Tuli tuosta mieleen, että itse olen vähän laajemmin jo huolissani, miksi Kärpät meinaa nykyään olla ympäristö, jossa pelaajista (ja valmentajistakin?) tulee huonompia kuin ne paperilla ovat. Toisin päin asia on viimeksi ollut jossain Mamban ensimmäisillä kausilla.
Nyt vedetään jo kolmatta kautta putkeen kolmannen eri päävalmentajan alaisuudessa, kun lupaavan alun jälkeen taannutaan suunnilleen kauden näillä vaiheilla ulos kärkitaistelusta eikä onnistujia näy sen paremmin pelaajistossa kuin valmennuksessa. Mikähän tässä mättää? (Pahoittelut offtopicista)
Ei minusta tuo puolustus ole huonompi, mitä se 'paperilla' on. Se on juuri sen tasoinen, mitä oletinkin. Rundblad on jäähdyttelevä ex-tähti. Paikoittain asennevammainen, välillä hyvä. Ei ole mikään ylivoiman viivapakki, mitä odotettiin. Huono scouttaus sen suhteen, mutta eipä ollut ensimmäinen kerta. Olen useaan otteeseen miettinyt, että miksi ihmeessä Rundblad ei palannut kotimaahansa?
Byström on täysin ylipalkattu peruspakki. Ei ole hyvä oikein missään. T. Niemelä on vielä kehitysvaiheessa. Taso ailahtelee, ja on ollut alkukaudella heikko. Kivistö on hyvä yleispuolustaja, ja se siitä. M. Niemelän suhteen odotukset olivat utopistiset heikkojen viime kausien jälkeen.
Ohtamaakin oli alussa hieman vaisuhko. Hävisi kaksinkamppailuja, ja kiekolliset ratkaisut olivat heikkoja. On kuitenkin parantanut peliään viime aikoina. Odotetusti puolustuksen ykkösnimi.
Katsoessa pahimman kilpakumppanin Tapparan nimilistaa puolustuksen suhteen, niin kateeksi käy jälleen kerran. Siellä vetää kakkosylivoiman viivamies Matushkin seiskapakkina.