Sana on vapaa ja viesti kiikutetaan sen jälkeen eteenpäin. Kannattaa siis purnata/kehua nyt, jos siihen kokee tarvetta.
Asiaan vielä liittyen: illan Kärpät – Saipa -ottelun erätauolla saattatte törmätä ihmisiin, jotka pyörivät muistiinpanovälineiden kanssa hallin käytävillä tentaten jokaista, joka vain siihen suostuu. Älkää siis pelätkö, samalla asialla ollaan myös hallin puolella tämän illan aikana. Tulkaa nykimään hihasta, jos siltä tuntuu.
Söpöä. Kerrothan sitten, että ideat ovat Jatkoajasta peräisin?
Kärppien kannattaisi hankkia Twitter- ja Facebook -vastaava - sellainen henkilö joka tajuaa jotakin markkinoinnin ja urheiluviestinnän suurista linjoista ja osaa todistettavasti kirjoittaa. Ei riitä, että osaa käyttää vehkeitä. Monesti käy niin, että joku osaa käyttää laitetta, mutta sisältö on täyttä paskaa. Vissiin toisinaan luullaan, että jos asettaa esille seuran nimellä kuvan esimerkiksi täyteen puhalletusta muoviukosta, jolla on seuran paita muka päällä, niin yleisö on tyytyväinen, koska seura on muistanut tavallista kansaa.
Twitter varsinkin on näinä päivinä erittäin tärkeä akuuttivaiheen uutiskone, koska siellä voi hakusanalla etsiä viestien joukosta ne tärkeimmät jyväset. Kun Aaltonen-keskustelu oli voimakkaimmillaan tänä syksynä, niin Kärppien Twitter oli hiljaa, edes silloin ei Kärpät kertonut Twitterissä mitään, kun sopimus oli julkista tietoa. Tällainen ei ole sala- vaan leväperäisyyttä nykyaikana. Yleisössä voidaan ajatella, että Kärppiä ei kiinnosta nämä pikku muurahaiset, joita kutsutaan kannattajiksi. Jos tällaiset ajatukset kasautuvat, voi pahimmassa tapauksessa vieraannuttaa kannattajat, eivätkä kaikki enää välttämättä halua käyttää rahojaan pelien seuraamiseen tai tavarakauppaan, koska samaistumisen tunne on karissut pois.
Junno on kovan luokan ammattilainen omassa työssään, samoin Oulun Kärppien urheiluun suoraan liittyvät työntekijät. Viestintäosastolla on kuitenkin pahoja puuhastelun merkkejä. Pelipaidoistakin voisi tässä puhua ulkoisen kuvan tärkeänä merkkinä, ja niinpä puhunkin. Kärppien pelipaidoista puuttuu eräs tärkeä esteettinen tekijä: symmetria. Tämä näkyy jo siinä, että vieras- ja kotipaitojen tekstikirjasin on eri. Vieraspaidoissa on minusta tyylikäs kirjasin, kotipaidoissa mitäänsanomattomat ohuet tikkukirjaimet. Mainokset ovat paidassa vähän miten sattuu, näyttää siltä että on mainos ja sitten se ommellaan paitaan kiinni mihin se sattuu ompelijan mielestä sopimaan. Kärppien tunnus on mielestäni liian pieni, ja sen ovaalimuoto turha. Kärppien tunnus on Liigan tyylikkäimpiä muuten. Mielelläni näkisin joskus, että kärppätunnus olisi suurempi ja sommiteltu paremmin ja mielikuvitusta härskisti hyväksikäytettynä paitaan.
Pohjois-Amerikassa on hyviä esimerkkejä siitä, miten saa miehekkyyttä ja tyyliä näihin asioihin. Kanadan pelipaidat Vancouverin olympiakisoissa eivät pyytäneet mitään anteeksi. Nimet oli kirjailtu suurina selkiin ja vaahteranlehti todellakin näkyi. Philadelphia Flyers on hoitanut asian myös tyylikkäästi. Paidoissa on vahvoja kontrasteja, ja nimet selässä erillisellä lapulla, ja varmasti näkisi lukea ne vaikka katsoisi mustavalkotelevisiolla lähetystä. Siitä huolimatta ei lopputulos ole törkeä, vaan tyylikkään retrospektiivinen ja miehekkään tyly. Kärppien kotipaidoissa on nyt mustalla pohjalla tummankeltaiset numerot, ei saa selvää. Idea on ehkä se, että numerot olisivat kultaisia, mutta tämä idea menee hukkaan ja saa aikaan tuhruisen ilmeen.