Kärppien kokoonpano ja ketjukoostumukset kaudella 2023–2024

  • 359 305
  • 2 467

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa:
a) Westerholmilla on jotain pientä vaivaa, eikä siksi ole pakko peluuttaa. Tämä selittäisi ehkä osittain myös Westerholmin viime aikojen mollivoittoisempia matseja.

b) Westerholm tulee tekemään tilaa Karhuselle ihan loppukaudenkin otannalla. Tähän on jotenkin vaikeampi uskoa.
Tämä isosti, ei käy mun kaalii että Karhusta peluutettaisiin kerta toisen perään jos Westerholm on täysin kunnossa ja kaksikko on jatkossakin Niket.
Jotain on mistä emme tiedä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä isosti, ei käy mun kaalii että Karhusta peluutettaisiin kerta toisen perään jos Westerholm on täysin kunnossa ja kaksikko on jatkossakin Niket.
Jotain on mistä emme tiedä.
Voi olla hyvin noin, kuten kerrot. Tai sitten nyt mennään valmennuksen toimesta hetkessä peli kerrallaan ja paras käytössä oleva maalivahti pelaa.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Voi olla hyvin noin, kuten kerrot. Tai sitten nyt mennään valmennuksen toimesta hetkessä peli kerrallaan ja paras käytössä oleva maalivahti pelaa.

Nimenomaan. Kärpät tarvitsee pisteitä, jotta saadaan hengitystilaa sekä henkisesti, että konkreettisesti.

Paras pelaa, ja eletään hetkessä.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Kyllä minä uskon, että Westerholm on kunnossa ja Karhunen on nyt vain näyttänyt parissa pelissä, että on laadukkaampi maalivahti kuin mitä Westerholm.
Westerholm ei ole voittanut yhtään kärkijoukkuetta Kärppä uransa aikana.
Tämä tietenkin hieman harmillinen homma. Ainoan ison voiton pelasi Kokko ( Tampereella Ilvestä vastaan )

Mutta tänäänkin äärimmäinen luotto Karhuseen.
Tulemme voittamaan ;)
 

Haywire

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Jännä, että sitä oottaa Ritchien paluuta kuin kuuta nousevaa. Tuo joukkuehan on täyttä HMV-osastoa ilman Thick Dick Nickiä. Onneks on sentää nelonen
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: otep

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Voi olla hyvin noin, kuten kerrot. Tai sitten nyt mennään valmennuksen toimesta hetkessä peli kerrallaan ja paras käytössä oleva maalivahti pelaa.
Niin, tämäkin on vaihtoehto. Onko se sitten kuitenkaa hyvä vaihtoehto pidemmällä tähtäimellä saada nyt 6 pistettä (jotka voisi tulla myös Westerholmilla) jos kaikki on ok ja Karhu pian jättää meidät.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Tuo joukkuehan on täyttä HMV-osastoa ilman Thick Dick Nickiä. Onneks on sentää nelonen
Jännä että jonkun mielestä viime viikon (15 tehtyä maalia, 8/9 pistettä, suurin mestarisuosikki kaadettu kotona näyttävästi, orastava buumi alkamassa...) jälkeen tuo joukkue on HMV-osastoa. Kyllähän Ritchie maukkaan lisämausteen tuo peleihin, mutta kyllä tässä ainakin itselläni on jo täysi odotus illan matsiin.

Itsellä samat fiilikset olisi, jos Marjamäki olisi vielä penkin takana ja tulokset samaa vanhaa paskaa. Nyt täysin eri tilanne, ainakin toistaiseksi.

Edit. Elikkäs se mitä tässä hain takaa, niin se tunne mikä ainakin itselläni oli lauantain Tappara-voiton jälkeen, on sellainen, mitä ei ole kokenut moneen vuoteen. Vaikea uskoa, että tuo joukkue olisi sen jälkeen jonkun mielestä HMV, vain koska Ritchie puuttuu.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, tämäkin on vaihtoehto. Onko se sitten kuitenkaa hyvä vaihtoehto pidemmällä tähtäimellä saada nyt 6 pistettä (jotka voisi tulla myös Westerholmilla) jos kaikki on ok ja Karhu pian jättää meidät.
Niin, en tiedä. Sitähän minä sanoin, että voi olla, jotta valmennus elää joukkueen kanssa nyt hetkessä, eikä välitä siitä, jättääkö Karhunen Kärpät pian vai ei. Ainoa fokus on siinä, että voitetaan just nyt edessä oleva peli. Jotenkin tuntuu, että tuolle joukkueelle tämä voi olla ihan hyvä henkinen asetelma valmennuksen myydä.
 

Leevander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät,Leijonat
Toinen pointti Karhusen peluutukselle voisi olla se, että valmennus haluaa lisävarmuuden olisiko tässä se puuttuvahko peruspilari jonka varaan uskallettas keväällä nojata. Oon aistinut, että IFK ehkä valmis luopumaan ja soppari loppukaudelle olisi mahdollista tehdä.Karhuselle itselleen myös tämänhetkinen underdog asetelma sopii, ei ole kuin voitettavaa. Mutta joo, spekulointia...
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Niin, en tiedä. Sitähän minä sanoin, että voi olla, jotta valmennus elää joukkueen kanssa nyt hetkessä, eikä välitä siitä, jättääkö Karhunen Kärpät pian vai ei. Ainoa fokus on siinä, että voitetaan just nyt edessä oleva peli. Jotenkin tuntuu, että tuolle joukkueelle tämä voi olla ihan hyvä henkinen asetelma valmennuksen myydä.
Ehkä yleisesti näin, mutta miten Westerholm tilanteeseen suhtautuu? Mielestäni tämä on aika lyhytnäköistä toimintaa ellei Karhunen pelaa meillä loppukauden.

Ja toivottavasti pelaa. Huippumokke. Edelleen.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Toivotaan, ettei suhtaudu kuten Ville Hostikka aikanaan, vaan ymmärtää, että kyseessä on kilpaurheilu.

Mä vähän pelkään tätä skenaariota. Mulle on tullut Westerholmista kuva, ettei olisi henkisesti mikään teräsmies. Ihan sen taannoisen Lappeenrannan keissin perusteella. Toivottavasti oon väärässä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä vähän pelkään tätä skenaariota. Mulle on tullut Westerholmista kuva, ettei olisi henkisesti mikään teräsmies. Ihan sen taannoisen Lappeenrannan keissin perusteella. Toivottavasti oon väärässä.
Jos noin, niin Kokko hoitaa. Minä luotan Kokkoon kuin vuoreen.
 
Viimeksi muokattu:

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Jos ei jo ole niin toivottavasti siirtorajalle tärkeimmäksi yksittäiseksi hankinnaksi on kiveen hakattu se puolustaja joka pystyy kantamaan ~20min peliajan illassa oikeasti laadukkaasti. En pistäisi pahakseni kahtakaan pakkia mutta aika täyttä määrällisesti on sillä osastolla. Koivisto & Berglund on pettänyt täydellisesti ja Paaso & Juusola ei kertakaikkiaan riitä vielä kun vastuuta aletaan antamaan. Toki Juusola nyt muutenkin on lainalla mutta vaihto Pieniniemeen on aika yksi yhteen. Ehkä jopa heikennys.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Jos Westerholmilla on jotain hampaankolossa Karhusen pelaamista kohtaan, on Kärppien historiassa kaksi eri esimerkkiä siitä, miten asiaan voi suhtautua:

1. Ville Hostikka ja Johan Backlundin tulo
2. Tuomas Tarkki ja Andy Chiodon tulo

Toivon Kärppien ja Westerholmin puolesta, että suhtautuminen ja lopputulema on tuon kohdan kaksi kaltaista.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Andy Chiodo tuli Kärppien ykkösmaalivahdiksi joka pelasi harjoituspelit + ekat pelit hyvin jonka jälkeen loukkaantui. Tarkki tuli puskista ja ryösti paikan. Chiodo meni HPK:hn. Ymmärsi kuitenkin tilanteen. Seuraavalla kaudella Chiodo tuli ja ryösti Tarkilta paikan. Tarkki harjoitteli ja tuli takaisin ja torjui lopulta mestaruuden.

Kukaan ei syyttänyt ketään vaan pelaajat tiesi mikä on homman nimi. Kojolla/ Hillillä pysyi langat käsissä.

Ara/ Hostikka/ Backlund ei lienee mennyt noin huvin koska Ville ihmetteli tilannetta lehdissä.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
1. Ville Hostikka ja Johan Backlundin tulo
Ville Hostikka on edelleen tänä päivänä erinomainen esimerkki siitä mitä tarkoittaa ammattilaisen asenne. Jos valmennus ei luota suhun ja hommaa jonkun pätevämmän niin sillon sää treenaat ja annat kaikkes osoittaakses että sää oot oikee mies hommaan. Et vedä sitä hommaa läskiks ja itke iltapäivälehdille.

Tuo puolen vuoden kausi Kärpissä taitaa muutenkin olla Ville Hostikan ainoa plus-merkkinen ajanjakso liigassa? Muutenhan mies on ollut aivan hasardi.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Kannattaa Hostin jakso kuunnella petopodista, siellä hyvää asiaa juuri tästä.

Kuunneltu on, eikä muuttanut omaa mielipidettäni asiasta. Ammattilaisurheilussa ei ole sijaa kiukuttelulle, ja mielestäni Hosti ei esiintynyt asian suhteen ammattimaisesti. Backlund hankittiin tuolloin tarpeeseen, vaikka rekrynä ei ehkä se kaikkein onnistunein ollut.

Kuten mainittua, Chiodo hankittiin juuri ennen siirtorajaa toiseksi ykkösvahdiksi Tarkin pelatessa hiukan epävarmasti keväällä 2008. Tarkki laitto fight-moodin päälle, nousi takaisin pelaavaksi ykkösvahdiksi eikä päästänyt tuosta positiosta irti ennen kuin Kanada-malja nousi käsien päälle kauden päätteeksi.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kuunneltu on, eikä muuttanut omaa mielipidettäni asiasta. Ammattilaisurheilussa ei ole sijaa kiukuttelulle, ja mielestäni Hosti ei esiintynyt asian suhteen ammattimaisesti. Backlund hankittiin tuolloin tarpeeseen, vaikka rekrynä ei ehkä se kaikkein onnistunein ollut.

Kuten mainittua, Chiodo hankittiin juuri ennen siirtorajaa toiseksi ykkösvahdiksi Tarkin pelatessa hiukan epävarmasti keväällä 2008. Tarkki laitto fight-moodin päälle, nousi takaisin pelaavaksi ykkösvahdiksi eikä päästänyt tuosta positiosta irti ennen kuin Kanada-malja nousi käsien päälle kauden päätteeksi.
Joo, olen sillein samaa mieltä. Tarkoitan vaan kaikkinensa että hyvää juttua siinä. Esimerkiksi ei ikinä pitäisi olla nii et kohdataan valmennuksen kanssa hississa kahden maalivahdin kanssa kuin normaali päivä ja molemmat tiedätte netistä että et ole enää ykkönen tai luukkuvahtikaa, mutta seura ei ole informoinut asiasta mitenkään.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Komppaan tätä. Jullen pelinteon hitaus tuntuu omaan silmään jarruttavan tuon kentän peliä, Ritchien ollessa tuolla tontilla, peliä edistäviä nopeita syöttöjä tuli kaikilta kolmelta, nyt tuntuu, että peli jämähtää monesti Junttilan ratkaisuihin. (nopeuteen tai laatuun)
Lainataan nyt tänne Ritchien ketjusta viestiäsi, kun ehkä omani liittyy enemmän kokoonpanoihin. Mutta asiaan:

Gunlerilla ja Ritchiellä tosiaan molemmilla hyvä pelikäsitys ja tykkäävät rakentaa peliä nopeilla syötöillä. Samaa mieltä, että tuo kentällinen ehdottomasti yhteen nyt kun Koivunen on löytänyt paikkansa Kemppaisen ja Turusen viereltä. Mielestäni tässä olisi kolmosta lukuunottamatta kentälliset jotka voisi pitää kasassa aina kun vaan ukot on edustuskelpoisia. Kolmosen kohdalla sitten alkaakin tietokone raksuttamaan kunnolla...

Turunen - Kepu - Koivunen
Ritchie - Bunna - Gunler
Junttila - Tiivola (X) - Antonen (X)
A-Roiko - Hyry - Anttila

Reservissä: Björkqvist / Hermonen / Korpimäki

Mielestäni on aika selkeää, että Junttila tulee omana poikana pitämään tuon kolmosketjun paikkansa, mutta Tiivolalla ja Antosella on edelleen paljon todistettavaa. Julle on kuitenkin edelleen omilla vahvuuksillaan pelaaja joka erottuu massasta...

Antosen ja Björkqvistin laittaisin itse kyllä lihoiksi, koska juuri nyt miehet eivät tuo joukkueeseen mitään erikoista lisää. Ei ole myöskään miesten omien intressien mukaista jumittaa Kärpissä jos ottajia muualta löytyisi. Olisiko KooKoo, Jyp tai Jukurit oikea osoite heille vaihtokaupan kautta? Tiivola näyttäköön vielä kyntensä, mutta kyllä tuohon rinnalle pitää saada maalintekoon kykenevää laituria jos halutaan kolmosesta kunnon tulosta tekevä yksikkö keväälle.

Pakistossa tilanne onkin sitten huomattavasti vaikeampi kun Berglund ei ole pystynyt täyttämään ykköspakin roolia kiitettävällä tasolla. Sinne tarvitaan se D'Astousin tyylinen liideri kantamaan raskainta vastuuta ylivoimalle. Optimitilanteessa saataisiin vaihdettua omaa ylijäämää muualle ja paluupostissa sitten kunnon pakki kotiin kevääksi. Koivisto on parantanut otteitaan ja menee kyllä kakkosparissa Aten ja Herra X:n takana. Pieniniemellä ei ole mielestäni asiaa pelaavaan kokoonpanoon keväällä jos menestystä halutaan, se on nyt todistettu myös U20-kisojen puolella. Tarvitsee vielä aikaa kasvaa kovien pelien ulkopuolella. Periaatteessa Olkkosen hieman heikomman ja vaikeamman kauden jälkeen tuohon pakistoon kyllä mahtuisi edelleen myös Berglund pienemmässä roolissa... Olkkonen ja Pieniniemi ovat sitten paikkaamassa loukkaantumisia ja jakamassa pelikuormaa Paason & Berglundin kanssa peräkkäisinä päivinä.

Kevään kultapakisto näyttäisi kutakuinkin tältä:

Ohtamaa - X
Koivisto - Jandus
Kivistö - Berglund
Paaso - Olkkonen
Pieniniemi

Maalivahtien suhteen tulee varmaan tehdä päätöksiä sen mukaan millaisia esityksiä Westerholm lyö pöytään tänään. Kärppien kannalta ikävä fakta on se, että molempien maalivahtien kokemus kevään painepeleistä on nolla, ja Karhunen näytti nyt sen miksi hänen vyöltään löytyy useita mestaruuksia. Kyllä minä sanoisin, että kultaisten kravaatien kevät vaatisi sen kokeneen Karhusen vielä tuonne maalivahtiosastolle. Tämä voi kuitenkin olla helpommin sanottu kuin toteutettu... Annetaan nyt kuitenkin Westerholmin näyttää kun ei nuo tilastot koko kauden osalta huonot ole.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Antosen ja Björkqvistin laittaisin itse kyllä lihoiksi, koska juuri nyt miehet eivät tuo joukkueeseen mitään erikoista lisää.
Vaikka itse olen kuulunut Antosen kritisoijiin kauden alusta lähtien (tai lähinnä ihmetellyt hypea laukauksesta ja maalintekijän statuksesta), niin siltikin haluaisin nähdä, että näkyykö miesten peliotteissa parannusta, kun valmentaja antaa enemmän vapauksia? Uskoisin, että varsinkin syöttökone-Antonen voi jopa "puhjeta kukkaan" ja se jos mikä, olisi hieno asia kevättä ajatellen.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Vaikka itse olen kuulunut Antosen kritisoijiin kauden alusta lähtien (tai lähinnä ihmetellyt hypea laukauksesta ja maalintekijän statuksesta), niin siltikin haluaisin nähdä, että näkyykö miesten peliotteissa parannusta, kun valmentaja antaa enemmän vapauksia? Uskoisin, että varsinkin syöttökone-Antonen voi jopa "puhjeta kukkaan" ja se jos mikä, olisi hieno asia kevättä ajatellen.
Olisihan se ihan hienoa nähdä parempi Antonen, mutta realisti sisälläni sanoo, että Junttila-Tiivola-Antonen kentällisestä ei tulla saamaan riittävästi tehoja irti keväällä. Antonen on ihan taitava pelaaja, mutta jos halutaan oikeasti kilpailla HIFK:n, Tapparan ja Ilveksen porukoita vastaan niin en vain näe Antosessa sellaisia ominaisuuksia, jotka tekisivät hänestä tärkeän palasen keväällä. Tiivolan kohdalla saadaan kuitenkin kentälle hyvä aloittaja, jonka pitäisi pystyä kantamaan vastuuta omassa päässä. Björkqvist pystyy puolestaan tuomaan keväällä kentälle lisää röyhkeyttä, ja hänet voidaan sijoittaa oikeastaan kenttään kuin kenttään tarvittaessa. Jos verrataan esimerkiksi Junttilaa ja Antosta keskenään, niin Jullelta saadaan hyvää alivoimapeliä, kykyä rauhoittaa peliä kiekon kanssa ja edelleen varsin hyvää jalkaa Liigaan. Antosen kohdalla on vaan vaikea perustella mikä se miehen lisäarvo mestaruutta tavoittelevalle joukkueelle olisi. Jos tuosta rosterista katoaisi esimerkiksi Junttila ja Gunler savuna ilmaan, niin sitten Antosen tilanne olisi eri.

On jotenkin vaikea hahmottaa miten nykyisistä palasista saataisiin aikaiseksi toimiva kolmoskenttä. Jos Tiivolan tilalla olisi astetta kovempi sentteri, niin ehkäpä Antonen ja Junttila pystyisivät tuottamaan paremmin tehoja. Toisaalta senttereitä on markkinoilla kovin vähän ja Tiivola on esittänyt ihan pirteitä otteita. Junttila puolestaan ei ole ollut maalinteossa kovinkaan aktiivinen. Onko tämän hetken Antonen se palanen, joka nostaa tuon kentällisen uudelle tasolle tai tekee Kärpistä paremman joukkueen? Ei riitä mun papereissa. Ehkä jos Tiivolan tilalle saadaan joku Ruohomaa jakelemaan tyhjää maalia, niin nuo kaksi laituria pääsee maalin makuun ja meillä on neljä toimivaa kentällistä.

Antosen näyttöjen suhteen on ikävä homma, että ei ole pelikunnossa, ja siksi tässä on Tiivolalla hieman parempi tilaisuus osoittaa motivaationsa / taitonsa. Antosen 3 maalia 25 peliin ei näytä hyvältä, Tiivolan 0 maalia 21 peliin ei näytä hyvältä ja Björkqvistin 4 maalia 27 peliin ei näytä hyvältä. Näitä maalimääriä kun verrataan esimerkiksi Hermoseen (18 peliä 2 maalia), Antti-Roikoon (34 peliä 7 maalia), Junttilaan (34 peliä 6 maalia) ja Anttilaan (36 peliä 8 maalia), niin kyllä se on helppo nähdä ettei noista palasista muodosteta riittävän hyvää koostumusta keväälle.

Niin kauan kuin joukkueessa on näitä Ahon keskikastin hankintoja niin valitettavasti ollaan auttamatta ulkona mitaleilta. Nyt on vaan hyväksyttävä, että tässä maksetaan edelleen isoa hintaa Ahon huonoista värväyksistä ja mestaruudesta kamppaillaan kun hankinnat ovat samaa tasoa kilpailijoiden kanssa. Mäntymaa on onnistunut nostamaan nyt Bunnamanin ja Kemppaisen kolmikot pelillisesti sille tasolle missä niiden pitääkin olla, mutta kyllä sinne tarvitaan vielä se yksi toimiva sylinteri lisää, vaikka nelonen onkin loistava.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös