Olen tästä täysin eri mieltä.Jokainen kannattaa tavallaan. Hyvä ja nousujohteinen meno on ollut Poromafialla ja Kärppien kannattajakulmauksella ylipäätään liittyen ottelutapahtumassa kannustamiseen. Siitä ovat olleet kiitollisia muut halilla olleet katsojat, seurajohto sekä joukkue.
Minä kuuluun siihen koulukuntaan, jossa tuen määrä nousee sitä mukaa, kun joukkueen ongelmat kasaantuvat. Hankalissa paikoissa tarvitaan kaikkien eniten tukea. Tässä suhteessa näen asian aivan eri tavoin kuin Poromafia. Mielestäni hiljaisuus tärkeässä pelissä ei ole joukkueen edun mukaista. Nyt isketään joukkueeseen, vaikka tarkoitus on iskeä johtoon. Siinä mielessä väärä tapa on tämä. Sitäpaitsi päättäjät tietävät kyllä muutoinkin, ettei hyvin mene. Näillä kahdella perusteella mielestäni turha boikotti Poromafialta.
Joukkue tarvitsee nyt tukea. Vaikeuksien keskellä meitä mitataan kaikkein eniten. Jos haluaa vaikuttaa, keinoja on muitakin ja sellaisia, jotka eivät iske tuskissaan olevaan joukkueeseen.
Suuri osa kannattajista on sitä mieltä, että jotain pitäisi tehdä, että saadaan seura takaisin raiteille (kuten PM:n postauksessa mainittiin, "Rakas seuramme Oulun Kärpät on viimeisten viiden kauden kauden aikana muuttunut suomalaisen jääkiekon dynastiasta sen suurimmaksi vitsiksi." suora lainaus, antakaa anteeksi nyt tässä vaiheessa kun en keksinyt itse parempaa sanottavaa).
Jos kannatus jatkuu entiseen malliin, voisi seura kuvitella, että tilanne ei ole muttunut yhtään. Tosiasia on, että ollaan viiden pisteen päässä karsintaviivasta toiseksi suurimmalla pelaajabudjetilla (tiedän, että olen sanonut saman useamman kerran useamassa paikassa, mutta se on tarkoitus olla muistutus, että Oulun Kärpät on maamme suurimpia urheiluseuroja, ja pitäisi käyttäytyä kuin sellainen).
Toinen asia on, että omasta mielestä kannatus täytyy ansaita. Mitä Oulun Kärpät on tehnyt tämän asian suhteen? Ainoa asia mitä minä keksin on kannattajakatsomon pieni laajennus (joka kylläkin hyvä uudistus), mutta mitä Kärpät tekee kentällä, joka urheilussa on kaikki kaikessa?