavalmentajalle näytettiin ovea
Ahon apureilleen delegoima rooli on täysin mitätön
Ahon peluutus on ollut vähintään kyseenalaista
Ahon vaatimustaso ja pelaajien kohtelu vaihtelee pärstäkertoimen mukaan
Ahon hyökkäyspelikirja on käytännössä olematon ja rakenne sekä ajoitukset hyökkäyksiinlähdöissä ja keskialueen ylityksissä on surkeaa. (Edistystä ei tapahtunut koko pestin aikajänteellä)
Pelataan varman päälle ja pelätään virheitä

Mitä sellaista Aho on saanut aikaan, että tällainen kansansuosio on saavutettu?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös