Kyllähän tämä pakolaisaihe liittyy tähän ketjuun, koska Kärpät on mediassa siitä mielipiteensä antanut. Mulla ei ole kristallipalloa, jotta näkisin, onko konsensus vallinnut joukkueessa infon suhteen vai miten lie, mutta itse asia inhimillisyyden kannalta on oikein ja pitääkin tulla sen kanssa esiin.Kaikki on kytkyeessä tosiinsa, joten turha hurskastella, etteikö politiikkakin kuulu Kärppien kuvioihin niin kuin muidenkin.
Toisaalta ymmärrän aika hyvin myös vastustajia sikäli, että esim. ISIS on ilmoittanut tarkoituksensa olevan levittää Islam Eurooppaan. Jos se on enemmän kuin sananhelinää ja on ryhdytty tuumasta toimeen, niin jotain punaista varoitussignaalia jonkin verran välkkyy taustalla. Humaaneja voi olla, muttei ihan sinisilmäisiä. Minua edelleen hieman tökkii tuo vahvojen, nuorten miesten massamarssi Eurooppaan. MISSÄ ovat naiset ja lapset, heitä on vain muutamia näemmä. Suomalainen mies ei taatusti jättäisi perhettään sodan jalkoihin ja lähtisi itse ns. petaamaan uutta kotia perhettään varten ulkomaille. Ei. Hän taistelisi taatusti perheensä puolesta loppuun asti. Näin uskon.
Toisaalta kun katsoo kulttuurieroja, niin eihän naisten ja tyttölasten asema ole millään muotoa kehuttava noissa "vuohimaissa". Vanhat, kaameat perinteet pitäisi pitää kunniassa, mutta on tehtävä heti selväksi, että minkäänlaiset silpomiset ei tule kuuloonkaan tyttölasten kohdalla!! Ne, jotka näitä tekevät joutavat lopullisesti ulos maastamme ja tämä yhtenäinen linja pitäisi olla koko EU:n alueella. Kyse on pelkästään ihmisyydestä , eikä tällaista vastaan pitäisi olla yhdelläkään sivistysvaltiolla. Kaikki ihmisarvon alentaminen on sellainen seikka, jonka perusteella niiden toimeenpanijat pitää karkottaa maasta välittömästi. Eiköhän ala toinen ääni pakostakin kellosta kuulua.
Tällaista meininkiä ei taatusti Kärpät ole halunneet puolustaa, vaan sitä, mitä meistä puolustajista suurin osa, eli vähentää pakolaisten mittaamatonta kärsimystä. En myös minäkään hyväksy salakuljettajien hyysäämistä, joka pakosta tapahtuu, kun maksusta pistävät avuttomat lautalle. Kaikkein tärkeintä olisi saada kurjille apua kotimaassaan. Miksei suuret valtiot nyt riennä pää kolmantena jalkana avustamaan? Ovatko omat hyötyperiaatteet niin vahvat, että muulle on se ja sama? Kyllä surkeat hallinnot saadaan ruotuun, jos vain halua on. Seuratkoot vaikka YK:n porukat, että rauha pitää.
Sumsummarum..joka tapauksessa, vaikka jokainen Euroopan maa ottaisi pakolaisia, ei ydinongelma poistu. Nämä, jotka tänne tulevat, ovat maansa parempiosaisia, koska pystyvät maksamaan niinkin huimia summia kuin yli 10 000 euroa salakuljetuksesta!! TODELLISET köyhät ja kurjat, kuten aina, jäävät sodan ym.jalkoihin kokemaan kaikki ne kauheudet, mitä vain sairas ihmismieli voi tuottaa. Suomikaan ei voi ottaa loputtomasti vastaan, se on kylmä fakta. Jossain on raja. Pakolaiset haluavat olla kotimaassaan rauhassa ja elää tavallista elämää. Auttakaamme heitä siinä ennen kaikkea. Siihen minä mielelläni laitan rahaa, sen minkä voin ,osaltani.
Se, että kurjistetaan omien köyhien elämä sietämättömäksi, ei voi olla kaiken tarkoitus. Ei täällä armaassa kotomaassammekaan kaikilla kauhean hyvin mene, jos menee ollenkaan. Enkä nyt vertaa pakolaisiin, mutta kyllä Suomessakin nähdään nälkää.