Kärpät mediassa

  • 1 436 668
  • 5 108

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mukavaa, että pahin kiukku on jo laantunut sinulta. Mietinkin, jotta olisi tuo ollut kohtuutonta, jos kärppien ja sinun välille olisi mokomasta asiasta tullut pysyvä välirikko. Uutta matoa koukkuun.
Ei se mikään kiukunpuuska ollut vaan harkittu linjaus. Mutta koska Kärppien johtoporras korosti, että kyseessä on Kukkosen oma juttu, niin se riittää anteeksipyynnöksi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei se mikään kiukunpuuska ollut vaan harkittu linjaus. Mutta koska Kärppien johtoporras korosti, että kyseessä on Kukkosen oma juttu, niin se riittää anteeksipyynnöksi.
Minusta vaikutit aika kiukkuiselta. Tulkitsin siis väärin, sillä esittikin vain harkitun linjasi. Hyvä, että olet päässyt nyt yhteisymmärrykseen kärppäjohdon kanssa. Pääasia on,että pystyt vielä Kärppiä kannattamaan. Olen iloinen puolestasi.
 

Tonikarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin ne alkaa takit kääntymään takaisin Kärppien puolelle ja hyvä niin. Olen aika varma että yksikään nimimerkki joka täällä on uhonnut lopettavansa Kärppien kannattamisen ei sitä päätöstä tule pitämään. Minulle Kärpät on aina suurempi kuin mikään muu asia ja toivon tämän vauhkoamisen laantumista jotta voidaan keskittyä taas olennaiseen :)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Niin ne alkaa takit kääntymään takaisin Kärppien puolelle ja hyvä niin. Olen aika varma että yksikään nimimerkki joka täällä on uhonnut lopettavansa Kärppien kannattamisen ei sitä päätöstä tule pitämään.
Et sinä voi olla varma. Et edes aika varma. Tai jos oletkin, niin olet väärässä. On täysin satavarmaa, että jos Kärppien koko organisaatio lähtisi mukaan tuohon touhuun, niin minä esimerkiksi en olisi millään tavalla Kärppien seuraamisessa tai tukemisessa mukana. Enkä varmasti ole ainoa, en millään usko. Annetaan nyt vielä rautalankaesimerkki: jos Kärpät kertoisi, että se ei hyväksy/hyväksyy homoavioliitot (ihan kummin vaan), ei pidä "neekereistä" ja haluaa Suomen liittyvän Venäjään, niin aivan varmasti moni jättäisi Kärppien kannattamisen. Se on vaan siitä kyse, että kun asia on itselle miellyttävä, niin heitellään muka lungisti sanoja ja päätä silitellen muka yläpuolelta, että höpöhöpö, ette ole tosissanne. Se on sitä mielipidefasismia, joka on aikamme kuva.

Kärppien kannattaa olla tarkkana mediassa. Tai ennemminkin politiikassa.
 

Tonikarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Et sinä voi olla varma. Et edes aika varma. Tai jos oletkin, niin olet väärässä. On täysin satavarmaa, että jos Kärppien koko organisaatio lähtisi mukaan tuohon touhuun, niin minä esimerkiksi en olisi millään tavalla Kärppien seuraamisessa tai tukemisessa mukana. Enkä varmasti ole ainoa, en millään usko. Annetaan nyt vielä rautalankaesimerkki: jos Kärpät kertoisi, että se ei hyväksy/hyväksyy homoavioliitot (ihan kummin vaan), ei pidä "neekereistä" ja haluaa Suomen liittyvän Venäjään, niin aivan varmasti moni jättäisi Kärppien kannattamisen. Se on vaan siitä kyse, että kun asia on itselle miellyttävä, niin heitellään muka lungisti sanoja ja päätä silitellen muka yläpuolelta, että höpöhöpö, ette ole tosissanne. Se on sitä mielipidefasismia, joka on aikamme kuva.

Kärppien kannattaa olla tarkkana mediassa. Tai ennemminkin politiikassa.

