Käykö Tampereen porukoille kylmät?

  • 5 004
  • 40
Suosikkijoukkue
Ilves
AJL,

onnittelut paikalliskamppailun voitosta, vaikka paikalla olleet kommentoivatkin kahvaamisen jatkuneen. Tuomarilinja kuitenkin salli sen, joten ei siitä sen enempää.

Ajatuksesi valmentajien yhteisestä palaverista on hyvä. Itse asiassa käsittääkseni aina ennen kauden alkua valmentajat ja erotuomarit kokoontuvatkin tällaiseen palaveriin, jossa yhdessä keskustellaan tulevan kauden pelisäännöistä - tai lähinnä niiden tulkintatavoista.

Palavereista huolimatta kahvaaminen tuntuu jatkuvan. Ehkä tärkeämpää kuin palaverit olisikin yleisen mielipiteen muutos. Jos katsojat alkaisivat vaatia taitokiekon palauttamista ja kahvaamisen vähentämistä, muutos voitaisiin oikeastikin saada aikaan. Niin kauan kuin esim. tapparalaisista valtaosa tuntuu hyväksyvän millaisen pelitavan tahansa, kunhan pistepurssi karttuu, on muutoksia turha toivoa.

Asiakas on aina oikeassa, sanotaan. Sääli, että kaikki SM-liigan asiakkaat eli katsojat eivät ymmärrä, mikä lajille pitkällä tähtäimellä olisi parasta. Oikeastaan syyttäisinkin kahvauksesta paitsi valmentajia ja tuomareita myös asiantuntematonta yleisöä ja ennen kaikkea lehdistöä, jonka urheilutoimittajien ammattitaito ainakin Tampereella tuntuu olevan pahasti hukassa.

Muuten Raimo Summasen ajatukset tämän viikon Veikkaajassa eivät välttämättä olleet pöljempiä.
 

Tapparammiäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Haka Metsäläiselle:

"vaikka paikalla olleet kommentoivatkin kahvaamisen jatkuneen. Tuomarilinja kuitenkin salli sen, joten ei siitä sen enempää."

En malta olla kommentoimatta (itse paikalla olleena). Hyvä Haka Metsäläinen, sinulla on voimakkaita käsityksiä siitä kuinka Tappara on pelannut ja pelaa jääkiekkoa. Mielestäni on kuitenkin vähintäänkin arveluttavaa perustaa käsityksensä lähes yksinomaan ns. toisen käden tietoon, eli sinunkin tapauksessa luultavasti hävinneen osapuolen edustajan kommentteihin. Hinaapa ahterisi ensin useammin kuin kahdesti lehtereille ja kommentoi sitten, miltä näytti. Samantein voisit kommentoida Ilveksen sukelluskiekon mielekkyyttä tämän viimeisen pelin valossa. Tuskinpa voit siitäkään mitään sanoa, sillä et ollut paikalla.

"Palavereista huolimatta kahvaaminen tuntuu jatkuvan. Ehkä tärkeämpää kuin palaverit olisikin yleisen mielipiteen muutos. Jos katsojat alkaisivat vaatia taitokiekon palauttamista ja kahvaamisen vähentämistä, muutos voitaisiin oikeastikin saada aikaan. Niin kauan kuin esim. tapparalaisista valtaosa tuntuu hyväksyvän millaisen pelitavan tahansa, kunhan pistepurssi karttuu, on muutoksia turha toivoa."

Kertakaikkiaan säälittävä kommentti: "millaisen pelitavan tahansa"... tässä juuri näkee, että puhut mutu-pohjalta. Kerroppa esimerkkejä vaikkapa A.Barkovin #16 pelitavasta? Väitätkö, ettei esim. Barkov ole taitokiekkoilija? Entä, onko Vopat mielestäsi taitokiekkoilija? Tai aikanaan Timo Wilman? Olivatko Erkka ja Summasen Raimo mielestäsi taitokiekkoilun kannattajia? Muistaakseni heidän suojattinsa takavuosina harrastivat nimenomaan pystypainia ja nyrkkitappeluita.

"Sääli, että kaikki SM-liigan asiakkaat eli katsojat eivät ymmärrä, mikä lajille pitkällä tähtäimellä olisi parasta."

Sinäkö pystyt kertomaan absoluuttisen totuuden siitä, mikä on lajille parasta? Enpä usko, ensin kannattaisi käydä hallilla useammin kuin pari kertaa kaudessa ja tulla sitten kertomaan tänne meille, mistä koira pissii.

"Oikeastaan syyttäisinkin kahvauksesta paitsi valmentajia ja tuomareita myös asiantuntematonta yleisöä ja ennen kaikkea lehdistöä, jonka urheilutoimittajien ammattitaito ainakin Tampereella tuntuu olevan pahasti hukassa."

Muissa kaupungeissako sitten osataan toimittaa urheilu-uutisia? Ensin syytät Tapparaa ja nyt lehdistöä? Ketä seuraavaksi syytät siitä että peli ei miellytä juuri Sinua? Tasavallan presidenttiäkö? Kehotan siirtymään jonkin muun lajin pariin, jos ei miellytä. 70-luku ja Neuvostoliitto ovat mennyttä aikaa, joka ei koskaan palaa. Eikä maailma voi pyöriä mariginaaliryhmien ympärillä.

Tervetuloa Hakametsän jäähalliin katsomaan mitä tahansa Tapparan peliä (tai vaikkapa Ilveksenkin). Silloin nimesikin olisi oikeutetumpi.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Se Elorannan itkeminen kahvaamisesta oli aiheetonta. Hän väitti Tapparan puolustajan kahvanneen heidän karvaajaansa. Rautakorpi olisi voinut valittaa koko pelicans joukkueen kahvanneen. Aina kun Tappara toi kiekon pelicans alueelle oli kaikilla pelaajilla (kiekottomillakin) heti maila kainalossa.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Lisäksi tämä Tapparan kahvaus on sama kuin Jokerien tai HIFKin sikailu. Jotkut katkerat häviäjät joskus aloittivat siitä itkemisen ja nyt siitä itketään joka pelin jälkeen ja vielä yleensä näkemättä peliä.

Jokerit ja HIFK ainaki sikaili eilen...(pelasko edes?)...mutta kai ne silti sikaili ku joku aina niin väittää...:D
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vähän kommenttia

Tapparanmiäs kirjoitti:
"Olivatko Erkka ja Summasen Raimo mielestäsi taitokiekkoilun kannattajia? Muistaakseni heidän suojattinsa takavuosina harrastivat nimenomaan pystypainia ja nyrkkitappeluita."

- Ei aivan totta mutta lähelle. Eli W&S eivät olleet mitään taitokiekkoilun vastustajia vaan kyllä heidänkin näkemykseen jääkiekosta taito sopi erittäin hyvin. Se mitä W&S ajoi takaa ja toi mukaan suomalaiseen kiekkoiluun oli tuo henkinenpuoli - ei tarkoita mitään älykkökiekkoilua - vaan että psyykkinen puoli oli se missä suomalaisella kiekkoilijalla ja kiekkojoukkueilla oli eniten petrattavaa. Ja tuo tahtotilan äärirajojen haku toi välttämättömänä haittapuolena myös nuo valitettavat ylilyönnit ja rähinät. Kun haetaan rajoja niin jotta rajat saadaan selville on ne myös joskus ylitettävä. Nykyisin kun Westerlund ei ole enää Summasen rinnalla vaikuttaa vahvasti että Sumo oli näistä kahdesta maineestaan huolimatta se enemmän taitoa ja vauhtia peliinsä hakeva, mutta toki edelleen siellä taustalla vaikuttaa tuo korkean tahtotilan hakeminen ja kovaan vastataan kovalla.

Ja sitten yleisellä tasolla tähän keskusteluun niin pääasiassa tuomarit saisivat yrittää kitkeä estämistä ja kahvaa vielä nykyistä herkemmin, varsinkin kiekottoman miehen ja kärkikarvaajan blokkaamiseen pitäisi yrittää puuttua tehokkaammin. Itse kahvaamista Tappara ja Tampereen porukat harrastavat siinä missä muutkin liigaseurat, joskus enemmän joskus vähemmän, se missä Tappara mielestäni erottu "edukseen" on nimenomaan tuo kärkikarvaajan blokkaaminen. Vaikka Ilvekset valittavat nimenomaan kahvaamisesta niin oma osittain subjektiivinen näkemykseni on että itse varsinaisessa mailalla kahvaamisessa Ilves on Tapparaa pahempi. Ja kyllä Jokeritkin käyttävät varsinkin tuota blokkaamista varsin tehokkaasti hyväkseen.
 

Tapparammiäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Flintille

"Ei aivan totta mutta lähelle. Eli W&S eivät olleet mitään taitokiekkoilun vastustajia vaan kyllä heidänkin näkemykseen jääkiekosta taito sopi erittäin hyvin."

Hmmh, no minä en ole kanssasi tuosta ihan 100% samaa mieltä. W&S kyllä korostivat taitokiekkoilun merkitystä monessa haastattelussa kieltämättä, mutta sanat eivät kyllä kaikella kunnioituksella monestikaan vastanneet tekoja. IFK:n aika varsinkin oli varsin fyysistä ryminää ja psyykkaaminen tapahtui mielestäni aggressiotunteiden kautta (mutu).

"Se mitä W&S ajoi takaa ja toi mukaan suomalaiseen kiekkoiluun oli tuo henkinenpuoli - ei
tarkoita mitään älykkökiekkoilua - vaan että psyykkinen puoli oli se missä suomalaisella kiekkoilijalla ja kiekkojoukkueilla oli eniten petrattavaa."

Jaa-a, minusta tuon henkisen puolen toi suomalaiseen kiekkokulttuuriin aikanaa Rauno Korpi ja myöhemmin saman ajatuksen herätti henkiin Kurt Lindström maajoukkueen kautta.

"Ja tuo tahtotilan äärirajoojen haku toi välttämättömänä haittapuolena myös nuo valitettavat ylilyönnit ja rähinät."

Enpä oikein allekirjoittaisi tahtotilojen johtavan rähinöintiin. Itseasiassa tahtoenergia on mielestäni kanavoitu silloin ihan väärin. Itseasiassa sehän menee rähinöidessä hukkaan.

"Nykyisin kun Westerlund ei ole enää Summasen rinnalla vaikuttaa vahvasti että Sumo oli näistä kahdesta maineestaan huolimatta se enemmän taitoa ja vauhtia peliinsä hakeva"

Joo, tästä olen samaa mieltä. Ainakin asia näyttäisi olevan noin, ja olen siitä jopa jonkinverran yllättynyt. Ehkäpä S:n on ollut pakko omaksua "pehmeämpi" linja, sillä nykyään mennään niin pienillä mariginaaleilla, että henkisen puolen hommat ratkovat otteluita varmasti hyvin pitkälle. Vaikea kuvitella enää huippu-urheilua ilman ns. henkistä valmennusta.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kykenemättömyys keskusteluun?

Niin Tapparammiäs. Et pysty siis keskustelemaan itse asiasta, eli kahvaamisesta. Vedät esiin jotain yksittäisiä otteluita tai lähdet tekemään vertauksia muihin joukkueisiin.

Siitä ei ole kysymys.

Kysymys oli kahvaamisesta, sen sallimisesta tai kieltämisestä ja mihin se johtaa, mitä se tekee pelille nimeltä jääkiekko. Minulle on aivan sama harrastaa sitä sitten Tappara, Lukko tai Vermuntilan Tempo. Se ei kuulu jääkiekkoon. Jos tämä nykyinen linja saa jatkua, voidaan sinne kaukaloon heittää vaikkapa painijoukkue pitkien keppien kanssa. Niillä saa kyllä pysäytettyä ne muutamat, joilla on luistelutaitoa tai kiekollista osaamista.

On hieman surullista jos pelille saa tehdä mitä tahansa sen nimissä että oma joukkue menestyy. Tuomareita ei voi jättää ainoaksi vastuutahoksi pelin kehittämiselle. Eiköhän olisi parasta, että pelaajat olisivat itse vastuussa. Valmentajat olisivat sitten toinen järkevä taho. Jos tuomareiden odotetaan suuntaavan peliä niin sitten niitä muutoksia saadaan odottaa kyllä useita vuosia. Yksittäiset tuomarit eivät voi ruveta vetämään omaa linjaansa muista piittaamatta.

Ovatko tuomarit todellakin sinusta niin asiantuntevia ja vastuullisia, että heidän kontolleen voidaan jättää pelin kehittäminen? Enpä usko että kovin moni on kanssasi samaa mieltä.
 

Tapparammiäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Keskustelukyvyn arvoiminen ja itse asia

"Niin Tapparammiäs. Et pysty siis keskustelemaan itse asiasta, eli kahvaamisesta."

Mielestäni keskustelen nytkin juuri kahvaamisesta. toisin kuin sinä, joka keskität näköjään tarmoasi minun keskustelukykyni arvioimiseen. Täytyy sanoa, että minä puhun asiasta, mutta Sinä, kaikella kunnioituksella, nyt ihan jostain muusta. Kyse on jääkiekosta, ei minun keskustelukyvykkyydestäni. Jos ottaa pannuun, älä lue, saati sitten vastaa.

"Vedät esiin jotain yksittäisiä otteluita tai lähdet tekemään vertauksia muihin joukkueisiin."

Tottakai teen näin. Ainakin silloin jos väitetään Tapparan harrastavan kahvakiekkoa. Mihinkä sitten vertaisin, jos en muihin joukkueisiin? 70-luvun tähtihetkiin vai? Mikäli keskustellaan jääkiekon nykytilasta, puhutaan sitten siitä, mutta unohdetaan saman tein syytökset juuri Tapparan harrastamasta kahvaamisesta.

"Siitä ei ole kysymys."

Tottakai siitä on kysymys.

"Kysymys oli kahvaamisesta, sen sallimisesta tai kieltämisestä ja mihin se johtaa, mitä se tekee pelille nimeltä jääkiekko."

Aivan, mutta otsikon "Tampereen porukat" -alla.

"Minulle on aivan sama harrastaa sitä sitten Tappara, Lukko tai Vermuntilan Tempo. Se ei kuulu jääkiekkoon."

Ei minustakaan kuulu. Mutta sitä ei mielestäni kuitenkaan esiinny niin paljon, että se minua haittaisi. Muista nyt, hyvä mies, että tämä on vain minun mielipiteeni, tuskin kellään on kykyä lausua absoluuttisia totuuksia. Sinulla saa olla omat, mutta minun ei tarvitse olla kanssasi samaa mieltä. Mutta jotta päästäisiin irti tamperelaiskytkennästä, sinun olisi parasta aloittaa kokonaan uusi threadi, mikäli olet oikeasti sitä mieltä, että kyseessä on kansallinen ongelma.

"Jos tämä nykyinen linja saa jatkua, voidaan sinne kaukaloon heittää vaikkapa painijoukkue pitkien keppien kanssa. Niillä saa kyllä pysäytettyä ne muutamat, joilla on luistelutaitoa tai kiekollista osaamista."

Mielestäni nykyjääkiekolla ja painilla on kovin vähän yhteistä. En voi missään nimessä olla kanssasi samaa mieltä. Tällainen ongelma on mielestäni lähinnä NHL:ssä.

"Jos tuomareiden odotetaan suuntaavan peliä niin sitten niitä muutoksia saadaan odottaa kyllä useita vuosia. Yksittäiset tuomarit eivät voi ruveta vetämään omaa linjaansa muista piittaamatta. "

Ei tietenkään yksittäinen tuomari voi paljoa tehdä. Kuten jo jossain taisin mainitakin, olisi hyvä, jos ottelun kummatkin tuomarit edes toteuttaisivat yhteistä linjaa. Täytyy kuitenkin totuuden nimessä muistaa, että kyllä tuomareillakin on ilmeisesti linjapalavereja ennen kautta ja koko sm-liigan johto + valmentajat tietääkseni vaikuttavat siihen, mitä noissa palavereissa sovitaan ja päätetään.

"Ovatko tuomarit todellakin sinusta niin asiantuntevia ja vastuullisia, että heidän kontolleen voidaan jättää pelin kehittäminen?"

Mielestäni SM-liigan tuomarit ovat vähintäänkin kohtuullisen asiantuntevia. Lisäksi erotuomaritarkkailijoilla on vastuullinen tehtävä. Toki kaikkien on osallistuttava talkoisiin linjan määrittelemiseksi, mutta luonnollisesti ymmärrät, että esim. pelin kestäessä tuomariporukka on ainoa suhteellisen objektiivisesti tapahtumiin suhtautuva taho. Muita ohjaa adrenaliini ja testosteroni, tuskin tätä voit kiistää. Tästä syystä tuomareilla on varsin merkittävä asema.

"Enpä usko että kovin moni on kanssasi samaa mieltä."

Minun puolestani saat elää vaikka elämäsi loppuun saakka uskomuksiesi kanssa, sillä sinulla on siihen oikeus. Mutta kiteytettynä: minun mielestäni kahvaaminen ei ole ongelma SM-liigassa.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Osoitit minut vääräksi

Kyllähän sinä ihan mainiosti keskustelmaankin pystyt. Kiitokset vaan vastauksesta.

Tottahan se on että otsikossa lukee "Tampereen porukat", mutta minusta kyseessä ei ole mikään pelkkä tamperelainen ongelma. Mielestäni tässä threadissa voisi kyllä keskustella asiasta yleisemminkin, eikä turhaan avata sille taas uutta otsikkoa.

Joka tapauksessa, en usko että tällä keskustelulla on asiaan paljonkaan vaikutusta. Muutos lähtee varmasti valmentajista liikkeelle, jos ne sitä haluavat. Mutta silti pelaajilla on minusta pelin kehityksestä suurempi vastuu. Kuten monet pelaajatkin ovat myöntäneet, on pelikaverin kunnioitus murentunut viime vuosina. Jos ei kunnioita kollegaa, ei kunnioita itseäänkään.

Tuomarit ovat SM-liigassa edelleen amatöörejä. Mäkelä pyrki ajamaan asiaan muutosta mutta ajoi samalla itsensä ulos. Ei pelin amatööreille pidä antaa valtaa pelin kehittämisestä tai jonkinlaista yksinoikeutta hyväksytyn pelikulttuurin ylläpitämiseen. Lajin ammattilaisia ovat valmentajat ja pelaajat. He toimikoot sen mukaisesti. Millekään virkamiesjärjestöllekään vastuuta ei voi sysätä (SM-liiga).
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Myönnetään, kykyni tähän keskusteluun on olematon, ja heti tämän listan ensimmäinen viesti pisti filtterin päälle. se kun oli tutun PCPaavo-puhegeneraattorin luoma:

Olen vanha mies / yritysjohtaja / pitkän linjan tamperelainen fani.

Olen seurannut näitä keskustelupalstoja pitkään, mutta en ole aiemmin tuntenut tarvetta.

Olen aina ollut hyvä / järkevä / asiallinen / antanut naapurillekin tunnustusta / katsonut asioita parhain päin.

Nyt kuitenkin tämän kauden pelejä n. 15 nähtyäni / nyt ensimmäistä kertaa Tapparan / paikalliskilpailijan pelin nähtyäni.

Voiko tämä olla totta. Eihän nyt sentään. Mutta kyllä vaan.

Suomut putosivat silmiltäni

Rapaan vedetty perintö / puuttuvat omat kasvatit / pikkukaupungeista ryöstöviljellyt pelaajat

Kahvakiekko / puutavara / hirveä koukku / systemaattinen rakkaan pelimme lokaan vetäminen

Jyppara / Kahvara / TukkaJukka / FeKuusisuo!

Ja kun talouskin / Ei tämä voi tietää hyvää / Ennen joulua pudotuspeliviivan alla / Voiko kukaan nauttia

Terveisin sejase / zejase / tuojatuo / hänjahän / siinäjasiinä
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Turha puolustella...

Tappara pelaa kahvakiekkoa ja ei muuten voi voittaa mitään seuraa. Janne Ojanenkin vaan kahvaa koko ottelun läpeensä. Turha tästä on väitellä, onhan se nähty jo niin monessa ottelussa(varmasti tässäkin viestiketjussa kirjoittaneet ovat nähneet 90% Tapparan otteluista, joten varmasti tietävät miten asiat ovat). Samoin uskon täysin kaikkien kirjoittajien objektiivisuuteen, jonka takia varmasti Tappara kahvaa, sikailee ja pelaa rumasti kokoajan.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lyhyesti mutta ytimekkäästi:

Jokereidenkin on kyllä tässä tapauksessa pakko olla pahimman laatuinen kahvakiekkojoukkue, koska minulle ainakin ottelut Tapparaa vastaan ovat kauden kohokohtia. Oli se Kahvara tai ei.

-TommyT-
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niinhän se onkin että Tapparaa osaavat arvostaa vain sellaiset fanit jotka ovat seuranneet jääkiekkoa jo useamman vuoden kuin yhden käden sormin voi laskea. Tappara on sellainen käsite ja nimi ympäri Suomen että aina se herättää kiinnostusta. Tänään Raksila on todennäköisesti loppuunmyyty Oulussa, luonnollisesti kun Tappara sinne saapuu. Faneja on paikalla varmasti Sodankylää ja Inaria myöten ja taas saadaan nähdä hieno jääkiekkoshow mistä loppuunmyytyyn halliin paikkansa varmistaneet jääkiekon ystävät saavat nauttia. Yhtään väheksyä ei voi myöskään kärppälaumaa joka Raksilan pyhätössä on aina kovassa lyönnissä kun huippuluokan vastustaja sinne tulee.

Tommyt:n kommentti puolestaan on esimerkki siitä että kun kaksi huippujoukkuetta eli Tappara ja Jokerit ovat vastakkain niin niissä matseissa on myös sitä jotakin, kaksi huippuluokan joukkuetta vastakkain ja niitä pelejä odottelee innolla jo monta viikkoa etukäteen kun on Tappara-Jokerit tai Jokerit-Tappara matsi tulossa. Samoin IFK:ta vastaan pelattavat matsit sytyttävät aina fanit molemmin puolin kun kaikki jääkiekkoa pidempään seuranneet ovat nähneet lukemattoman määrän joukkueiden välisiä upeita pelejä joissa on sattunut ja tapahtunut.

Tuollaiset Haka Metsäläiset jotka Tapparan suuntaan puukkoa heiluttavat ovat suunnilleen hyttysen arvoisia syöpäläisiä jotka tekevät pientä kiusaa korkeintaan mutta siihen se jää. Tappara porskuttaa eteenpäin ihan samaan tuttuun malliin kuten on jo vuosikausia kunniakkaasti tätä ennenkin päivä päivältä edennyt. Joukkue on tällä hetkellä ihan hyvin aikataulussa ja näkeehän sen että tämä syksy on vain sellaista alkulämmittelyä. Aika hyvin kuitenkin rutiinillakin niitä pisteitä tulee ja pieniä ilon pilkahduksiakin tässä syksyn aikanakin tulee aina välillä kun näkee esim. kuinka hyvin omat junnut Venu ja Miro ovat menneet eteenpäin koko ajan. Isokynäkin jo on antanut merkkejä että sieltä se tuttu kieputus löytyy ja kunhan homma natsaa kohdalleen niin myös tehot löytyy. Alle kymmenen tuntia aikaa kun Raksilassa taas kiekko putoaa jäähän ja jännittävä matsi alkaa jota pohjoisen jääkiekkoa seuraava yleisö ön odottanut varmasti viikkoja, luonnollisesti kun Tappara on Kärppien vastustajana.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haka Metsäläinen

Osaa kyllä kirjoittaa varsin taitavasti ja kaikesta näkee että hän varmaan on kirjoitushommia tehnyt ennenkin. Hän ei luultavammin ole myöskään ihan simppeli tyyppi korvien välistä, mutta silti itseeni tuo pluffi ei kuitenkaan uppoa. Väittäisin ettei kovinkaan moni asia mitä hän itsestään kertoo pidä paikkaansa. Noiden "faktojen" tarkoitushan on ainoastaan hankkia itselleen uskottavuutta. Täällä esitettyä arviota että kyseessä olisi kuuluisa ZZ en edelleenkään pidä mahdottomana, joskaan faktaksi tuota väitettä ei voi mennä väittämään. Joka tapauksessa tuosta paistaa pluffi kauas kuten Gagarin tuossa ylempänä taitavasti "vihjailikin"
 
Tapparaan kohdistuva kahvauskritiikki on aina kuumimmillaan Tapparan voitoksi kääntyneen paikalliskamppailun jälkeen ja silloin sitä jaksavat urakalla tuoda esiin Ilveksen kannattajat. Syntipukiksi on helppo tuoda muutaman kirvesrinnan sekä päävalmentajan Jyväskylätausta sensijaan että tunnustetaan rakkaan vihollisen paremmuus. Ja Rautakorven ansioista valmentajana puhuvat omaa kieltään miehen teot kasvattaa ja kehittää pelaajia. On vaikea kuvitella, että maajoukkuedebyyttejä kahvaustaitojensa ansiosta olisivat tehneet viimeaikoina mm. sellaiset pelaajat kuin Jaakko Uhlbäck, Tuukka Mäntylä ja Mikko Luoma. Moni kysyy edelleen : keitä he ovat?

Fakta on, että niillä säännöillä pelataan, mitä on ja ne ovat kaikille samat. Eikä Tappara ole edes jäähytilastossa millään lailla muita "edellä" ja yksittäisetkin jäähykuninkuuden tavoittelijat ovat vallan muista leireistä.

Olen itsekin taitokiekon ehdoton kannattaja. Mielestäni tämän hetken probleema nro 1 on päähän kohdistuvat taklaukset sekä takaapäin tulevat törkeydet. Ongelma nro 2 on haitaksiolevat ulkomaanavut, jotka vievät paikkoja junioreilta, eivätkä auta joukkuetta millään tavalla. Ongelma nro 3 on vasta tämä kahvakiekko. Sitä tekee Tapparakin mutta ei yhtään sen enempää kuin Ilves tai muut joukkueet.
 

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Re: Tapparan JUMALATON kahvaaminen ja Ilves-lasit

Viestin lähetti Tapparammiäs
Täytyy kuitenkin muistuttaa, kuinka eräät Ipa-fanit kuittailivat alkukaudesta hallilla, että he ainakin pelaavat niillä mitä on, eivätkä tarvitse vanhoja kanukkeja joukkueeseensa. No niin, mikäs tämä Racine sitten on? Heh, sellaista se elämä on, jos itsellä ei ole jotain mikä toisella on, aletaan kateellisiksi ja lapsellisiksi.



Tähän väliin täytyy muistuttaa, että Ilveksen piiiiiitkän historian ensimmäinen maalivahti, joka ei ollut oma kasvatti, oli Pasi Kuivalainen. Siitäkin on vasta pari vuotta ... Racine on tämän sarjan toinen. Pitää kuitenkin tunnustaa, että Muzzatti löi Kuivalaisen mennen tullen ja oli muutenkin varsin paikallismatseissa maaginen, joten ymmärrän kyllä, jos joku katkeroitui ko. asiasta ja tulee kateellisena kuittailemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös