Ai, että kyllähän tämä nyt maistuu ihan saatanan hyvälle. Aletaan olla pikkuhiljaa oikeilla raiteilla,kun voitetun pelin jälkeen vastustajan fanit tulevat kertomaan, että "väärin voitettu". Musiikkia korville!
Mitä tulee noihin HIFK-kannattajien kommentteihin, niin en kyllä itse asiassa ymmärrä niitä edes alkuunkaan. Jauhetaan jostain Marjamäen epäjääkiekosta, kun oma joukkue Peltosen johdolla pelaa lähes tismallaan samanmoista Meidän peliä, korkein eri vivahtein, aina viivelöhdöistä, trappeihin, pudotuksiin, hidastuksiin ja niin edelleen. Oli kyllä huikean taktinen shakkiottelu ja itse viihdyin suuresti pelin parissa, kun kotisohvalta bongasi aina kunkin joukkueen ja valmentaja vastanokituksia toisen peliliikkeisiin. Todellista jääkiekkoshakkia!
En myöskään ymmärrä alkuunkaan näitä kommentteja, että nyt Marjamäen pelin pitäisi "viihdyttää". Viihdyttää ketä? Marjamäki palkattiin kääntämään laiva ja tuomaan voittoja, ei taikomaan sirkustemppuja ja tarjoamaan kansalle huveja. Toki onhan se voittaminenkin huvia ja itse kyllä viihdyn!
Marjamäki tekee sen mitä vaaditaan voittoon. Ei Kärpillä olisi ollut mitään palaa, jos oltaisiin Marjamäen johdolla lähdetty jollain hurlumhei-hokilla "hallitsemaan" ja "hyökkäilemään". Oma pää olisi saletisti vuotanut, kuin verkkokassi. Sen takia itse ymmärrä tämän Marjamäen nykyisen taktiikan, millä lähdetään peleihin ja taklataan loppukausi. Koska tämä on se taktiikka, jolla Kärppien on mahdollista taistella voitosta ja haastaa muut suuret.
Pitää pohtia, että olisiko ollut joku vaihtehtoinen malli tai toinen skenaario, millä Kärpät pystyisi haastamaan muut paremmin, kuin tällä nyt valitulla linjalla? Eli jos oltaisiin lähdetty nopeampaan, hyökäävämpään ja enemmän riskejä ottavampaan pelaamiseen, olisko tulos ollut nyt nähtyä parempi? Tähän toki saatiinkin jo vastaus viime ja tällä kaudella Mannerin sekä Mikkolan johdolla. Ei ole toki tarkoitus vähätellä kenekään jääkiekkomakuja tai mielipiteitä, mutta mielestäni monen tulisi tarkastella näitä asioita, kuten valmentaja tarkastelee. Toki nyt ollaan keskustelupalstalla ja näitä asioita tarkastellaan, kuten fanit tarkastelevat. Marjamäki tekee sen mitä pitää, että joukkue menestyy. Lauri Marjamäki on valmentaja ja hän haluaa voittaa, tietenkin.
Ja nyt Marjamäki on noissa olosuhteissa, näillä palikoilla, tullut siihen tulokseen, että tämä on se linja, jolla joukkueesta ja koneesta saadaan revittyä se maksimaalinen irti. Ymmärrän itse täysin Marjamäkeä ja tätä nykyistä valittua linjaa ja uskon, että niin ymmärtää moni muukin Kärppä-kannattaja ja henkilöt, jotka ovat jääkiekkoa ja huippu-urheilua monet vuodet seuranneet, jopa ruohonjuuri tasolta. Syvällistä ymmärrystä urheilusta ja mistä tässä touhussa on kyse ja miksi nyt toimitaan, kuten toimitaan. Fanit ja satunnaiskatsojat voivat täällä toki huudella viihdykkeiden perään, mutta epäilen, että he eivät ymmärrä, mistä tässä touhussa on kyse.
Kaikille Marjamäen ja hänen pelinsä kovaäänisille kritisoijille esitän kysymyksen: Kait huippu-urheilussa saa yrittää voittaa ja etsiä ne kaikki parhaat keinot voittamiseen? Ainakin pitäisi yrittää, mielestäni
Tässä vielä uutinen, missä Marjamäkikin avaa tilannetta: Nyt on pakko voittaa
Kärpät on ajautunut poikkeukselliseen tilanteeseen runkosarjan lopulla. Nyt on pakko voittaa. Muuten kausi päättyy runkosarjaan.
www.is.fi