En tiedä kiinnittivätkö muut huomiota samaan, mutta omiin silmiin näytti, että hitaita lähtöjä viljeltiin eilen hieman enemmän ja eri tavalla kuin aiemmin.
Nyt vedettiin muutaman kerran peli ihan pysähdyksiin ja lähdettiin yhtenäisenä viisikkona. Tämä kyllä aika lahjakkaasti hajosi heti oman siniviivan jälkeen Ässien träppiin, mutta pari kertaa päästiin laidasta vauhdilla alueelle ihan hallitusti kiekon kanssa. Träpin edestä palauteltiin myös muutaman kerran kontrolloidusti omiin ja otettiin uusi yritys.
Eihän se nyt kauhean hyvin toiminut, mutta oma fiilis on, että tuo vähensi omassa päässä sekoilua jonkin verran. Mielenkiintoista nähdä tänään jatkuuko sama trendi, vai oliko kyseessä sattumaa/näköharha.
Ehdottomasti mielenkiintoinen huomio! Itse tein nimittäin samanoisen havainnoin myös tuolla otteluseurannassa eilen. Toki sen havainnon kera, että kerta toisensa jälkeen lässähtivät yhtä nopeasti, kun syntyivätkin. Heikosti ja hajanaisesti olivat vielä organisoitu. Kärpät tuntui viime aikoina - etenkin joulutauon jälkeen - siirtyneen enenevissä määrin liikkuviin kontrollilähtöihin (=tuhoon tuomittu yritys), mutta eilen Ässiä vastaan tosiaan tuntui, että viivelähdöt paikaltaan, olivat ripauksen lisääntyneet.
Toki kuten itsekin mainitsit, ei niistä oikein mitänä syntynyt ja tyrehtyivät aika helposti Ässien trappiin, (heikon/olemattoman harjoittelun/toistojen takia), mutta toivotaan, että tämä olisi jatkossakin se, mihin Mikkola turvautuisi pelejä rytmittäessä, niin kenties tässä ehtisi vielä saada ennen kevään kovia pelejä niitä toistoja viivelähdöistä, edes maltillisella tavalla.
Jäädään seuraamaan, miten tänään Lukkoa vastaan. Oma pessimistinen veikkaukseni on, että kyyti on kylmää. Perustan tämän arvioni siihen, että Lukko on parantanut peliään joka osa-alueella viime aikoina hurjasti, karvaaminen on yhtenäisempää ja järjestelmällisempää. Jos Kärpät yrittää lähteä viljelemään liikkuvia kontrollilähtöjä enenevissä määrin: Ei onnistu, tuhoon tuomittu viritelmä. Mutta, vaikka Kärpät yrittäisi nyt viljellä pysähtyviä viivelähtöjä enemmän: Ei onnistu, lunta tulee tupaan, koska toistot niistä ovat niin vähissä ja nuo viivelähdöt ovat vielä niin heikosti organisoitu, että uskon Lukon kollektiivisen prässin laittavan Kärppien hajanaiset kontrollilähdöt ja PAHP:in linkoukseen.
Mutta kenties tärkeintä olisi nyt se, että Mikkola on ja pysyy noissa pysähtyvissä viivelähdöissä (=tukeutuu niihin pelin vaikeilla hetkillä), vaikka kyyti olisikin kylmää ja näin saataisiin niitä toistoja enemmän ja enemmän. Saa nähdä pitääkö Mikkolan pää, vai alkaako hulluttelu, jos peli ei toimikaan.
Hyökkäätkö yhden erän aikana esim. kuusi laadukasta ja organisoitua hyökkäystä, vaiko 20 hajanaista ja summamutikassa?
Edit. typot