Kyllähän Routasydän on ehdottomasti kovimpia kannatuslauluja mitä tässä maassa on tehty, ja potkii edelleen pirun hyvin. Suomenkielisissä teksteissä lipsahdetaan usein tällä osastolla melko korneillekin linjoille eikä niiden kirjoittaminen ole mikään helppo rasti, mutta tässä nekin toimivat ja mukana on juuri sopivasti pohjoista kuvastoa, taistelumeininkiä ja kiekkoa että kellekään ei jää epäselväksi missä mennään ja kenen puolesta. Itse biisikin klassista Sentencedia ja mukaan upotettu vielä sopivasti tuota hoilausmeininkiä, joka kuuluu niinikään alan teoksiin. Kaikenkaikkiaan pirun tyylikäs kokonaisuus ja vangitsee jotakin todella olennaista Kärpistä.
Täysi farssihan tuo boikottihässäkkä oli ja sitä tuli aikoinaan seurattua vähän surkuhupaisissakin tunnelmissa, mutta tätä se on kun tietämättömät sohivat ja pääsevät lopulta vaikuttamaan liikaa asioihin. Hieno homma kuitenkin että itse seuran sisällä biisiä ei hylätty missään vaiheessa, ja se on tuotu ajan saatossa takaisin pikkuhiljaa, ja jos itse saisin päättää niin tämä biisi lähtisi soimaan joka kun Kärpät tulee jäälle ennen ottelua. Ameno on Ameno, mutta kyllähän Routasydämen alun tomijytinät pistää automaattisesti niskavillat pystyyn ja saa päälle sen oikean fiiliksen. Ihan hyvältä kuulosti aikoinaan livenä torijuhlissakin, enkä huomannut siellä kenenkään kyllä pahoittaneen mieltään tai tekevän natsitervehdyksiä. Jännä homma.
Saa olla ylpeä että Kärppien kunniaksi on tehty aikoinaan näin hieno biisi ja se on kulkenut mukana pian parin vuosikymmenen ajan. Ei löydy ihan joka seuralta.
E: Lisättäköön vielä se että tuo modernisoitukin versio toimii mielestäni ihan pätevästi, ja oli kyllä päräyttävä kuulla eka kertaa hallissa Kukkosen illassa. Alkuperäinen on aina alkuperäinen, mutta kyllä hyvä biisi on hyvä biisi vaikka voissa paistaisi.