Olen vain sanonut, että vilttikomennuksiin on ollut syitä, jotka eivät yksinkertaisesti johdu pelkästään tilastoista. Tilastot ovat hyvät, peliesitykset eivät ole aina olleet synkassa niiden kanssa. Ja sen on nähnyt katsomalla pelejä.
En usko Junttilan olleen viltitettynä. Hän on pelannut Kärppien hyökkääjistä toiseksi eniten ja on jäällä aina, kun ottelun lopussa ratkaistaan voittajaa, niin myös epäiltyä villitystä edeltävässä pelissä, jossa taisi pelata hyökkääjistä kaikista eniten. Minä olen nähnyt Junttilan pelissä puolustussuuntaan paljon hyvää ja niin ilmeisesti Marjamäkikin.
Leskinen on ollut pois ottelun sieltä ja toisen täältä. Yksi on ilmoitettu Leskisen omalla suulla ”viltitykseksi”. Tai no, Leskinen itse sanoi olleensa pelikunnossa, mutta esim. fysion tai lääkärin näkemys on voinut olla toinen. Jotakin pientä häikkää Leskisellä joka tapauksessa on. Toivottavasti sekä Junttila että Leskinen ovat lauantaina kärkikamppailussa pelikuintoisia, sillä molempia avainpelaajia tarvitaan tuolloin kovin.
Jos Leskinen on ollut yhden pelin viltissä, se ei tarkoita, että hän olisi ollut huono. Kyseessä on voinut olla koko joukkueen ravistelu surkean HIFK:n pelin tiimoilta. Tai sitten Marjamäki on osoittanut Villelle, että pelkkä hyvä ei riitä, sinä pystyt olemaan loistava.