Kärpät mediassa

  • 1 437 585
  • 5 108

Lemé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Kiekko-Espoo, Pittsburgh, Caroline
Olihan sillon uutisissa hypetys ”Marjamäen aikakausi alkaa”- tyylisiä otsikoita ja joukkueesta puhuttiin paljon paluumuuttajien ja esiin nousevien junnujen muodossa.

Nyt kun miettii, niin eihän tätä alkavan kauden joukkuetta edes juurikaan mainosteta. Kyllä omasta mielestäni tämä joukkue ansaitsee aivan samanlaisen hypetyksen ennen kauden alkua.

Jokohan Liigan perinteinen kausiennakko alkais pikkuhiljaa julkaistua? Onko kellään havaintoo, millon pitäs alkaa tulla ulos?
 

Sokerimunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hiljainen oli ensimmäinen viikko.
En tiedä miksi, mutta itselleni tulee facebookissa välillä "sinulle suositeltu" osio jossa on tällä viikolla näkynyt muiden joukkueiden videoita ja haatatteluja tältä viikolta. Noh, ehkä tähän on jo tottunut joten ei jaksa enää kauheasti pettyäkkään.

Onneksi sentään Petopodissa oli Mikkolan haastattelu josta sai tietää esim. Bourken tulon suomeen perjantaina ja Galimovin ilmeisesti joskus tämän viikon lopulla jos muistan oikein?

Petopodi on ollut kärppien faneille ja miksei yleisestikin jääkiekkoa seuraaville mainio podcast ja todella tervetullut lisä muuten niin vaisuun kärppien someen. Sitä en sitten tiedä kuinka paljon kärpät on alkanut nojautumaan pelkkiin petopodin haastatteluihin jos ei itse saada ensimmäisellä viikolla edes päävalmentajan haastattelua. Petopodin haastatteluista ja jaksoista posit eivät kuitenkaan mene kärppien suuntaan vaan ainoastaan petopodin.

Kiitos petopodille ja jatkakaa samaa rataa. Sen sijaan kärpät voisi yrittää vähän skarpata..

Petopodi on ollut Kärppien köyhälle sisällöntuotannolle pieni lottovoitto. En tiedä, kuinka tiivistä yhteistyö on tai liikkuuko raha, mutta podcast on viestintäformaattina aika haastava eikä vetoa massoihin vaan lähinnä siihen HC-fanikuntaan. "Tavallinen" fani ei jaksa kuunnella tunnin jaksoa.

Miten lie mahdollista, ettei Kärpät herää edes nyt, kun kilpailijat ovat pistäneet hurjasti paukkuja sisällöntuotantoon? Siellä oli useammallakin etelän joukkueella laadukasta live show'ta striimin muodossa, jossa julkistivat uusia pelaajasopimuksia ja haastattelivat jätkiä. Jukurit on julkaissut mainiota ja erittäin kustannustehokasta videosarjaa treenikauden alusta. HIFK striimasi faneilleen ilmaiseksi ensimmäisen harjoituspelin ihan selostuksen, kommentaattorin ja väliaikahaastisten kera. Me ollaan saatu pesäpalloon liittyvä haastis ulkomaan vahvistuksesta, muutama kuva treeneistä ja Ohtamaan koirasta.

Paasaan taas samasta asiasta, hah. Lähinnä ärsyttää, ettei osata maksimoida potentiaalia - sisällöntuotanto on merkittävä osa nykypäivän asiakas- ja tulonhankintaa monella alalla, ei ainakaan vähiten lajissa jossa pääsylipputulot ovat elintärkeitä. Sitten ihmetellään kauden alkaessa Virkkusen suulla, kun yleisömäärät pyörivät kahdessa tuhannessa.
 
Petopodi on ollut Kärppien köyhälle sisällöntuotannolle pieni lottovoitto. En tiedä, kuinka tiivistä yhteistyö on tai liikkuuko raha, mutta podcast on viestintäformaattina aika haastava eikä vetoa massoihin vaan lähinnä siihen HC-fanikuntaan. "Tavallinen" fani ei jaksa kuunnella tunnin jaksoa.

Miten lie mahdollista, ettei Kärpät herää edes nyt, kun kilpailijat ovat pistäneet hurjasti paukkuja sisällöntuotantoon? Siellä oli useammallakin etelän joukkueella laadukasta live show'ta striimin muodossa, jossa julkistivat uusia pelaajasopimuksia ja haastattelivat jätkiä. Jukurit on julkaissut mainiota ja erittäin kustannustehokasta videosarjaa treenikauden alusta. HIFK striimasi faneilleen ilmaiseksi ensimmäisen harjoituspelin ihan selostuksen, kommentaattorin ja väliaikahaastisten kera. Me ollaan saatu pesäpalloon liittyvä haastis ulkomaan vahvistuksesta, muutama kuva treeneistä ja Ohtamaan koirasta.

Paasaan taas samasta asiasta, hah. Lähinnä ärsyttää, ettei osata maksimoida potentiaalia - sisällöntuotanto on merkittävä osa nykypäivän asiakas- ja tulonhankintaa monella alalla, ei ainakaan vähiten lajissa jossa pääsylipputulot ovat elintärkeitä. Sitten ihmetellään kauden alkaessa Virkkusen suulla, kun yleisömäärät pyörivät kahdessa tuhannessa.
Maksullisessa Kalevassahan on ollut isoa juttua

Ja Petopodi, mutta eipä se Kärppien rahoilla pyöri.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Lähinnä ärsyttää, ettei osata maksimoida potentiaalia - sisällöntuotanto on merkittävä osa nykypäivän asiakas- ja tulonhankintaa monella alalla, ei ainakaan vähiten lajissa jossa pääsylipputulot ovat elintärkeitä. Sitten ihmetellään kauden alkaessa Virkkusen suulla, kun yleisömäärät pyörivät kahdessa tuhannessa.

Näinhän se menee. On toki ikäpolvia kenelle some ei merkkaa mitään - me jäärät muistetaan hyvin aika ennen kyseistä ilmiötä - mutta tuo kenttä on kokoajan isompi ja isompi ja tullut todellakin jäädäkseen, joten on vähintään ihmeellistä että sitä ei edelleenkään osata oikein hyödyntää "puolen Suomen joukkueen" konttorilla. Moinen toimimattomuus saa Kärpät näyttämään melko ummehtuneelta, joka on se pahin skenaario kun ajatellaan seuran vetovoimaa nuorten, eli noiden tulevien katsojien ja kausariostajien silmissä. Some alustoineen pitäisi nähdä ennenkaikkea mahdollisuutena, eikä minään pakollisena pahana joka pitää vaan hoitaa alta pois, kuten Kärppien suunnalla tunnutaan juuri nyt ajateltavan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chelsea, Boston Bruins,



Olispahan muuuten komia saada rempatusta raksilasta vastaavanlainen video, jossa esiteltäisiin uudet päivitykset ja muutokset jotka on kesän aikana valmistuneet. Ei luulisi hirviästi eforttia vaativan kun sometiimi pyöräyttäsi kierroksen raksilassa

Näitä muiden joukkueiden Preseason videoiden katselu pistää miettimään miksei Oulussa osata hyödyntää somekanavia, niinkuin niitä kuuluisi vuonna 2021
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Yleisesti ottaen sisällöntuottamisen hinta on tullut laitteiston ja jakelun osalta valtavasti alas. Siksihän tubet ovat täynnä kaikenlaista tekijää. Se mitä menee on aika ja jollakin pitää olla visio mitä tehdään. Mitään suurta ei kuitenkaan vaadita näin aluksi, mutta tottakai rima nousee sitä myötä miten sisältöä tuotetaan ja miten muut kilpailijat tuottavat. Se on luonnollista.
 

Maametti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhaws, Ville Koivunen
Se tunne kun Kärppien somessa mainostetaan viikon ruokalistoja enemmän kuin tulevan kauden joukkuetta ja jääkauden aloitusta. Nyt pitää vähän antaa rakentavaa palautetta sinne somevastaaville. Ei voi vuonna 2021 markkinointi toimia tällä tavalla Suomen seuratuimman joukkuelajin ja suurimman seurajoukkueen osalta. Ottakaapa vaikka jokaiselta pelaajalta lyhyt 1vs1 haastattelu tekstimuodossa, jos liikkuvaa kuvaa ei ole mahdollista ottaa. Ryhtiä nyt!
 

Janski-76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Mikä tässä Kärppien mediatoiminnassa - tai toiminnattomuudessa - itseäni ihmetyttää eniten on se, että huolimatta sisältöjen tuottamisen helppoudesta, edullisuudesta ja trendikkyydestä vaikkapa someen, ja tätä myöten tehokkaasta ja eri kohderyhmät löytävästä mainonnasta, juuri mitään ei tapahdu. Tulee välillä vahva tunne, kuin organisaatio olisi tietyissä jutuissa jämähtänyt yhä sinne divariajoille ja 2000-luvun alkuun, kun buumin luominen oli erilaista, ja halli täyttyi, koska Kärpät oli uudessa nosteessa, ja lähes kaikilla mittareilla Suomen ja koko Euroopan ykkösseuroja.

Nyt, kun ottaa huomioon vaikeat korona-ajat, taloudelliset haasteet, ja tasaisesti laskeneen pelillisen käyrän Mannerin toiselta kaudelta lähtien, uudistuneen valmennuksen ja erittäin kiinnostavan joukkueen, pitäisi mediatuotannon takoa tasaiseen tahtiin uutta, odotusta ja hypeä nostattavaa sisältöä eetteriin. Miksi fanien pitäisi innostua uudesta kaudesta, jos selvästi seurajohtoa ei kiinnosta heidän innostamisensa ja oman huipputuotteensa, Oulun Kärppien, mainostaminen juuri mitenkään? Nykyaikana mikään markkinatoimintaan liittyvä ei tapahdu autopilotilla, vaan ihmisten kiinnostumiseen ja kiinnostuksen ylläpitämiseen pitää tehdä koko ajan töitä. Tätä ei selvästi Kärpissä ymmärretä. Jopa pari viimeisintä tiedotustilaisuutta ovat olleet tavallaan negatiivissävytteisiä, kun kaksi legendaa lopettivat uransa (en tarkoita etteikö niitä olisi pitänyt järjestää, lähinnä vain tuli kuriositeettina mieleen).

Kärppien Facebook-sivuilta löytyy melko vähän itse joukkueeseen ja tulevaan kauteen liittyvää. Peräti yksi haastattelu on sentään saatu ulos Wellmanista, ja joitain kuvia harjoituksista ja kapteenistosta - siinäpä se. Mainoksia, synttärionnitteluja ja muuta sälää kyllä riittää. Youtube-kanavalle on ilmestynyt kolme videota, joista kaksi käsittelee Wellmania, yksi Bourkea. Missä ovat vaikkapa valmennuksen mietteet alkavasta kaudesta? Itseäni kiinnostaisi kovasti kuulla esim. Havun ajatuksia, sillä pidän häntä hyvin merkittävässä asemassa tulevaa ajatellen. Missä kapteeni Ohtamaan fiiliksiä, tai kenen tahansa muun? Mikä on pelillinen sapluuna, mitkä ovat tavoitteet? Kärppien kotisivutkin ovat kuivat kuin Sahara, mutta siinä ei sinänsä ole yllättävää.

Toki harjoitusottelut antavat jo jonkinlaista osviittaa, missä mennään, ja millaista systeemiä Mikkola pyrkii peluuttamaan, mutta silti. Itse tykkään katsella ja kuunnella, nähdä elekieltä, kuulla mitä valmentajat ja pelaajat omin sanoin kertovat. Valokuvat eivät aja samaa asiaa, mutta toimivat täydentävänä lisänä. No, onhan tässä vielä Kärpillä aikaa ennen Liigan alkua tuottaa lisää matskua, mutta olisi toivonut, että kivaa pöhinää olisi ruvettu rakentamaan hyvissä ajoin. Pian kiiman pitäisi olla huipussaan, sen sijaan on löhötty laiskoina sohvalla ja tehty vain täysin välttämätön, ja sekin puolittaisessa makuuasennossa.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paljon hyvää asiaa Bumelta. Itsekin ihmettelen välillä, etteikö olla herätty tämän asian suhteen nykypäivään. Tärkein asiahan on toki se, mitä kentällä tapahtuu ja kaikki se mitä siellä siihen liittyen taustalla tehdään. Suhteellisen pienellä panostuksella/vaivalla saataisiin paljon hyötyä, jos nyt joku esim imagoasioita ja markkinointia hyödyllisiksi katsoo. Aivan varmasti tätäkin palstaa seurataan kärppätoimistolla, joten jännää, ettei näihin ole tullut juuri mitään muutosta, koska tämä keskustelu on vellonut jo useamman vuoden ajan?

Itse henkilökohtaisesti en välttämättä kaipaa mitään viihdejuttuja, mutta nekin on ok mausteena, jos sisällöstä löytyy kiekkoon oleellisesti liittyviä haastattelusta yms. esim juurikin valmentajan mietteitä, sekä eteenkin ulkolaispelaajien mietteitä, miten ovat Kärpissä viihtyneet, niin pelillisesti kuin kentän ulkopuolella. En esim muista onko ollut missään Byströmin haastatteluita? On toki saattanut olla, maksumuurin takana tai sitten mennyt vaan ohi itseltäni.

Jonkin verran muiden seurojen vastaavia seuranneena heittäisin leikkimielisen arvion, ettei 15 joukkueen somesarjassa päästäisi edes säälipleijareihin :) . Mutta toivottavasti kentällä peli kulkee ja yleisö pääsisi katsomoihin kautta maan.

Vaikka tämän palstan kävijät ja kirjoittelijat edustavatkin pientä osaa kärppäkannattajista, niin kannattaisi nämä jutut ottaa tosissaan siellä kenelle nämä asiat kuuluvat. Eiköhän nämä kommentit peilaa silti suuremmankin joukon mielipiteitä.

Kaikestahuolimatta hyvää ja menestyksekästä kautta odotellen....
 

JPL

Jäsen
Muistan aikoinaan, kun Arponen lähestyi allekirjoittanutta ja ehdottivat, josko olisin ottanut kopin Kärppien nettisivujen pyörittämisestä. Tämä siis ennen mitään facebookkeja tai twittereitä. Annoin vastapalloon ehdotuksen, että tästä pitää kyllä maksaa ihan kuukausipalkkaa, jos sitä lähdetään kunnolla tekemään. Ei ymmärretty silloin sen merkitystä, eikä sitä ole sisäistetty vieläkään. Talkoohommilla saa aikaan juurikin tuota…
 

Pardus

Jäsen
Sellaista se on elämä teknologiakaupunki Oulussa. No AC Oululla kyllä somehommat toimii, vaan mitäpä sitä Kärppiä nuoremmalle sukupolvelle mainostamaan. Kai ne nyt muutenkin tietää suuren ja mahtavan Oulun Kärpät ja tarunhohtoisen Raksilan peltiladon.

Katselin tänään Instagramissa Jokereiden stooreista videoita pelaajien kuvauksista. Oli ihan hauskoja. Vaan Helsinkihän onkin tuolla syrjässä ja pelaavatkin jotain Venäjän liigaa niin varmaan se on sitten pakko vähän enemmän panostaakin.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Luulisi myös mainostajia kiinnostavan Kärppien somenäkyvyys ja sen puuttuminen. Faneille sisältöä, Kärpille media näkyvyyttä ja yrityksille mahdollisuus näkyä facebookissa ja instagramissa. Jos siellä toimistolla ei muuten asiaa ymmärretä, että mitä hyötyjä somesisällöstä on niin luulisi näkevän tässä jonkinlaisen rahallisen ja imagollisen hyödyn.

Toimisto HUOMAA sana RAHA!

(boldasin toimistolle olennaiset sanat, jos ei jaksa lukea kokonaan)
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikö se nyt ala olemaan jo viimeisillekin tosifaneille selvää, että Kärppien myynnillinen kohderyhmä on yritykset. Ei yksittäiset kuluttajat tai fanit. Tämä asia alkoi kääntymään jo Junnon aikaan silloin, kun Virkkunen tuli hallituksen puheenjohtajaksi ja on entisestään korostunut Virkkusen ottaessa toimitusjohtajan vastuun. Arponen&Junno-combo vielä ymmärsivät sen, että nimenomaan tavallinen kansa pitää saada halliin. Siksi he palkkasivatkin lähes ensi töikseen Tammisen valmentajaksi. Tami kun oli siihen aikaan, ehkä valtakunnan seuratuin&viihdyttävin valmentaja.

Virkkusta ei kiinnosta pätkääkään kuluttaja-asiakkaat. Se on niin selvää kuin olla voi. Kaikki tehdään yritysten ehdoilla. Virkkunen on tähän suuntaan joskus ihan julkisesti kommentoinutkin. Ja kun tämän ymmärtää, ymmärtää myös hyvin senkin, miksi Kärpät ei panosta someen tms. turhanpäiväiseen. Koska niitä sponsoroivia yrityksiä ei kiinnosta tällaiset jutut yhtään. Keskimääräinen firma nönnönnöö ei tee sponsorointisopimusta sillä perusteella, missä kuosissa Kärppien some-osasto on. Mitä isompi firma, sen vähemmän heitä tällaiset jutut kiinnostavat. Niitä firmoja kiinnostaa paljon enemmän se, millaiset fasiliteetit Kärpät pystyvät järjestämään halliin asiakastilaisuuksia varten. Mistä kohtaa tilkkutäkkiä voisi löytyä oman firman logolle mainospaikka jne.

Virkkunen haluaa halliin firmojen kausikorttipaikkoja ja firmoille aitioihin erilaisia kekkereitä. Nämä kun tuottavat paitsi enemmän, myös tasaisemmin kuin kuluttaja-myynti. Hän ei halua sinne mitään mölyäviä mahatifoja tekeviä tosifaneja. Jos nyt ei suoraan kielläkään heitä tulemasta niin ainakin toivoo, että olisivat nurkassa ja pysyisivät hiljaa.

Sitä Virkkunen ei sen sijaan tunnu millään käsittävän, että pitkäjänteisemmin ajateltuna tällainen malli on tuhoon tuomittu. Kaikki lähtee edelleenkin niistä innokkaista faneista ja tavallisesta kansasta. Heidän pitää kiinnostua ja olla kiinnostunut Kärpistä. Siinä vaiheessa kun kansa hylkää Kärpät, kaikkoavat hyvin äkkiä myös ne hyvin maksavat yritykset ja Virkkunen onkin yhtäkkiä tilanteessa, että joutuu raapimaan aukinaista persettään.
 

Maametti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhaws, Ville Koivunen
Eikö se nyt ala olemaan jo viimeisillekin tosifaneille selvää, että Kärppien myynnillinen kohderyhmä on yritykset. Ei yksittäiset kuluttajat tai fanit. Tämä asia alkoi kääntymään jo Junnon aikaan silloin, kun Virkkunen tuli hallituksen puheenjohtajaksi ja on entisestään korostunut Virkkusen ottaessa toimitusjohtajan vastuun. Arponen&Junno-combo vielä ymmärsivät sen, että nimenomaan tavallinen kansa pitää saada halliin. Siksi he palkkasivatkin lähes ensi töikseen Tammisen valmentajaksi. Tami kun oli siihen aikaan, ehkä valtakunnan seuratuin&viihdyttävin valmentaja.

Virkkusta ei kiinnosta pätkääkään kuluttaja-asiakkaat. Se on niin selvää kuin olla voi. Kaikki tehdään yritysten ehdoilla. Virkkunen on tähän suuntaan joskus ihan julkisesti kommentoinutkin. Ja kun tämän ymmärtää, ymmärtää myös hyvin senkin, miksi Kärpät ei panosta someen tms. turhanpäiväiseen. Koska niitä sponsoroivia yrityksiä ei kiinnosta tällaiset jutut yhtään. Keskimääräinen firma nönnönnöö ei tee sponsorointisopimusta sillä perusteella, missä kuosissa Kärppien some-osasto on. Mitä isompi firma, sen vähemmän heitä tällaiset jutut kiinnostavat. Niitä firmoja kiinnostaa paljon enemmän se, millaiset fasiliteetit Kärpät pystyvät järjestämään halliin asiakastilaisuuksia varten. Mistä kohtaa tilkkutäkkiä voisi löytyä oman firman logolle mainospaikka jne.

Virkkunen haluaa halliin firmojen kausikorttipaikkoja ja firmoille aitioihin erilaisia kekkereitä. Nämä kun tuottavat paitsi enemmän, myös tasaisemmin kuin kuluttaja-myynti. Hän ei halua sinne mitään mölyäviä mahatifoja tekeviä tosifaneja. Jos nyt ei suoraan kielläkään heitä tulemasta niin ainakin toivoo, että olisivat nurkassa ja pysyisivät hiljaa.

Sitä Virkkunen ei sen sijaan tunnu millään käsittävän, että pitkäjänteisemmin ajateltuna tällainen malli on tuhoon tuomittu. Kaikki lähtee edelleenkin niistä innokkaista faneista ja tavallisesta kansasta. Heidän pitää kiinnostua ja olla kiinnostunut Kärpistä. Siinä vaiheessa kun kansa hylkää Kärpät, kaikkoavat hyvin äkkiä myös ne hyvin maksavat yritykset ja Virkkunen onkin yhtäkkiä tilanteessa, että joutuu raapimaan aukinaista persettään.

Tässä tekstissäsi on varmasti perää, koska yritykset ne suurimmat rahat nykyisessä taloustilanteessa varmasti seuraan kantavat. Mielestäni tämä ei voi kuitenkaan olla syy somen huonolle tasolle ja sen potentiaalin aliarvioinnille. Nykyisin markkinointi on lähes ilmaista ja kohderyhmä todella helppo tavoittaa, kun vain tietää mitä tekee. Alaa opiskeleviakin on korkeakoulut pullollaan, myös Pohjois-Suomessa. Puuttuu vain tahtotila saattaa asia kuntoon.
 

Lasolie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Nashville Predators
Ei pitäisi ehkä liikaa lyödä lyötyä, hakata kuollutta hevosta jne, mutta HFBoardsin mainoskeskustelusta lopulta päädyin katselemaan Kärppäkauppaa.

Siellä tulee vastaan Otto Karvinen ja Michal Kristof heti kättelyssä huonosti tehdyllä nettisivulla joka näyttää joltain wikipedia-artikkelilta verrattuna IFK ja TPS-kauppoihin.
Toinen esimerkki vanhentuneista kaupan sivuista on se, että nimipainettua T-paitaa mainostetaan pitkälti vuoden 16-17 rosterilla, johon on lisäilty tai poisteltu nimiä sieltä täältä. Hyvä tuuri on käynyt sivuston ylläpitäjille, sillä Mäenalanen ja Leskinen ovat palanneet Kärppiin.

Toimisto on auttamattomasti aivan hukassa pelipaitojen designeissa sekä paitojen myynnissä.
Miten vitussa noi kaksi on vetonaulat tolle mainoslakanalle etenkin nyt kun molemmat eivät enää Kärppiä edusta, ja miten näitä kaupan sivuja taikka pelipaitoja ei päivitetä?

Voisi noita tuotteita taikka sivuja fanikaupalle päivittää kerran vuoteen, vaikka juuri kauden alla. Seuraavan kerran kun eksyn Kärppäkaupan sivulle vahingossa, niin toivon että vähintään kauden 16-17 tuotteet olisivat päivittyneet.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Kärpät taitaa nykyisen johdon osalta olla niin mukavuudenhaluinen, että tuollaista puhelua tuskin Kärkkäisen suuntaan kukaan viitsii soittaa. Ja kuten tiedetään, rahat kyllä kelpaa. Laiskaa ja pulleaa on toimiston meno näiltä osin.

Ehkä Kaleva voisi soittaa Urheilukadulle ja tiedustella jakavatko arvot Kärkkäisen kanssa ja miten yleisesti asiaan suhtautuvat. Taitaa olla turha toive.
 

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Voisivat varmaan mielestäsi kieltää fanienkin tulon hallille, sillä sieltäkihän voi saada koronan?

Oikeasti, kauan ihmiset jaksavat vielä jeesustella?
Ei, vaan miettiä minkälaisen arvomaailman omaavan yrittäjän kanssa tekevät yhteistyötä. Ei ole eka eikä varmaam vika kohu ko. herran kohdalla. Kärpät kärsii koronarokottamuudesta menettämllä katsojatuloja ja tämä vielä kannustaa olemaan ottamatta piikkiä
 

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United
Ei, vaan miettiä minkälaisen arvomaailman omaavan yrittäjän kanssa tekevät yhteistyötä. Ei ole eka eikä varmaam vika kohu ko. herran kohdalla. Kärpät kärsii koronarokottamuudesta menettämllä katsojatuloja ja tämä vielä kannustaa olemaan ottamatta piikkiä
Vaikka rokotukset ovat menneet eteenpäin, silti nyt syksyn porteilla on olemassa samat merkit kuin viime syksynäkin: etäopetus päälle (ei peruskoulussa), harrastukset säppiin lapsia myöten, lopulta myös tapahtumat. Miks näin? Mistä Kärpät tällöin saa rahansa? Kärkkäiseltä ja muilta yrityksiltä. Ei koko maata voida vaan joka syksy lyödä säppiin ja sanoa että koittakaa pärjätä. Elämä jatkuu, rokotuksen ottaneella ja ottamatta jättäneellä.
 
Voisivat varmaan mielestäsi kieltää fanienkin tulon hallille, sillä sieltäkihän voi saada koronan?

Oikeasti, kauan ihmiset jaksavat vielä jeesustella?
Ei tälle joukkopsykoosille ole mitään takaseinää vaan jatkuu ja jatkuu. Kannattaa nää pelokkaat kommentit jättää omaan arvoonsa, koska mikään ei muuta näiden mieltä.. ei mikään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös