Kärpät mediassa

  • 1 438 025
  • 5 109

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Iltapäivän aikana olen kuunnellut kaksi kokonaisuutta Kärppiin liittyen, Petopodin Virkkunen & Mikkola -haastiksen että tämän päivän tiedotustilaisuuden.

Yhteenveto:

Aho puhui tiedotustilaisuudessa mielestäni fiksuja ja luottamusta herättävää asiaa. Tiedän toki, että näytöt etenkin kahden viime kauden osalta ovat heikot, mutta tarkoitan nimenomaan kykyä reflektoida ja katsoa kokonaisuutta omasta näkökulmasta. Kukkonen tietenkin puhuu täysin sitä, mitä haluan kuulla - pelkkää hunajaa (ei turkulaista).

Virkkunen ja Mikkola taas. Niin, noniin. Virkkunen on numeronikkari, talousihminen, rivien perään katsoja. Ei johtajahahmo, ei visionääri, ei keulakuva. Mitä vähemmän esiintyy, sitä parempi. Mikkola taas on toimenkuvassa, missä pitäisi olla kokemusta ja osaamista enemmän kuin mitä hänellä on.
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Petopodin jaaritteluihin liittyen:

Pommittakaa valituksia pelipaidasta, kannattajakatsomon sijainnista, ottelutapahtumasta, fanituotteista yms. toimistolle sähköpostilla. Takaan ja vannon, että täällä jatkoajalla kirjoitetut tyytymättömät kommentit eivät tule ikinä menemään seurajohdon korviin. Välttämättä ne sähköpostitkaan eivät mitään auta, mutta taatusti enemmän kuin tänne kirjoitteleminen. Olen tästä aiemminkin täällä maininnut ja toivon, että edes jotkut ovat sähköposteja laittaneet.

ilkka.mikkola@karpat.fi
tommi.virkkunen@karpat.fi
iikka.pirttikoski@karpat.fi
toimisto@karpat.fi


Samaa paskaa se on ollut vuodesta ja jopa vuosikymmenestä toiseen kannattajien ja seuran välisissäkin palavereissa. Surettaa, että rakas seura hukkaa valtavasti potentiaalia omaa tyhmyyttään.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Petopodin jaaritteluihin liittyen:

Pommittakaa valituksia pelipaidasta, kannattajakatsomon sijainnista, ottelutapahtumasta, fanituotteista yms. toimistolle sähköpostilla. Takaan ja vannon, että täällä jatkoajalla kirjoitetut tyytymättömät kommentit eivät tule ikinä menemään seurajohdon korviin. Välttämättä ne sähköpostitkaan eivät mitään auta, mutta taatusti enemmän kuin tänne kirjoitteleminen. Olen tästä aiemminkin täällä maininnut ja toivon, että edes jotkut ovat sähköposteja laittaneet.

ilkka.mikkola@karpat.fi
tommi.virkkunen@karpat.fi
iikka.pirttikoski@karpat.fi
toimisto@karpat.fi


Samaa paskaa se on ollut vuodesta ja jopa vuosikymmenestä toiseen kannattajien ja seuran välisissäkin palavereissa. Surettaa, että rakas seura hukkaa valtavasti potentiaalia omaa tyhmyyttään.

Joskus laitoin, mutta tällä hetkellä tuntuu mahdottoman suurelta vaivalta. Paljon on varmasti viestejä ihmiset laittaneet ja kehitystä ei ole tullut. Uudet tekijät tarvitaan toimistolle ja niitä ei noilla sähköpostiviesteillä valitettavasti vaihdeta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pommittakaa valituksia pelipaidasta, kannattajakatsomon sijainnista, ottelutapahtumasta, fanituotteista yms. toimistolle sähköpostilla.
Ehdottomasti kannattaa laittaa sähköpostilla kehitysideoita menemään! Minua ihmetyttää ja harmittaa tuo pelipaita. Voisin kuvitella, että asiaan olisi tuoreella tulokulmalla saatavissa muutosta parempaan.

Fanipelipaidan mainoksellisuus on itselle sellainen asia, etten reilusti yli kymmenen vuoden vanhaa pelipaitaani vaihda uuteen, ennen kuin mainokset on pois uudesta versiosta. Tällä hetkellä minulla on Nesteen paita.
Takaan ja vannon, että täällä jatkoajalla kirjoitetut tyytymättömät kommentit eivät tule ikinä menemään seurajohdon korviin.
Ei kannata tuollaista taata ja vannoa. Saatat olla väärässä. Minä kehotan panostamaan laatuun myös kritiikissä, mikäli haluaa sille vaikuttavuutta. Toki myös tunteiden tuuletukset ovat ymmärrettäviä ja keskustelupalstalle kuuluvia. Vaikuttavuutta niillä on kuitenkin vain lähinnä omalle pääkopalle.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Virkkunen ja Mikkola taas. Niin, noniin. Virkkunen on numeronikkari, talousihminen, rivien perään katsoja. Ei johtajahahmo, ei visionääri, ei keulakuva. Mitä vähemmän esiintyy, sitä parempi. Mikkola taas on toimenkuvassa, missä pitäisi olla kokemusta ja osaamista enemmän kuin mitä hänellä on.
Virkkuselle pitää kyllä nostaa hattua siitä, että mies on kyllä piinkova bisnesmies. Taloudellisesti Kärpillä ei ole mitään hätää. Mutta toinen asia on se onko Virkkunen soveltuva urheilujengin toimarina. Tuntuu ettei edes niitä kaikkein yksinkertaisempia asioita nykypäivän urheilujohtamisesta aina ymmärrä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuntuu ettei edes niitä kaikkein yksinkertaisempia asioita nykypäivän urheilujohtamisesta aina ymmärrä.
Jäin pohtimaan, että mitä nämä yksinkertaiset urheilujohtamisen perusasiat ovat. Talous on toki tärkeä, muttei yksinkertainen. Siis ihan vilpittömästi kysyn, kun minä en asiaa niin hyvin hahmota.
 
Piti kuunnella tuo Petopodin jakso ja jäipä aika paska maku suuhun.

Paljon täälläkin on jo paidoista, ottelutapahtumasta ja faneista puhuttu joten ei niistä enempää, paidat pysyy tilkkutäkkeinä ja ottellutapahtuma luultavasti laimeana, sekä fanit ei kulmasta poistu.

Hienosti kierreltiin vastaus, kun kritisoitiin Ahoa ja kyseltiin minkälainen projekti on kun rekrytoidaan pelaaja. Se että mainitaan Ohtamaa ja Mäenalanen onnistuneiksi, ei kyllä kerro mitään. Kaikki tietää että nuo pojat onnistuu Liigassa.
Muutenkin melkeen aina kun annettiin kritiikkiä, vastaus oli jotenkin siihen suuntaan, miten ollaan somessa seuratuin tai mennään eurot edellä ja vaatii paljon panostusta, jotenkin jäi sellanen kuva, ettei toiminnassa ole mikään pielessä ja kaikki on tehty niin hyvin kun voitu. Mikkolan anti oli vielä turhempaa.

Itse odotin, että edes Virkkunen olisi maininnut nykyisen nuoren sukupolven saamisen kärppäfaneiksi, olisi ollut yksi iso tavoite Kärpillä. Ei me nykyiset kausikorttilaiset niitä loputtomiin ostella.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Petopodin haastattelusta jäi mieleen se, että Virkkunen kyseenalaisti sen, että onko omia junnuja ollut jopa liikaa kokoonpanosta. Olisi kiva saada tähän tarkennusta. Jos mietitään puhtaasti sitä, ketkä mahtuivat kokoonpanoon playoffeissa ja ketkä istuivat katsomossa niin aika metsään menee Virkkunen.

Lisäksi Mikkola ja Virkkunen eivät maininneet CHL:llää kertaakaan. Onkohan herrat unohtaneet, että kyseistä sarjaa tosiaan pelataan edelleen ja mielestä liigan suurseuralla pitäisi olla tavoite menestyä myös euroopassa.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No tämä. Miksei sitä "Latea" nyt voinut julkistaa tässä samalla? Siihen tuskin on rakennettu mitään erikoista julkistusta.
Koska ei haluttu rikkoa Kukkosen tuomaa positiivista pöhinää sillä, että kerrotaan samalla, että Mikkolan sopimuksessa oleva optio ensi kaudesta on päätetty käyttää tämän aamuisen kahden tunnin palaverin jälkeen. /s
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Nyt vasta ehti kuunnella tuon Petopodin. Vähän kyllä jäi valju maku suuhun tuosta. Haastattelijalta tuli hyviä ehdotuksia ja huomioita, mutta ei oikein tuntunut olevan Tommilla & Ilulla hyviä perusteluita osan niistä torppaamiseen. Päätykatsomo-asiaa ei perusteltu millään tavalla.

Toivottavasti Lasse sais järkeä ja asennetta toimiston toimintaan.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Repesin spontaanisti nauramaan kesken tuon petopodin jakson kun haastattelija kysyi Mikkolalta, että kuinka on otettu fanit ja sidosryhmät huomioon läpinäkyvästi Kärpistä puhuttaessa ja Kärppiä arvostellessa. Ilu totesi, että joo paperilla on hyviä parannus ehdotuksia mutta asialle ei oikein ole tehty mitään. Siis mikä tuon Ilun rooli oikein on? Kirjuri?

En tiiä kannattaako tätä kuunella huomenna edes loppuun. Luulevat töissä, että pyörii joku Kummeli taustalla.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllähän tämä petopodin jakso vahvisti käsitystä siitä, miksi ottelutapahtuma, olosuhteet fanitoiminnan kehittämiselle ja moni muu asia ovat retuperällä.osaamattomia ja välinpitämättömiä tyyppejä ihan väärissä tehtävissä. Tuo päätykatsomo asia pitäisi olla ensimmäisten korjattavien asioiden joukossa, mutta jälleen kerran se torpattiin vailla mitää perusteita. Kylläpä tuli paska fiilis kun tuon kuunteli.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Kyllähän nuo Virkkusen puheenvuorot ovat taas niin selkääpuistattavaa kamaa, että jestas. On nyt pari haastattelua tänään kuunneltu, missä yritetään selitellä mustaa valkoiseksi ja selitellä, että kun oli sitä ja oli tätä ja kun oli loukkaantumisia, oli koronaa jne. jne. Aivan jonninjoutavaa ja teennäistä selittelyä. Virkkusen ja mm. Kukkosen ero on siinä, että Virkkunen selittelee ja yrittää hokea paskasta konvehtia, kun taas Kukkonen sanoaa asiat, niin kuin ne ovat ja jättää selittelyt pois. Kukkonen vastikään sanoi Nyholmin kanssa vetämässään Kukkopojat -podcastissa, että nyt pitää katsoa totuutta silmiin. Kukkonen totesi ihan suoraan, että kun fakta on, että nyt vedetään jo paria kautta putkeen koronan kanssa ja kaikki, siis ihan kaikki painivat noiden samojen ongelmien kanssa. Ne eivät enää kelpaa selityksiksi. Kaikki kärsivät noista ongelmista, ne eivät enää kelpaa selitykseksi ihan totaaliselle floppaamiselle ja rimanalitukselle.

Nyt Virkkunen ilmestyy johonkin kaffepöydän ääreen, jotenkin todella nihkeästi kertomaan, että miten hyvin menee ja pitää ottaa huomioon, että kun oli sitä ja tätä. Kaikki muut kärisiv't edelleen samoista ongelmista, mutta siellä on tälläkin hetkellä seuroja, jotka näistäkin haasteista huolimatta, onnistuvat todella hyvin. Ei minua olisi voinut paskan vertaa kuunnella, kun Tommi Virkkunen vetää jonkun Kärppien kauden recapin ja kertoo meille kannattajille jo ne olemassaoloevat asiat, mitkä me kaikki näimme kauden aikana (ripauksella draaman suolta päälle). Selitelliin loukkaantumisilla, pelaajatreideille, ottelusiirroilla, koronalla etc. Me kaikki näimme nuo asiat kauden aikana, kun tsiisus kauden katsoimme ja seurasimme Kärppiä.

Ei meidän olisi tarvinnut kuulla, kuinka Virkkunen kertoo meille (nyyhky-viulujen melkein soidessa taustalla, kun oli niin vaikeaa) asioista, jotka me jo tiedämme ja näimme, kun herranjumala saimme nämä asiat todistaa kauden aikana! Ei, vaan olisin halunnut kuulla niistä analyyseistä, ns. soveltavasta tiedosta ja pohdinnoista, mitä nyt on oikeasti tuumailtu, analysoitu ja, sellaista tietoa ja uutta informaatiota, mitä me kannattajat emme vielä tiedä. Konkreettisia syitä epäonnistumiselle, konkreettisia tulevaisuudeen jatkosuunnitelmia ja visioita etc. Nyt vain vedettiin ja kerrottiin Kärppien kausi recappina extra dramatisoituna. Ihan turhaa selittelyä. Kukkonen on siitä suoraselkäinen kaveri, että hän ymmärtää jättää selittelyn pois. Selittelemällä ei olla koskaan voitettu yhtään mitään, eikä tullakaan voittamaan. Pitää katsoa totuutta silmiin ja myöntää ne omat heikkoudet ja asiat, joissa olemme huonoja, jotta niitä voidaan parantaa. Olosuhteet olivat edelleen kaikille tismalleen samat, ne eivät kelpaa nyt todellakaan selityksiksi ja Lasse tuntuu tämän ymmärtävän, mutta Kärppien muu toimisto ei.

Ja sitten kirsikkana kakun päälle tuo Virkkusen käsittämätön lausunto Lassen "liiallisesta intohimosta". Kyllä, koska sehän on kamalin ja painajainen, jonka kukaan työnantaja voi ikinä kuvitellakaan, että sinulla on remmissäsi työntekijä, joka on uskomattoman intohimoinen työtään kohtaan, valmis tekemään oikeasti töitä ja pitkää päivää sekä näkemään vaivaa asioiden kehittymiseen ja muutokseen Kyllä, ihan kamalaa. Totuus on, että Kärpissä pelätään muutosta. Pöhöttyneet ja vanhat dinot sikarit suussa ylimielisesti hokevat, että "kyllä me tiedetään, miten asiat hoidetaan ja ennen oli kaikki paremmin, se on varma".

Virkkunen tietää varmaan ihan kaiken taloudesta ja numeroista sun muista excel-taulukoista ja pystyisi näistä jaarittelemaan kyllästymiseen asti, mutta tietääkö hän tuon taivaallista markkinoinnista, sisällöntuotannosta, brändin ja imagon rakentamisesta, ja näiden merkityksestä sekä vaikutuksesta asiakkaiden ja kuluttajien kuvaan sekä mielipiteeseen yrityksestä? Koska minä epäilen, että hän tai kukaan mukaan Kärppien toimistolla ei ymmärrä tuon taivaallista noista asiosta, koska herrojen kommentit ovat nimittäoin sen suuntaisia. Noista asioista ollaan ihan totaalisen pihalla ja mitkä ovat nykyajan vaatimukset markkinoinnille ja sosiaalisen median hyödyntämiselle sisällöntuotannossa ja oman organisaation brändi-imagon ja -identiteetin kehittämisessä. Ylimielisesti naureskellaan ja ei sisäisestä, miten merkittävän ja kriittinen asia nuo ovat tänä päivänä.

Kenties, kun sitä tietoa noista asioista ei ole, niin ei myöskään pystytä ymmärtämään noiden asioiden tärkeyttä. Ehkäpä tässä voi olla kyse ns. sukupolvien välisestä kuilusta. Koska fakta tänä päivänä on, että niin moni vanhemman sukupolven edustaja (valitettavasti), jopa suorastaan halveksuu tuota some-toimintaa ja siellä olemista, joka johtaa siihen, että ei se tietenkään itseä kiinnosta ja sitten kun joku yrittää näistä asioista ystävällisesti valistaa, niin ylimielisesti ja silmiä pyöritellen todetaan, että "noh, joojoo, kyllä me tiedetää ja älä tule kuule neuvomaan, kun asia on kunnossa ja hyvältähän tuo näyttää, kröhkröh..." tai "noooo, joo, katsellaan katsellaan, kyllä me tiedetään" tason lausuntoja, joka johtaa siihen, että tyydytään siihen nykyiseen vähään (paskaan), kun ei ole minkäänlaista kiinnostustakaan opiskella aiheesta lisään ja tuo sometoiminta yms. on jopa jotain sellaista, jota ihan suoraan sanottuna moni vanhemman sukupolven edustaja halveksuu ja katsoo nenän vartta pitkin. Ei tietenkään silloin, kun jotain asiaa jopa halveksutaan ja vähätellään, niin siihen jakseta panostaa ja sen tärkeyttä ymmärtää, vaan tehdään se minimi ja ylimielisesti sivuutetaan kaikki neuvot ja asiat millä sitä voisi parantaa. Siinä mielessä ihan loogista toimintaa, miksi panostaisit asiaan, jonka tärkeydestä olet eri mieltä ja johon suhtaudut skeptisen halveksuvasti?

Mutta kenties tuo halveksunta ja vähättely johtuu nimenomaan siitä, että kun ei ymmärretä asioista. Ei ymmärretä somesta, sisällöntuotannosta etc. asioista yhtään (eikä oikein kehdata myöntää, että ei tiedetä), mitään niin paras tapa on ylimielisesti sivuuttaa nuo asiat "turhina", sen sijaan, että ottaisi avoimin mielin neuvoja vastaan ja yrittäisi kehittyä asenteella "hei, en tiedä noista asioista paljoakaan, mutta haluan oppia". En oikeasti epäile, etteikö Virkkusen & co.n mielestä tuo Kärppien nykyinen sometoiminta ole jo liikaa ja ihan turhaa koko somemarkkinointi ja sisällöntuotanto ylipäätään. Pitäis varmaan Virkkusen ja kumppanien mielestä ajaa koko somet yms. alas, koska "ennen kaikki oli paremmin" ja "pärjättiin ennenkin ilman noita hömpötyksiä ja liput kävi kaupaksi!". Tuo surullisen kuuluisa slogan sopii tämän hetken Kärppiin, kuin nenä päähän.

Ei mm. Tommi Virkkusesta ikinä tarvitse tulla mitään noiden asioiden fania ja experttiä, mutta ottaisi sen pään pois sieltä vitun syvältä perseestä ja tajuaisi ladata rahalliset ja resurssipanostukset sinne osastolle, jotka se tänä päivänä kipeästi tarvitsee. Eli tyyliin: "En tajua noista asioista hevonvittuakaan, eikä kiinnostakaan tajuta, mutta ovat kuitenkin tänä päivänä kriittinen osa organisaation toimintaa, että siinä on uusia kavereita pyörittämään toimintaa ja iso tukku rahaa budjeista, jotta saadaan tuokin asia Kärpissä vimpan päälle kuntoon. Tehkää taikanne" tjsp. Laittaisi ne panostuksen sinne, mitkä tuo osasto tarvitsee, ei siitä tavitse tykätä tai olla mikään aktiivinen somevaikuttaja, mutta edes pitkin hampain hyväksyisi noiden asioiden tärkeyden ja laittaisi resurssit sinne, mitkä vaaditaan.

Kärppien 'some- ja brändipersoonat', jos Tommi Virkkusella olisi yhtään enempää sananvaltaa asiaan:

(Ja tämähän on siinä mielessä surullista, kun sen pitäisi olla juuri tuon alla olevan videon vastakohta. Esim. Kärppien brändipersoonasta pitäisi huokua valtava intohimo ja tunne, sekä asioiden eteenpäin vieminen noiden voimalla. Ei olla omien henkilökohtaisten palintojen perässä. Nopeaa reagointia, ollaan trendeistä perillä ja ollaan edelläkävijöitä. Kärjistetysti sanottuna, ei sillä ole mitään vitun väliä, mitä mieltä siellä yrityksen sisällä ollaan noista asioista ja esim. ominaisuuksista ja brändiattribuutiesta, joita Kärppiin halutaan liitettettävän, jos asiakkailla on ihan eri mielikuvat. Toki on tärkeää omata yrityksen sisällä myös kirkas visio noista asioista, mutta miten välität ne asiakkaille ja ulkopuoliselle se on se haaste.

Voit toki velloa ylimielisyydessäsi ja luulla, että kaikki on hyvin ja ollaan niin pirun hyviä, mutta jos et osaa välittää näitä asioita asiakkaille ja ne asiat, mitä yrityksen sisällä pohditte, eivät välity asiakkaille tai ole asioita/sanoja, jotka ulkopuolisille tulevat organisaatiostasi mieleen, ei sillä ole vittuakaan väliä, mitä mieltä siellä yrityksessä olette. Yrityksenne sisällä voitte luulla, että esim. brändiattribuutit, joita yritykseenne liitetään, ovat laadukas, trendikäs, työteliäs jne. Mutta asiakkaat ja ulkopuoliset saattavat olla ihan eri mieltä. He saattavat liittä sanoja, kuten laiska, ylimielinen, pöhöttynyt, vanhentunut yms. ja silloin on syytä huolestua. Miten asiakkaat ja ulkopuoliset näkevät asian, sillä on suurin merkitys. Asikkaiden mielipiteet, miten he näkevät yrityksen, ja mitä sanoja sekä adjektiiveja yms. he liittävät yritykseen, sillä on ylivoimaisesti eniten väliä.)

Virkkuselta niitä panostuksia kaivataan. Hän on toimari ja hänellä on valtaa vaikuttaa asioihin, kun jollan sometiimin randomtyypeillä. He voivat niitä asioita toki ehdottaa ja eteenpäin viedä, mutta Virkkusella on aito valta vaikuttaa. Muutos ja halukkuus muutokseen lähtee aina ylhäältä päin.


 
Viimeksi muokattu:

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Jäin pohtimaan, että mitä nämä yksinkertaiset urheilujohtamisen perusasiat ovat. Talous on toki tärkeä, muttei yksinkertainen. Siis ihan vilpittömästi kysyn, kun minä en asiaa niin hyvin hahmota.
No, tähän riittäisi vastaukseksi ihan vaan Harri Aho ja Ilkka Mikkola. Kyseinen kaksikko vastaa kuitenkin Virkkuselle ja jos joku täällä pystyy käsi sydämmellä sanomaan, että kaksikko on tehnyt hyvää työtä, niin arvostus ihmisen tietämykseen jääkiekosta tippuu kyllä olemattomaan.

Mutta vedetään nyt ranskalaisviivoilla muutama muukin asia mistä Tommi Virkkunen myös vastaa

- fanien olosuhteet
- ottelutapahtuma
- paidan ulkonäkö
- mediapreesens (joka ainakin pudotuspeleihin parani kovasti, mutta oli maksimissaan tyydyttävä. Toivotaan että jatkuu samalla tahdilla ja oltaisiin ensi kaudella edes lähellä nykyaikaa. Vinkkiä voi vaikka kysyä kaupungin jalkapallopuolelta muutamaa saludoa vastaan)
- tiedottaminen (menee vähän tuohon ylläolevaan, mutta mainitaan nyt erikseen kun ei tämäkään toimi)

Tuossa nyt muutama mikä tuli heti mieleen, sen enempää miettimättä. Jos tässä nyt istuisi alas ja alkaisi asiaa kovastikin miettimään niin alkaisi varmaan vaan vituttaan. Paljon on työtä mitä pitäisi tehdä että saataisiin seura -20 luvulle. Tämän päivän annin perusteella tätä on kuitenkin täysin turha odottaa. Tiesin ennestään että siellä ollaan tietyistä asioista pihalla, en kuitenkaan odottanut että näin pahasti.

Tuosta paita-asiasta nyt yleisesti. Hyväksyisin tilkkutäkinkin jos siinä paidassa olisi muuten jotain ideaa. Vaikka se keltainen sen nykyisen ruosteen tilalle parantaisi asiaa jo paljon. Ehkä sitten joskus 2080-luvulla kun Tommi ja Harri siirtyy sivuun, niin saadaan joku tuomaan tarvittavat muutokset.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Tuosta paita-asiasta nyt yleisesti.
Jos on vähänkään taitoa lukea rivien välistä niin molempien herrojen suusta kuultuna tuo paidan tilkkutäkkisyys johtuu vain ja ainoastaan siitä, että ei kiinnosta vittuakaan tehdä asialle mitään. Virkkusella on ihan pointti siinä, että Kärppien yhteisöllisyyden selkäranka ja jopa osa seuran identiteettiä sieltä Arposen ja Junnon ajoista asti on ollut se, että pientekin yhteistyökumppanit ovat näkyvästi osa kärppäyhteisöä. Ei mulla ainakaan ole mitään sitä vastaan, että esimerkkinä Muhokselta lähtöisin olevan pelaajan paidassa on joku Muhoksen polkupyörähuollon mainos. Haastattelijakin yritti ansiokkaasti tuoda esille asiaa, että yhteistyökumppanien näkyminen ei jumalauta tarkoita sitä etteikö näkyvyyttä voisi hoitaa tyylikkäästi. Sen Muhoksen pyörähuollon mainoksen ei varmasti tarvitse olla sinisellä fontilla, oranssin puoliselän kokoisen laatikon sisässä ja parhaassa tapauksessa osittain seuran logon päällä, pelipaidassa jossa on valmiiksi kahtatoista eri väriä mutta ei pelaajan sukunimeä. Esimerkkejäkin esitettiin esim. Ilves jossa tasan yksi yhteistyökumppani kieltäytyi mainoksen värimaailman sovittamisesta paidan väriin. Vaatisi vain sitä kuuluisaa haluparkaa ja työntekoa. Kärppien väritkin antaisivat paremmin myöten luoda ihan hieno paitakokonaisuus kuin vaikka mainitulla Ilveksellä. Karmeaa kuunnella Mikkolaa alahuuli väpättäen, että "muttaku muttaku vaatisi töitä ja kaikkea"..

Toinen laiskanpulskea selitys oli ilmeisesti SHL tai jonkin muun liigan seurat jossa paidat on myös melkoisia hirvityksiä. "Muttaku muttaku sielläkin on rumat paidat". Siis ei terve miten väsynyttä selittelyä ja touhua.. Onko organisaation tarkoitus olla Euroopan paras vai vähiten huono? Niissä on iso ero.

Eilen nauratti kuunella. Tänään alkoi lähinnä verenpaine nousemaan.
 
Viimeksi muokattu:

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Virkkusen ja Mikkolan keskittyminen firmoihin, koska niistä se raha tulee, on lopun alkua. Eihän firmat sinänsä Kärpistä ole kiinnostuneita vaan niistä katsojista, kannattajista, oululaisista, pohjois-suomalaisesta, jne. Heidän omista asiakkaista ja sidosryhmistä. Se buumi täytyy luoda sinne katsomoon ja firmat seuraavat kyllä perästä. Itse asiassa ovat siinä vaiheessa itse yhteyksissä, koska buumin aallolla on kaikkien kiva surffata. Silloin aitiot, kausikortit ja mainospaikat kiinnostavat. Minusta tämä logiikka ei ole vaikea tajuta vaikka raha tulee eri paikasta mihin ne panokset laitetaan.

Miten buumi sinne katsomoon luodaan? Toivottavasti Kukkosella on tähän jotain visiota, sillä ei nämä helppoja juttuja ole. Pelkällä urheilumenestyksellä sinne ei mennä, kuten olemme huomanneet.
 

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Jonkun verran yritettiin hiillostaa esiin niitä kauden virheitä jotka olivat perimmäisiä. Mitä tapahtui marraskuussa? Kaikki alkoi mennä silloin päin p:tä sarjassa. Aatun kauppa silitettiin ilman tunnustuksia minkäänlaisista virheistä. Tosiasiassa siinä menetettiin yksi liigan parhaista keskushyökkääjistä tuloksellisesti kun ongelmaksi tunnustettiin kuitenkin sentteriongelmat. Ristiriitaista. Kauppa saattoi vaikuttaa henkisesti joukkueen ja valmennuksen kemiaan peruuttamattomasti. Siitä alkoi alamäki . Hiillostajat olivat nyt lempeitä.
 

Sokerimunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eilisen tiedotustilaisuuden voi nyt katsoa Youtubesta




Naurettavintahan tässä oli se, että Iikka veti show'n ja puitteet sekä kupletin juoni olivat yhtä pelkistetyt kuin Kärppien omissa tiedotustilaisuuksissa. Nyt sentään oli käsikirjoitus, jota Iikka luki suoraan läppäriltään. Ainoa Kalevan tuoma ekstra oli kahden (?) kameran setuppi.

Maksumuurin taakse tunkeminen ja yhteistyö Kalevan kanssa eivät siis tuoneet juuri mitään lisäarvoa tälle tiedotustilaisuudelle. Vaan liekö ollut sitten helppo jatkaa kahville H20:n tiloihin, säästettiin, kun ei tarvinnut hallilla laittaa kahveja tippumaan medialle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Fedo

Maustemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Virkkusen selittelyt Petopodissa varmistivat sen, että kausikortti ensi kaudelle jää minulta ostamatta. Kärppiähän yksittäinen kuluttaja ei kiinnosta, mutta kyllä tätä paskaa on syöty jo tarpeeksi. Pitää varmaan perustaa Lappiin joku kenkäkauppa ja alkaa sponsoroimaan Kärppiä, jospa silloin saisi äänensä kuuluviin.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Tiuhti & Viuhti eli Haba ja Tomppa
Kiitos tästä. Nauratti vielä näin seuraavanakin aamuna ja päivänä, todennäköisesti sen takia, koska osui niin hyvin yksi yhteen. Voidaanko lanseerata tämä ihan viralliseksi termiksi Virkkunen & Aho duosta?

Olihan tuo Virkkusen ja Mikkolankin selitykset Petopodissa sitä luokkaa, että selkää puistatti. "Syitä ja selityksiä" löydettiin joka kysymykseen, mutta ei suoria ja rehellisiä vastauksia. En vieläkään ymmärrä, että minkä helvetin takia Kärpät ei voi päivittää pelipaitaansa sen takia, koska Keski-Euroopassa, joku itävaltalainen pubijengi tekee sitä tai Ranskan Alpeilla joku Chamonix tekee tätä, tai mitä ihmettä tahansa. Ihan ihme höpinöitä ja korrelaatioita sekö lankoja veteli Virkkunenkin noissa puheissa yhteen.

Toinen asia on tuo esiintyminen. Siis ei herranjumala, mitä jäyhiä puuepökkelöitä nuo Virkkunen, Aho ja Mikkola ovatkaan. Ei minkäänlaista karismaa tai katsojien tunteisiin vetoavaa vaikutusta, kuin esimerkiksi Kukkosella. Jos katsoo esim. Kukkosen kehonkieltä puhuessa ja esiintyess, tuohon em. kolmikkoon, niin onhan siinä ihan erilainenrnetous, luonnollisuus ja varmuus. Kukkonen puhuu intohimolla ja varmuudella ja miehellä on ihan selvät ja kirkkaat näkemykset ja visiota asioista. Kukkosen koko olemus ja habitus herättää luottamusta ja sellaisen olon, että nyt puhuu kaveri joka A) tietää mistä on puhumassa, B) tietää mitä on tekemässä ja C) Tietää mitä pitää parantaa, jotta saavutetaan visiot.

Virkkunen ja Aho naamat hikisenä ja punaisena, kiusallinen ilme kasvoilla ja niskat jäykkinä mumisemassa tumppuun ja pälyilemässä pakotietä huoneesta, ei ollut se näky joka minussa herätti luottamusta ja varmuutta tuohon touhuun liittyen.

"Tiuhti ja Viuhti ovat arkoja ja pieniä olentoja, jotka eivät luota aluksi keneenkään, eivätkä mielellään paljasta salaisuuksiaan muille." -Wikipedia

Jep kuulostaa kyllä ihan Virkkuselta & Aholta ja Kärppien touhulta. Ei minkäänlaista esiintymiskarismaa, eikä kyllä mielellään kerrota tai paljasteta kannattajillekaan yhtään mitään. Analyysejä ja pohdintoja on kyllä tehty, mutta ikinä ei kuulla näiden mietelmien lopputulemista, jotka ovat noissa tiedotuksissa sitten tasoa "katsotaan ja koitetaan keksiä siihen jotain" tjsp. Eli mitään ei todellisuudessa tule tapahtumaan ja mikään ei muutu.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
En vieläkään ymmärrä, että minkä helvetin takia Kärpät ei voi päivittää pelipaitaansa sen takia, koska Keski-Euroopassa, joku itävaltalainen pubijengi tekee sitä tai Ranskan Alpeilla joku Chamonix tekee tätä, tai mitä ihmettä tahansa. Ihan ihme höpinöitä ja korrelaatioita sekö lankoja veteli Virkkunenkin noissa puheissa yhteen.
Argumenttihan taisi olla, jos nyt siis oikein käsitin/muistan, että nämä Ilvekset ja HIFK:t (joiden pelipaidat ei ole pyhäinhäväistys) nyt on semmoisia pieniä suomalaisia seuroja ja Kärppien kasvupotentiaalia maailman huipulle jarruttaa jos tilkkutäkkivärimaailmasta luovutaan ja paidasta tehdään tyylikäs. Eli että se, että mainoksille asetetaan seuran puolelta jonkinlaisia vaatimuksia saattaa Virkkusen mukaan kai pelottaa osan sponsoreista pois.

Edellämainittu siis siitäkin huolimatta, että Meriläinen nosti esiin, että Ilveksen tapauksessa taisi olla peräti yksi firma, joka ei tuohon värimaailman mukauttamiseen logossa suostunut ja esim. Kärppiä sponsoroivan Salgromin suunnalta on tullut viestiä siitä, että sponsoreiden keskuudessa olisi laajemminkin toiveita, että Kärpät olisi asiassa aloitteellinen ja graafisesta aineistosta löytyy kyllä oikeanlaista logoa tarvittaessa.

Minusta tämä asia pitäisi nähdä pikemminkin niin, että tuo peliasun tyylikkäämmäksi saaminen pikemminkin voisi houkutella lisää niitä sponsoreita mukaan eli siis mahdollisuutena eikä uhkana.
 

Beni49

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta tämä asia pitäisi nähdä pikemminkin niin, että tuo peliasun tyylikkäämmäksi saaminen pikemminkin voisi houkutella lisää niitä sponsoreita mukaan eli siis mahdollisuutena eikä uhkana.

Se on juuri näin. Itsellä ei rehellisesti sanottuna ole pienintäkään aavistusta siitä mitä firmoja Kärppien peliasuissa esimerkiksi olkapään kohdalla on. Värien sekasotku tekee jo mainosten lukemisesta hankalan. Mutta jos ne kaikki olisi tyylikkäästi sijoiteltu ja painettu samoilla väreillä, niin saattaisipa jopa herätä mielenkiinto tutkia pelipaitaa vähän tarkemmin.

Jos pitäisi miettiä, saisiko tällä hetkellä 1000€ sijoituksella paremman näkyvyyden Kärppien vai Ilveksen pelipaidasta, niin löisin rahani sata kertaa sadasta ennemmin Ilveksen pelipaitaan.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itsehän ajattelin alkaa perkaamaan tuota sponsorilistaa läpi ja lähettää sähköpostia heidän johdolleen siitä, että nyt olisi erittäin suuri todennäiköisyys uudelle asiakkuudelle, jos ehdottavat Kärpille (Virkkuselle) logoaan pelipaitaan sopivalla tavalla. Samalla saatan myös mainita kuinka Virkkunen ei ole selvästikään halukas itse hoitamaan sponsoreidensa näkyvyyttä tyylikkäästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös