Kärpät mediassa

  • 1 496 179
  • 5 222

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Hieno idea ja toteutus mutta kyllähän tosta näin musiikkikorvana kuulee selvästi että kunnon ph7 geneerinen sävellys musikaalisesti (melodisesti aika köyhä, ihan ymmärrettävää koska AI kyseessä); Puuttuu semmoinen särmä mikä on oikeassa sävellyksessä. Mutta noilla lyriikoilla ja vastaavalla sovituksella voisi oikeissa näpeissä saada hyvän kannatuslaulun. Tosin lyriikoita pitäisi vaihtaa vuosittain koska biisissä mainitaan nykyisen joukkueen pelaajia. :)
Noin se menee. Siksi en ole huolissani siitä, että AI veisi leivän muusikoilta. Tai jos vie, niin se vie huonoilta muusikoilta. Eli bulkkia pystyy tekemään tekoälyllä, mutta kyllä ne Bohemian Rhapsodyt ja Joutsenlaulut vaativat jatkossakin sen ihmiset tekijäksi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Noin se menee. Siksi en ole huolissani siitä, että AI veisi leivän muusikoilta. Tai jos vie, niin se vie huonoilta muusikoilta. Eli bulkkia pystyy tekemään tekoälyllä, mutta kyllä ne Bohemian Rhapsodyt ja Joutsenlaulut vaativat jatkossakin sen ihmiset tekijäksi.
Toki nykypäivä on sitä, että suoratoistokulttuurissa tämä bulkkitavara tulee jyräämään entistä enemmän.

Plussaa ehdottomasti vaivannäöstä, mutta ei tuo biisi mikään uusi Routasydän ole. Mutta älä huoli - ei mikään muukaan ole. ;)
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Hieno idea ja toteutus mutta kyllähän tosta näin musiikkikorvana kuulee selvästi että kunnon ph7 geneerinen sävellys musikaalisesti (melodisesti aika köyhä, ihan ymmärrettävää koska AI kyseessä); Puuttuu semmoinen särmä mikä on oikeassa sävellyksessä. Mutta noilla lyriikoilla ja vastaavalla sovituksella voisi oikeissa näpeissä saada hyvän kannatuslaulun. Tosin lyriikoita pitäisi vaihtaa vuosittain koska biisissä mainitaan nykyisen joukkueen pelaajia. :)
Kiitos @mirasane tästä! Hyvin pitkälti samaa mieltä olen. Aivan mahtava biisi säveleltään, sanoiltaan ja genreltään. AI on antanut hyvän pohjan ja olisi mahtavaa jos tämä viimeisteisiin orgaanisesti huippuunsa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Kiitos @mirasane tästä! Hyvin pitkälti samaa mieltä olen. Aivan mahtava biisi säveleltään, sanoiltaan ja genreltään. AI on antanut hyvän pohjan ja olisi mahtavaa jos tämä viimeisteisiin orgaanisesti huippuunsa.
Siitä vaan Tuiran kellareiden rock-bändit viimeistelemään :)
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
On kyllä hieno sanoitus. Ja kyllä tuo on aika toimiva kokonaisuus muiltakin osin. Kertsin sanoihin minulla heräsi yksi muutosehdotus. Nythän se taitaa kuulua: "Kärpät, jo kuulet pohjoispuolen...". Vaihtaisin tuon pohjoispuolen-->pohjoistuulen.
Itse asiassa se on:
Kärpät, joukkue pohjoispuolen.
Kärpät, joukkue puolen Suomen
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä Kärppien biisissäkin aluksi minulla oli mielikuvana Game of Thrones -sarjan slogan Winter is coming ja tyylilajina viikinkivaikutteista leffamusaa. Mutta Routasydämen myötä Kärpät tuntuu niin rock-joukkueelta, että aloin lisätä siihen folk rockia ja metallia ja sitten hain sitä tasapainoa, että kappaleessa olisi energiaa, mutta kuitenkin sanoista saisi vielä selvää.
Mielenkiintoista. Ja lyriikoista kyllä huomasi heti ettei AI moisiin kykenisi ja ihminen on taustalla.

AI:n kanssa paras tulos syntyy juurikin dialogista. Että pallotellaan tuotosta edestakaisin tekoälyn ja ihmisen välillä, molempien lisätessä siihen omia mausteitaan ja korjaten toisen tekemiä virheitä. Itse käytän tekoälyä koodaamiseen ja kirjoittamiseen.

Toivottavasti kerkeät toteuttaa jossain välissä tuon alkuperäisen ideankin, se voisi olla semmoinen intro-henkinen nostatusbiisi, pelkästään instrumentaalina ja ehkä efekteinä yleisön hurrauksia, taputuksia tms. Jospa siihen joku kasaisi jonkun videonkin.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Toivottavasti kerkeät toteuttaa jossain välissä tuon alkuperäisen ideankin, se voisi olla semmoinen intro-henkinen nostatusbiisi, pelkästään instrumentaalina ja ehkä efekteinä yleisön hurrauksia, taputuksia tms. Jospa siihen joku kasaisi jonkun videonkin.
Katsotaan, kun saan ensin tämän pääprojektin valmiiksi. Tuo ei olisi edes niin isotöinen, kun tarvitse lyriikan kanssa juurikaan säheltää. Minulta on eteläkarjalaisena toivottu biisiä myös Ketterälle, ja sekin on tuolla to-do-listalla odottamassa vuoroaan.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Juhopekka Pietilä Kalevan leivistä on kyllä ihan pätevä ukko hoitamaan haastatteluja, kun tätä Kalevan striimiä katselee. Katsoin heti näiden jälkeen instagramista Kärppien oman pelipäivän ennakon ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Niin uskottavuudessa, kuin myös osaamisessa.
 

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tänään Iltasanomissa:

Shokkiväite Jani Hakanpäästä – ura ohi?​

Toronto Maple Leafs päättää pian Jani Hakanpään kohtalosta.
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Tänään Iltasanomissa:

Shokkiväite Jani Hakanpäästä – ura ohi?​

Toronto Maple Leafs päättää pian Jani Hakanpään kohtalosta.
Tästä oli epämääräisiä huhuja tosiaan jo aiemmin kesällä, kun Toronto ei sopimusta virallisesti julkistanut. Alkaa kyllä ikävästi kuulostamaan siltä, että polvivamma on ilmeisen vakava. Toivottavasti ura ei nyt näin tylysti pääty.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viimeisen pelaajahankinnan julkistuspäivänä seuran kotisivuilla ei ole edes mainintaa, saatikka juttua uutiset-palstalla. Sanoisin tätä seuran median tuottajaporukkaa lähinnä hupiosastoksi. Kehnoa toimintaa.
 

Kettuperkele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liian monta Kärppä-taustaista NHL-pelaajaa joutunut lopettamaan uransa ennenaikaisesti viime vuosina. Ei kai vaan myös Hakanpää.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Näin polvivaivasta kärsivän sanon, että jo 200 cm pituus ja 100-110kg paino ei ole polvien kannalta ihanteellinen. Siihen kun lisätään nelinumeroinen määrä pelejä ja kymmeniä tuhansia harjoitustunteja salilla ja muualla niin kuorma on melkoinen. En enää näillä tiedoilla mitä on niin riskeeraisi omaa terveyttä. Itse olen 187/90 ja mulla on poistettu aneurysmaattinen luukysta vasemmasta polvesta ja myöhemmin jäännös vaahtoterapialla ja todnäk siksi löysä nivel.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös