Kärpät mediassa

  • 1 436 572
  • 5 108
Minä taas mieleni niin pahoitin....


*Huoh*
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Kultaisia muistoja

Hieno pätkä. Väkisinkin naurattaa Mr. Hifk:n Frank Mobergin ylimielinen ja närkästynyt toteamus, että maajoukkuetta käytetään "jonkun divariseuran" talouden pönkittämiseen. Tuo joku divariseura on sittemmin muuan kerran kairannut stadin ykkösiä kakkoseen eli varmaan Frank tietää myös jo millaisesta seurasta puhutaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olikohan tuo jotenkin hauskaa Teliatiimin puolesta laittaa alkuosioon matsiin Rybar sitaateissa ”kilpiteurastaja”. Aivan asiatonta maalittamista ja paskanjauhantaa sekä erittäin lapsellista. Se löi kyllä kilvellä koteloon, mutta mitään pelikieltoa ei tullut niin on kyllä lapsellista itkemistä.

Kertoo vain minulle tämän Teliaporukan ammattitaidottomuudesta, ja siitä mikä se toimittajan ajatusmaailman taso on.

Taidanpa ensitöikseni vaihtaa Teliapalvelun pois itseltäni toiseen operaattoriin. Eihän tuollaista lapsellista räkyttämistä viitsi katsoa.

Tuo kilpiteurastaja-nimityshän tuli Twitteristä eräältä Hifki-kannattajan tililtä, ja somen puolella se heitto nousi pieneksi naurunaiheeksi. Uskon, että toimittaja otti sen sieltä tuohon lähetykseen, ja käytti sitä sarkastisessa mielessä noissa statistiikoissa. Ei siis selostajan/Telian mediaporukan itse "coinaama" termi.
 
Tuo kilpiteurastaja-nimityshän tuli Twitteristä eräältä Hifki-kannattajan tililtä, ja somen puolella se heitto nousi pieneksi naurunaiheeksi. Uskon, että toimittaja otti sen sieltä tuohon lähetykseen, ja käytti sitä sarkastisessa mielessä noissa statistiikoissa. Ei siis selostajan/Telian mediaporukan itse "coinaama" termi.
IFK-kannattaja ei sitä nimitystä sinne kuitenkaan ole näpytellyt vaan se on tullut Telian medialta. Harmittaa vain, että aiheutetaan ihan turhaa skismaa joukkueiden välille.
 

PlayMacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Rovaniemen Kiekko, HIFK, Rangers.
Itseäni ei siinä Telian tiimissä haittaa oikeastaan muu kuin se Lehkosen kyvyttömyys pitää omia antipatioitaan poissa valtakunnan eetteristä, asiantuntemusta hänellä kyllä on ja poikansa tekee hienoa uraa. On siellä mukana kuitenkin sentään oululainen Waheeb ja Suomen oululaisin ylöjärveläinen Vallin tuomassa vähän tasapainoa siihen paskanjauhantaan.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itseäni ei siinä Telian tiimissä haittaa oikeastaan muu kuin se Lehkosen kyvyttömyys pitää omia antipatioitaan poissa valtakunnan eetteristä, asiantuntemusta hänellä kyllä on ja poikansa tekee hienoa uraa. On siellä mukana kuitenkin sentään oululainen Waheeb ja Suomen oululaisin ylöjärveläinen Vallin tuomassa vähän tasapainoa siihen paskanjauhantaan.
Waheebhan ei Oulua kehu. Ei sitten millään.

Lehkosen Ika puhuu välillä viisaita, välillä on pihalla kuin lumiukko, eikä tiedä mistä puhuu. Esimerkiksi vaikka kokoonpanoihin liittyvät asiat nyt viime aikoina, kun äijiä on poissa puoli joukkuetta ja toinen puoli nilkuttaa, niin Lehkonen kehuu ettei vaikuta Kärppien peliin mitenkään. Lisäksi Ikasta paistaa syvä Kärppäorganisaation inho läpi.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jessestä on erityisen postiviinen artikkeli maikkarin puolella. Olen itsekin sitä mieltä, että lyhyissä otannoissa pisteet ei ole ainut autuaaksi tekevä asia. Kun peli-ilme on hyvä on sen varaan hyvä rakentaa muutenkin. Kuten aina korostan ei Jessellä ole varaa lopettaa työntekoa ja kehittymistä, koska kehityttävää kyllä löytyy yhä, mutta kiva sinänsä, että mediakin noteerasi paremmat otteet. Tässä jokunen lainaus:


- Kesällä Pohjois-Amerikasta takaisin Suomeen palannut Jesse Puljujärvi pelasi nyt jo kauden toisen EHT-turnauksensa. Marraskuussa hän jäi vielä pettymykseksi Helsingissä. Nyt hän oli Suomen ylivoimaisesti paras pelaaja.

- Puljujärvi riisti kiekkoja, alisti ruotsalaisia kaksinkamppailuissa ja loi liukuhihnalta A-luokan tekopaikkoja. Hän oli olemukseltaan, ensimmäistä kertaa, A-maajoukkueen johtava pelaaja.

- Sama jatkui sunnuntaina. Pietarin jalkapallostadion kapeassa kaukalossa Puljujärvi oli Suomen hyökkäyksen johtotähti. Vaikeina hetkinä hän oli se, joka käänsi painopisteen Venäjän päätyyn.

- Puljujärven pelissä on dynaamisuutta, päättäväisyyttä ja rohkeutta. Nyt hän ei valunut pelin ulkopuolelle.

- Hatunnoston paikka. Puljujärvi on tarttunut härkää sarvista. Kun hän jatkaa tällä asenteella ja näillä kohdistuksilla, ei tuloksesta tarvitse huolestua pätkän vertaa. Ei edes MM-kisatasolla.

 

Pohjoisesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Manchester United, Jesse Puljujärvi
Jessestä on erityisen postiviinen artikkeli maikkarin puolella. Olen itsekin sitä mieltä, että lyhyissä otannoissa pisteet ei ole ainut autuaaksi tekevä asia. Kun peli-ilme on hyvä on sen varaan hyvä rakentaa muutenkin. Kuten aina korostan ei Jessellä ole varaa lopettaa työntekoa ja kehittymistä, koska kehityttävää kyllä löytyy yhä, mutta kiva sinänsä, että mediakin noteerasi paremmat otteet. Tässä jokunen lainaus:


- Kesällä Pohjois-Amerikasta takaisin Suomeen palannut Jesse Puljujärvi pelasi nyt jo kauden toisen EHT-turnauksensa. Marraskuussa hän jäi vielä pettymykseksi Helsingissä. Nyt hän oli Suomen ylivoimaisesti paras pelaaja.

- Puljujärvi riisti kiekkoja, alisti ruotsalaisia kaksinkamppailuissa ja loi liukuhihnalta A-luokan tekopaikkoja. Hän oli olemukseltaan, ensimmäistä kertaa, A-maajoukkueen johtava pelaaja.

- Sama jatkui sunnuntaina. Pietarin jalkapallostadion kapeassa kaukalossa Puljujärvi oli Suomen hyökkäyksen johtotähti. Vaikeina hetkinä hän oli se, joka käänsi painopisteen Venäjän päätyyn.

- Puljujärven pelissä on dynaamisuutta, päättäväisyyttä ja rohkeutta. Nyt hän ei valunut pelin ulkopuolelle.

- Hatunnoston paikka. Puljujärvi on tarttunut härkää sarvista. Kun hän jatkaa tällä asenteella ja näillä kohdistuksilla, ei tuloksesta tarvitse huolestua pätkän vertaa. Ei edes MM-kisatasolla.



Siinä ois vastapainoksi suomen parhaan podcastaajan näkemys jessen turnauksesta :D oon usein miettiny onko jesse joskus kieltäytynyt kaverikuvasta tuon kans
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Siinä ois vastapainoksi suomen parhaan podcastaajan näkemys jessen turnauksesta :D oon usein miettiny onko jesse joskus kieltäytynyt kaverikuvasta tuon kans

Kiitos tuosta, joskin en ole oikein podcastien kuunteluun kallistuvaa tyyppiä eikä tällä työkoneellani ole Spotifyta asennettuna. Mut varmasti mielipiteitä löytyy joka lähtöön. Luotan silti omiin silmiini ja Jesse pelasi nyt kolme hyvää ja miehekästä peliä. Turnauksen pistepörssin voitto (ja Suomen parhaaksi pelaajaksi valitseminen) oli sitten pientä plussaa. Ennen kaikkea mieltä lämmitti Jessen fyysinen peli, tuosta tulee olemaan vielä valtavaa hyötyä kun vertaa NHL-uransa aloittaneeseen pojankloppiin.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kuka tuo ärsyttävällä Kummeli äänellä varustettu henkilö on? Enpä ole kuullut aiemmin mutta liekkö paljoa jäänyt väliin.

Esko Seppänen. En tunne henkilöä sen tarkemmin, mutta jakaa paljon mielipiteitä. Vaikuttaa somessa ja hakee julkisuutta kärkkäillä mielipiteillä. Taisi harrastaa ainakin ennen vedonlyöntiä ja vedonlyöntivinkkejä. En kyllä itse arvosta ko. henkilöä tippaakaan.

Eli, et ole jäänyt mistään paitsi
 
Esko Seppänen. En tunne henkilöä sen tarkemmin, mutta jakaa paljon mielipiteitä. Vaikuttaa somessa ja hakee julkisuutta kärkkäillä mielipiteillä. Taisi harrastaa ainakin ennen vedonlyöntiä ja vedonlyöntivinkkejä. En kyllä itse arvosta ko. henkilöä tippaakaan.

Eli, et ole jäänyt mistään paitsi
Tuttu nimi jostain vedonlyönti jutuista mutta siihenpä se jääkin. Eipä jatku seuraaminen minullakaan 20min pidempään.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Tais olla Urheilujätkä nimellä tämä Esko Seppänen aikanaan ainaki facebookissa. Vedonlyöntijuttuja..
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Olen kuunnellut muutamaa Petopodin jaksoa ja pari on jäänyt kesken, koska sisältö ei ollut tarpeeksi kiinnostavaa. Jakso, jossa pohdittiin Leskinen-juttua ja soitettiin Harri Aholle, oli sellainen mikä piti mielenkiinnon yllä loppuun asti. Aktiiviselle Kärppien ja jääkiekon seuraajalle sisältö vaikuttaisi olevan hieman ohutta. Kaipaisin enemmän analyyttistä asiaa vaikkapa pelitavoista ja tilastoista. Ja tilastoilla tarkoitan jotain muuta kuin pistepörssin läpikäyntiä. Esikuvana voisi olla vaikkapa toinen podcast NBA-tuokio, jonka jokaista jaksoa tulee kuunneltua. Toki heillä on se etu puolellaan, että koripallo isompana lajina ja NBA isompana sarjana tarjoavat mielettömän määrän tietoa ja tilastoja jo pelkästään netin välityksellä.

Mutta kyllähän Kärppä-aiheinen podcast pitää olla ja ilmeisesti ihmiset ovat tykänneet. Radioaikana tämä olisi ollut kermakakkua, mutta nykyaikana on vähän näkkileipäfiilis.

Viimeisin jakso olikin sitten suorastaan omistettu jaakkopavunvarrelle ja tälle lainaamalleni viestille.

Itse löysin Petopodin vasta aika äskettäin, ja olen pikkuhiljaa kuunnellut myös vanhempia jaksoja. Koska olen tälläinen piilohumanisti ja runosielu, niin itse taas olen pitänyt näistä haastatteluista, joissa ollaan enimmäkseen keskitytty haastateltavan persoonaan peliasioiden kustannuksella. Esim. Soosi Sihvosen haastattelu avasi paljon, sillä vaikka mies on viettänyt Oulussa ns. ikuisuuden, niin tähän saakka aika tuntemattomaksi hahmoksi oli jäänyt itselle. Hieno mies ja vaikutti jo enemmän oululaiselta kuin moni alkuperäinen oululainen. Samoin sympaattisten Rädyn veljesten haastattelu oli hienoa kuultavaa.

Toivottavasti Petopodin kaverit jatkavat samaan malliin.
 

Miekkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vuosien takaa Kärpät-Pelicans karsintapelistä matskua Kärppien viralliselta youtube-tililtä. Aikamoista kuvamatskua, oikeen kylmät väreet nousee kun kuuntelee Raksilan menoa ja nuoren Stenkan selostusta.




Tuo kyseinen ilta oli itselle vuoden 2004 mestaruuden ohella se sykähdyttävin . Iho menee edelleen kananlihalle 20 vuoden jälkeen! Historian tiesin, kun isäni ja joskus jotku muut vanhemmat miehet puhuivat 1980-luvun kultaisista ajoista ja entisaikojen legendoista, jotka toivat mainetta ja mammonaa Pohjois-Suomeen. On edelleenkin hienoa, kun muistelee sitä, että sai olla paikanpäällä todistamasa vuodet 1995-2000, kun lyötiin alkutahteja nykyiselle dynastialle. Edelleenkin muistuu mieleen miltä se lihapiirakka kahdella nakilla maistui ja miltä vahvan kusen, röökin, hien, rasvan ja kaiken muun sekoitus tuoksui pienen pojan nenässä. Joukkue pelasi aina viihdyttävää, iloista ja nopeaa kiekkoa divariaikoina.Silloin kovina aikoina luotiin myös pohjattoman vahva side ja syvä rakkaus tätä seuraa sekä lajia kohtaan silloisen pienen pojan sydämmessä. Kaikkien kovien karstintatappioiden ja shokeeraavan TuTo-katastrofin jälkeen tuo liiganousu keväällä 2000 isän vierellä ja kärppäfanien ympärillä tuntui niin saatanan hienolta! Pitääkin käydä tuon kyseisen pelin VHS-kasetti laitattamassa digitaaliseen muotoon.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hieno video, itse olin paikalla ja tätä on aina kiva muistella. Poikkeuksellisia asioita tapahtui: Juhani Tamminen sanoi, että on hienoa olla YHTENÄ PIENENÄ PALASENA mukana tässä. Sittemminhän Tamminen on aina muistuttanut, että hän oli se, joka nosti Kärpät liigaan. Brett Lieversin näkeminen vihreässä Pelicans-paidassa tuntuu aina yhtä oudolta. Harmi, ettei Niklas Hagmanin tuuletusta näkynyt videolla. Stenius tämän noteerasi selostuksessa. Hagman lähti tuulettamaan villisti, mutta kaatui kentällä oleviin mailoihin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viimeisin jakso olikin sitten suorastaan omistettu jaakkopavunvarrelle ja tälle lainaamalleni viestille.

Tämä Ika-jakso oli paras kuulemani Petopodi-jakso tähän mennessä. Paljon kiinnostavaa asiaa pelistä. Tällaista lisää!

Yksi itseäni kiinnostava aihe jaksolle tällä hetkellä voisi olla vaikkapa perehtyminen puolustusalueen puolustuspeliin. Tuntuu, että playoffeissa menestyvät aina ne joukkueet, joiden PAPP toimii parhaiten. Kun se toimii, nihkeämmälläkin pelillä raapii helposti voittoja. Tämä yksittäinen osa-alue on mielestäni ollut esimerkiksi syynä siihen, miksi Kärpillä on ollut vaikeuksia HIFK:ta vastaan tällä kaudella. Miksi maalipaikkoihin pääseminen on niin vaikeaa?

Mannerilta voisi myös kysäistä, mitä hän tarkoitti sanoessaan viime kevään pudotuspelien aikaan, että jouduttiin opettelemaan perusasioita kesken pudotuspelien. Oliko tämä asia jokin taktinen juttu, vai liittyikö se yksilöiden suorittamiseen?
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Jännä homma oli tuo et Kärpät nousi liigaan 76 ja päivälleen neljävuotta meni ja nousupäivänä mestaruus. Toisella kertaa sama homma. 11.4 2000 nousu ja 11.4.2004 mestaruus.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jumaliste tuolloin oli hyvä fiilis katsomossakin. Tuohon aikaanhan Raksilaan mahtui virallisestikin 7600 katsojaa ja kun katsoo tuota videota, huomaa, että kulmat, aukot ja muutkin paikat on ihmisiä täynnä. Katsojia oli takuulla paikalla yli 8000. Liputkaan ei ollut silloin lippupalvelun lippuja, joten kuka niitä kontrolloi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös