Mainos

Kärppien kannattajatoiminta 2024–2025

• 56 212
  • 371

Kelluke.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Oulun Lippo, AC Oulu.
Jokainen kannattaa tavallaan. Hyvä ja nousujohteinen meno on ollut Poromafialla ja Kärppien kannattajakulmauksella ylipäätään liittyen ottelutapahtumassa kannustamiseen. Siitä ovat olleet kiitollisia muut halilla olleet katsojat, seurajohto sekä joukkue.

Minä kuuluun siihen koulukuntaan, jossa tuen määrä nousee sitä mukaa, kun joukkueen ongelmat kasaantuvat. Hankalissa paikoissa tarvitaan kaikkien eniten tukea. Tässä suhteessa näen asian aivan eri tavoin kuin Poromafia. Mielestäni hiljaisuus tärkeässä pelissä ei ole joukkueen edun mukaista. Nyt isketään joukkueeseen, vaikka tarkoitus on iskeä johtoon. Siinä mielessä väärä tapa on tämä. Sitäpaitsi päättäjät tietävät kyllä muutoinkin, ettei hyvin mene. Näillä kahdella perusteella mielestäni turha boikotti Poromafialta.

Joukkue tarvitsee nyt tukea. Vaikeuksien keskellä meitä mitataan kaikkein eniten. Jos haluaa vaikuttaa, keinoja on muitakin ja sellaisia, jotka eivät iske tuskissaan olevaan joukkueeseen.
Olen tästä täysin eri mieltä.

Suuri osa kannattajista on sitä mieltä, että jotain pitäisi tehdä, että saadaan seura takaisin raiteille (kuten PM:n postauksessa mainittiin, "Rakas seuramme Oulun Kärpät on viimeisten viiden kauden kauden aikana muuttunut suomalaisen jääkiekon dynastiasta sen suurimmaksi vitsiksi." suora lainaus, antakaa anteeksi nyt tässä vaiheessa kun en keksinyt itse parempaa sanottavaa).

Jos kannatus jatkuu entiseen malliin, voisi seura kuvitella, että tilanne ei ole muttunut yhtään. Tosiasia on, että ollaan viiden pisteen päässä karsintaviivasta toiseksi suurimmalla pelaajabudjetilla (tiedän, että olen sanonut saman useamman kerran useamassa paikassa, mutta se on tarkoitus olla muistutus, että Oulun Kärpät on maamme suurimpia urheiluseuroja, ja pitäisi käyttäytyä kuin sellainen).

Toinen asia on, että omasta mielestä kannatus täytyy ansaita. Mitä Oulun Kärpät on tehnyt tämän asian suhteen? Ainoa asia mitä minä keksin on kannattajakatsomon pieni laajennus (joka kylläkin hyvä uudistus), mutta mitä Kärpät tekee kentällä, joka urheilussa on kaikki kaikessa?

Jokainen kannattaa tavallaan. Hyvä ja nousujohteinen meno on ollut Poromafialla ja Kärppien kannattajakulmauksella ylipäätään liittyen ottelutapahtumassa kannustamiseen. Siitä ovat olleet kiitollisia muut halilla olleet katsojat, seurajohto sekä joukkue.

Minä kuuluun siihen koulukuntaan, jossa tuen määrä nousee sitä mukaa, kun joukkueen ongelmat kasaantuvat. Hankalissa paikoissa tarvitaan kaikkien eniten tukea. Tässä suhteessa näen asian aivan eri tavoin kuin Poromafia. Mielestäni hiljaisuus tärkeässä pelissä ei ole joukkueen edun mukaista. Nyt isketään joukkueeseen, vaikka tarkoitus on iskeä johtoon. Siinä mielessä väärä tapa on tämä. Sitäpaitsi päättäjät tietävät kyllä muutoinkin, ettei hyvin mene. Näillä kahdella perusteella mielestäni turha boikotti Poromafialta.

Joukkue tarvitsee nyt tukea. Vaikeuksien keskellä meitä mitataan kaikkein eniten. Jos haluaa vaikuttaa, keinoja on muitakin ja sellaisia, jotka eivät iske tuskissaan olevaan joukkueeseen.

Minun mielestäni se tuki pitää ansaita. Onko tämän kauden joukkue, 27 pelin perusteella toiminut niin, että kannattajien pitäisi tämä vain sokeasti hyväksyä? Ja omalla rahallaan sen jatkuvuus kustantaa?

Jos mietitään tukemista ihan käsitteenä, niin miten tuetaan lahoa rakennetta? Ihan sama mistä kulmasta kannattelet, niin käsiin se lahoaa. Nyt tarvitaan tekoja jostain ihan muualta kuin kannattajilta.

Ermine#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina
Olen täysin erimieltä. Kyllä johto tunnistaa tilanteen. Jos eletään siinä harhaluulossa, ettei tunnista, ei se tämmöisellä boikotilla muuksi muutu. Nyt kuritetaan joukkuetta ja turhaan.

Minusta tämä on väärä tapa toimia ja toivoisin Ouluun kannattajakulttuuria, jossa hallille kokoonnutaan viimeistään siinä vaiheessa, kun hätä on suurin. Tupa täyteen, joukkueelle hurja pohjoisen puhuri selkänojaksi ja kohti uutta nousua. Nythän täällä mennään päinvastoin. Hallille tullaan silloin, kun menestytään ja pelataan hyvin, eikä tuelle ole itseasiassa niin paljon edes käyttöä.
Huhhu mitä suoltamista, oot aivan kuutamolla. Miten tähän tilanteeseen pitäisi ottaa kantaa, että asiat kentällä muuttuisi? Ei tuo laiva käänny hallille tulemalla tai kannustamalla, näkeehän sen nyt jokainen.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikka joukkue ja valmennus ovat suurimmaksi osaksi syyttömiä seuran taaperrukseen pidemmällä aikavälillä, eivät he ole kyllä ansainneet yhtään enempää selkääntaputtelua. Uskon, että lähes kaikki Poromafiasta toivoo valmennuksen vaihtuvan.
Ei kai kannustamisessa ole selkääntaputuksesta kyse, vaan päinvastoin. Jos Poromafia pitää kannustamista selkääntaputtamisena, niin on kyllä heikko pohja vire. No, en oikeasti usko, että Poromafia koostuu selkääntaputtelijoista.

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Minusta tämä on väärä tapa toimia ja toivoisin Ouluun kannattajakulttuuria, jossa hallille kokoonnutaan viimeistään siinä vaiheessa, kun hätä on suurin.
Ei kait sitten muuta kun sinne hallille perustamaan sitä kannattajaryhmää ja pitämään tunnelmaa yllä illasta ja vuodesta toiseen. Sitten voit monen vuoden jälkeen itsekin päättää miten toimit kun seura ajaa täysiä päin seinää, sen sijaan että kritisoit ihmisiä jotka haluavat tähän yrittää edes jotenkin vaikuttaa, oikeastaan sillä ainoalla tavalla jolla voivat.

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Olen täysin erimieltä. Kyllä johto tunnistaa tilanteen.

En olisi lainkaan varma.
Mitkään kommentit eivät viittaa siihen.
Minusta tämä on väärä tapa toimia ja toivoisin Ouluun kannattajakulttuuria, jossa hallille kokoonnutaan viimeistään siinä vaiheessa, kun hätä on suurin.
Koska hätä on suurin, juuri siksi tällaiset toimenpiteet vaaditaan.
Kärppäjohto on unessa/ jäässä.

Tupa täyteen, joukkueelle hurja pohjoisen puhuri selkänojaksi ja kohti uutta nousua.
Tuollaisella valmennuksella se ei tule onnistumaan. Pitää myöntää tosiasiat.
Olisi jopa vahingollista tulevaisuutemme kannalta tuollaisella valmennuksella voittaa, ja antaa sille lisäaikaa jota se ei enää ansaitse. Näytöt on annettu ja se riittää nyt.

Nythän täällä mennään päinvastoin. Hallille tullaan silloin, kun menestytään ja pelataan hyvin, eikä tuelle ole itseasiassa niin paljon edes käyttöä.

Mikäli kaikki käy hallilla, kukaan ei protestoi niin mitään ei muuteta. Ainoa toivo muutokselle on karsinnat, joita Junno pelkää myös.

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huhhu mitä suoltamista, oot aivan kuutamolla. Miten tähän tilanteeseen pitäisi ottaa kantaa, että asiasta muuttuisi? Ei tuo laiva käänny hallille tulemalla tai kannustamalla, näkeehän sen nyt jokainen.
Joo, oli kyllä absoluuttista roskaa. Fanikatsomo on vetänyt koko kauden mahtavalla asenteella, mutta onko sillä ollut mitään vaikutusta peliesityksiin? Onko parannusta tapahtunut kauden edetessä? No, ei ole. Oliko täydellä tuvalla merkitystä silloin, kun Tappara löi 8 kaappia Kärppien verkkoon? Ei todellakaan ollut.

Jeesustelun sijaan kannattaisi esittää vaihtoehtoisia tapoja, millä esimerkiksi Poromafia saisi äänensä kuuluviin.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minun mielestäni se tuki pitää ansaita
Tämä on lähtökohta, josta olemme täysin eri mieltä, eikä se haittaa. Joukkue elää pelistä toiseen ja jokailta yrittää voittaa pisteet itselleen ja meille Kärppäyhteisölle. Tuota pyrkimystä tulee kannustaa, ei hiekoittaa. Epäkohdat johdossa ja seuraorganisaatiossa tulee nostaa esille toisin. No, tämä on tämmöinen urheilijalähtöisen kannattajan ajatelma. Ja kuten olen niin usein kirjoittanut, jokainen kannattaa tavallaan, enkä minä sitä oikeutta ole keneltäkään riistämässä. Kuinka voisinkaan.

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
Kuten Liverpoolin suuruuden luoja Bill Shankly sanoi:

"If you can't support us, when we lose or draw, don't support us when we win."
Tämä mielenilmaus on minun mielestäni sitä kaikista suurinta tukemista ja kannattajuutta. Yhden Ässät-pelin lopputuloksella ei ole nykyisessä sarjajärjestelmässämme mitään merkitystä, mutta toivottavasti protestimme auttaisi seuraa uudistumaan pitkällä tähtäimellä edes jotenkin.

Northbound

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos yhtään tuntee kannattajakulttuuria, ymmärtää että hiljainen protestointi on ihan normaali asia hankalassa tilanteessa. Se hiljaisuus konkretisoi sen, että seuran uskollisimmatkaan kannattajat eivät pidä tilannetta hyväksyttävänä.

Aivan hyvä veto Poromafialta tässä kohtaa.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei kait sitten muuta kun sinne hallille perustamaan sitä kannattajaryhmää ja pitämään tunnelmaa yllä illasta ja vuodesta toiseen. Sitten voit monen vuoden jälkeen itsekin päättää miten toimit kun seura ajaa täysiä päin seinää, sen sijaan että kritisoit ihmisiä jotka haluavat tähän yrittää edes jotenkin vaikuttaa, oikeastaan sillä ainoalla tavalla jolla voivat.
Kyllä minä olen ollut kannustamassa hallilla niin vaikeina aikoina kuin hyvinä aikoina. Ei minusta ole perustamaan sen kummempaa kannattajaryhmää kuin olen jo perustanut. Luulen, että tuemme Kärppiä perin voimakkasti niin vaikeuksissa kuin menestyksessä. Toki samaan äänekkyyteen emme pääse kuin kannattajakulmaus, onneksi meillä on muita vahvuuuksia.

Olen isosti ja useasti kiittänyt ja osoittanut arvostukseni kannattajakulmaukselle. Todella loistavaa tekemistä ja nimeomaan eteenpäin menevää. He ovat jättimäinen osa ottelutapahtumaa. Se, että olen erimieltä tästä boikotista, ei poista arvostustani heitä kohtaan.

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Loistava asia, että poromafia osoittaa mieltä huomenna hiljaisuudellaan.Tälle tempaukselle varmasti tukea löytyy valtaosasta kärppähenkisistä. Ajattelinkin, että täydellinen hiljaisuus, tai ulosmarssi olisi enemmän kuin paikallaan huomiseen peliin. Joitain "firman miehiä" tämä varmasti harmittaa, mutta läpimätää seurajohtoa hännystelemällä asiat Ei ainakaan paremmaksi muutu.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos yhtään tuntee kannattajakulttuuria, ymmärtää että hiljainen protestointi on ihan normaali asia hankalassa tilanteessa.
Tästä voidaan olla monessa paikassa erimieltä ja nimeomaan kannattajuuden alkujuurilla. Hankalassa tilanteessa isketään nimeomaan lisää tukea ja se kylän vanha mummokin saapuu paikalle iskemään käsiään yhteen.

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jäällä se meno mitataan kaikkien mittarissa, ollaan yhdessä se Pelaajien Katsomo.
Arvostan fanikulmaan, ja toivoisin että pääosa kulman kritiikkistä kohdistetaan muualle kuin pelaajiin.
Kyllä ne toimiston pallinaamat siellä katsomossa istuvat,joten heihin tämä hyvinkin kohdistuu. Kyllä ne pelaajat osaavat yhden pelin pelata tuota karmeaa kohelluslätkäänsä ilman kannustustakin.

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joukkue tarvitsee kannattajien tuen joka ottelussa, oli peli/sarjatilanne mikä tahansa.
Onhan tämä yksi merkittävä tuen muoto juurikin joukkuetta kohtaan. Merkin osoittaminen, että nuo pelaajat ansaitsevat osaavan valmennuksen ja ennen kaikkea osaavan ja urheilullisen menestyksen eteen työskentelevän seurajohdon. Pelaajat ovat aivan varmasti korviaan täynnä tuota päämäärättömyyttä.

Jos urheilujohto aikoo käännellä kiviä kurssin muuttamiseksi, niin mikseivät kannattajat voi sitä tehdä?

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Siis kyllähän kannattajilla pitää olla oikeus vaatia myös joukkueelta sitä, minkä vuoksi kannattajat hallille jaksaa joka ilta itsensä tuoda ja käyttää sekä omaa rahaansa, vapaa-aikaansa kuin sydäntään mukana olemiseen. Varsinkin, kun mielenilmaus on täysin väkivallaton eikä muutenkaan vaaranna yleistä turvallisuutta.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan tämä yksi merkittävä tuen muoto juurikin joukkuetta kohtaan.
Ei ole. Joukkue yrittää taas huomenna taistella pisteitä Kärppien logo rinnassaan. Kannustaminen on tuen muoto, kannustamatta jättäminen ei.
Siis kyllähän kannattajilla pitää olla oikeus vaatia myös joukkueelta sitä, minkä vuoksi kannattajat hallille jaksaa joka ilta itsensä tuoda ja käyttää sekä omaa rahaansa, vapaa-aikaansa kuin sydäntään mukana olemiseen. Varsinkin, kun mielenilmaus on täysin väkivallaton eikä muutenkaan vaaranna yleistä turvallisuutta.
Juuri näin. Kuten olen kirjoittanut, jokainen kannustaa tavallaan. Samoin jokainen käyttää rahansa kuten parhaaksi katsoo. Huomenna urheillaan taas ja soisin Oulussa kannattajakulttuurin olevan niin syvällistä, että vaikeuksien keskellä tuetaan, ei hyljätä. Vielä ei olla siellä, mutta sekin aika koittaa ja silloin olemme yhteisöllisyyden ja kannattajuuden ytimessä.

BLG#13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Detroit Red Wings
Ihan oikein ja hyvä asia tuo PM huominen hiljaisuus. Toivon, että muutkin fanikatsomossa ovat hiljaa, sillä jotain näkyvää tässä on tehtävä ja näkyvällä tarkoitan sellaista minkä varmasti myös eri mediat huomioi. Toki myös kaikki hallille saapuneet.
Vai luuleeko joku, että seurajohto lukee jotain facebook tai instagram kommentteja tyytymättömiltä kannattajilta?
Toivon, että huomenna on Raksilassa hiljaista kuin kirkossa ja se saisi ison mediahuomion.

Imsamiz50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itseasiassa @McTorso lla on tässä pointtia, enemmän mietittynä niin tossahan on aika iso riski, että peli menee vaan huonompaan suuntaan.

Siinä kun pelaajat alkaa miettii, että ollaan menetetty fanit ja et pitää saada ne takas alkaakin mailanpuristus entistä kovempaa..

Ennemmin Tifo tai tietty chäntti mitä huudetaan ekat 5-10min ihan vaikka haukkumalla seurajohto yms mitä ikinä haluavatkaan, jonka jälkeen kannustettais omia. Toki ymmärrän tänkin kannanoton, mut ehkei omasta mielestä se paras.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy