Aina välillä iskee sellainen pieni vitutuksen tunne rakasta Kärppä-seuraa kohtaan. Ei mua tuollaiset mokat niinkään häiritse, mitä esim. Anttilan jatkosopimuksen suhteen tehtiin, sillä virheitä tulee kaikille. Mua ärsyttää suuresti se, että Kärpät jääräpäisesti pysyy kiinni WIN95-käyttöjärjestelmässä, eikä päivitä itseään uusimpaan versioon. Olen aika monta viestiä vuosien varrella kirjoittanut aiheesta. En tosin oleta, että kukaan vuodatuksiani edes lukisi, mutta vituttaahan se, että vuodesta toiseen hommat jatkuvat muuttumatta. Jos jotain päivitystä tehdään, niin sitä tehdään niin vähän, hitaasti ja myöhässä, että päivitys on jo vanhentunut, kun se otetaan käyttöön.
Vaikka sometoiminta onkin ottanut askelia eteenpäin (ja pari askelta taaksepäinkin), niin eihän se ole vielä lähelläkään sitä tasoa, millä sen kuuluisi olla.
Pitäisi olla ajan hermoilla: syntymäpäivät, merkkipaalut, reagointi erilaisiin teemapäiviin (perinteiset joulu, äitienpv, isänpv jne. roosa nauha-pv, seurapaitapäivä ja vaikka mitä). En tietenkään tarkoita, että Kärppien pitää mihinkään "Steak and blowjob"-teemoihin osallistua, mutta sivistyneesti ja yhteisöllisyys mielessä koko ajan. Unohtamatta pientä siivua huumoria siinä sivussa.
Pointti on, että somen pitää olla nykyaikana aktiivinen. Pitää elää hetkessä, reagoida nopeasti. Henkilökuvat, pelaajan päivä-jutut ovat hienoja, mutta ei niillä saada nuorta väkeä kylläiseksi. Meille vanhoille riittää joo se peli ja se kylmä makkara, mutta jos halutaan saada nuorempaa sukupolvea kiinnostumaan Kärpistä, niin ei siihen mikään Facebook riitä. Somerummutusta tuutin täydeltä.
Syksyllä puhuttiin, että sometiimiä tullaan vahvistamaan. Juuso tuli, mutta Iikka lähti. Plusmiinusnolla tämäkin lupaus. Yhtä tyhjän kanssa. Tästä miinusta Lasselle, sillä hänen suustaan lupaukset tulivat. (Ja tähän väliin toive, ettei tätä ketjuakin aleta täyttämään "Lasse ottaa aurinkoa Espanjassa"-paskalla. Rekryt voi tehdä etänä tai Suomen reissuilla, joita Lassekin aika usein tekee.)
Kärpillä on todella paljon kiinniotettavaa niin sosiaalisen median kuin yleisenkin medianäkyvyyden kanssa vs. muut isot seurat, että heikompia hirvittää. Virkkusta, Ahoa ja hallitusta ilmeisesti ei, sillä he varmaan ovat vielä telefax-ajassa. Arposen opein mennään vieläkin. "Säästetty euro on ansaittu euro". Kyllä Petopodi hoitaa ilmaiseksi (tai en minä tiedä, että saavatko vouchereita tai kaulaliinoja palkaksi?) ja that's it! Ei säästäväisyys ole tietenkään huono asia, mutta nykyaikaan siirtyminen vaatii panostusta. Jossain vaiheessa voidaankin iloisin mielin todeta, että "raha palaa takaisin", kun saadaan Kärppä-yhteisöön uusia jäseniä. Näin uskon.
Sometiimi tarvitsee vahvistusta. Riikka ja Juuso eivät riitä.