Berglund ja Koivisto hoitivat kiekollista osuutta mielestäni oikein hyvin tänään
Tästä minä olen (jälleen) eri mieltä. Mieleen muistuu kyllä Koivistolta saman tien kaksi loistavaa katkoa hyökkäyssinisellä, ainakin toinen oli ylivoimalla mistä luonnollisesti vastustaja olisi päässyt purkamaan ilman tätä katkoa.
Ensimmäisen katkon kohdalla Koivistolla oli loistava tilaisuus levittää laidalle Turuselle. Koiviston ratkaisu oli odottaa ja pitää kiekkoa ja odottaa. Ja pitää kiekko. Sitten kun toiseen suuntaan syöttömahdollisuuden antanut pelaaja X, koska en muista yhtään kuka se oli, oli vetänyt liukunsa äärimmilleen jä lähti kaartamaan takaisin keskellä vieden itsensä sekunniksi tuolle syöttölinjalle, päätti Koivisto vetää syötön suoraan hänen luistimiin. Muutama sekunti myöhemmin ja kiekko olikin Kärppien päädyssä.
Toisessa tilantessa Koivisto toimi hyvin samalla tavalla. Sillä kertaa ei toki ollut täysin suoraa syöttölinjaa mutta piti kiekkoa kunnes yritti syöttää Sportin kaverin läpi sen. Jälleen kerran lähimpää pelaajaa luistimeen, tällä kertaa se oli vaan Sportin kaveri jonka johdosta hetken päästä kiekko oli jälleen Kärppien päädyssä, tällä kertaa Sportin hallussa.
Siinä oli ne Koiviston ns. positiiviset mitä itse näin tässä pelissä. Seurasin Koivistoa vähän tarkemminkin kun minulle kerrottiin miehen olevan nero ylivoimalla, eikä vain syöttölauta, vaikka tänäänkin jakoi kiekko lähinnä laidalla odottaville pelaajille, eikä osoittanut asioita mistä peruspuolustaja ei suoriutuisi peruspäivänä. Teki myös 0+1 tehot ylivoimalla mikä tarkoittaa että otan vielä jatkossakin seurantaan, koska minulle on täällä kerrottu että miehen tehot ylivoimalla ovat miehen ansioita, eikä tämänpäiväisen missä jakoi sen Kovarcikille joka hakemalla haki poikittaissyötön Turuselle, joka ampui kiekon maaliin.
Pitkä vastaus yksinkertaiseen lauseeseen: minä en edelleenkään pidä Koivistoa hirveän hyvänä kiekollisena pakkina, silti hän on Kärppien parhaita kiekollisia pakkeja. Jossakin on menty päin metsää.