Kärppien peliotteet kaudella 2018–2019

  • 123 607
  • 567

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@1971 on ytimessä. Lähes järjestään on tullut hallilta lähdettyä kotia kohti pettyneenä, vaikka olisi voitto tullutkin. Peliesitykset järjestään vaisuja, haluttomia, you name it. Eikä vieraspelit ole olleet poikkeuksia. Ihan kivaa on toki, että voitetaan heikohkoilla esityksillä, mutta itse kaipaisin nimenomaan ehjiä kuusikymppisiä.

Ensi viikolla metsästämään siis ehjiä esityksiä, ehkäpä uuden vahvistuksen kera..?
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minä kysyn, että "MIKSI EI VITTU VOI?" Siis jumalauta. Jos tekisin työni "sinnepäin", niin kengän kuva olisi perseessä alta aikayksikön. Miksi ammattijääkiekkoilijalla on joku "oikeus" pelata jonkun mielialan mukaan? Ei käsitä

Ammattiurheilua on vaikea verrata ns. normaalityöhön. Voin väittää, että et joudu omassa työssäsi vetämään koko työaikaa 100% teholla, jotta tulos olisi olisi riittävä tai että säilyttäisit työpaikkasi. Vastaavasti, jos urheilussa et saa joka kerta itsestäsi sitä 100% ulos, niin olet helposti hävinnyt. Paljon pienemmät asiat siis ratkaisee, kun mennään äärirajoilla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ammattiurheilua on vaikea verrata ns. normaalityöhön. Voin väittää, että et joudu omassa työssäsi vetämään koko työaikaa 100% teholla, jotta tulos olisi olisi riittävä tai että säilyttäisit työpaikkasi. Vastaavasti, jos urheilussa et saa joka kerta itsestäsi sitä 100% ulos, niin olet helposti hävinnyt. Paljon pienemmät asiat siis ratkaisee, kun mennään äärirajoilla.
Lisäksi uskallan väittää että huonoja työpäiviä sattuu kyllä ihan kenelle tahansa, oli ammattina sitten jääkiekkoilija tai metsuri.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ammattiurheilua on vaikea verrata ns. normaalityöhön. Voin väittää, että et joudu omassa työssäsi vetämään koko työaikaa 100% teholla, jotta tulos olisi olisi riittävä tai että säilyttäisit työpaikkasi. Vastaavasti, jos urheilussa et saa joka kerta itsestäsi sitä 100% ulos, niin olet helposti hävinnyt. Paljon pienemmät asiat siis ratkaisee, kun mennään äärirajoilla.
Väitä sinä mitä väität. Jos minä vedän omassa työssäni puolitehoilla, niin vaikutukset ovat aivan helevetin suuret. Lööppikamaa, etten sanoisi.

Kyse on asenteesta ja sen näkymisestä kaukalossa. Kuten sanoin, paskoja pelejä tulee ja menee, mutta jos paskuus johtuu pääkopasta/asenteesta, niin sitten mennään päin persettä. Ei mua haittaa, jos hävitään. Tänään saatiin turpaa Kerholta. Ei haittaa, koska peliesitys oli suurimmaksi osaksi hyvä. Nyt puhutaan siitä, että milloin huvittaa pelata?

Maksan yli 30€ pelistä (vaimon kanssa yleensä eli yli 60€), jota menen Raksilaan katsomaan. Ei kai kukaan oikeasti väitä, että mun pitäisi olla tyytyväinen, jos siellä pelaajat pukee varusteet ylleen ja vain "pellailee", kun just tänään nyt ei vain huvita? Jos tää on kerran ammattiurheilua, niin voisi olettaa, että näkee ammattiurheilijan suorituksia? No ei vain näe? Ja mun pitäis tää jotenkin ymmärtää? Get serious!

Ammattiurheilu? NHL, joka ilta kaikki lasissa. KHL: tuomarit ostettavissa, mutta joka ilta tehdään töitä, NBA: heittopussi tai ei, asenteesta ei ole kiinni, NFL=ei ne siellä kananmunat kainalossa kulje?, SHL=taistelua kauden viimeiseen vihellykseen asti Miksi Liigassa olisi muka ok löysäillä? Vittu oikeesti?
 

JJ#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miksi ammattijääkiekkoilijalla on joku "oikeus" pelata jonkun mielialan mukaan?

En ole ammattilaisurheilija, mutta sillä on kohtuullisen iso ero, onko ammattilaisurheilija vai 8-16 (tai muu työaika) duunari. Ammattiurheilijan normisuoritukseen ei riitä työpaikalle ilmestyminen suhtkoht työkuntoisena, mikä monella normiduunarilla riittää. Itse annan ainakin mielihyvin sen oikeuden pelaajille, että 60-80 kertaa vuodessa ei jaksa laittaa aina sielua, sydäntä ja aivoja 110-prosenttisesti peliin. Kunhan tärkeimmissä matseissa laittaisivat!
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse annan ainakin mielihyvin sen oikeuden pelaajille, että 60-80 kertaa vuodessa ei jaksa laittaa aina sielua, sydäntä ja aivoja 110-prosenttisesti peliin. Kunhan tärkeimmissä matseissa laittaisivat!
Onko kaikki hyvin? 60-80 kertaa vuodessa ohipeli ja annat sen anteeksi? Tuollaisella suorituksella ei päästä edes sääleihin.
 

JJ#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko kaikki hyvin? 60-80 kertaa vuodessa ohipeli ja annat sen anteeksi? Tuollaisella suorituksella ei päästä edes sääleihin.

Kiitos kysymästä, kaikki on hyvin, toivottavasti sullakin. Unohtui sana tai pari tuolta välistä. 60-80 kertaa vuodessa ei joka kerta jaksa pistää sielua peliin.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Väitä sinä mitä väität. Jos minä vedän omassa työssäni puolitehoilla, niin vaikutukset ovat aivan helevetin suuret. Lööppikamaa, etten sanoisi.

Kyse on asenteesta ja sen näkymisestä kaukalossa. Kuten sanoin, paskoja pelejä tulee ja menee, mutta jos paskuus johtuu pääkopasta/asenteesta, niin sitten mennään päin persettä. Ei mua haittaa, jos hävitään. Tänään saatiin turpaa Kerholta. Ei haittaa, koska peliesitys oli suurimmaksi osaksi hyvä. Nyt puhutaan siitä, että milloin huvittaa pelata?

Maksan yli 30€ pelistä (vaimon kanssa yleensä eli yli 60€), jota menen Raksilaan katsomaan. Ei kai kukaan oikeasti väitä, että mun pitäisi olla tyytyväinen, jos siellä pelaajat pukee varusteet ylleen ja vain "pellailee", kun just tänään nyt ei vain huvita? Jos tää on kerran ammattiurheilua, niin voisi olettaa, että näkee ammattiurheilijan suorituksia? No ei vain näe? Ja mun pitäis tää jotenkin ymmärtää? Get serious!

Ammattiurheilu? NHL, joka ilta kaikki lasissa. KHL: tuomarit ostettavissa, mutta joka ilta tehdään töitä, NBA: heittopussi tai ei, asenteesta ei ole kiinni, NFL=ei ne siellä kananmunat kainalossa kulje?, SHL=taistelua kauden viimeiseen vihellykseen asti Miksi Liigassa olisi muka ok löysäillä? Vittu oikeesti?

Me nyt ajatellaan näköjään tämä asia vähän erilailla. Tamin teesi 95% keskittyminen, 50% tulos pitää varmaan aika hyvin paikkansa. Eli jos et saa urheilussa itsestäsi irti ns. kaikkea joka ilta, niin tulos ja tekemisen taso on kaukana parhaasta. Sitten kun ajatellaan vielä joukkuelajia jääkiekkoa, niin kyse on yksilöiden summasta. Ja väitän, että esim. 60 ottelun runkosarjassa kukaan pelaaja ei saa joka pelissä itsestään ulos sitä 100% tehoa.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiitos kysymästä, kaikki on hyvin, toivottavasti sullakin. Unohtui sana tai pari tuolta välistä. 60-80 kertaa vuodessa ei joka kerta jaksa pistää sielua peliin.
Tais unohtua vieläkin?

Kyllä minä ihmismieltä ymmärrän, ettei aina jaksa, MUTTA pelipäivä on juhlapäivä. Ei sitä kukaan ole ikinä lätkää alkanut treenien takia pelaamaan, vaan nimenomaan matsien takia. "Tarviiko käydä suihkussa, jos ei tullut hiki?" Tuollaista skenaariota ei pitäisi ottelun jälkeen päästä kysymään. Treenit on sitten vähän eri asia. Himmailkoot (ja niin muutamat primadonnat on vuosien varrella tehneetkin) siellä, jos ei huvita. Pelipäivä on kiekkoihmisen taivas. Liigassa pelataan 60 runkosarjan ottelua/joukkue. Ei siis mitenkään paljon. Jos kerran ei jaksa 110 lasissa joka peli-ilta painaa, niin painaa sitten 100 lasissa? Tai 90 lasissa? Sekin on paremmin kuin tulla täysin valmistautumatta hallille "töihin".

Mikään ei ole niin pottumaista, kuin katsoa ottelua, jossa yhtä tai kahta pelaajaa ei vain huvita. Pilaavat siinä samalla koko kentällisen pelin löysäillessään. Vältellään vääntöjä, surfaillaan pelin ulkopuolella, yritys on näennäistä toppahousujen läpsyttelyä... Jos joku haluaa moisesta lystistä maksaa monta kymppiä, niin suotakoon se hänelle. Minä haluaisin rahoilleni vastinettakin.
 

Veli Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Jaahas, mielenkiintoisia keskusteluja, en malta olla ottamatta kantaa. Täällä parjataan ja haukutaan nimenomanna alakenttien pelaajia, ihan nimillä, mutta mitäs teki eilen meidän tulosyksiköt, pelasko ne jääkiekkoa? Olin pitkästä aikaa paikan päällä katsomassa pelia ja muutama havainto. Missä oli Koblizek, luisteli varmaan niin nopeasti ettei katse pysynyt perässä,entäs muut ykkösäijät, mitä teki Kapteenimme isolla K:lla-----ai niin, tuomarit olivat pa-koja? Ja entäs perjantain onnistujat, yössä hiihtelivät. Sitten vielä, eihän valmennus voi ottaa takaiskumaaleja piikkiinsä, etenkin jos meidän maalintekijät ovat kentällä, hupsista!. Ja nelonenhan oli rooliinsa nähden paras kentällinen eilen. Jospa se Jokinen tulis niin saatais kärkikenttiinkin rotaatiota.
 

Anyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, 616, kuoleman piiskatanssi...
J.J herättää ykkösen, Kobli poppareille, useamman pelin ollut ihan yössä. Kakkonen jatkakoon muotissaan. Lindstenille tilaa kolmoseen. Kiitos
 

JJ#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei mene nyt ihan putkeen ilmeisesti mulla itseilmaisu tänä viikonloppuna...

Tämä ei nyt ihan auennut minullekaan. Aika vähiin jäisi ne kerrat vuodessa, jolloin kiinnostaisi laittaa sielua peliin?

Kärpät pelaa vuodessa 60-80 matsia kilpailullisissa liigoissa. Mulle on ihan ok, jos sieltä 5-10 matsia per pelaaja ei mee samanlaisella sielulla, kun finaalin seiskapeli.

Jos kerran ei jaksa 110 lasissa joka peli-ilta painaa, niin painaa sitten 100 lasissa? Tai 90 lasissa? Sekin on paremmin kuin tulla täysin valmistautumatta hallille "töihin".

90 prosentin valmistautumisella huipputason suoritukseen (urheilussa, liike-elämässä ja varmaan monella muullakin elämän sektorilla) tulee aika herkästi 50-prosenttinen suoritus. Ja vaikka kuinka haluais valmistautua 100+ prosentilla jokaiseen 60-80 matsiin vuodessa, niin ihmisiä ne huippu-urheilijatkin on. Monesta syystä se henkinen valmistautuminen ei välttämättä onnistu kuin sinne 90 pinnan tietämille, vaikka tähtäin olisi satasessa tai sen yläpuolella.

Jokos me puhutaan samaa kieltä, @Micol & @1971...?
 

Micol

Jäsen
Ei mene nyt ihan putkeen ilmeisesti mulla itseilmaisu tänä viikonloppuna...



Kärpät pelaa vuodessa 60-80 matsia kilpailullisissa liigoissa. Mulle on ihan ok, jos sieltä 5-10 matsia per pelaaja ei mee samanlaisella sielulla, kun finaalin seiskapeli.



90 prosentin valmistautumisella huipputason suoritukseen (urheilussa, liike-elämässä ja varmaan monella muullakin elämän sektorilla) tulee aika herkästi 50-prosenttinen suoritus. Ja vaikka kuinka haluais valmistautua 100+ prosentilla jokaiseen 60-80 matsiin vuodessa, niin ihmisiä ne huippu-urheilijatkin on. Monesta syystä se henkinen valmistautuminen ei välttämättä onnistu kuin sinne 90 pinnan tietämille, vaikka tähtäin olisi satasessa tai sen yläpuolella.

Jokos me puhutaan samaa kieltä, @Micol & @1971...?
No nyt tuli jotain tolkkua ja ymmärrän pointtisi. Kiitoksia, että avasit hieman enemmän asiaa.
 

Vesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jussi on huikea vahvistus. Totuus on, että Kärpät on ollut jo pitempään pelillisesti sekava nippu. Erinomainen maalivahtipeli on varmistanut voittoja peliä hallinneista vastustajista. Esim. perjantain ja lauantain HPK-peleissä vastustaja pelasi organisoidummin kuin Kärpät. Olen vähän huolissani peliotteista.
 

Vaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jussi tuo tolkkua viime aikojen toilailuun, se on varma. Kyllä tässä ehditään saada peli kuntoon ennen pleijareiden alkua. :)
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Onhan se hienoo että toimistolla ollaan hereillä kun ei enää johdeta Liigaa 20 pisteen erolla seuraavaan, hommataan yskähtelevään toki jo paranemaan päin olevaan ylivoimaan täsmähankinta NHL statuksella oleva Jussi Jokinen. (sarkasmia/huumoria)

Toivottavasti kaikki ymmärtävät kuinka älyttömän suuri vaikutus Jussilla on Kärppiin tullessaan sekä Seuralle että Liigalle.

Luulisin että la 2.2 peli tulee olemaan loppuunmyyty, Ticketmasterin sivutkin tökkii jostain kumman syystä ja uskon että Oulu
ei ole ainoa kaupunki jossa tulee olemaan nousua katsojamäärissä kun Kärpät vieraissa pelaa.

Minä ajattelen asiaa posilla ja en usko että joukkueen harmoniaan tulee sen kummempia muutoksia vaikka Jussi
pelipaikan toisten nokan edestä ottaa. Tulee kilpailua enemmän.
Sekä Jussin kokemus sekä aika jääkiekon huipulla tuonee omaa posia joukkueelle ja varsinkin nuoremmille.

Vielä tähän tiedoitustilaisuuden järjestämiseen,
tämähän oli tehty ihan helevetin hyvin joko tahallaan tai vahingossa, ns. julkinen salaisuus. Tiedotetaan jostain mitä sivukaupalla netissä spekuloidaan että mitä tapahtuu? Kärpät ei anna tarkempaa tietoa.
Kaikki seuraa Kärppien sivuja, Facea, Twittereitä sun muita koko sunnuntain odottaen mitä mitä?
Lopulta Facebookissa hieman ennen klo 1800 lävähtää tieto suorasta lähetyksestä jossa julkaistaan se mitä on odotettu.


Käsi pystyyn kaikki jotka näin tekivät, minä nostan ensin.





 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jokos me puhutaan samaa kieltä?
Ollaan puhuttu ihan samaa kieltä koko ajan. Siltikin puhutaan hieman eri sävystä.

Paskoja pelejä tulee kaikille ja silloin suurin syy on yleensä juurikin huono valmistautuminen. Mutta vaikka kuinka olisi paska peli, niin et sää vain voi mennä kaukaloon kaunokeilla luistelemaan ja olemaan tekemättä mitään. Et vain voi. Pelaajana sää olet vastuussa tekemisestäsi suhteessa koko joukkueeseen. Et voi kusta pelikavereiden muroihin, vaikka olisit kuinka taitava yksilö tahansa. Se, että et ole aina parhaimmillasi on ymmärrettävää. Se, ettet edes viitsi yrittää, saa ainakin minut näkemään punaista. Kyse ei ole pelkästään valmistautumisesta, vaan liittyy myös pelaajan luonteeseen.
 

JJ#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ollaan puhuttu ihan samaa kieltä koko ajan. Siltikin puhutaan hieman eri sävystä.

Paskoja pelejä tulee kaikille ja silloin suurin syy on yleensä juurikin huono valmistautuminen. Mutta vaikka kuinka olisi paska peli, niin et sää vain voi mennä kaukaloon kaunokeilla luistelemaan ja olemaan tekemättä mitään. Et vain voi. Pelaajana sää olet vastuussa tekemisestäsi suhteessa koko joukkueeseen. Et voi kusta pelikavereiden muroihin, vaikka olisit kuinka taitava yksilö tahansa. Se, että et ole aina parhaimmillasi on ymmärrettävää. Se, ettet edes viitsi yrittää, saa ainakin minut näkemään punaista. Kyse ei ole pelkästään valmistautumisesta, vaan liittyy myös pelaajan luonteeseen.

Kyllä, aletaan pääsemään samalle sivulle. Tuo boldattu tiivistää kyllä aika hyvin tämän, ja oon sen kans samaa mieltä. Paskalle päivälle ei inhimillinen pelaaja välttämättä mahda mitään, niitä saattaa tulla vaikka kuinka olisi valmistautunut täysillä. Mutta jos ei edes yritä olla paras versio itsestään, niin sitten voi vaihtaa munkin puolesta maisemaa Raksilasta etelään.
 

isokasikaks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, Kärpät
Mitkä muuten on Kärppien yv-viisikot tällä hetkellä? Mihin Jokinen tulee menemään? Kiitos.
1. Yv: Leskinen, Kristof, Heshka, Lasu ja Hakanpää*.
2. Yv: Heponiemi, Ohtamaa, Pyörälä, Kupari ja Osala*.
* Hakanpää ja Osala saattavat olla toisinpäin.

Jokinen luultavasti Kuparin tilalle, näin itse sen näkisin. Ykkösyyvee toiminut viime aikoina hyvin, joten en sitä lähtisi sekottamaan. Toki Jokinen olisi upgrade Lasuunkin(keneenpä ei olisi), mutta 2. ylivoimalla ollut välillä vaikeuksia tuodan kiekko keskiviivan yli. Toki jos siitä on yli päästy, niin Kupari on kokenut parhaaksi vaihtoehdoksi törmätä vastustajaan siniviivalla. Näin ollen sijoittaisin Jokisen Pyörälän ylivoimaan. Tämä toki henkilökohtainen mielipide, ei varmaa faktaa.

Tulipas vastatessa puhuttua myös ylivoimakoostumuksista ylipäätään.

Edit: suuria vaikeuksia viestiä muokatessa puhelimella.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Jokinen luultavasti Kuparin tilalle, näin itse sen näkisin. ...Tulipas vastatessa puhuttua myös ylivoimakoostumuksista ylipäätään.

Jatketaan samalla linjalla :) Tosiaan, jos Jokinen tulee ylivoimaan "drop-in-replacementtina", niin varmaan tuo kakkos-yv ja Kupari olisi luontevin. Mutta ois siinä nyt Mamballa palikoita miettiä kentällisiä uusistakin lähtökohdista.
 

Ermine#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina
Laajalla rintamalla onnistumisia tänään. On siinä Jokisen kokoinen paikka tuossa kokoonpanossa ykköskentässä. Muuten näyttää mainiolle.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät on kyllä järkyttävän kova. Tänään hurja esitys. Ylivoimaisuuden vain kasvaessa on alkanut jäähytasapaino kallistumaan meitä vastaan aika hurjastikin. Ei yllätä. Sinänsä harmi, sillä alivoimamme ei tarvitsisi niin paljon harjoitusta kuin ylivoimamme.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Kärpät on kyllä järkyttävän kova. Tänään hurja esitys. Ylivoimaisuuden vain kasvaessa on alkanut jäähytasapaino kallistumaan meitä vastaan aika hurjastikin. Ei yllätä. Sinänsä harmi, sillä alivoimamme ei tarvitsisi niin paljon harjoitusta kuin ylivoimamme.

Minusta tämä johtuu enemmän siitä, että Kärpät ei ole pelannut joulun jälkeen erityisen hyvin kuin muutamassa pelissä ja joutunut puolustamaan enemmän kuin "normaalisti". Eikä asennekaan ole ollut kaikissa peleissä ihan huippuluokkaa, ymmärrettävästi. Se yleensä johtaa jäähyihin. Toki omastakin mielestä trendi on vähän sellainen, että Kärpät saa pikkuisen helpommin jäähyjä kuin ansaitsee niitä, ehkä sitten tasoittelun vuoksi.

Tuo eilinen ja Tampereella Tapparaa vastaan pelattu peli ovat toki sitten olleet mykistävän hyviä. Uskon silti, että noistakin otteista Kärpät pystyy vielä parantamaan. Varmaan pelkästään jo Jokisen ansiosta.

Ylivoimista sen verran, etten millään usko, että Kupari pudotettaisiin pois. Eiköhän se Hakanpää ole, vaikka hyvin maalin edustalla onkin häärinyt. Lasukin voisi olla, mutta hänellä joka tapauksessa ihan hyvät ylivoimapisteet kasassa ja uskon, että hän pystyy ottamaan tuon maalineduspelaajan roolin Hakanpäältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös