Uskotko tosiaan, että tuo on 3,5M joukkue? Toivottavasti ei hirveästi yli 3M.niin eihän 3,5M joukkue voi olla noin laiha
Uskotko tosiaan, että tuo on 3,5M joukkue? Toivottavasti ei hirveästi yli 3M.niin eihän 3,5M joukkue voi olla noin laiha
No ei todennäköisesti ole, ja itse asiassa ilmoitettu oli vissiin 3,25M? Joka tapauksessa Liigan kärkibudjetteja ainakin lähtökohtaisesti ja nyt toivotaan allaheilta ja pelijumalilta apua, että Turunen pysyy pelikunnossa loppuun asti. Ja kakkoskentässä sentteri joka ei ole avannut pistetiliään kuluvana vuonna.Uskotko tosiaan, että tuo on 3,5M joukkue? Toivottavasti ei hirveästi yli 3M.
Ei ole 3,5 miljoonan joukkue Kärpät. Budjetissa oli tilaa, kun kauteen lähdettiin ja kovapalkkainen Mingoia siirtyi alkumetreillä pois. Gunler on lainamies ja Ritchie kävi vain kääntymässä. Luulen, että alle kolmen miljoonan porukka on tuo. Toki joukkueeseen olisi panostettu siirtorajalla, jos laadukkaita pelaajia olisi ollut tarjolla.Uskotko tosiaan, että tuo on 3,5M joukkue? Toivottavasti ei hirveästi yli 3M.
Näköjään en ihan väärin ole haistellut. Itsekin juuri veikkaillut alle 3M joukkuetta, kun just tuo Mingoia lähtenyt ja Ritchiekään ei ole enää palkkaa nauttimassa. Ehkä tänne olisi kauden aikana joku seppä kovalla palkalla (aito vahvistus) eksynyt, jos oltais esimerkiksi viime kaudella oltu finaaleissa. Toivottavasti tänä keväänä menestytään, niin joku saattaa taas luulla Kärppiä urheilullisesti menestyväksi seuraksi. Jota se toivottavasti taas on.Ei ole 3,5 miljoonan joukkue Kärpät. Budjetissa oli tilaa, kun kauteen lähdettiin ja kovapalkkainen Mingoia siirtyi alkumetreillä pois. Gunler on lainamies ja Ritchie kävi vain kääntymässä. Luulen, että alle kolmen miljoonan porukka on tuo. Toki joukkueeseen olisi panostettu siirtorajalla, jos laadukkaita pelaajia olisi ollut tarjolla.
Meille käsite laadukas JOUKKUE on kovin erilainen. Sinä luettelet yksilöitä, minä katson, miten yksilöt pelaavat joukkueena ja joukkueen jäseninä. Kärpät on ollut jo pitkään sarjan kovin joukkue TULOKSENTEON näkökulmasta Pelicansin kanssa.Sitten kun taas tutkitaan rosteria tuloksenteon näkökulmasta, niin onhan joukkueesta aika kornia puhua laadukkaana. Mingoia lähti (ei korvattu), Ritchie lähti (ei korvattu), Bunnaman floppasi (ei ole potkittu eikä korvattu).
Eikö se ollut Kemppainen, jonka mies ensimmäisen maalin ohjasi.Nuo pitää kärkiblokkaajan ottaa. Ohtamaa löysäili ensimmäisessä maalissa ja Björkqvist toisessa
Mitä olet mieltä Junttilan panoksesta? Mun mielestä aika olematon. Jotenkin haluttoman näköinen. Tänään sai tuurilla syöttöpisteen Koiviston maaliin.minä katson, miten yksilöt pelaavat joukkueena ja joukkueen jäseninä.
Heräsin jossain kohti peliä ajattelemaan, että on muuten oikeasti ollut tasainen peli! Ekaa 10min. en nähnyt mutta muuten peli aaltoili päästä päähän, hetkittäisiä momentumeja puolin ja toisin mutta muuten rehtiä ja rehellistä kiekkoa. Ei olisi ollut vääryys jos pisteet olisi menneet toisin päin mutta tänään kääntyi näin!Onnea voitosta. Hieno ja rehti kamppailu. Parempi tällä kertaa voitti. Pelsu-Kärpät olisi hieno, rehti ja tasainen sarja. Ainoa miinus tuo välimatka.
Tästä vahva sama. Joukkue on sellainen keihäs jossa on terävä kärki ja tasapaksu loppuosa. Tai 3.ketju nyt pystyy aiheuttaa tuhoja mutta onhan meidän suurin ongelma selvästi tuo 2.ketju. Sieltä pitäisi pystyä kaivaa tehoja esiin jos Koivunen ja Turunen pidetään erillään. Aika pitkälti katse kohdistuu Antoseen mutta omalta osalta en kyllä pysty häneltä odottaa yhtään mitään. Suorastaan vituttaa vain katsella sitä Patrik Laine- maista löysää luistelua ja pelaamista.Sitten kun taas tutkitaan rosteria tuloksenteon näkökulmasta, niin onhan joukkueesta aika kornia puhua laadukkaana. Mingoia lähti (ei korvattu), Ritchie lähti (ei korvattu), Bunnaman floppasi (ei ole potkittu eikä korvattu). Kuten olen monesti sanonut, niin Koivusen ja Turusen valot sammuttamalla ei voiteta ainuttakaan sarjaa pleijareissa. Se on minun mielipide ja varmaan aika monen muunkin.
Junttila ei ole haluton, kaikkea muuta. Iso sydän. Minulla on sellainen tunne, että Junttila hakee vähän paikkaansa veteraanipelaajana, kun ei enää pystyy liikkeellä dominoimaan. Ykkösestä ottaisin pois ja asettaisin Bunnamanin vierelle. Koivunen sitten Kemppaisen ja Turusen ketjuun. Kyllä Jullelle on paikka tuossa joukkueessa. Iso pelaaja keväällä, taas.Mitä olet mieltä Junttilan panoksesta? Mun mielestä aika olematon. Jotenkin haluttoman näköinen. Tänään sai tuurilla syöttöpisteen Koiviston maaliin.
Edit. Eiköhän Junttilakin jonkun todella tärkeän pelin ratkaise pleijareissa. Niin nämä aina menee.
Kyllä, meillä selkeästi on JOUKKUE (henki ja yhtenäisyys painosanoina), joka on ihan helkutin mukava nähdä tuon viime kauden psyykkisesti raunioina olleen joukkueen jälkeen. Nautin siitä aivan yhtä paljon kuin sinäkin.Meille käsite laadukas JOUKKUE on kovin erilainen.
Tämän tuloksenteon takana on vain pari yksittäistä pelaajaa Turunen etunenässä isolla marginaalilla, jotka kykenevät kääntämään pelejä meille tällä hetkellä. Se on pelottavaa play-offeja ajatellen ihan loukkaantumisriskin ja muutenkin pelin luonteen muuttumisen vuoksi.Kärpät on ollut jo pitkään sarjan kovin joukkue TULOKSENTEON näkökulmasta Pelicansin kanssa.
Sanon vielä kerran, että minä en nää sellaista joukkuetta LAADUKAANA, jossa pelaa kärkirooleissa nimet Julius Junttila, Julius Hermonen ja Connor Bunnaman. Laadukkaaseen joukkueeseen kuuluu laajalla rintamalla pelien ratkomiseen kykynevä pelaajamassa. Nykyisessä moodissa meiltä puuttuu se paljon puhuttu secondary scoring osasto käytännössä kokonaan.Kärpät on kiistatta laadukas joukkue tähän sarjaan ja tähän kauteen.
Siis eihän Koivistokaan niitä laukauksia saa maalille saakka sen koommin. Jakaa kiekkoa muille. Ja mikäs siinä, kun homma toimii.Välillä jotku sanoo että Koivisto pitäs heittää ulos kun Paaso ajaisi saman asian. Mutta millo Paaso on saanut vedon edes maalille asti? Hyvän pelin pelas Paaso en sitä tarkoita, vaan mietin että miten niin Paaso tehollisesti ajaisi saman asian? Omassa päässä kyllä saman ajaa mutta entä toisessa päässä
Silti Kärpät on tehnyt jo pidempään yli kolme maalia per peli. Sulla purskahtaa kahvit suusta, kun Liigan tämänhetken parhaasta joukkueesta käytetään adjektiivia laadukas, erikoista. Ehkäpä olet vain lukkiutunut omaan käsitykseesi siitä, miten laadukas joukkue rakentuu. Se voi nimittäin rakentua muutoinkin kuin yhdellä tavalla.Sanon vielä kerran, että minä en nää sellaista joukkuetta LAADUKAANA, jossa pelaa kärkirooleissa nimet Julius Junttila, Julius Hermonen ja Connor Bunnaman. Laadukkaaseen joukkueeseen kuuluu laajalla rintamalla pelien ratkomiseen kykynevä pelaajamassa. Nykyisessä moodissa meiltä puuttuu se paljon puhuttu secondary scoring osasto käytännössä kokonaan.
Kärpät on laadukas joukkue monella mittarilla, mutta veikkaan, että osalla ne Kärppien isoimmat puutteet ja heikkoudet näkyy sitten siinä, että Kärpät mielletään keskinkertaiseksi nipuksi.Meille käsite laadukas JOUKKUE on kovin erilainen. Sinä luettelet yksilöitä, minä katson, miten yksilöt pelaavat joukkueena ja joukkueen jäseninä. Kärpät on ollut jo pitkään sarjan kovin joukkue TULOKSENTEON näkökulmasta Pelicansin kanssa.
Kärpät on kiistatta laadukas joukkue tähän sarjaan ja tähän kauteen. Ei sen ääneen sanominen ole KORNIA, vaan totuus. Kärpissä on kärkiosaamista jokaiselle ydinsaralle ja ilmeisen laadukkaasti muutkin pelaajat suorittivat roolissaan, kun Kärpät kerta on voittava joukkue.
Tämä lause on melkoinen paradoksi mielestäni. Miten joukkue voi olla laadukas / laadukkaasti rakennettu, jos siinä on harmittavan monta puutetta ja riskitekijöitä tärkeimpiä pelejä ajatellen?Kärpät on laadukas joukkue, jossa on kevään kannalta harmittavan monta puutetta / riskitekijää.
Joku, en just nyt muista kuka veikkaili sama ennen vuoden vaihdetta. Muistaako joku?Kevvään miehiä. Pellaillaan tämä runkosarja nyt alta pois.
Ps. Ois Juhiksella edes takatukka niin ois jotenki erottunu kentällä muista rivimiehistä.
Ylivoimalla edelleen juonikas. Pelsujen kakkos-yv vaikutti ykköstä vaarallisemmalta Juhiksen ansiosta.Pelasiko Juhis muuten?
Eikö se ollut Kemppainen, jonka mies ensimmäisen maalin ohjasi.
Pakko nostaa myös Hyry, Anttila ja KorpimäkiHurjia ukkoja ovat Koivisto, Koivunen ja Turunen.
Alkaa mennä säälittäväksi! Hoet kokoajan, että mitä sitten kun Koivunen ja Turunen ajetaan kylmäksi. Ihan sama se on joka vitun joukkueessa! Sama ongelma se on jokaisella, jos kaksi parasta pelaajaa tippuu pois!Kyllä toki viime aikojen statsit ovat hyvät eihän sitä voi muuksi puhua ja hyvä niin.
Sitten kun taas tutkitaan rosteria tuloksenteon näkökulmasta, niin onhan joukkueesta aika kornia puhua laadukkaana. Mingoia lähti (ei korvattu), Ritchie lähti (ei korvattu), Bunnaman floppasi (ei ole potkittu eikä korvattu). Kuten olen monesti sanonut, niin Koivusen ja Turusen valot sammuttamalla ei voiteta ainuttakaan sarjaa pleijareissa. Se on minun mielipide ja varmaan aika monen muunkin.