Tuossa olet kyllä itseasiassa täysin oikeassa. Itsekin olen sadatellut tätä läpi sarjan, mutta eritoten viimeiset kaksi peliä ja olin viittä vaille jo perjantaina kirjoittaa asiasta sarjatriidiin, mutta jäi sitten kirjoittamatta.
Eli varsinkin kun Kärpät heittää kiekon päätyyn, ottaa Hifkin hyökkääjät todella röyhkeästi kärppäkarvaajalta vauhdin pois puolustussinisellä nostamalla poikittaisen mailan eteen tai muuten peruuttelemalla samaan liikesuuntaan pitkän matkaa kuin kiekoton kärppäkarvaaja. Näin pakki pääsee hakemaan rauhassa päätykiekon ja avaamaan eteenpäin. Tämä toistuu kymmeniä kertoja pelin sisällä. En tiedä onko sitten värilasien sumentamaa näköä, mutta mielestäni Kärpät ei tuota jurikaan harrasta jos ollenkaan, josta johtuukin suurelta osin, että Hifki pääsee paineistamaan todella syvältä ja sitten se näyttää tältä, miltä se on nyt näyttänyt.
Mutta toki kun tuomarit sen kerran sallii, niin itseäänhän siitä saa syyttää, ettei niitä minuutin jäähyjä oteta ja näin luovutetaan monet kerrat hallinta vastustajalle. Toisaalta kun sitä ei itse olla alusta asti harrastettu, niin voi olla, että Kärpille moisista rupeaisi pilli sitten soimaan.
Oikeastaan tuossahan on kaksi vaihtoehtoa. Joko tyydytään tähän tai sitten näytetään tuomareille rohkeammin ne estämiset. Nythän on vihelletty ainoastaan niitä, kun joku oikeasti menee tuon seurauksena katolleen. Tulkitkoon sen joku sitten sukelteluksi, mutta syöpäähän tuollainen kahva on katsoa, kun vauhti ja taito viedään pelistä täysin pois.