Kärpät mediassa

  • 1 438 025
  • 5 109

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minusta kokonaisuudessaan ihan hyviä mietteitä tossa Ylen jutussa Topi Nättiseltä. Tässä alkua (suora lainaus):

Topi Nättisen mukaan Lauri Marjamäen potkut eivät olleet yllätys, mutta ajankohta ihmetytti asiantuntijaa. Kärpät tarvitsee Nättisen mukaan nyt valmentajan Kärppä-perheen ulkopuolelta.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät tarvitsee Nättisen mukaan nyt valmentajan Kärppä-perheen ulkopuolelta.
Totta, mutta itse katsoisin että KJ taustastaan huolimatta ei ole kuulunut enää aikoihin "perheen sisäpiiriin", joten sikäli en näkisi tuota ainakaan esteenä, jos se ulkopuolelta pitäisi valita. Muuten ajatus ulkopuolisesta on kannatettava. Ja näin siinä varmaan käykin. Kaikki hyvät vaihtoehdot ovat ulkopuolelta. Silti omassakin organisaatiossa on hyviä valmentajia, mutta ei liigajoukkueeseen. Ei tähän kohtaan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Oulun Kärpät teki todella oikein palauttaakseen uskottavuuden liigajoukkueena.
Mediassa arvostelu on ollut todella kohtuutonta, kaiken maaliman besserwisserit, kuten Summanen ja Sihvonen ovat aina pohjoisen ylpeyttä vastaan, teki niin tai näin. Minusta mediakohua hakevat kommentit ovat häpeällisiä eikä anna oikeutta Kärpille missään tilanteessa. Okei, on tehty virheitä, se on selvä, olisi pitänyt potkia Marjamäki viime kauden jälkeen eikä olisi pitänyt Lasse Kukkosta palkata hämmentämään ja rahastamaan. Silti, uskollisesti kärppäjohto, jota olen toki itsekkin arvostellut, yritti katsoa viimeiseen asti josko Laten laiva kääntyisi myötätuuleen. Kunnioitettavaa on se, että tekivät rajusti tämän päätöksen ja antavat Ville Mäntymaan jatkaa siirtymäkaudella, niin pitkään kun on harkitusti löytynyt koko uusi valmentajakaarti valmentaakseen, ei pelkästään tätä kautta vaan useamman - määrätietoisesti. Suosittelenkin uuden päävalmentajan palkkauksessa noudatettavan ansiokertoimia tuloksen mukaan. Tämä kausi voi olla jo menetetty tai tilanne puhdistaa ilmaa ja uusi nousu alkaa. Turha tänne on hätäpäissään jotain Tamia hankkia pelleilemään. Nyt vain seura, kärsivällisyyttä punttiin ja ohittakaa nämä besserwisserit jotka eivät tarkoita mitään hyvää meille vaan palstatilaa itselleen. Onnea uuden, freeshin ja väkevän valmentajakaartin metsästykseen !
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sisällöntuottajien tehtävä on herättää artikkeleillaan tunteita ja parranpärinää. Varmasti tuo kannattaa ottaa kohteliaisuutena, että Kärppäbrändi kiinnostaa ja Kärpistä kirjoitetut jutut tuovat paljon klikkejä. Ja varsinkin jos se on jotain negatiivista.

Ritchien jälkeen alkoi jo hyvinkin kasvaa kohua Aaltosen mahdollisesta paluusta, mutta nyt tämä valmentajaruletti vei siltä terän.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sisällöntuottajien tehtävä on herättää artikkeleillaan tunteita ja parranpärinää. Varmasti tuo kannattaa ottaa kohteliaisuutena, että Kärppäbrändi kiinnostaa ja Kärpistä kirjoitetut jutut tuovat paljon klikkejä. Ja varsinkin jos se on jotain negatiivista.

Ritchien jälkeen alkoi jo hyvinkin kasvaa kohua Aaltosen mahdollisesta paluusta, mutta nyt tämä valmentajaruletti vei siltä terän.
Tästä olen hieman eri mieltä OD:n kanssa. Toki on hyvä, että Kärpät kiinnostaa mediaa ja herättää tunteita,
mutta itse myös mainosalan jonkin sortin tuntijana, mielestäni ei negatiivinen palaute ole koskaan hyvästä, oli sitten klikkauksia tai ei. Jossakin määrin se voi olla opettavaa. Sen sijaan arvostelut jossa seuran erilaisia liikkuja kehutaan ja annetaan toivoa, on monin kerroin tuloksellisempaa. Vanhan liiton miehenä edelleen en pidä ajatuksesta, että "pääasia kunhan puhutaan". Käsittelen aihetta itse seuran enkä sisällöntuottajan vinkkelistä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eilen Raimo Summanen otti kantaa Kärppien tilanteeseen:


Summanen on minun makuuni usein oikeassa. Tällä kertaa hän on tässä asiassa kuitenkin totaalisen väärässä.

Muka Myllykoski haluaa tuoda omat miehensä sisään, kun on uusi mies. Tuossa Summanen antaa ymmärtää, että vaihdos tehtiin tuollaisen syyn takia. No ei varmasti tehty.

Sitten Summanen on sitä mieltä, että aina pitäisi vaihtaa myös apuvalmentajat. Juu, ovathan Mäntymää ja etenkin Sihvonen vaihdettavissa, mutta Summasen kohdalla näin keittiöpsykologina sanon, että Summasen oma katkeruus ja trauma, kun hänet erotettiin maajoukkueesta ja apuvalmentaja Westerlund otettiin tilalle, vaikuttaa erittäin suuresti tuohon hänen mielipiteeseensä.

Koko jutusta paistaa läpi se, ettei Summanen ole syvällisesti perillä Kärppien kokonaistilanteesta.

Ottaisin kuitenkin Summasen loppukauden diilillä Kärppiin päävalmentajaksi. Se olisi aikamoisen kova juttu. En kuitenkaan missään nimessä pidemmäksi aikaa.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Toki on hyvä, että Kärpät kiinnostaa mediaa ja herättää tunteita,
mutta itse myös mainosalan jonkin sortin tuntijana, mielestäni ei negatiivinen palaute ole koskaan hyvästä, oli sitten klikkauksia tai ei.
Mediaa tuntuu nykyään vain kiinnostavan uutisoitavien tahojen alakulo kuin jokin positiivinen asia. Kai ne keräävät enemmän klikkauksia.

Vaikka en todellakaan itse ole alan asiantuntija, niin pidän henkilökohtaisesti hyvänä asiana että Kärpät näkyy ja kuuluu mediassa, olipa se sitten tällä hetkellä pääosin negatiivista. Vähän samaan tapaan kuin nuo uutisklikkauksetkin, niin joku saattaa ostaa flaban peliin ihan sen vuoksi, että lähtee paikan päälle ihmettelemään valmentajavaihdoksen tuomaa kohua.

Minusta se on turmion tie jos Kärpät seurana häviää ihmisten arkipäivän huulilta ja kahvipöytäkeskusteluista. Jos ymmärsin oikein niin Laten potkut oli otettu esille jossain valtakunnan uutisankkureiden loppukevennyksessäkin? Melkoista näkyvyyttä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Katsoin eilisen pelin niin, että selostus kuului Radio Kalevasta. Ensimmäistä kertaa sitten Steniukselle tehdyn mauttoman oharin. Mun mielestä ihan kelpo veto pojilta eilen, ei Steniuksen vertaista läheskään, mutta ison askeleen Waheebin kimityshuutoa edellä. Taidanpa kokeilla toisenkin kerran. Hyvä pojat!
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Mun mielestä ihan kelpo veto pojilta eilen, ei Steniuksen vertaista läheskään, mutta ison askeleen Waheebin kimityshuutoa edellä.
Pitääpä kyllä ihan tosissaan miettiä kokeilua, jos tosiaa arvotat Waheebin edelle selostuksen. Mielestäni ihan siellä Jani Alkion ja muutaman muun kanssa Liiga-selostajien parhaimmistoa on Sebu. En kyllä ihan ymmärrä mitä meinaat tuolla kimityshuudolla.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästä olen hieman eri mieltä OD:n kanssa. Toki on hyvä, että Kärpät kiinnostaa mediaa ja herättää tunteita,
mutta itse myös mainosalan jonkin sortin tuntijana, mielestäni ei negatiivinen palaute ole koskaan hyvästä, oli sitten klikkauksia tai ei. Jossakin määrin se voi olla opettavaa. Sen sijaan arvostelut jossa seuran erilaisia liikkuja kehutaan ja annetaan toivoa, on monin kerroin tuloksellisempaa. Vanhan liiton miehenä edelleen en pidä ajatuksesta, että "pääasia kunhan puhutaan". Käsittelen aihetta itse seuran enkä sisällöntuottajan vinkkelistä.
Joo, enemmän viittasinkin tuolla negatiivisuudella ja draamalla siihen, että se tuo enemmän klikkejä. Ei sinänsä että se olisi brändille hyväksi. Kärpät on erittäin hyvä kohde tuottamaan myyvää kohua, mutta samahan se on toki jokaiselle suurseuralle. On kiva velloa ja naureskella ennakkosuosikin vaikeuksissa. Viha ja vahingonilo myy paremmin kuin iloiset uutiset.

Jopa silloin kun Kärpät menestyi Marjamäen pelitavalla, arvosteltiin sitä epäjääkiekkona, joka on haitallista pelaajien kehitykselle kun vain sumputetaan ja seisotaan träpissä.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pitääpä kyllä ihan tosissaan miettiä kokeilua, jos tosiaa arvotat Waheebin edelle selostuksen. Mielestäni ihan siellä Jani Alkion ja muutaman muun kanssa Liiga-selostajien parhaimmistoa on Sebu. En kyllä ihan ymmärrä mitä meinaat tuolla kimityshuudolla.
Eiköhän tässä kyse ole siitä, on vedetty herne nenään Waheebin tavasta suhtautua kriittisesti tämän hetken Kärppiin ja haastaa tosissaan Kärppien urheilujohdon mielipiteitä. Ei Kärppien tekemisiä saa kyseenalaistaa.

Myös minun mielestäni liigaselostajien top-kamaa.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän tässä kyse ole siitä, on vedetty herne nenään Waheebin tavasta suhtautua kriittisesti tämän hetken Kärppiin ja haastaa tosissaan Kärppien urheilujohdon mielipiteitä. Ei Kärppien tekemisiä saa kyseenalaistaa.

Myös minun mielestäni liigaselostajien top-kamaa.
Waheeb mahtaa olla meidän miehiä entisenä oululaisena, Megan selostajana ja Kärppätoimittajana. Luulen, että sen takia ei niin usein Kärppien pelejä selostakaan, koska vallitsisi tietty epätasapaino ja puolueellisuus hänen seuratessa esim tätä palstaa ja tietäen kaiken Kärpistä, eikä niinkään välttämättä vastustajajoukkueesta.

Ärje ja Alkio ainakin vaikuttavat hieman neutraalimmilta. Hyviä selostajia toki hekin.
 

Maustemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Waheeb mahtaa olla meidän miehiä entisenä oululaisena, Megan selostajana ja Kärppätoimittajana. Luulen, että sen takia ei niin usein Kärppien pelejä selostakaan, koska vallitsisi tietty epätasapaino ja puolueellisuus hänen seuratessa esim tätä palstaa ja tietäen kaiken Kärpistä, eikä niinkään välttämättä vastustajajoukkueesta.

Ärje ja Alkio ainakin vaikuttavat hieman neutraalimmilta. Hyviä selostajia toki hekin.
Waheeb taitaa olla enemmän AC Oulun kuin Kärppien miehiä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän tässä kyse ole siitä, on vedetty herne nenään Waheebin tavasta suhtautua kriittisesti tämän hetken Kärppiin ja haastaa tosissaan Kärppien urheilujohdon mielipiteitä. Ei Kärppien tekemisiä saa kyseenalaistaa.
Lapselllista toisen puolesta vastaamista. Olen kritisoinut Waheebia ennenkin ja siitä syystä, etten pidä hänen tavastaan selostaa ja äänikin on rasittavan kuuloinen. Plussaa siitä, että on käyttänyt meikäläisen tälle palstalle kirjoittamia letkautuksia, kuten Mikkelin ihme ja eilen tokaisi Mäntymaata haastatellessa, jotta tulta munille.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lapselllista toisen puolesta vastaamista. Olen kritisoinut Waheebia ennenkin ja siitä syystä, etten pidä hänen tavastaan selostaa ja äänikin on rasittavan kuuloinen. Plussaa siitä, että on käyttänyt meikäläisen tälle palstalle kirjoittamia letkautuksia, kuten Mikkelin ihme ja eilen tokaisi Mäntymaata haastatellessa, jotta tulta munille.
Ja myös Waheeb on kritisoinut ennenkin Kärppien tekemisiä. Ei sinun tarvitsekaan siitä pitää. Jatka vain valitsemallasi linjalla ja kuuntele jatkossakin Kalevan ”poikia”, keitä myös olet kritisoinut Stenkan potkimisen jälkeen. Ainakin muistaakseni.

Minulla ei ainakaan ole tarve lytätä ja polkea Kalevan nykyisiä selostajia/studioisäntiä vain sen takia, koska Stenkka sai lähteä. Ei se heidän vika ole.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minulla ei ainakaan ole tarve lytätä ja polkea Kalevan nykyisiä selostajia/studioisäntiä vain sen takia, koska Stenkka sai lähteä. Ei se heidän vika ole.
Ja taas kirjoitat puolestani. Tuo on kyllä huono tapa. En minä Kalevan poikia lyttää sen sen vuoksi, että Kaleva hoiti Stenkan selostajauran lopun mautttomasti. Minä olen verrannut heitä edeltäjäänsä ja ei varmasti ole yllätys, että ero on iso. Ei sen kummempaa. Viimeksi kuuntelin heitä harjoituskaudella ja nyt sitten eilen. Rauhallisempi, kertovampi ja asiantuntevampi tatsi heillä on kuin Waheebilla.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja taas kirjoitat puolestani. Tuo on kyllä huono tapa. En minä Kalevan poikia lyttää sen sen vuoksi, että Kaleva hoiti Stenkan selostajauran lopun mautttomasti. Minä olen verrannut heitä edeltäjäänsä ja ei varmasti ole yllätys, että ero on iso. Ei sen kummempaa. Viimeksi kuuntelin heitä harjoituskaudella ja nyt sitten eilen. Rauhallisempi, kertovampi ja asiantuntevampi tatsi heillä on kuin Waheebilla.
Nyt käsitit väärin! En minä sinua tuolla jälkimmäisellä kappaleella tarkoittanut, vaan yleisesti. Myös minun mielestäni Kaleva hoiti tuon asian mauttomasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös