Kärpät kohti kautta 2012-2013

  • 646 434
  • 1 491

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpillä viime kaudella liigan suurin budjetti:
Kärppien budjetti edelleen suurin - SM-liiga

Ja tulos oli tämä. Itse ihmettelen vain sitä, mihin tuo raha tuhlattiin, kun vertaa joukkuetta muiden joukkueiden vastaaviin. Tuossa on toki mukana paljon muutakin kuin pelaajabudjetti, mutta ikävästi tulee mieleen ajat, kun muut naureskelivat Jokereiden budjetin ja suoritusten väliselle ristiriidalle.

Nyt siis ollaan tilanteessa, jossa joukkue on parantunut ehkä marginaalisesti, mutta mistään radikaalista kokoonpanon paranemisesta ei voi puhua. Joukkue sinällään saattaa olla paremmin koottu ym. (tämän näkee sitten ensi kaudella), mutta nimien puolesta mistään isosta muutoksesta ei voi oikein puhua. Huipputaito puuttuu edelleen.
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Kärpillä viime kaudella liigan suurin budjetti:
Kärppien budjetti edelleen suurin - SM-liiga

Ja tulos oli tämä. Itse ihmettelen vain sitä, mihin tuo raha tuhlattiin, kun vertaa joukkuetta muiden joukkueiden vastaaviin. Tuossa on toki mukana paljon muutakin kuin pelaajabudjetti, mutta ikävästi tulee mieleen ajat, kun muut naureskelivat Jokereiden budjetin ja suoritusten väliselle ristiriidalle.

Nyt siis ollaan tilanteessa, jossa joukkue on parantunut ehkä marginaalisesti, mutta mistään radikaalista kokoonpanon paranemisesta ei voi puhua. Joukkue sinällään saattaa olla paremmin koottu ym. (tämän näkee sitten ensi kaudella), mutta nimien puolesta mistään isosta muutoksesta ei voi oikein puhua. Huipputaito puuttuu edelleen.

Kai se on tuhlausta kun matkustelut, pelaajahuolto, hotellit ym. hoidetaan asiallisesti urheilullisuuden ehdoilla. Pitäisikö siirtyä TPS:n tyyliin a´la bussimatkustelu playoffseissa ja yöpymiset lähikunnan suihkuttomassa motellissa ?

Menestyvät joukkueet eivät yleensä hetkessä rakennu. " Marginaalinen" parannus viime kauteen voi olla jytky ensi keväänä. Onhan noista esimerkkejä.

Kausikorttia hankintoihin ja porukalla hallille kannustamaan! Johan noi mömmö-kisapelaajatkin kertoivat pelaamisen olevan mukavampaa kun porukkaa lehtereillä ja vielä kannustamassa.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Kai se on tuhlausta kun matkustelut, pelaajahuolto, hotellit ym. hoidetaan asiallisesti urheilullisuuden ehdoilla. Pitäisikö siirtyä TPS:n tyyliin a´la bussimatkustelu playoffseissa ja yöpymiset lähikunnan suihkuttomassa motellissa ?

Kärpät yöpyy todella harvoin hotelleissa, runkosarjassa 1-2 krt, jos sitäkään. Tahtotila on aina mennä kotiin yöksi, olen nimittäin yrittänyt hieroa diiliä asiasta :D
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kai se on tuhlausta kun matkustelut, pelaajahuolto, hotellit ym. hoidetaan asiallisesti urheilullisuuden ehdoilla. Pitäisikö siirtyä TPS:n tyyliin a´la bussimatkustelu playoffseissa ja yöpymiset lähikunnan suihkuttomassa motellissa ?
Pelaajabudjetti on siitä huolimatta liigan kärkeä.

Menestyvät joukkueet eivät yleensä hetkessä rakennu. " Marginaalinen" parannus viime kauteen voi olla jytky ensi keväänä. Onhan noista esimerkkejä.
Sama runko, sama valmentaja..
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Kärpät yöpyy todella harvoin hotelleissa, runkosarjassa 1-2 krt, jos sitäkään. Tahtotila on aina mennä kotiin yöksi, olen nimittäin yrittänyt hieroa diiliä asiasta :D

Esim länsirannikon kiertueita on ainakin kaksi, ja jo yhdestä tulee 2-3 yöpymistä. Tähän lisäksi Lappeenranta ja Kuopio, joihin monesti yhdistetään hotelliyöpyminen, jos ei pelin jälkeen, niin ainakin peliä edeltävä yö - puhtaasti matkustusaikataulullisista syistä.

Helsinki, Hämeenlinna, Lahti, Tampere + Jyväskylä ovatkin sitten monesti päivän reissuja - reissuja jotka tehdään lentäen (-huolto, joka pujottelee pakulla)
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät tulee Tampereelle aina edeltävänä päivänä. Ovat yötä täällä ja käyvät aamujäillä Haka2:ssa siinä joskus kello 10-11 aikoihin.

Itse olen käsittänyt asian niin että Kärppien on tarkoituksena olla peliä edeltävä yö pelipaikkakunnalla (tai hyvin lähellä). Pelin jälkeen yritetään sitten päästä samana iltana/yönä kotiin. Tai sit ollaan Helsingissä yötä ja aamulla lennetään.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kannattaa lisäksi muistaa sellainen tosiseikka että Kärpät saa kompensaatiota sm-liigalta matkusteluihin. Näissä julkisissa budjeteissahan tämä ei sinänsä näy koska siinä ei eritellä mistä raha tulee. Toisin sanoen Kärpät kyllä käyttää matkusteluun enemmän kuin keskivertoliigajoukkue muttei laita omaa rahaa siihen juurikaan muita enemmän.

Ihan varma tosin en nykyisyydestä ole, mutta ainakin muuan vuosi sitten tällainen kompensaatiojärjestelmä sm-liigassa oli. Eli vähän matkustavat maksoivat käytännössä paljon matkustavien kuluja. Ei tarvinne mainita kuka matkustaa eniten ja saa siten eniten.
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Hieno asenne täällä vaihteeksi ! Kaikki on perseestä ja mestaruus pitäisi taikoa divaribudjetilla mieluiten Suikkasen johdolla.

Kaikesta huolimatta allekirjoittaneella on vahva usko Aran 2,5 v projektin huipennukseen. Hommaa on rakennettu järkevästi ja viime kaudesta porukalle jäi paljon hampaankoloon. Mitaleilla ollaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kärpät yöpyy todella harvoin hotelleissa, runkosarjassa 1-2 krt, jos sitäkään. Tahtotila on aina mennä kotiin yöksi, olen nimittäin yrittänyt hieroa diiliä asiasta :D

Päättymässä olevalla kaudella asia oli kyllä toisin, kuten täällä jo mainittiin.

Lokakuussa oli tuplakierros peräkkäisinä päivinä, eli ensin Tappara ja sitten Ässät -> kaksi yötä hotellissa.

Seuraavaksi marras-/joulukuun vaihteessa maanantaina Raumalle, peli tiistaina, välipäivä Raumalla, torstaina peli Turussa ja yölennolla kotiin. Siitä tuli kolme hotelliyötä.

Helmikuussa oli vastaava tour länsirannikolla paitsi että takimmainen peli oli Porissa, taas kolme yötä hotellissa.

Tähän sitten päälle mahdolliset muut yöpymiset.

Ja kun Ara jatkaa puikoissa, niin voisi olettaa että samalla metodilla mennään edelleen.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Itse kun mietin tätä budjetti asiaa ja sen suuruutta, niin olisikohan tuolla syksyisellä hallin remontilla mitään tekemistä asian kanssa? Varmasti siitä ainakin jonkunlaiset kulut aiheutuivat.

Ja mielestäni on ainoastaan positiivinen asia, että Kärpillä on rahaa mitä käyttää. Jos Kärpät tekee voittoa suurista menoista huolimatta on hommat hyvin hoidettu. Ja miettikääpä sitä, että mikäli Eurooppaan saadaan joskus tämä superliiga niin olisi hyvä jos budjettia pystyttäisiin kasvattamaan. Tuollaisessa suurliigassa menestys vaatii jo suurempia panostuksia, sillä pelaajabudjetit ovat muualla paljon suuremmat. Itse olen ainakin tyytyväinen, että rahaa on, ei sitä tarvitse hävetä. Se on kateellisten puhetta jos Kärppiä haukutaan ostojoukkueeksi tms. Tosiasiahan on, että kaikki sitä rahaa haluaisivat saman määrän käyttöön. Turha siitä on jonkun Pekka Virran vittuilla jos Kärpissä on talous hoidettu paremmin, kuin Turussa.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Kärpät yöpyy todella harvoin hotelleissa, runkosarjassa 1-2 krt, jos sitäkään. Tahtotila on aina mennä kotiin yöksi, olen nimittäin yrittänyt hieroa diiliä asiasta :D

Höpö höpö. Bussissako ne nukkuu? Ehkä sulle on sanottu vaan noin, jotta se diilin tyrkyttäminen rauhoittuu. :) Kärpät yöpyy todella usein hotellissa. Käytännössä melkein kaikilla jyväskylän, kuopion ja luultavasti myös suurella osaa länsi-rannikon reissuista. Mahdollisesti myös muillakin reissuilla. Kärpät matkusti menneellä kaudella ennätysmäärän bussilla ja bussireissut tarkoittavat aina myös hotelliöitä.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Tuli vaan mieleen, että kun tuo Ara on tuolla mömmöm-kisoissa pyörinyt parisen viikkoa, niin toisikohan se sieltä jonkun haun mukanaan Kärppiin? Hiljaista on nimittäin ollut siirtorintamalla viime aikoina, vaikka sinne rosteriin kyllä kaipaisi muutamaa hankintaa. Lähinnä nyt se ykkösmaalivahti ja puolustaja (Kukkonen) olisi ainakin vielä listalla...
 

HeavyWing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Oulun Kärpät
Tuli vaan mieleen, että kun tuo Ara on tuolla mömmöm-kisoissa pyörinyt parisen viikkoa, niin toisikohan se sieltä jonkun haun mukanaan Kärppiin?

Toivottavasti joku iso kala mukaan tarttuu.
Sveitsiläistä Brunneriahan tuola on hehkuteltu, mutta taitaa olla vähän liiankin iso kala kärpille.

Itse olen ollut Aravirta-myönteinen oikeastaan aina, mutta täytyy sanoa, että sen verran "pikkusieluinen" ihminen ilmeisesti olen, kun eräs aran kommentti sai omat mielialat herrasta ihan päinvastaiseen suuntaan.
Voittoisan usa-pelin jälkeen melkein ensimmäiset kommentit Hannulla oli, että "olin miettinyt jo valmiiksi puheen suomen häviön jälkeen, mutta se jää nyt käyttämättä, olisin antanut suomelle silti 10-pistettä".

Mielenkiintoinen asenne touhuun.
Mitä se lupaa kärppien ensi kauteen ? Nyt jos pitäisi alkaa hekumoida ensi kautta ikäänkuin todellisena tasonnostona, kasvojen pesuna ja viimeisenä aran vuotena ?

Jos sielä Hannu on jo nyt miettinyt "puheen" valmiiksi, jos ja kun kärpät sukeltaa ?

Käsittämätöntä.
 
Lähinnä nyt se ykkösmaalivahti ja puolustaja (Kukkonen) olisi ainakin vielä listalla...

Kukkonenhan sieltä tulee, mutta tuskin maalivahti mm-kisoista. Loppu-ura sitten Kärpissä.

Pakisto vahvistuu joka tapauksessa huolella. Runko pysyy täsmälleen samana, mitä nyt Snopek vaihtuu Kukkoseen. Snopekilla oli vaikeuksia mahtua kokoonpanoon viime vuonna, mutta Kukkosen kanssa ei liene siinä ongelma. Pokka taas sai paljon kovia pelejä alle viime kaudella, joten ensi kaudella lienee vähintäänkin valmis pelaamaan.

Hyökkäys ei häikäise, mutta ei tuo nyt aivan paska ole. Vissiin hakevat tasaisuutta ja varmuutta.

Molari on vielä kysymysmerkki, mutta Backlund on kuulemma vahvoilla. Jos hänestä positiivista hakee, niin lienee ensimmäinen kausi vähään aikaan, kun ei tarvitse treenaamatta lähteä kauteen? Ei siinä, Backlund oli pääsääntöisesti nytkin erittäin varma jatkuvasti ja joukkue aivan selvästi luotti häneen. Ei näyttänyt panikoivan puolustus heikommissakaan peleissä pahemmin.
 

Maaginen 56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kajaanin hokki
Kyllähän kaikki merkit Kukkosen kotiinpaluusta on ilmassa ja hyvä niin, pakisto olisi sitten hyvä,melkeinpä loistava jos Ohtamaa ja Pokka edelleen kykenevät ottamaan askeleita eteenpäin.

Kauden jälkeen olin valmis laittamaan Backlundin hevon sinne, mutta näin pölyn laskeuduttua ja parhaiden karattua rahakkaimpiin sarjoihin ei se nyt enää niin kauhealta tuntuisi. Jos peluutus vielä menisi kuten vellinheimolla ja tuokkolalla jypissä aikoinaan, ettei kukaan tiedä kuka seuraavassa pelissä torjuu, on se toinen sitten Hostikka tai Karhunen. Kakkonen saisi aidon mahdollisuuden haastaa alusta asti, saattaisi toimiakin.

Hyökkäyspääkin tarvitsisi sen yhden huippuvahvistuksen ainakin,mieluiten näkisin todellisen huippusentterin,näitä nykyisiä sitten heittää laitaan. Kaiken kaikkiaan kasassa on vahva ryhmä, jolla pitäisi pystyä mitalista tappelemaan.
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Mun mielestä esiintyi vahvasti niissä peleissä MM kisoissa mitkä satuin näkemään. On kuitenkin pelannut NHL:ssäkin 7 peliä. Eikä varmasti missään hyökkäävissä ketjuissa. Minusta selvät edellytykset Kemppaiseksi, mutta vahvemmalla kiekollisella roolilla. Kokonsa puolestakin olisi tervetullut. Saattaa tietysti olla hintava, kun kuitenkaan tuolla Sveitsissä ei kauheasti ole ton tason pelaajia. Mielestäni esimerkiksi tulevaa John Normania paljonkin suurempi mahdollisuus ja mielenkiintoisempi.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Välikommenttina vain että eikös hyökkäys ole täynnä?Kyllähän sinne olisi saanut tulla lisää taitoa,mutta nyt kai tilanne on se että lisähyökkääjän tullessa sivuun joutuisi Norman tai hyvän kauden pelannut Keränen.Mielestäni Keräsen ulkoistamisessa ei olisi järkeä eikä Normania ole taatusti hankittu 13. hyökkääjäksi.
 

Etelärinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Välikommenttina vain että eikös hyökkäys ole täynnä?

Kyllähän tuo aika täydeltä näyttää.

Tässä esimerkkiketjut julkaistuista sopimuspelaajista.

Juha-Pekka Haataja - Tomas Plihal - Ivan Huml
Miikka Salomäki - Jari Viuhkola - Joonas Donskoi
Julius Junttila - Joonas Kemppainen - Toni Kähkönen
Joonas Komulainen - John Norman - Juho Keränen

+
Tomi Körkkö
Simon Suoranta
Joonas Huovinen
Markus Korkiakoski

Noita nyt voi pyöritellä miten vaan, mutta ei tuohon ainakaan uusia pelaajia mahdu. Toki loukkaantumisia tulee, mutta silloin Keränen tai Komulainen pystyvät paikkaamaan ylemmissäkin ketjuissa.
 

Lelu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Kyllä tuo rosteri aika täynnä on, haaveilijoille voisi aloittaa oman topicin, "Kenet ehkä haluaisit Kärppiin kaudelle 12-13".
Tässä voisi lainata Jokereiden ex-toimitusjohtajaa sanoin "näillä mennään"
 

KallesS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Real Madrid
Nyt on kisat ohi ja voidaan kenties odottaa Kukkosen sopimuksen vahvistamista. Hyökkäys on tosiaan aika täysi, mutta kyllä sinne edelleen kaipaisi sitä "Malkinia" joka ratkoo itsekseen pelit. Toivottavasti Ara sai jonkun pelaajan houkuteltua kisoista mukaansa.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Aravirta sanoo Forumissa, ettei Kärpät etsi enään pelaajia aktiivisesti, kenekään kanssa ei neuvotella ja Lasse Kukkonen ei ole tulossa Kärppiin ainakaan täksi kaudeksi.

Voi saatanan saatana tämän Aravirran kanssa. Mennään vissiin sitten Hostikka - Karhunen parilla ja täysin samoilla pakeilla kuin viimeksi ?
Hyökkäykseen saatu sentään kaksi pelaajaa.

Joukkue on liian harmaata massaa ilman ratkaisukykyä.
 
Voi saatanan saatana tämän Aravirran kanssa. Mennään vissiin sitten Hostikka - Karhunen parilla ja täysin samoilla pakeilla kuin viimeksi ?
Hyökkäykseen saatu sentään kaksi pelaajaa.

Vähän kyllä katsoisin Ahon suuntaan ennemmin. Aravirta varmasti ottaisi huippupelaajia vastaan joukkueeseensa. Maalivahtitilanne on sanalla sanoen omituinen. Edelleen pikkuisen harmittaa tuo Backlundin hommaaminen, kerran suunnitelmana (?) on ollut sitten jatkaa Hostikalla ja Karhusella.

Harmi homma tuo Kukkonen. Olin ennen sitä ajatuksella, että joukkue vahvistui hieman viime kaudesta, nyt täytyy sanoa ettei vahvistunut. Joukkue on heikentynyt tai pysynyt samassa tasossa pelaajamateriaaliltaan.
 

JPL

Jäsen
Harmi homma tuo Kukkonen. Olin ennen sitä ajatuksella, että joukkue vahvistui hieman viime kaudesta, nyt täytyy sanoa ettei vahvistunut. Joukkue on heikentynyt tai pysynyt samassa tasossa pelaajamateriaaliltaan.

Jos näin tosiaan on, niin heikentynyt tuo joukkue on. Pakisto heikentynyt, hyökkäys suunnalleen sama kuin viime kaudella ja maalivahtiosasto sanalla sanoen sekava.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös