Mainos

Kärpät mediassa

  • 1 603 185
  • 5 699

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Toi huppari on ihan jees mutta totuuden nimessä olisin itse vaihtanut järjestystä eli isolla Kärpät ja alla teksti Oulu.
Nämä on makuasioita, pitäisin kyllä tuotakin hupparia.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Varmaan oon the man in the middle?
Mutta oikeesti jos ruvetaan tekemään jotain niin tehään se sitten ihan helevetin hyvin.
Ok, toi huppari on ihan ookoo eikä paha mutta mun mielestä mutta jos ollaan puolen suomen joukkue pohojoosesta niin tuonhan pitäis ns. räjäyttää tajunta sillai että kaikki haluaa sen. Eikä tarvis markkinoida sen enenpää, yks kuva someen ja thats it.
Hinnaksi vaikka 100 - 120e kunhan tuote olis muu kuin tuo "perinteinen" rintapainatus.
Pikkasen on taas mielessä se että halvalla ei laatua saa.
Vittukun pitäis aina tehä kaikki ite niin tulis priimaa.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kriisi-Kärpät, Carolina Hurricanes
Hinnaksi vaikka 100 - 120e kunhan tuote olis muu kuin tuo "perinteinen" rintapainatus.
No ei nyt saatana mitään satasen huppareita aleta myymään. Luulajaltakin saa esimerkiksi fanipaidan jollain 80€:lla. Siitä vähän perspektiiviä.

Kyllähän se niin on, että Kärppien fanikauppa on ihan perseestä. Fanipaitana replica, johon esimerkiksi logon saisi isommaksi. Myös sen voisi brodeerata, mutta taitaa olla liikaa vaadittu. Onneton, halvan näköinen paita pienellä logolla navassa, ja hinnaksi sitten aikuiselle 125€. Esimerkiksi HIFK:lta vastaavan paidan ilman nimi-ja numeropainatusta painetulla logolla saa 75€:lla. Ilvekseltä (ilman mitään mainoksia) 84€.

Anteeksi nyt vaan, mutta en voi käsittää miten suurseuralla voi fanituotetoiminta olla näin laiskaa.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
No ei nyt saatana mitään satasen huppareita aleta myymään. Luulajaltakin saa esimerkiksi fanipaidan jollain 80€:lla. Siitä vähän perspektiiviä.

Kyllähän se niin on, että Kärppien fanikauppa on ihan perseestä. Fanipaitana replica, johon esimerkiksi logon saisi isommaksi. Myös sen voisi brodeerata, mutta taitaa olla liikaa vaadittu. Onneton, halvan näköinen paita pienellä logolla navassa, ja hinnaksi sitten aikuiselle 125€. Esimerkiksi HIFK:lta vastaavan paidan ilman nimi-ja numeropainatusta painetulla logolla saa 75€:lla. Ilvekseltä (ilman mitään mainoksia) 84€.

Anteeksi nyt vaan, mutta en voi käsittää miten suurseuralla voi fanituotetoiminta olla näin laiskaa.
Se satasen hupparin pitäis olla sen näköinen että siitä maksettais mitä pyydetään. Mulla ois siitä visio. Tuo kuvassa oleva huppari on jotain 50-60e maksimissaan.
Ihan oot @Sturba oikeessa, vitun puuhastelua tuo "fanikauppa".
 

Yarmolenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se satasen hupparin pitäis olla sen näköinen että siitä maksettais mitä pyydetään. Mulla ois siitä visio. Tuo kuvassa oleva huppari on jotain 50-60e maksimissaan.
Ihan oot @Sturba oikeessa, vitun puuhastelua tuo "fanikauppa".
Tuo fanikauppa on ollut aivan vitullaan aina. Ei taida olla kauaakaan, kun siellä myytiin vielä vuoden 2018 mestaruustuotteita ja fidget spinnereitä.

Tulipahan nyt mieleen, kun pari vuotta sitten meni tuonne nettikauppaan. Etusivulla komeilivat Junttila ja Otto Karvinen. Siis silloiset Helsingin Jokerien ja Helsingin IFK:n sopimuspelaajat olivat sinua vastassa Oulun Kärppien fanikaupan etusivulla.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kriisi-Kärpät, Carolina Hurricanes
Ei taida olla kauaakaan, kun siellä myytiin vielä vuoden 2018 mestaruustuotteita ja fidget spinnereitä.
Menepä "ale-tuotteet"-osioon. Siellähän niitä vieläkin 2018 pipoja ja lippiksiä. Mikäs siinä, jos menee kaupaksi, mutta kyllä vähän ihmettelen. Kasvomaskit menee varmasti myös hyvin kaupaksi.
 

Yarmolenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Menepä "ale-tuotteet"-osioon. Siellähän niitä vieläkin 2018 pipoja ja lippiksiä. Mikäs siinä, jos menee kaupaksi, mutta kyllä vähän ihmettelen. Kasvomaskit menee varmasti myös hyvin kaupaksi.
Niinpäs näyttää olevan. Myös "Playoffs 2023" -kaulahuivit varmasti viedään käsistä.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Näköjään on sitten hyvin erilaiset näkemykset hienosta fanituotteesta
En kyllä minäkään muista sinulta positiivisia viestejä, kirkkaimpana mielessä sun Westerholm maalitus ja pakotus viime kaudelta.

Fanituotteista toki yleisesti itsekin sitä mieltä, että laadukkaampaa ja kekseliäämpää pitäisi olla. Ilveksestä varmaan tässäkin voisi ottaa mallia.
 

Sokerimunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Fanituotteet ja fanituotekauppa ovat mitä ovat, koska ne eivät ole Kärpille merkittävä tulonlähde. Lisäksi niiden, kuten monen muunkin asian kohdalla, on mukavoiduttu. Kenen vastuulla lie nuo osa-alueet toimistolla nykyisin.

Airion Riikka varmasti osaa asiansa viestintäkoordinaattorina, mutta nyt kun tätä Kärppien sometekemistä on tässä pyöritelty, niin näyttääkö se teistä siltä, että siellä on yksi viestintäkoordinaattori ja kaksi sisällöntuottajaa töissä täyspäiväisesti? No, voihan olla että lomat sun muut vielä rajoittavat, mutta hype pitäisi rakentaa nyt elokuussa uutta kautta kohti, edellisen kauden mahalaskun jälkeen. Sen pitäisi tarkoittaa myös hikistä aherrusta Kärppien sisällöntuottajillekin. Onhan tässä kuuta jäljellä, joten toivon, että tahti kovenee ja sisältö paranee.

Sisällöntuotannon parissa työskentelevänä sanoisin, että yksi ammattitaitoinen tekijä saisi tämän nykytason pidettyä yllä, jota Kärpät tuottaa. Mihin se tiimin muiden jäsenten työpanos menee? Tietääkö joku, mitä esimerkiksi Juuso Ahon lisätitteli "tapahtuma-ohjaaja" käytännössä tarkoittaa? Onko hän siis vastuussa ottelutapahtumasta?
 

maalisieppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Fanituotteet ja fanituotekauppa ovat mitä ovat, koska ne eivät ole Kärpille merkittävä tulonlähde. Lisäksi niiden, kuten monen muunkin asian kohdalla, on mukavoiduttu. Kenen vastuulla lie nuo osa-alueet toimistolla nykyisin.

Airion Riikka varmasti osaa asiansa viestintäkoordinaattorina, mutta nyt kun tätä Kärppien sometekemistä on tässä pyöritelty, niin näyttääkö se teistä siltä, että siellä on yksi viestintäkoordinaattori ja kaksi sisällöntuottajaa töissä täyspäiväisesti? No, voihan olla että lomat sun muut vielä rajoittavat, mutta hype pitäisi rakentaa nyt elokuussa uutta kautta kohti, edellisen kauden mahalaskun jälkeen. Sen pitäisi tarkoittaa myös hikistä aherrusta Kärppien sisällöntuottajillekin. Onhan tässä kuuta jäljellä, joten toivon, että tahti kovenee ja sisältö paranee.

Sisällöntuotannon parissa työskentelevänä sanoisin, että yksi ammattitaitoinen tekijä saisi tämän nykytason pidettyä yllä, jota Kärpät tuottaa. Mihin se tiimin muiden jäsenten työpanos menee? Tietääkö joku, mitä esimerkiksi Juuso Ahon lisätitteli "tapahtuma-ohjaaja" käytännössä tarkoittaa? Onko hän siis vastuussa ottelutapahtumasta?
”Toivotaan että porukka löytää hallille”-asenne paistaa ihan koko seurasta, kaudesta toiseen.
 

Redimor

Jäsen
Fanituotteet ja fanituotekauppa ovat mitä ovat, koska ne eivät ole Kärpille merkittävä tulonlähde.

Ei varmaankaan jos koko markkinointi on tällä tasolla. Eihän fanituotteilla koskaan mitään "merkittävää" tulonlähdettä saada, mutta kyllä sillä sitä kassavirtaa pystyy parantamaan jos tahtotila on olemassa.

Kuten aiemminkin jo todettua, harrastelua ja kioskin pitämistä, kun muuten raha-asiat on niin hyvin. Jää paitsioon se varsinainen kohderyhmä jonka vuoksi koko hommaa tehdään (jos ei kukaan vielä tiedä niin niitä kutsutaan katsojiksi).
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Eihän niiden fanituotteiden itsessään tarvitsisi ollakaan merkittävä tulonlähde Kärpille, joskin olen varma, että niihin panostamalla toisivat kyllä ihan hyvääkin tuottoa.

Suurempi merkitys tullee kuitenkin sitä kautta, että hienoja tuotteita ostetaan ja pidetään ihan vapaallakin. Tällöin brändi näkyy, on kokoajan esillä ja ihmiset kiinnostuu. Lopulta mennään sitten peleihinkin. Markkinointiahan se siis on ja sitä kehitysjohtajan paljon puhumaa yhteisöllisyyttä noillakin rakennetaan.

Aina välillä tulee käytyä katsomassa Kärppäkauppa (viimeksi eilen) toiveikkaana, että olisiko sitä uudistettu tai tuotu uusia tuotteita myyntiin. Aina saa myös pettyä. Milloin tähän herätään? Jos ei riitä resurssit, palkatkaa joku.

Tampereella on hyvin päässyt todistamaan tämänkin puolen merkityksellisyyttä Ilveksen tekemisen myötä.
 
Suosikkijoukkue
Los Wengeles - Jyske takorautainen
Varsin kävin Ilves kaupassa ja kyllähän sieltä löytyy tyylikkäitä tuotteita yllin kyllin. Kun taas Kärppä kaupan tuotteet Prismassa ei herätä ostohaluja ollenkaan.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Suurempi merkitys tullee kuitenkin sitä kautta, että hienoja tuotteita ostetaan ja pidetään ihan vapaallakin. Tällöin brändi näkyy, on kokoajan esillä ja ihmiset kiinnostuu. Lopulta mennään sitten peleihinkin. Markkinointiahan se siis on ja sitä kehitysjohtajan paljon puhumaa yhteisöllisyyttä noillakin rakennetaan.
Haluaisin nostaa tähän vielä yhden lisähuomion ihan esimerkin kera. Poikani pelailee, jos ei ulkona, niin sitten tuossa eteiskäytävällä "sählyä". Vaikka pallo onkin siis korvannut kiekon, lapsen mielikuvituksessa tuo aktiviteetti on silti aina jääkiekkoa.

Ja se jääkiekko-ottelu on tietysti finaalien seiskapeli, mitä ei voi ilman Kärppäpaitaa luonnollisesti edes pelata. Tuo fanipaita on ihan järjettömän iso asia pienelle - mistä sitä koskaan tietää - ehkä jopa tulevalle huippu-urheilijalle.

Entä se tavoite sitten? No tietysti pelata Kärpissä.

Pienistä puroista kasvaa iso joki. Joskus motivaatio lapsen harrastamiselle tulee ihan vaan siitä ylpeydestä, että saa pukea suosikkijoukkueensa pelipaidan päälle. Ilman motivaatiota ei ole harjoittelua, eikä ilman harjoittelua ole tulevia sebastianahoja tai mikkorantasia. Ja ilman yhteisöllisyyttä ja ylpeyttä ei ole motivaatiota.

Tuo nykyinen fanipaita alkaa käydä pieneksi, mutta joudun oikeasti puntaroimaan, että raskinko ostaa juuri nyt uudempaa pojalle. Fanituotteiden laatu kun olisi hieman parempi ja hinnat vähän pienemmät, niin ei tarvitsisi kahta kertaa edes miettiä.

E: kirotusvireitä
 
Suosikkijoukkue
Hyvää viihdyttävää lätkää pelaava jääkiekkojoukkue
Varsin kävin Ilves kaupassa ja kyllähän sieltä löytyy tyylikkäitä tuotteita yllin kyllin. Kun taas Kärppä kaupan tuotteet Prismassa ei herätä ostohaluja ollenkaan.
Yep, itsekin ihailin Ilveksen valikoimaa. Tekstiilejä oli tosi montaa erilaista, lippiksiäkin varmaan 10 erilaista mistä valita. JA se laatu, valitettavan suuri ero oli mielestäni esimerkiksi Kärppien ja Ilveksen huppareiden laadussa.
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Uskoo ken tahtoo. Tuo on normaalia NHL:ssä, ei Liigassa
Tuohon, että haastattelupyynnöt viestintäkoordinaattorin kautta niin ei ole mikään uusi juttu Kärppien kohdalla. Petopodi mainitsi ettei siinä käytänössä oikeastaan muuttunut mitään, kun ennen asiaa hoiti Hilli mutta nyt siirretty vaan viestintäkoordinaattorin hartioille.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Tuohon, että haastattelupyynnöt viestintäkoordinaattorin kautta niin ei ole mikään uusi juttu Kärppien kohdalla. Petopodi mainitsi ettei siinä käytänössä oikeastaan muuttunut mitään, kun ennen asiaa hoiti Hilli mutta nyt siirretty vaan viestintäkoordinaattorin hartioille.
Lisäksi tuohon lainaamasi viestiin liittyen että vain Kärpissä toimittaisiin näin, kummasti vain esim HIFK:n sivuilla lukee seuraavaa:

”Haastattelupyynnöt / median yhteydenotot
Eetu Hyvärinen” ja kyseisen kaverin yhteystiedot.

Osalle tällä palstalla näemmä kaikki Kärppiin liittyvä aiheuttaa mielipahaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös