Kärppien peliesitykset kaudella 2024–2025

• 266 697
  • 1 811

Kelluke.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Oulun Lippo, AC Oulu.
No nyt, on kyllä painetta kattilassa Oulun Kärpillä! Kun katsoo Kärppien loppuohjelmaa ja suoritustasoa kaukalossa, playout-sarja Jukureiden kanssa on hyvinkin mahdollinen. Sen jälkeen karsinnat Jokereiden kanssa. Niinkö toistaa historia itseään. Huhhuh! On tässä jännittäminen. Urheilu on mahtavaa!
Nyt on taas sarkasmitutka koetuksella, oletko oikeasti sitä mieltä että on mahtavaa, että kahdeksan biljoonan puolen Suomen joukkueella on paineita, että pysytäänkö Liigassa? En usko, että kukaan, joka kannatta Oulun Kärppiä on sitä mieltä, että nykyinen tilanne on lähelläkään hyväksyttävää, joten oletan, että tämä on vitsi.

edit: rehellisesti luulin klikanneeni "luonaslistan kipinävahti" -ketjuun, joten luulin, että tämä oli selvästi vaan paska vitsi.

Viimeksi muokattu:

Northbound

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt on taas sarkasmitutka koetuksella, oletko oikeasti sitä mieltä että on mahtavaa, että kahdeksan biljoonan puolen Suomen joukkueella on paineita, että pysytäänkö Liigassa? En usko, että kukaan, joka kannatta Oulun Kärppiä on sitä mieltä, että nykyinen tilanne on lähelläkään hyväksyttävää, joten oletan, että tämä on vitsi.

Hulluja on palsta täynnä. Tai ainakin yksi nimimerkki, kommentoimatta sen tarkemmin kuka se voisi olla.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaverilla ei selkeästi ole muistikuvia vuodesta 1989. Jos olisi, et suoltaisi tällaista psykopaattista tekstiä tänne.
On muistikuvat. Toki silloin Kärpät ei minulle merkinnyt mitään. Jalkapallon puolella olen joutunut todistamaan suosikkijoukkueeni Aston Villan putoamista.

Ei tässä ole kyse psykoosista, kiitos vain huolestasi. Kyse on tunteista, joita vakaumuksellinen urheiluseuran kannattaminen voi tuottaa. Olen saanut todistaa kahtena vuonna peräkkäin Kärppien voittomaalia finaalin gamesevenin jatkoajalla. Ne olivat uskomattomia kokemuksia. Olen saanut todistaa Aston Villan voittoa Villa Parkilla suuresta ja mahtavasta Chelseasta, Chelsean suuruuden aikoina. Muistan Villan toppareiden puskumaalit tuossa pelissä ikuisesti.

Toista laitaa on makusteltu myös. Pahin isku oli varmaan se karmaiseva TuTo-tappio. Se oli sarja, jota ei pitänyt pystyä häviämään. Niin vain urheilun mystiikka antoi meille oppitunnin.

Edelleen toivon Kärppien voittoa jokaisessa jäljellä olevassa pelissä. Surkean kauden myötä panokset vain ovat kasvaneet ja kylmä rinki perseessä sen kuin kylmenee. Urheilun seuraaminen on kuitenkin minulle vain harrastus. Ei Kärppien tai Aston Villan menestymättömyydellä ole vaikutusta minun perusturvallisuuteen. Niinpä voin kokea urheilun seuraamisen tuottamia pettymyksiä ja menestyksiä niin, ettei koko maailmani mullistu. Toki niillä on omat heijastuksensa kokonaisuuteen, mutta niin pitääkin.

Viimeksi muokattu:

wanhaa gauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eihän hienoa olekaan se, että juuri Kärpät on vaarassa joutua karsintoihin saati että putoaisimme, vaan karsintojen olemassaolo yleensä. Itsekin olen erittäin voimakkaasti toivonut tätä Liigan avaamista ja nyt sen konkreettisesti huomaa, kuinka paljon lisää panosta ja mielenkiintoa se tuo loppukauteen. Vaikka kausi on ollut urheilullisesti täysi farssi, on vielä tulossa kovan panoksen otteluita, joissa voidaan vielä välttää se aivan totaalinen katastrofi. Saa nähdä vieläkö seurajohto tässä jotenkin reagoi, kun tämä karsintauhka tässä vielä sittenkin konkretisoituu.

Hyvä kommentti, toivottavasti tämä selkeyttää, kyse ei ole varmasti siitä että optimisti-Kärppä-kirjoittajista joku toivoisi seuralle katastrofia.

Täytyy edelleen uskoa että seuran johdossa reagoidaan ja/tai ns. onni on myötä loppupeleissä.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt on taas sarkasmitutka koetuksella, oletko oikeasti sitä mieltä että on mahtavaa, että kahdeksan biljoonan puolen Suomen joukkueella on paineita, että pysytäänkö Liigassa?
En ole esittämääsi mieltä. Toivon Kärpille mestaruutta. Olen sitä mieltä, että on mahtavaa, kun urheilussa on tunnetta ja painetiloja.

Smyth#46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On muistikuvat. Toki silloin Kärpät ei minulle merkinnyt mitään. Jalkapallon puolella olen joutunut todistamaan suosikkijoukkueeni Aston Villan putoamista.

Ei tässä ole kyse psykoosista, kiitos vain huolestasi. Kyse on tunteista, joita vakaumuksellinen urheiluseuran kannattaminen voi tuottaa. Olen saanut todistaa kahtena vuonna peräkkäin Kärppien voittomaalia finaalin gamesevenin jatkoajalla. Ne olivat uskomattomia kokemuksia. Olen saanut todistaa Aston Villan voittoa Villa Parkilla suuresta ja mahtavasta Chelseasta, Chelsean suuruuden aikoina. Muistan Villan toppareiden puskumaalit tuossa pelissä ikuisesti.

Toista laitaa on makusteltu myös. Pahin isku oli varmaan se karmaiseva TuTo-tappio. Se oli sarja, jota ei pitänyt pystyä häviämään. Niin vain urheilun mystiikka antoi meille oppitunnin.

Edelleen toivon Kärppien voittoa jokaisessa jäljellä olevassa pelissä. Surkean kauden myötä panokset vain ovat kasvaneet ja kylmä rinki perseessä sen kuin kylmenee. Urheilun seuraaminen on kuitenkin minulle vain harrastus. Ei Kärppien tai Aston Villan menestymättömyydellä ole vaikutusta minun perusturvallisuuteen. Niinpä voin kokea urheilun seuraamisen tuottamia pettymyksiä ja menestyksiä niin, ettei koko maailmani mullistu. Toki niillä on omat heijastuksensa kokonaisuuteen, mutta niin pitääkin.

Nyt jää epäselväksi onko kyse vakaumuksellisesta urheiluseuran kannattamisesta vai harrastuksesta, joka ei vaikuta perusturvallisuuteen tai mullista maailmaa. Helposti tukalissa tilanteissa sitä hakee henkistä etäisyyttä itselleen tärkeästä asiasta - "ei mua ny niin paljo ees kiinnosta tää..."

Mielelläni jatkaisin kevättä siten, ettei tarvitsisi kokea näitä tunteita, kylmää rinkiä perseen alla ja pettymyksiä. Kun on kannattanut tiettyä seuraa yli 30 vuotta, voi olla vaikeaa suhtautua asiaan pelkkänä harrastuksena. Toivottavasti toimistolla ei ajatella samalla tavalla, että tässä ollaan aitiopaikalla seuraamassa huippu-urheilua Matti Alatalon tavoin.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt jää epäselväksi onko kyse vakaumuksellisesta urheiluseuran kannattamisesta vai harrastuksesta, joka ei vaikuta perusturvallisuuteen tai mullista maailmaa. Helposti tukalissa tilanteissa sitä hakee henkistä etäisyyttä itselleen tärkeästä asiasta - "ei mua ny niin paljo ees kiinnosta tää..."

Mielelläni jatkaisin kevättä siten, ettei tarvitsisi kokea näitä tunteita, kylmää rinkiä perseen alla ja pettymyksiä. Kun on kannattanut tiettyä seuraa yli 30 vuotta, voi olla vaikeaa suhtautua asiaan pelkkänä harrastuksena. Toivottavasti toimistolla ei ajatella samalla tavalla, että tässä ollaan aitiopaikalla seuraamassa huippu-urheilua Matti Alatalon tavoin.
Et ymmärrä, mitä ajan takaa. En ilmaise asiaa tarpeeksi selvästi tai sitten urheilufilosofiamme ovat niin erilaiset, ettemme pysty yhteistä säveltä löytämään.

Suhtautumiseni Kärppiin on tulisieluista. Käytän paljon aikaa, energiaa ja rahaa tähän harrastukseen tai no, ehkäpä elämäntapaan voisi jopa sanoa. Kärpät tai Aston Villa eivät ole kuitenkaan siinä korissa, jossa ovat aidosti elämän isot asiat , kuten perhe ja terveys. Tässä suhteessa Kärpät kuuluu koriin harrastus ja siinä viitekehyksessä ovat myös siihen liittyvät tunteet.

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Katsokaapas vaan niin tämä ratkeaa vasta 15.3. Silloin voittaja ottelusta Pelicans-TPS selviää kuiville. Samoin voittaja ottelusta Jyp-Sport. Kärpät kohtaa IFK:n, jolla ei ehkä kovin valtaisaa panosta ottelussa ole, mutta on meille silti vaikea vastustaja.

Hienosti ovat onnistuneet saamaan nämä samoista sijoista taistelevat joukkueet keskinäisiin otteluihin päätöskierrokselle, Kärppiä lukuunottamatta.

Tästä viisikosta kaksi menee tuona päivänä säälipleijareihin, kahden kausi päättyy ja yksi menee karsintoihin. Eli Kärpillä kuitenkin aika hyvät saumat, jopa 80% todennäköisyys selvitä. Edes tappio ei välttämättä haittaa, koska muissa pareissa on vain 3 pistettä jaossa kahta kilpailijaa kohden.

Mutta urheiludraamaa ei tule puuttumaan. Ja paljon ratkaisee asetelmat missä ollaan päätöskierrokselle mennessä. Pistekin etua kaveriin olisi tärkeä siinä vaiheessa.

Viimeksi muokattu:

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Näyttää tulevan oman urheiluseuraamiseni jännittävin kevät. Ikävällä tavalla.

Kyllä tässä pitäisi alkaa voittaa, kun Pelicans, TPS, JYP ja Sport näyttävät olevan piristymään päin.

Mutta keneltä ne pisteet otetaan? Nykyisillä esityksillä pisteitä voisi olla tulossa ehkä JYP:ltä? Jos siltäkään. Aika pahalta näyttää:

Kotona:
JYP
Tappara
HIFK

Vieraissa:
Lukko
Ässät
Tappara
HIFK

Viimeksi muokattu:

Koodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koko kauden Kärppiä vaivannut kurittomuus näkyi Kuopion tuplapeleissä aika selkeästi. Kun omissa saadaan vihdoin kiekko omalle joukkueelle, hyökkääjät karkaa vastustajan siniviivalle ja pakit (tai kuka siellä alhaalla nyt sattuu olemaan) joutuu avaamaan pitkillä syötöillä. Nämä on helppo keskialueen träpissä tai karvaajan pelata pois ja syötöt ei mene perille -> taas pyöritään omissa.

Joko tämä on pelitavallinen asia (kuulostaa hullulta) tai sitten pelaajat ei vain noudata sovittua pelitapaa, joka myös kuulostaa hullulta. Yhtäkaikki, molemmat näistä johtuu nimenomaan valmentajasta jolla joko ei ole toimivaa pelitapaa tai sitten ei saa otetta pelaajiin ja ne tekee kentällä mitä haluaa.

Joku nosti tuolla liveseurannassa esille että ongelma on myös Kärppien senttereissä. No kun tarkemmin kokoonpanoja katsoo niin totuuden siemen tuossakin on. Kakkosena pelaa Nikupeteri (3+8), kolmosessa mestislaina Janhonen ja nelosessa oma junnu Yliniemi (1+2 Kärpissä). Ihan hirveästi Korpimäki (6+10) tai Melnick (6+6) ei tuota tilannetta olisi parantanut, mutta olisi se sentteristö nyt napsun tai pari ollut kovempi.

Mutta ehkä se suurin huolenaihe kuitenkin on tuo kuntopohja kun näyttää ja tuntuu siltä että esimerkiksi Kalpaa vastaan pelattiin ihan eri sarjatasolla. Vaikka tässä nyt jollain ihmeellä tuonne pudotuspeleihin päästäis, niin vahva veikkaus on että kunto loppuu jo alkumetreillä. Viime kaudella kunto ei enään riittänyt pelsuja vastaan, tuossakin sarjassa oltiin ihan vastaantulijoita ja rosteri ei ollut se selittävin tekijä vaan nimenomaan pelinopeus ja sen puuttuminen Kärpiltä

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ässät vs Sport
  • 1.78
  • 4.40
  • 4.30
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy