"Kärpät mediassa" Niin, mediahan on monivivahteinen, varsinkin kun nykyjään on monenlaista somekanavaakin olemassa. Mutta, olen joskus aiemminkin ehkä ollut aiheesta, ainakin jossain jatkoajan palstalla, esillä. Eli, Kärppien lehdistötilaisuudet. (Olen avannut jatkoajassa jopa oman otsikkonsa " Liigan lehdistötilaisuudet") Itse, ja uskon, että aika moni muukin seuraa Liigan lehdistötilaisuuksia, ainakin C Morelta tai Liigan sivuilta?
Oli miten oli, kun vertaa monien muiden seurojen valmentajahaastatteluita pelien jälkeen, niin kyllä Oulussa ne tahtoo olla osastoa "tehdään-kun-on pakko"? Kesto n 2-3 minuuttia. Joskus jopa lähemmäs neljä? Ei jatkokysymyksiä juurikaan, vaan että mietteet illan pelistä. Heitetäänpä vastuu valmentajille. Toki hyvä alkukysymys, mutta eipä siinä muuten valmentajia haasteta vastaamaan mihinkään muuhun. Jotenkin se jää sitten sellaseksi kiekkojargooniksi koko haastattelu, useimmiten.
Kun taas seuraa muiden seurojen vastaavia, niin a) useimmilla pääsääntöisesti kesto pidempi kuin Kärppien ,(mikä ei toki laadun tae) b) OSATAAN tehdä myös jatkokysymyksiä jos tarve, ja usein niin tehdään ja c) kysytään onko lehdistöllä kysymyksiä? Toki kaikilla paikkakunnilla ei lie edes lehdistöä paikalla? koska niiden kysymyksiä on niin vähän.
Lähinnä nyt mietin, etteikö , oikeesti, siis aikuisten oikeesti, ole Oulussa sellaista haastattelijaa, joka osaisi esittää kysymyksiä, vaikka sitten useampiakin , illan ottelusta, kuin että heitetään pallo valmentajille, että kerroppa oma näkemys illan pelistä? Jotain laatua peliin, koska kuitenkin myös jälkikommentit kuuluu ja kiinnostaa seuraavaa yleisöä. Ei ehkä ihan kaikkia, mutta kuitenkin aika monia, joten pienellä vaivalla siitäkin saataisiin kiinnostava ja kattava.
Tällähetkellä jää tunne, nimenomaan Oulussa, että tehdään kun on pakko ja että hoidetaan homma alta pois mahdollisimman nopeasti.
Näin olen itse tämän kokenut jo useamman kauden ajan. Saa kommentoida ja tuoda omia näkemyksiä ja olla eriämieltäkin. Kunhan keskusteluun laitoin tälle palstalle....