Onko muilla sama fiilis/muistikuva, että Kärpät olisi lähtenyt hyvin usein näihin sarjojen avauksiin aika verkkaisesti ja vastustaja myllyttänyt tulemaan sen minkä pystyy?
On tällainen muistikuva. Mutulla tällä kaudella pelin kuva on usein ollut se, että vastustaja vie ekan erän ja tekee 0-1, sitten toisessa erässä Kärpät räppää "vahingossa" kolme maalia ja kolmas erä menee tasaisissa merkeissä.
Vaikka se Spedekin sinne sekaan mahtuisi, on nuo ihan älyttömät kentälliset ilmankin.
Kun tuli tietoon, että Pyörälän kausi on ohi, niin se on alitajuisesti vaivannut mua siitä saakka. Mulla on ollut vähän mielessä se, että meillä saattaisi olla pudotuspeleissä useissakin paikoissa ikävä Pyörälää, koska monipuolisena pelaajana pystyy paikkaamaan lähes ketä tahansa ja voidaan peluuttaa tilanteessa kuin tilanteessa. Koetan kuitenkin ajatella positiivisen kautta, Pyörälän tippuminen mahdollistaa Lindstenille ison roolin ottamista.
Toinen huolen aihe pudotuspeleihin on nelosen heikko vire. Varsinkin Humalojan kausi on näyttänyt vaikealta. Lindsten sai neloseen vähän virtaa, mutta nyt ei ole kauheasti vaihtoehtoja. Itsehän jossain vaiheessa kautta ehdottelin sellaista, että Lindsten olisi ottanut Pyörälän paikan kakkosketjusta ja Pyörälä olisi siirtynyt auttamaan nelosta pois ahdingosta. Sailiolla ja Karvisella on ollut yllättävän paljon virtaa silloin, kun ovat käyneet ylemmissä ketjuissa stunttaamassa.
Jos sitten jotain orastavia positiivisia seikkoja hakee, niin jotenkin luulisin, että Osalalla ja Jokisella on potentiaalia nousta pudotuspeleissä kuumiksi pelaajiksi. Varsinkin Osalalla olisi mun mielestä saumoja siihen, jos ja kun intoutuu vähän intensiivisempään peliin hyökkäysalueella ja vastustajan maalin edustalla. Toisaalta ehkä sitäkin voi pitää positiivisena asiana, että kolme ensimmäistä kenttää ovat suht tasapainoisia, joten nelosta ei ehkä tarvitse kuormittaa niin paljoa, jos peli ei meinaa lähteä kulkemaan.