ja omat ranskikset, kuten täällä tapana tuntuu olevan:
- Italialaiset vanhemmat omaava maalivahti: loistavaa työskentelyä, varsinkin siinä vaiheessa kun torjua piti (kaverin kanssa mietittiin toisen erän aikana noin 10min. että onko kaveri edes hereillä?), mutta ns. "reaktio"torjuja. Hyviä patjatorjuntoja tuli tukku pelin aikana. Möykkäsi myös hyvin pakeille välillä, kunhan kieli selkeytyy, niin eiköhän tästä hyvä vielä tule. Sanalla sanoen hyvä!
- Kaveri, joka näyttää kotipaitakuvassaan känniseltä käeltä eli Laamanen. Joku kehui kovasti ylempänä?!?! Miten kaveria voi kehua, ensimmäisessä erässä kaveri päästää suoraan Kalpalaisen (Kärpät pelas YV:tä) viivalta läpi ja koukkii itsensä miettimään syntyjä syviä boksiin? Tämä sama toistui melkein uusintana kakkoserässä. Hmmh, ja kaveri on siis noilla otteilla selkeä vahvistus? Ei ole ei, mutta annan kaverille aikaa.. kaikki tierämmä HPK-ajoilta lampun pyssyn toimivuuden. Tämän illan perusteella paska! Muutenkin aivan helvetin epävarmaa peliä Laamaselta.. kesäterässä, liekkö Oulun patiot tulleet tutuksi?
- Hyvönen : kaveri on laihtunut sitten viime näkemän vähintään 8kg. Vissiin pitkästä aikaa on kesäharjoittelu maistunut jonnin verran? Pirteä luistelemaan jopa omaan päähänkin. Muutama kiva spurtti ristikulmaan heitettyyn kiekkoon. Ja pelimiehen maali (+syöttö) kaupan päälle. Paljon iloa, jos tuo ykkönen tulee säilymään tuossa koostumuksessa.
- Normio : olisi varmasti helvetin paljon hyötyä joukkueelle, mutta, jos tämä oli kuva ensi kauden linjasta, niin mitä teemme Teemulla? Kaveri ajeli maalivahtia kohti kivasti ekassa erässä, mutta onko siitä hyötyä, kun jäähylle samantien? Teki niinkuin ns. "power-forwardin" tuleekin, mutta jäähyä pukkaa.. Teemu kävi vissiin 3 - 4 kertaa jäähyllä? Odotan huomattavasti enemmän, kun tuomarilinja selkeytyy (n. 10-15:sta pelin jälkeen) ja löytää soppelin ketjun. Tässä harkkapelissä aika turha mies, kuten Lamppukin.
- Viuhkola : loistavaa pelinlukua taas kerran ja maali oli kouluesimerkki siitä, kun jatketaan tilanne loppuun asti = oma ripari nätisti sisään! Muuten oli sitä perinteistä fleguakin tarjolla. Hyvä mies se on, mutta ei se Broskaan ihan perseestä ole? Tämä ilta Brosilta vähän huonompi (varsinkin hukkaan heitetty tyhjä maali), mutta tällä Tsekillä tuntuu olevan hitunen samaa taikaa pelinluvussa, kuin Jarilla, ja jotenkin jämäkämpi.. IMHO! Joten äläkää liikaa tarttuko!
- Latvialainen kiekkolahja Oululaiselle jääkiekolle = eli siis ns. "ripuliranne". Sen mitä kaveri kävi kentällä (jokaisessa erässä jokunen vaihto..) hmmh, olisi sen ulkkaripaikan voinut paremminkin käyttää -> ensimmäinen ulostettava pelaaja. Ei ole Stepanek, ei ole Lotvonen, ei ole muuta kuin oma itsensä.. mielestäni ihan kuutamolla. Mielestäni ei siis yhtä hyvä peruspakki, kuin Stepakek. Saattaa myös olla pehmeämpi kuin LotvosKike aikoinaan. No tuolla peliajalla paha sanoa, mutta juuri semmoinen vahvistus, mitä täällä ollaan odotettu.
- Aaltonen : odotan paljon, kuten viime kaudellakin! Silti tyhmä jäähy heti alkuun. Koko halli huusi varmaan siinä vaiheessa, kun J-M oli ottamassa jäähyä? ei tullut jäähyä ensimmäisestä, mutta oli pakko antaa jäässä makaavalle Kalpalaiselle peruspoikkarit selkään = jäähy. Muutenkin odotin enemmän.. Mutta ei Jalonen ilmeisesti edelleenkään tykkää tästä kaverista siihen malliin kuin me fanit? Helvetti, minä menetin jo Saarenheimon, älä Jalonen enää viimeistä iloa multa vie!
"Junnuilta" hienoa pörräämistä 1:ssä ja toisen erän alussa. Muuten aika hiljaista, kun ketjutkin tuntuivat elävän jonnin verran. Kuka heitti ne helvetin hienot kynät kakkosen aikana? Mitään muuta ei jäänyt puuttumaan, kuin maali!
Kalpalaisista:
Kotiinpäin vietiin eli Tuppurainen Kalpan paras? Niiralanmontussa vissiin jo kyseenalaistettiin molaria? Ette te molariin kaatuneet. Kärpät Hallitsi ihan aikuisten oikeasti peliä, siihen asti, kun halusivat pelata. Odotin ennen matsia, että Kalpa tulee oikeasti pistämään Kärpät ahtaalle. Näin ei ihan käynyt sillä oli yhtä maalia kaikki tyynni. Kalpalta LUOKATONTA yv-peliä ja tasaviisikoinkin homma näytti minun silmääni siltä, että Mika on pistänyt poijjat treenaamaan pelkkää AV-peliä. Ei mitään tolkkua tuossa hommassa! Odotin oikeasti jotain, joka muistuttaa jääkiekkoa (Kalpalta siis), mutta sain pettyä karvaasti. Varsinkin ekan erän (jäähyjä vitusti, pelikellon säätäminen jne.) Kärpät vei ns. "100-0".
Niin siitä Teidän molarista. Lindström torjui ihan helvetin hyvin minun mielestäni! Mietin Ylösen maalia ainoa lapsuksena, mutta kaikki minua paremmin nähneet pistivät maalin Ujcikin piikkiin eli ohjausta vissiin tuli? Korjatkaa jos on väärin, sillä tästä ollaan kavereiden kanssa väännetty! Minun mielestä Ylösen laaki meni helposti sisään, mutta usea immeinen väitti, että Ujcik pisti keppiä väliin tuohon, tai, että otti suuntaa Kalpalaisesta?
Muuten loistava peli teitin molarilta!
Peto? En nähnyt.. muutamassa tilanteessa pelas ihan ok, mutta Kalpan lauma oli niin kynnetön, että ei päässyt oikein kavereita seuraamaan.
Tuppurainen? Missä pelaa? Pari kertaa hyvää luistelua jne. mutta, että Kalpan paras? Itse odotin, että molari vie tuon pystin.
Kuuluttaja: ylempänä joku jo mainitsi, että kuuluttaja kesäterässä.. johtunee siitä, että ei ole oikea kuuluttaja. Tämä kaveri oli enemmän pihalla (otteluohjelmaan merkittyjen, salaperäisin "X" - merkintöjen kanssa), kuin minä.. kaveri etsi vissiin painetusta sanasta asiaa, enemmän kuin koko halli yhteensä matsin aikana.
- Pöykiö : en nähnyt - join kaljaa.
- Mainostus : totta helvetissä se firma, joka päästää porukan ilmaiseksi sisään, saa mainostaa niin paljon kuin haluaa. Edelleen siis, jos päästää meidät tuonne hillumaan? Joku oli vissiin tuossa ylempänä tästäkin valittanut?
- Mainostus : sitä paitsi se ruma maskotti omaa paljon paremmat kädet, kuin meidän viimeisin ulkomaalaisvahvistus, joten se siitä!
- Pesonen : missä pelaa? Edellinen peli puku päällä katsomossa.. tämä peli.. en nähnyt edes katsomossa, mikä on Pessillä rikki?
-Smoro!
-ps: niin helvetin paljon jäi viivoja käyttämättä, mutta tämä oli pelin kuva mun mielestä. Jeps ja join paljon kaljaa erätauolla. On se perkele, kun tuo meitin päätybaari on niin kuuma! Ilmankos siellä kalja maistuukin ;)