Aholla on eläkevirka Kärpissä, ja ympärillä ehtii vaihtua vielä porukka moneen kertaan ennen kuin Haba lähtee. Kaarlehto oli herran viimeisin taidonnäyte "laadukkaista" hankinnoista. Eipä sillä, toivoin todella, että Karolus onnistuisi ja osoittautuisikin hyväksi lääkkeeksi maalivahtidilemmaan, mutta eipä siitä kovin kummoisia viitteitä ollut edes etukäteen.Harri nyt lähe ikinä suojatyöpaikastaan. Seurassa ei ole ketään, jolla olisi munaa nakata se pellolle. Ilkka Mikkolakin hästää Harrin selän takana piilossa. Aina.
Topihan oli ihan kuin kaksi maratonia putkeen juossut, ihan kuolemaisillaan kun rösähti laitaa vasten polvillaan sen maalin jälkeen. Kunto ei riitä. Olisipa meillä joukkueessa toinenkin Rundblad. Onneksi ensi kaudella ei tarvitse enää Topia nähdä, saa oikean vahvistuksen tilalle.Missä oli avut Rundbladille lopussa. Siihen olisi kaveri hyvin kerennyt mukaan estämään maalineteen ku olisi edes luistellut.. harmittaa pirusti
Kai tuolle vois astmalääkkeet hommata jos happi loppuu normi peliajalla? Käyttäähän ne muutkin.Topihan oli ihan kuin kaksi maratonia putkeen juossut, ihan kuolemaisillaan kun rösähti laitaa vasten polvillaan sen maalin jälkeen. Kunto ei riitä. Olisipa meillä joukkueessa toinenkin Rundblad. Onneksi ensi kaudella ei tarvitse enää Topia nähdä, saa oikean vahvistuksen tilalle.
Sääli sinänsä, mulla oli kovat odotukset Topille tästä kaudesta.
Kiva katsoa maalikoostesta kun Topi "vitun" Niemelä liukuu selkä suorana keskialueella tuossa tilanteessa.Missä oli avut Rundbladille lopussa. Siihen olisi kaveri hyvin kerennyt mukaan estämään maalineteen ku olisi edes luistellut.. harmittaa pirusti
Katsoin jo eilen samaa. Oli loukkaantuminen alla tai ei niin ei voi päästää pelaajaa jäälle jos ei pysty pelaamaan Liiga vauhdissaKiva katsoa maalikoostesta kun Topi "vitun" Niemelä liukuu selkä suorana keskialueella tuossa tilanteessa.
Ja lopputulos on sama, koska Niemelä siellä pelaa Byströmin kanssa alivoimaa siltikin. Vehviläinen saattaa ottaa pari koppia, ja Gardiner laittaa pari maalia, mutta joukkueen asenteen ollessa tänään nähdyn kaltainen, niin rahan polttamista taitaa vahvistukset olla.JYP lainoja odotellessa… Junttila —> Gardiner, Niemelä —> Niku/Ottavainen, Kaarlehto —> Vehviläinen
Ai meneekö Bysse Jypiin tässä tapauksessa?Ja lopputulos on sama, koska Niemelä siellä pelaa Byströmin kanssa alivoimaa siltikin.
Jos menee niin voin olla sponssaamassa matkalippua seuraavaan junaan ja hotelliyötä, että ehtii hommata majapaikan seuraavalle yölle rauhassa.Ai meneekö Bysse Jypiin tässä tapauksessa?
Se että tuollaista tarvitsee edes kysyä, niin kertoo jo jotain. Vaikea on täysin vilpittömästi sanoa, että yksikään ns. kärkiäijä olisi oikeasti onnistunut pääosan kautta sillä tasolla, kuin ainakin itselläni on ollut odotus. Kyllä yksi kentällinen oikeita kärkiäijiä tarvittaisiin ja kärkiäijien tehokkuudella varustettuna, jos mestaruudesta halutaan pelata.Onko meillä aidosti yhtään onnistujaa kärkipelaajien joukossa?
Meriläinen, Paaso, Hyry, Anttila, Olkkonen. Odotuksiin nähden onnistujia.
Rundblad, Turunen, Leskinen. Sinne päin mutta parempaankin on heissä ainesta.
Viikonlopun molemmat pelit surkeita. Aiemmat neljä peliä hyviä, ehkä viisi tai kuusi hyviä mutta neljä voittoa kuitenkin. Huokaistu helpotuksesta, ja vähän tuudittauduttu? Tänään oli virkamies-Kärpät jäällä höystettynä Topilla, joka on tällä kaudella suurinpiirtein joka pelissä ollut ihan paska, mutta tänään potenssiin viisi tuhatta. Ei Topilla onnistunut mikään. Ei helppo syöttö, kiekon haltuunotto, puolustuspeli, (yllätys) kunto, pelisilmä.Mistä johtunee nämä alisuoritukset pelillisesti verrattuna aiempiin? Jotain ongelmaa kuitenkin kokonaisuudessa?? Niin iso ero on näissä peleissä..?
Ongelma on siinä, että KooKoon tasoisen rosterin ei pitäisi edes "paremmalla pelipäällä" yllättää Kärppien tasoista joukkuetta edes housut kintuissa ja letku löysänä. Suomeksi siis peruspaskalla suorituksella pitäisi voittaa. Toki tänään päätettiin sitten antaa maalivahtiosastollakin siimaa aika kivasti.Eli summa summarum, Kookoo oli tänään paremmalla pelipäällä yksinkertaisesti kuin Kärpät. Ei mitään syytä laittaa päätä pensaaseen Kärpillä, ensi viikolla uutta matoa koukkuun Sportia ja Ilvestä vastaan.
Ei varmaankaan syytä laittaa päätä pensaaseen, koska edelleen tapellaan hyvin CHL paikasta ja kotiedusta. Ei mitään pois KooKoon esityksestä tämän päivän perusteella, mutta kyllä tämä peli olisi ollut voitettavissa normi pelillä. Eikö? KooKoo ei esittänyt mitään ihmeellistä.Tässä hieman tappiota mutusteltuani ja saunassa käytyäni, tämän päivän tappio oli toki Kärppien heikointa peliä tällä viikolla mutta erityisesti, Kookoo pelasi tosi hyvää kiekkoa tänään. Luulen, että aika moni muukin joukkue olisi tänään saanut pataan Kouvolassa.
Kärppien fokus ei varmasti ollut tänään aivan tapissa ottelun alkaessa eikä sen aikana. Hyvän esimerkin tähän antaa käsittämättömän heikko syöttöjen laatu sekä vastaanottamisessa hutilointi. Liekö kyse jonkinlaisesta ulospuhaltamisesta ELINTÄRKEIDEN voittojen jälkeen vai mikä, mutta epäilen ettei ensi viikolla tämän päivän kaltaiset esityksen toistu.
Lisäksi Kookoosta, ajatelkaa joukkue, jolle jokainen piste on elintärkeä (en sano, ettei Kärpille olisi, mutta Kookoolle ihan sääleihinkin pääsyyn riittävät pisteet) miten erilainen tunnelataus vaikka kaksinkamppailuihin on kun sulla on pakko saada se kiekko itselle ettei toinen tee maalia. Kertakaikkisen hyvin pelasi kotijoukkue tänään, ja huomasi, kuinka siellä on se ns. tuli kankun alla.
Eli summa summarum, Kookoo oli tänään paremmalla pelipäällä yksinkertaisesti kuin Kärpät. Ei mitään syytä laittaa päätä pensaaseen Kärpillä, ensi viikolla uutta matoa koukkuun Sportia ja Ilvestä vastaan.
No kun Kärppien utj ampuu hehtaaripyssyllä, muualla on parempi sihti!Kyllähän tuossa tulee ihmeteltyä että mihin helvettiin ne rahat menee kun vertaa vaikka kahvaran rosteriin. Utj:lla pitäisi olla edes kohtuullinen tulosvastuu. Hyväveli hyväveli heiheihei! Siinä Kärppien slogani.
Minä olisin vaihtanut jo toisesta maalista Mertsin maaliin. Toki vaihtaisin herkästi itse maalivahtia muutenki, minulle se on herättelyä. Jos Kaarlehto on pakko laittaa maaliin, laittaisin heti seuraavan peliin. Muuten en enää. Mertsin kanssa kunnon juttelut että "mielummi heti toinen mahku Kaarlehdolle ku myöhemmin. Sinut voi laittaa aina ja tullaan laittamaan jatkossa vaikka pelaisi miten" tyylisesti.Itse olisin ehkä pitänyt loppuun asti maalilla ja antanut Mertsin levätä. Voi olla hankalaa laittaa miestä uudelleen maalille.
Minä olisin vaihtanut jo toisesta maalista Mertsin maaliin. Toki vaihtaisin herkästi itse maalivahtia muutenki, minulle se on herättelyä. Jos Kaarlehto on pakko laittaa maaliin, laittaisin heti seuraavan peliin. Muuten en enää. Mertsin kanssa kunnon juttelut että "mielummi heti toinen mahku Kaarlehdolle ku myöhemmin. Sinut voi laittaa aina ja tullaan laittamaan jatkossa vaikka pelaisi miten" tyylisesti.