Niin, tämäkin on vaihtoehto. Onko se sitten kuitenkaa hyvä vaihtoehto pidemmällä tähtäimellä saada nyt 6 pistettä (jotka voisi tulla myös Westerholmilla) jos kaikki on ok ja Karhu pian jättää meidät.Voi olla hyvin noin, kuten kerrot. Tai sitten nyt mennään valmennuksen toimesta hetkessä peli kerrallaan ja paras käytössä oleva maalivahti pelaa.
Jännä että jonkun mielestä viime viikon (15 tehtyä maalia, 8/9 pistettä, suurin mestarisuosikki kaadettu kotona näyttävästi, orastava buumi alkamassa...) jälkeen tuo joukkue on HMV-osastoa. Kyllähän Ritchie maukkaan lisämausteen tuo peleihin, mutta kyllä tässä ainakin itselläni on jo täysi odotus illan matsiin.Tuo joukkuehan on täyttä HMV-osastoa ilman Thick Dick Nickiä. Onneks on sentää nelonen
Niin, en tiedä. Sitähän minä sanoin, että voi olla, jotta valmennus elää joukkueen kanssa nyt hetkessä, eikä välitä siitä, jättääkö Karhunen Kärpät pian vai ei. Ainoa fokus on siinä, että voitetaan just nyt edessä oleva peli. Jotenkin tuntuu, että tuolle joukkueelle tämä voi olla ihan hyvä henkinen asetelma valmennuksen myydä.Niin, tämäkin on vaihtoehto. Onko se sitten kuitenkaa hyvä vaihtoehto pidemmällä tähtäimellä saada nyt 6 pistettä (jotka voisi tulla myös Westerholmilla) jos kaikki on ok ja Karhu pian jättää meidät.
Ehkä yleisesti näin, mutta miten Westerholm tilanteeseen suhtautuu? Mielestäni tämä on aika lyhytnäköistä toimintaa ellei Karhunen pelaa meillä loppukauden.Niin, en tiedä. Sitähän minä sanoin, että voi olla, jotta valmennus elää joukkueen kanssa nyt hetkessä, eikä välitä siitä, jättääkö Karhunen Kärpät pian vai ei. Ainoa fokus on siinä, että voitetaan just nyt edessä oleva peli. Jotenkin tuntuu, että tuolle joukkueelle tämä voi olla ihan hyvä henkinen asetelma valmennuksen myydä.
Toivotaan, ettei suhtaudu kuten Ville Hostikka aikanaan, vaan ymmärtää, että kyseessä on kilpaurheilu.Ehkä yleisesti näin, mutta miten Westerholm tilanteeseen suhtautuu? Mielestäni tämä on aika lyhytnäköistä toimintaa ellei Karhunen pelaa meillä loppukauden.
Toivotaan, ettei suhtaudu kuten Ville Hostikka aikanaan, vaan ymmärtää, että kyseessä on kilpaurheilu.
Jos noin, niin Kokko hoitaa. Minä luotan Kokkoon kuin vuoreen.Mä vähän pelkään tätä skenaariota. Mulle on tullut Westerholmista kuva, ettei olisi henkisesti mikään teräsmies. Ihan sen taannoisen Lappeenrannan keissin perusteella. Toivottavasti oon väärässä.
Ville Hostikka on edelleen tänä päivänä erinomainen esimerkki siitä mitä tarkoittaa ammattilaisen asenne. Jos valmennus ei luota suhun ja hommaa jonkun pätevämmän niin sillon sää treenaat ja annat kaikkes osoittaakses että sää oot oikee mies hommaan. Et vedä sitä hommaa läskiks ja itke iltapäivälehdille.1. Ville Hostikka ja Johan Backlundin tulo
Kannattaa Hostin jakso kuunnella petopodista, siellä hyvää asiaa juuri tästä.
Joo, olen sillein samaa mieltä. Tarkoitan vaan kaikkinensa että hyvää juttua siinä. Esimerkiksi ei ikinä pitäisi olla nii et kohdataan valmennuksen kanssa hississa kahden maalivahdin kanssa kuin normaali päivä ja molemmat tiedätte netistä että et ole enää ykkönen tai luukkuvahtikaa, mutta seura ei ole informoinut asiasta mitenkään.Kuunneltu on, eikä muuttanut omaa mielipidettäni asiasta. Ammattilaisurheilussa ei ole sijaa kiukuttelulle, ja mielestäni Hosti ei esiintynyt asian suhteen ammattimaisesti. Backlund hankittiin tuolloin tarpeeseen, vaikka rekrynä ei ehkä se kaikkein onnistunein ollut.
Kuten mainittua, Chiodo hankittiin juuri ennen siirtorajaa toiseksi ykkösvahdiksi Tarkin pelatessa hiukan epävarmasti keväällä 2008. Tarkki laitto fight-moodin päälle, nousi takaisin pelaavaksi ykkösvahdiksi eikä päästänyt tuosta positiosta irti ennen kuin Kanada-malja nousi käsien päälle kauden päätteeksi.
Lainataan nyt tänne Ritchien ketjusta viestiäsi, kun ehkä omani liittyy enemmän kokoonpanoihin. Mutta asiaan:Komppaan tätä. Jullen pelinteon hitaus tuntuu omaan silmään jarruttavan tuon kentän peliä, Ritchien ollessa tuolla tontilla, peliä edistäviä nopeita syöttöjä tuli kaikilta kolmelta, nyt tuntuu, että peli jämähtää monesti Junttilan ratkaisuihin. (nopeuteen tai laatuun)
Vaikka itse olen kuulunut Antosen kritisoijiin kauden alusta lähtien (tai lähinnä ihmetellyt hypea laukauksesta ja maalintekijän statuksesta), niin siltikin haluaisin nähdä, että näkyykö miesten peliotteissa parannusta, kun valmentaja antaa enemmän vapauksia? Uskoisin, että varsinkin syöttökone-Antonen voi jopa "puhjeta kukkaan" ja se jos mikä, olisi hieno asia kevättä ajatellen.Antosen ja Björkqvistin laittaisin itse kyllä lihoiksi, koska juuri nyt miehet eivät tuo joukkueeseen mitään erikoista lisää.
Olisihan se ihan hienoa nähdä parempi Antonen, mutta realisti sisälläni sanoo, että Junttila-Tiivola-Antonen kentällisestä ei tulla saamaan riittävästi tehoja irti keväällä. Antonen on ihan taitava pelaaja, mutta jos halutaan oikeasti kilpailla HIFK:n, Tapparan ja Ilveksen porukoita vastaan niin en vain näe Antosessa sellaisia ominaisuuksia, jotka tekisivät hänestä tärkeän palasen keväällä. Tiivolan kohdalla saadaan kuitenkin kentälle hyvä aloittaja, jonka pitäisi pystyä kantamaan vastuuta omassa päässä. Björkqvist pystyy puolestaan tuomaan keväällä kentälle lisää röyhkeyttä, ja hänet voidaan sijoittaa oikeastaan kenttään kuin kenttään tarvittaessa. Jos verrataan esimerkiksi Junttilaa ja Antosta keskenään, niin Jullelta saadaan hyvää alivoimapeliä, kykyä rauhoittaa peliä kiekon kanssa ja edelleen varsin hyvää jalkaa Liigaan. Antosen kohdalla on vaan vaikea perustella mikä se miehen lisäarvo mestaruutta tavoittelevalle joukkueelle olisi. Jos tuosta rosterista katoaisi esimerkiksi Junttila ja Gunler savuna ilmaan, niin sitten Antosen tilanne olisi eri.Vaikka itse olen kuulunut Antosen kritisoijiin kauden alusta lähtien (tai lähinnä ihmetellyt hypea laukauksesta ja maalintekijän statuksesta), niin siltikin haluaisin nähdä, että näkyykö miesten peliotteissa parannusta, kun valmentaja antaa enemmän vapauksia? Uskoisin, että varsinkin syöttökone-Antonen voi jopa "puhjeta kukkaan" ja se jos mikä, olisi hieno asia kevättä ajatellen.
Ja varsinkin jos asenne on kuin mestaruutta tavoittelevan joukkueen kolmosketjulaisilla pitää olla. Sama koskee Tiivolaa. Molemmat varmaan ovat Ouluun tulleet sillä ajatuksella, että paikka on kolmosketjua vastuullisempi mutta urheilullisesti molempien paikka on max. kolmosessa jos mahtuvat ylipäätään kokoonpanoon. Tietenkin jos tehoja alkaa paukkumaan niin on tuossa ainakin Kemppainen ja Gunler jotka tuskailevat pelinsä kanssa ja joiden peliaika ainakin teoriassa pitäisi olla liipasimella.Korostan vielä, että Antonen ei ole mielestäni ykköskorin pelaaja mestaruutta tavoittelevaan joukkueeseen, mutta hän voi olla loistava kolmoskorin pelaaja.
Entä jos hävitään?Nyt jos voitetaan niin tuo M. Davidsson voisi samalla kertaa jäädä vaihdossa Tiivolaan sinne jotta saataisiin Kemppainen 3. ketjuun jonne kuuluu.