Enhän sanonutkaan mitään organisaation lähtemisestä mukaan vaan pelkästään siitä ketkä täällä on uhonnut...turha koittaa vääntää minun ajatuksiani. Sanoin että täällä (TÄHÄN MENNESSÄ) uhonneet eivät tule päätöstää pitämään. Laitoin sulkuihin lisäselityksen ihan sinua varten koska et näköjään lauseen sisältöä muuten ymmärrä. Maailma on täynnä mielensäpahoittajia ja se minua lähinnä säälittää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Enhän sanonutkaan mitään organisaation lähtemisestä mukaan vaan pelkästään siitä ketkä täällä on uhonnut...turha koittaa vääntää minun ajatuksiani. Sanoin että täällä (TÄHÄN MENNESSÄ) uhonneet eivät tule päätöstää pitämään. Laitoin sulkuihin lisäselityksen ihan sinua varten koska et näköjään lauseen sisältöä muuten ymmärrä. Maailma on täynnä mielensäpahoittajia ja se minua lähinnä säälittää.
Eli sinä ilmeisesti voisit kannattaa seuraa, joka vaikka julkisesti mediassa sanoisi, että kaikki Suomessa olevat ulkomaalaiset pitää ampua. Tai muuassa tapauksessa uhoat, pahoitat mielen tai jotakin. Ethän sinä edes käsitä mistä me keskustelemme.

Ei se mitään uhoamista ole, jos ei pidä siitä, että kannattamansa seura muuttuu vastenmieliseksi politiikantekokoneeksi, josta syystä ei halua enää tukea sitä millään tavalla. Se on arvovalinta. Ymmärrätkö mikä sen sanan merkitys on. Mieti ja makustele sitä kiihkotta ja tunteitta. Se ei ole ensisijaisesti mielensäpahoittamista. Itse asiassa se ei ole oikeastaan ollenkaan mielensäpahoittamista. Se on edelleen arvovalinta. En halua olla vastenmielisessä touhussa mukana. Ei sen ihmeempää. Sitten on taustalla käsien heiluttelijoita, jotka mistään mitään tietämättä lätkivät leimojaan, kuten mielensäpahoittaja, epäinhimillinen, rasisti ym. Ne eivät perustu todellisuuteen ja kokonaisvaltaiseen ajatteluun, vaan pelkästään asian tarkasteluun yhdestä pienestä ja omasta suppeasta näkökulmastä.

Ja kuten jo sanoin, seurajohto ei ottanut tempauksesta vastuuta, suorastaan kielsi olleensa siinä mukana, joten siksi kantani muuttui, koska sain tietää asiaan olennaisesti liittyvän faktan.

Keskustelupalstojen kokonaisvaltainen ajattelu ja keskustelu eivät ole kuolleet - mutta sukupuuton partaalla ne kituvat. Tuollaiset Kukkos-Lassen tempaukset pelkästään kärjistävät montaakin eri tilannetta, eivät paranna.
 

Odessa_park

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, OTP
Rakastan Lassea yhä vain enemmän!

Oulu on aina ollut kansainvälinen kaupunki, asia jota kaikki Kainuun ja Lapin Kärppiä kannattavat peräkammarinpojat eivät tajua.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, SaPko, Ivan Huml
Kannatus ja rakkaus Oulun Kärppiä kohtaan on kaikkia meitä yhdistävä asia ja meidän kärppäkannattajien on turha jakautua rintamalinjoihin maahanmuuttokeskustelun takia. Mediassa on äänessä liikaa ääripäät niin maahanmuuttoa kannattavien keskuudesta kuin myös kriitikoiden puolelta. Yritetään ymmärtää toistemme erilaisia näkökulmia, lopetetaan turha vittuilu ja keskitytään enemmän meitä tekijään, joka yhdistää meitä eli Oulun Kärppien kannustamiseen kohti mestaruutta kaudella 2015-2016!
 

Stultus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan LämyAkat
Oulu on aina ollut kansainvälinen kaupunki, asia jota kaikki Kainuun ja Lapin Kärppiä kannattavat peräkammarinpojat eivät tajua.
Tajuatko sinä että hyödyllinen kansainvälisyys muodostuu viennin ja osaamisen kehittämisestä? Tällä risupartojen elintasopakolaisuudella ei saavuteta muuta kuin heikentyvä huoltosuhde ja lisää turvattomuutta, tällöin kyse ei ole kansainvälisyydestä vaan idiotismista.

Tällä hetkellä näitä risupartoja saapuu Suomeen reilu 200 päivässä. Jos tahti jatkuu tällaisena, niin se tarkoittaa noin 70000 uutta risupartaelättiä per vuosi. Kuinka kauan luulet meidän konkurssiin jo valmiiksi matkalla olevan yhteiskuntamme kestävän tätä tahtia? Toki kaikki heistä ei tule turvapaikkaa saamaan, mutta hakemusten käsittely voi viedä vuosia ja myöhemmin alkavat perheenyhdistämiset nostavat tätä elättien määrää entisestään.

Mediassa on äänessä liikaa ääripäät niin maahanmuuttoa kannattavien keskuudesta kuin myös kriitikoiden puolelta.
Harva nyky-Suomessa vastustaa maahanmuuttoa niin kauan kuin se on työperäistä tai ihmissuhteisiin perustuvaa. Se kuuma peruna joka nostattaa tunteita tällä hetkellä on elintasopakolaisuus eri lieveilmiöineen.
 

Odessa_park

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, OTP
^ Tajuan kyllä, ole rauhassa.

Yhä tässä sitä Ruotsin romahtamista odotellaan mitä aateveljesi ovat povanneet kohta kymmenen vuotta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Oulu on aina ollut kansainvälinen kaupunki, asia jota kaikki Kainuun ja Lapin Kärppiä kannattavat peräkammarinpojat eivät tajua.
Itse asun Oulussa, olen syntynyt Oulussa, olen seurustellut useamman ulkomaalaisen naisen kanssa ja onpa musta nainenkin koettuna. Ja oma sukuni kävi kansainvälistä kauppaa jo 1600-luvulla Oulun kautta Tukholmaan, Venäjälle ja Saksaan. Mutta kun pointti ei ole se, jota sinunlaisesi eivät ymmärrä. Tässä on kyse Kärpistä ja urheilusta sekä moneen kertaan selitetyistä asioista, joita te tietyt tyypit ette vaan suostu tajuamaan. Argumenttinne ovat vaan persu, peräkammarin pojat jne. Olisi ihan mukavaa jos edes yrittäisitte keskustella, mutta kun ette te yritä, ja tuskin tulette koskaan yrittämäänkään. Se on tämän päivän somen ongelma.
 

And77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Tulin liiga-kauden avajaisten kunniaksi käymään täällä. Se oli virhe. On surullista huomata miten kapeakatseista ja suorastaan sokeaa kirjoittajaa täällä nykyään on. Niin paljon kuin Lassea arvostankin, niin en ole voinut katsoa sitä videota ja pelkän otsikon perusteella olen häneen hyvin pettynyt. Hyvä käyttäjänimetön: Voimia taisteluusi tästä aiheesta.. se on varmasti pitkä ja raastava. Onneksi täällä on edes yksi jolla aivot pelaa, kiitos siitä.
 

Odessa_park

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, OTP
Niin paljon kuin Lassea arvostankin, niin en ole voinut katsoa sitä videota ja pelkän otsikon perusteella olen häneen hyvin pettynyt. Hyvä käyttäjänimetön: Voimia taisteluusi tästä aiheesta.. se on varmasti pitkä ja raastava. Onneksi täällä on edes yksi jolla aivot pelaa, kiitos siitä.

Siis mistä sinä tarkalleen ottaen olet pettynyt? Siitäkö että Kärpät kapteeneineen ottavat kantaa koko Eurooppaa, Suomea ja Oulua vaikuttavaan kriisiin?
 

Laitakamppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja oma sukuni kävi kansainvälistä kauppaa jo 1600-luvulla Oulun kautta Tukholmaan, Venäjälle ja Saksaan.
Ruotsin historia 1500- ja 1600-luvuilta on mielenkiintoista luettavaa ja tutkittavaa. Miksei varhaisempikin. On hyvä, että tuntee juurensa ja historian...
Tosin Kärpät ei tainnut tuolloin olla "mediassa", sen paremmin kuin Oulukaan.
Keskustelupalstan vääntö aiheesta on varmaankin mediaa juu, mutta luullakseni moderaattorit voisivat tehdä tästä meneillään olevasta väännöstä oman osionsa. Tai jotain.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minua asiassa häiritsee se, että valmiiksi persaukinen Suomi on etunenässä hyysäämässä noita pakolaisia. Ylipäätään tuntuu että ne jotka valtion rahoista päättävät, ovat kadottaneet todellisuudentajunsa.

Ei valtion talouden hoito poikkea omasta henk.koht. taloudesta noin periaatteessa mitenkään. Summat vain ovat isompia.

Kuinka moni teistä innokkaista auttajista olisi valmis kaivamaan kuvettaan pakolaisille, jos ne rahat ei riittäisi edes omaan elantoonne? Saatikka että tilanne olisi niin huono että joudutte menemään hattu kourassa pankkiin saadaksenne leipää itsellenne? Tinkaisitteko ylimääräistä ihan vaan sen takia että saatte auttaa jotain toista? Tuskinpa.

Minä en vastusta pakolaisten auttamista periaatteellisista syistä. Olen vain sitä mieltä, että sitä pitäisi ensisijsisesti tehdä niiden, joilla on siihen varaa. Suomella ei ole. Se on fakta.

Suomen budjetti on, mitä, 55 miljardia euroa ja tuota varten joudutaan ottamaan 10 miljardia velkaa.

Ajatelkaa ihmiset. Jos te tarvitte vuodessa 50 tonnia elantoonne mutta tienaatte töissä vain 40 tonnia ja joudutte ottamaan lainaa 10 tonnia vuodessa, tekeekö todella mieli auttaa vielä lisäksi pakolaisia? Tai saattaa ehkä tehdä mieli, mutta onko teillä varaa siihen?
 

Stultus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan LämyAkat
Yhä tässä sitä Ruotsin romahtamista odotellaan mitä aateveljesi ovat povanneet kohta kymmenen vuotta.

Somalit, afgaanit ja irakilaiset heikentävät huoltosuhdetta, yhtenäisyyttä ja turvallisuustilannetta myös Ruotsissa. Mitä enemmän heitä maahan saapuu, sitä suuremmiksi negatiiviset vaikutukset ja riskit muodostuvat. Ruotsin suhteellinen kantokyky on suurempi johtuen heidän paremmasta taloudellisesta tilanteesta, mutta myös heidän valtionvelka on ollut jyrkässä nousussa viimeiset 5-6 vuotta. Joskus tämä yli varojen eläminen loppuu myös siellä ja silloin on säästettävä jostakin tärkeästä tämän järjettömän elintasopakolaisuuden kustannuksella.
 

Odessa_park

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, OTP
Itse asun Oulussa, olen syntynyt Oulussa, olen seurustellut useamman ulkomaalaisen naisen kanssa ja onpa musta nainenkin koettuna. Ja oma sukuni kävi kansainvälistä kauppaa jo 1600-luvulla Oulun kautta Tukholmaan, Venäjälle ja Saksaan. Mutta kun pointti ei ole se, jota sinunlaisesi eivät ymmärrä. Tässä on kyse Kärpistä ja urheilusta sekä moneen kertaan selitetyistä asioista, joita te tietyt tyypit ette vaan suostu tajuamaan. Argumenttinne ovat vaan persu, peräkammarin pojat jne. Olisi ihan mukavaa jos edes yrittäisitte keskustella, mutta kun ette te yritä, ja tuskin tulette koskaan yrittämäänkään. Se on tämän päivän somen ongelma.

Jos 1600-luvulla oltaisiin suhtauduttu uusin tulijoihin yhtä nihkeästi kuin osa tähän topikiin kirjoittavista, niin Oulu olisi tänä päivänä ehkä Raahen kaltainen
muuttotappiosta kärsivä pikkukaupunki.

Ja vähemmän harmia kai Oulun esim. irakilaiset ovat kaupungille aiheuttaneet kuin vaikka Nivalasta muuttanut Olli Immonen.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Odessa park! Ennen kuin alat nimittelemään esim. Lapin läänissä asuvia Kärppäfaneja ja kehu Oulua kv.kaupungiksi katso peiliin ja opettele ENSIN alkeellisemmat opinnot siitä, miten pitää suvaita myös oman joukkueen kannattajia muualtakin kuin Oulusta. Kirjoituksessasi on siis paradoksi.

Jos AIDON pohjoisen Kärppäfanit, kuten minä, ei ole oikea kannattaja, niin eihän Kärpätkään ole oikea POHJOISEN joukkue, vai mitä? Eli ylpeästi kovalla äänellä laulettu POHJOINEN kuuluu vain meille. Mut koska olen suvaitseva ja avaramielinen haluan kaikki yhdeksi pohjoisen perheeksi. Tänään on joku Tervetuloa- teema ulkomaalaisille. Sillähän voi toivottaa yleensäkin kaikki Kärppäkannattajat tervetulleiksi kannattajaporukkaan. Näin on hyvä.
 

Stultus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan LämyAkat
Jos 1600-luvulla oltaisiin suhtauduttu uusin tulijoihin yhtä nihkeästi kuin osa tähän topikiin kirjoittavista, niin Oulu olisi tänä päivänä ehkä Raahen kaltainen muuttotappiosta kärsivä pikkukaupunki.
Työperäinen maahanmuutto ja ulkomaiset investoinnit ovat vähintään yhtä tervetulleita kuin ennenkin. Loiseläjiä ei ole ennenkään katsottu hyvällä ja tähän on täysin ymmärrettävä syy. Sinun olisi syytä oppia erottamaan nämä kaksi asiaa toisistaan.

Ja vähemmän harmia kai Oulun esim. irakilaiset ovat kaupungille aiheuttaneet kuin vaikka Nivalasta muuttanut Olli Immonen.
Niin mutta kun se pointti on, että keskiverto irakilainen aiheuttaa enemmän ongelmia ja työllistyy selvästi heikommin, kuin keskiverto suomalainen. Molemmissa "leireissä" on sekä hyödyllisiä että vähemmän hyödyllisiä yksilöitä. Näiden suhde ratkaisee kokonaiskuvan ja joko mahdollistaa tai tekee mahdottomaksi hyvinvointiyhteiskuntamme ylläpidon. Vuoden 2010 tietojen mukaan meiltä löytyi jokaista työssäkäyvää irakilaista kohden noin kymmenen työssäkäymätöntä irakilaista. Tämänkaltainen huoltosuhde on täysin kestämätön ja en usko että minkäänlainen kotoutus tulee nostamaan tätä lukemaa lähelle kantaväestön vastaavaa. Esimerkiksi länsimaalaisittain heikon koulutustason omaavat etiopialaiset työllistyvät Suomessa moninkerroin paremmin, kuin irakilaiset.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aahhhhh! Voi teitä poliitikkoja. Kamalaa luettavaa on tällainen. Tänään nousee mestaruusviiri Raksilan kattoon. Siitä on mukava lukea valtamediasta. Viikon päästä nousee Viuhkolan paita kattoon. Siitä on mukava lukea valtamediasta. Aika paljon mukavampia juttuja on nuo, kuin tämä poliittinen sonta, jota tänne väännätte. Hyi teitä!
 
Jokohan alkaisi olla maahanmuuttoasiat tämän ketjun osalta käsitelty? Jos ei ole suoraan tämän ketjun otsikkoon liittyvää asiaa siltä tiimoilta, niin suosittelemme jatkamaan aiheeseen liittyvää keskustelua vapaan puolen sopivissa ketjuissa.

Moderaattorit
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös