Kärppien kannattajatoiminta 2022–2023

  • 36 239
  • 227

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ai, ymmärsin, että näiden kannattajaryhmien kesken olisi jotkut isotkin vaihtomahdollisuudet, mutta ei kai sitten.
Ymmärrä mitä ymmärrät, tosin en tiedä miten paljon noin yleensäkin ymmärrät. Mä en missään vaiheessa puhunut mistään kannattajaryhmän vaihtamisesta, se oli ihan toinen nimimerkki.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eiköhän ammattimies osaa ottaa myös muutaman yksittäisen huutelijan huutelut viileästi.
Eiköhän, tosin onhan tässä kannatuskulttuuria viety jo ihan nextille levelille kun aletaan psyykkaamaan oman joukkueen maalivahtia. Yleensä kun se huutelu on kohdistettu vierasjoukkueen veskarille.

Joo joo joo, on varmasti huudeltu vieraillekin.
 

Aleesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ville Mäntymaan povitaskut
Lähinnä tässä mietin, että mihin asti PM jaksaa tätä huutelua jatkaa? Tulee nimittäin aika helvetin pitkä ja raskas 2,5 vuotta itse kullekin, jos joka kerta kun Westerholm maalilla on, pitää aloittaa tämä keskenkasvuinen urputus.

Jossain vaiheessa on aika päästää irti.
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Ymmärrä mitä ymmärrät, tosin en tiedä miten paljon noin yleensäkin ymmärrät. Mä en missään vaiheessa puhunut mistään kannattajaryhmän vaihtamisesta, se oli ihan toinen nimimerkki.
Ja sille nimimerkille myös vastasin, johon päätit puuttua heittämällä hassun hauskan onelinerin tapasi mukaan. Ehkä se olet sinä, jolla tässä on ymmärryksessä vikaa
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ja sille nimimerkille myös vastasin, johon päätit puuttua heittämällä hassun hauskan onelinerin tapasi mukaan. Ehkä se olet sinä, jolla tässä on ymmärryksessä vikaa
Ihan asiallisesti kommentoin ja annoin neuvoja, pusipusi ja mukavaa iltaa sinnekin! :)
 

Kike #29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Charlestown Chiefs
Lähinnä tässä mietin, että mihin asti PM jaksaa tätä huutelua jatkaa? Tulee nimittäin aika helvetin pitkä ja raskas 2,5 vuotta itse kullekin, jos joka kerta kun Westerholm maalilla on, pitää aloittaa tämä keskenkasvuinen urputus.

Jossain vaiheessa on aika päästää irti.
Yksi huutelija = PM. Täältäkö luin?
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ilman Poromafiaa Raksila olisi ihan täysin hiljainen. Tunnelma loistaisi poissaolollaan.
Ilman poromafiaa, Raksila ei olisi täysin hiljainen. Jäljelle jäisi Kärppäkannattajat. Viestiä ei kannata ottaa niin kirjaimellisesti. Viestin ymmärtää kaikki. Tuo huutelu ei kuulu oman joukkueen kannattamiseen millään tavalla.
 

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
Ilman poromafiaa, Raksila ei olisi täysin hiljainen. Jäljelle jäisi Kärppäkannattajat. Viestiä ei kannata ottaa niin kirjaimellisesti. Viestin ymmärtää kaikki. Tuo huutelu ei kuulu oman joukkueen kannattamiseen millään tavalla.
Poromafia on oikeastaan pelkkä kaveriporukka, joka ottaa omiin nimiinsä vaan tifot. Täälläkin kannattaisi kiitellä hyvästä tunnelmasta enemmän koko Kannattajakatsomoa, kun vain osaa ääneenkannattajista.

Katsomossa kuulin tänään kolme ”Meriläinen maaliin” huutoa ja nekin olivat mielestäni enemmän vitsillä huudettu ottelun surkean alun ja Jatkoajan mielensäpahoittajien kunniaksi. Toivottavasti Leevi pelaa lauantaina Kuopiossa, että kerrankin voitettaisiin Niiralassa kannattajien edessä.
 

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
Mikä muuten on saanut nimimerkin apis17 vihaamaan näin paljon Poromafiaa? Pelkkä Westerholmin muistuttaminen omista valheistaan, vai onko taustalla jotain suurempaa draamaa?
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tärkein tavoite saavutettu, eli keskustelu aiheesta. Mä haluaisin jälleen jonkun syvemmällä olevan avaavan, että minkä takia oman joukkueen maalivahtia psyykataan tällä tavalla!? Mistä se johtuu? Mikä hänen/heidän mielestään oikeuttaa siihen? Mitä hyvää tällä yritetään saavuttaa?

PM on ollut ihailuni kohde ja tavoite mitä kohti olen kulkenut jos näin voi sanoa. Välillä heillä on läikkynyt ja välillä tehty protesteja joista olisin voinut olla erimieltä ja suorittaa erilailla. Silti suuri ja mahtava PM johonka olen itse myös halunnut päästä sisään. Vielä ei ole ollut minun aikani. Se hetki kun järjestö alkaa psyykkaamaan omia on minulle liikaa. Olen ylpeä kannattamisestani ja reissaamisestani ympäri Suomen vierashallien. Kotipelejä on tänävuonna jäänyt väliin kolme. Vieraspelejä löytyy 6 ja harkkamatsia Virroilta asti. Ei täällä istuta vain kotona kädet housuissa. Kättä ja ääntä lähtee. Mutta haluanko enää kuulua poromafiaan. Tällä hetkellä tämä haave ei ole minulle tärkeä ja saanut väistyä. Olen ylpeästi kärppäkannataja ja pysyn ylpeänä "vain" kärppäkannattajana jatkossakin ainakin siihen asti kunnes tällainen show rupee selviämään ja se mitä sillä haetaan.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mikä muuten on saanut nimimerkin apis17 vihaamaan näin paljon Poromafiaa? Pelkkä Westerholmin muistuttaminen omista valheistaan, vai onko taustalla jotain suurempaa draamaa?
Hyvä kysymys, johonka on vaikea vastata, koska en koe voivani vastata siihen, sillä en vihaa Poromafiaa. Kuten toisessa viestissä annoin ymmärtää arvostan ja ihailen poromafiaa kovasti. Kaikkialla läikkyy joskus, niin Poromafiassa kuin muuallakin. Jokainen ajattelee asioista omalla tavallaan eikä mikään ole suoranaisesti oikein. Aina löytyy kolikon toinen puoli.
 

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
Tärkein tavoite saavutettu, eli keskustelu aiheesta. Mä haluaisin jälleen jonkun syvemmällä olevan avaavan, että minkä takia oman joukkueen maalivahtia psyykataan tällä tavalla!? Mistä se johtuu? Mikä hänen/heidän mielestään oikeuttaa siihen? Mitä hyvää tällä yritetään saavuttaa?

PM on ollut ihailuni kohde ja tavoite mitä kohti olen kulkenut jos näin voi sanoa. Välillä heillä on läikkynyt ja välillä tehty protesteja joista olisin voinut olla erimieltä ja suorittaa erilailla. Silti suuri ja mahtava PM johonka olen itse myös halunnut päästä sisään. Vielä ei ole ollut minun aikani. Se hetki kun järjestö alkaa psyykkaamaan omia on minulle liikaa. Olen ylpeä kannattamisestani ja reissaamisestani ympäri Suomen vierashallien. Kotipelejä on tänävuonna jäänyt väliin kolme. Vieraspelejä löytyy 6 ja harkkamatsia Virroilta asti. Ei täällä istuta vain kotona kädet housuissa. Kättä ja ääntä lähtee. Mutta haluanko enää kuulua poromafiaan. Tällä hetkellä tämä haave ei ole minulle tärkeä ja saanut väistyä. Olen ylpeästi kärppäkannataja ja pysyn ylpeänä "vain" kärppäkannattajana jatkossakin ainakin siihen asti kunnes tällainen show rupee selviämään ja se mitä sillä haetaan.
Mikset reagoi samalla tavalla muihin Kärppien pelaajiin kohdistuvaan arvosteluun? Jäähallilla olen kauden aikana kuullut ainakin 100 huutoa, jossa haukutaan pelaajia tai valmennusta. Yleisemmin kohteena on ollut Topi, Julle, Late tai Leskinen. Tuskin tämäkään auttaa joukkuetta voittamaan.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mikset reagoi samalla tavalla muihin Kärppien pelaajiin kohdistuvaan arvosteluun? Jäähallilla olen kauden aikana kuullut ainakin 100 huutoa, jossa haukutaan pelaajia tai valmennusta. Yleisemmin kohteena on ollut Topi, Julle, Late tai Leskinen. Tuskin tämäkään auttaa joukkuetta voittamaan.
Miksi minä en saa vastauksia kysymyksiini?

Kyllä, näin se on. Kuten pari muutakin nimimerkkiä tätä on avannut niin otteita saa kritisoida. Jopa pitää! Olen itsekin kritisoinut tällä kaudella niin Topin, Jullen, Lesen, kuin jopa Markon otteita ja myös muiden. Silloin kun olen kritisoinut, niille on mielestäni ollut aihetta. Westerholm tuli vasta taloon ja hänet kivitetään elävältä kun hän edes hengittää Kärppäpaita päällä, syystä mikä? Jokin vanha lehtijuttu jota väitetään täysin valheelliseksi? Lisäksi hänellä on kahden seuraavan vuoden sopimus. Tähän lehtijuttuun en osaa ottaa mitään kantaa kun en ole asiasta hyvin tietoinen. Mietin vain eikö hän olisi saanut tuntea niinkuin tunti. "Tervetuloa uuteen työpaikkaan, valitettavasti asiakkaamme vihaavat sinua, mutta olet silti tärkeä pala tulevaisuuttamme ja yhdellä näkyvimmistä ja kriittisimmistä työpisteistä, onnea vielä!"
Tähän lehtijuttuun en osaa ottaa mitään kantaa kun en ole asiasta hyvin tietoinen. Mietin vain eikö hän olisi saanut tuntea niinkuin tunti.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis mikä tämä lehtijuttu on?
Paikallislehti Etelä-Saimaan artikkelissa oli muutama vuosi sitten lainaus, jonka mukaan Westerholm oli kokenut vieraskannattajien huutelun uhkaavaksi Kärppiä vastaan pelatussa ottelussa:

Esaimaan artikkelista eilisen pelin jälkeen;

Päivän pointti

Kielenkäyttö ei ole koventunut ainoastaan eduskunnan keskusteluissa. SaiPan maalivahti Niclas Westerholm koki vieraskannattajien huutelun niin uhkaavaksi, että ei halunnut poistua joukkueensa pukusuojasta ottelun jälkeen.
 

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
Tärkein tavoite saavutettu, eli keskustelu aiheesta. Mä haluaisin jälleen jonkun syvemmällä olevan avaavan, että minkä takia oman joukkueen maalivahtia psyykataan tällä tavalla!? Mistä se johtuu? Mikä hänen/heidän mielestään oikeuttaa siihen? Mitä hyvää tällä yritetään saavuttaa?

PM on ollut ihailuni kohde ja tavoite mitä kohti olen kulkenut jos näin voi sanoa. Välillä heillä on läikkynyt ja välillä tehty protesteja joista olisin voinut olla erimieltä ja suorittaa erilailla. Silti suuri ja mahtava PM johonka olen itse myös halunnut päästä sisään. Vielä ei ole ollut minun aikani. Se hetki kun järjestö alkaa psyykkaamaan omia on minulle liikaa. Olen ylpeä kannattamisestani ja reissaamisestani ympäri Suomen vierashallien. Kotipelejä on tänävuonna jäänyt väliin kolme. Vieraspelejä löytyy 6 ja harkkamatsia Virroilta asti. Ei täällä istuta vain kotona kädet housuissa. Kättä ja ääntä lähtee. Mutta haluanko enää kuulua poromafiaan. Tällä hetkellä tämä haave ei ole minulle tärkeä ja saanut väistyä. Olen ylpeästi kärppäkannataja ja pysyn ylpeänä "vain" kärppäkannattajana jatkossakin ainakin siihen asti kunnes tällainen show rupee selviämään ja se mitä sillä haetaan.
Jos joskus vielä muutat mielesi, niin kannattaa vaan rohkeasti käydä vetäisemässä hihasta jotain Poromafia paitaista kaveria katsomossa ja tutustua porukkaan. Mukaan kyllä pääsee kaikki innokkaat, kunhan ei ole täysi mulkku ihmisenä.
 

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
"Tervetuloa uuteen työpaikkaan, valitettavasti asiakkaamme vihaavat sinua, mutta olet silti tärkeä pala tulevaisuuttamme ja yhdellä näkyvimmistä ja kriittisimmistä työpisteistä, onnea vielä!"
Tähän lehtijuttuun en osaa ottaa mitään kantaa kun en ole asiasta hyvin tietoinen. Mietin vain eikö hän olisi saanut tuntea niinkuin tunti.
Silloin mennään mielestäni aina aika syvälle metsään, kun aletaan vertaamaan ammattiurheilua ja kannattajatoimintaa ”tavalliseen” työelämään. Onko vierasjoukkueelle eli ”työmatkalaisille” huutelu sitten ok? ”Tervetuloa työpaikkasi Oulun toimipisteelle Micke-Max. Asiakkaat huutelevat sinulle koko työpäiväsi haistavittua, mutta onnea työpäivään.”

Niclaksen kommenttien jälkeen reissussa olleet Kärppien kannattajat saivat todella paljon paskaa ympäri internettiä syyttä. Luulisi, että asiakkaana ymmärtäisit ärtymyksen, kun 50 henkilöä matkustaa 600km pienen Saipan vieraaksi tuomaan oman osansa seuran kassaan ja Saipan työntekijä kiittää siitä tällä tavalla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Etra

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
On se tämäkin keskustelu saanut kyllä semi käsittämättömät mittasuhteet.

Täällä kärkkäimmät ehdottelee Poromafian vittuun painumista ja nämä joilla on jo pitemmän aikaa ollut Poromafia hampaankolossa leimaa koko porukan, koska muutama kannattajakatsomon jäsen on huudellut Meriläistä maaliin. Tänään en paikalla ollut mutta Westerholmin avauspelin seurasin H-katsomossa, johon kyllä muutaman yksittäisen kannattajan huudot Meriläisestä kuului, niin kuin kuului myös monta, monta muuta painokelvotonta huudahdusta. Poromafian en kuullut kannattajaryhmänä tätä huutelevan missään välissä. Mutta leimataan nyt koko Poromafia tämän takia täysin paskaksi ja annetaan nyt vähintään elinikänen porttikielto Kärppien peleihin.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Silloin mennään mielestäni aina aika syvälle metsään, kun aletaan vertaamaan ammattiurheilua ja kannattajatoimintaa ”tavalliseen” työelämään. Onko vierasjoukkueelle eli ”työmatkalaisille” huutelu sitten ok? ”Tervetuloa työpaikkasi Oulun toimipisteelle Micke-Max. Asiakkaat huutelevat sinulle koko työpäiväsi haistavittua, mutta onnea työpäivään.”

Niclaksen kommenttien jälkeen reissussa olleet Kärppien kannattajat saivat todella paljon paskaa ympäri internettiä syyttä. Luulisi, että asiakkaana ymmärtäisit ärtymyksen, kun 50 henkilöä matkustaa 600km pienen Saipan vieraaksi tuomaan oman osansa seuran kassaan ja Saipan työntekijä kiittää siitä tällä tavalla.
Odotan yhä vastausta ensimmäiseen kysymykseeni. Ymmärrän pointtisi.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Odotan yhä vastausta ensimmäiseen kysymykseeni. Ymmärrän pointtisi.
Kannattaa tämä kysymys käydä esittämässä asianomaisilta jotka tätä harrastaa, eikä keskustelupalstan anonyymeiltä jotka ovat ilmoittaneet ettei tätä tee.

Otetaan hypoteettinen tilanne missä Kärpät painelee 20:n ottelun voittoputkessa joista jokainen peli päättyy 10-1. Yksi maali menee aina sen takia että vaikkapa Ohtamaa ja Tiivola perseilee jatkuvasti. Pelin jälkeen toimittaja kysyy juuri 5+5 tehot jälleen nakuttaneelta Turuselta että miksi Kärpät pelaa nii päin vittua? Vähän sama maku tästä "keskustelusta" jää.
 

StanTheMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kokkolan Hermes, Raahe-Kiekko
PM jengi vois kasvaa aikuisiksi, sitten kun se tapahtuu niin tulen taas takaisin fanikatsomoon kannustamaan. Nyt menetätte äänekkään fanin, ja toivottavasti monen muunki jotka uskaltavat boikotoida siihen asti että loppuu tuo 12v tasolla oleminen ja Westerholmille vittuilu.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
PM jengi vois kasvaa aikuisiksi, sitten kun se tapahtuu niin tulen taas takaisin fanikatsomoon kannustamaan. Nyt menetätte äänekkään fanin, ja toivottavasti monen muunki jotka uskaltavat boikotoida siihen asti että loppuu tuo 12v tasolla oleminen ja Westerholmille vittuilu.
Eli koska muutama katsoja (jotka ilmeisesti seuraa peliä samasta katsomosta kuin sinä) on huudellut kesken pelin Meriläistä maaliin (joka on aikalailla pienimmästä päästä mitä siellä välillä kuulee), niin haluat kostaa koko faniyhteisöllä, josta Poromafia on vain pieni osa, sekä itse Oulun Kärpillä joilta lähtee roima annos kannustusta ja tukea pois peleistä jos toiveidesi mukaisesti muut tekevät saman?

Niin kuin aiemmin jo mainitsin, käsittämättömät mittasuhteet saanut tämä yhden nimimerkin kommenteista lähtenyt keskustelu. Missä edes ne muut hallissa kävijät ovat jotka tämän saman Poromafian chäntin on todistaneet? Enemmän on vaan porukka kysellyt pitääkö tämä paikkaansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös