Vaikka Late ei tunteitaan ärräpäiksi juuri koskaan kääntänytkään, niin melkoinen riski väittää, että hän ei olisi tehnyt kaikkea joukkueen menestymisen eteen.
Lauri Marjamäki tuli Kärppiin erittäin motivoituneena valmentajana, joka käänsi alavireisen suurseuran kurssin taas menestykseen. Olen hänelle siitä erittäin kiitollinen. Kolmas kausi oli kuitenkin lievä pettymys. Organisaatio haki suurella panostuksella historiallista triplaa. Materiaali oli hurja ja Marjamäellä oli mahdollisuus kokoonpanon puolesta mestaruus Ouluun tuoda. No, ei tullut, mutta yritys oli hyvä.
Oulussa Marjamäen kilpi on kovin kiiltävä, eikä hänen uskota virheitä tekevän. Minun henkilökohtaisen kokemukseni mukaan Marjamäki ei kuitenkaan ollut aivan niin kliininen kuin ulkokuori antaa ymmärtää. Kävin Marjamäen Kärppäpestin aikana seuraamassa ystävieni kanssa kaksi Kärppien vieraspeliä. Vietimme kyseiset viikonloput pelipaikkakunnalla ja sattumalta majoituimme Kärppien kanssa samaan hotelliin. Molemmilla kerroilla Marjamäki oli peliä edeltävänä aamuyönä yökerhossa. En tiedä, kuinka tavanomaista toimintaa tuo oli, vai olimmeko kaksi kertaa kahdesta ihan vain sattumalta paikalla. Eihän nämä isoja juttuja ole, mutta kyllä nämä tapahtumat heittivät minun silmissäni ikävän varjon Marjamäen Kärppiin sitoutuneisuuden ylle. En usko, että yökerhovalmistautuminen on sitä kaikkein parasta valmistautumista seuraavan päivän koitokseen, vaikka kyseessä onkin valmentaja.
En voi millään uskoa, että Suikkanen toimisi samalla tavalla tai sallisi kenenkään muunkaan joukkueen mukana matkustavan noin toimia. Minulla on vankka luotto Suikkaseen ja siihen, että hän on valmis antamaan kaikkensa Kärppien menestyksen eteen, jopa enemmän kuin Marjamäki.